Głupi problem ze śrubą

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Głupi problem ze śrubą

Post autor: sator6 » sob maja 21, 2005 9:00 pm

Słuchajcie pytanie wyda się głupie ale co tam.
Jadąc dziś odkręcił mi się wał napędowy tylny i padł na ulicę. Tylko się odkręcił przy wyjściu. Jest tam mocowanie na 4 śruby. Moje pytanie (bo jedną z nich znalazłem ) okazało się, że ma jakiś drobny gwint. W sklepie żelaznym nie ma takich gwintów. A od czego pasują podpowiedzcie proszę.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob maja 21, 2005 9:18 pm

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12763
wystarczy przejrzec wczesniejsze posty...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » sob maja 21, 2005 9:37 pm

odkręcony wał w czasi e jazdy to brak oc :lol:
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » sob maja 21, 2005 9:40 pm

Kurde mnie nie do śmiechu było nagle telepawka jak cholera i słyszę, że cosik mi się ciągnie po czarnym. Kurde całe szczęście że prędkość prawie zerowa i że nie zaklinował się o jakiś występ a asfalcie, bo bym chyba salto przez maskę zrobił. Mówicie Żuk śruby wzmocnione gwint 10x1??na klucz max 14?

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

problem z walem

Post autor: ub40 » sob maja 21, 2005 9:44 pm

no faktycznie masz duzo szczescia, ze nie bylo pradkosci
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob maja 21, 2005 9:45 pm

lol jak bym pedzil mim zgórki 120 i odkrecil misie wał to by mi dzire pewnie w podłodze zrobiło :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » sob maja 21, 2005 9:48 pm

Kurde a w grudniu w tym samym dokładnie miejscu miałem dzwona też syfem. Kurde nie jadę już nigdy tamtędy

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob maja 21, 2005 10:43 pm

sator6 pisze:Kurde a w grudniu w tym samym dokładnie miejscu miałem dzwona też syfem. Kurde nie jadę już nigdy tamtędy

A nie stał tam przypadkiem gdziesik niejaki Hella ??
Władek - Kraków

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » sob maja 21, 2005 10:54 pm

wkręć sobie imbusy z tym że musisz je nagwintować bo z drobnym gwintem raczej nie dostaniesz, kup 10 ze zwykłym gwintem nie do końca gwintowane zwykły odetnij reszte nagwintuj drobnym,łatwiej się wkręca sprężyna pod imbus i gra :wink:
no dobra

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » ndz maja 22, 2005 3:08 am

kupilem sruby zukowskie (od zawiechy chyba).. zbyt dlugie... ale z gwintem 1,00, 2zl/szt o ile dobrze pamietam....
nagwintowalem dalej niz sa oryginalnie.. i ucialem.. i z tego wyszly mi idealne sruby do walu

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz maja 22, 2005 10:29 pm

temat był, w dobrym sklepie technicznym dokupisz takie

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz maja 22, 2005 10:31 pm

aaaaa i jak wkręcisz zakupione najpierw sprawdź czy nie zaduże bo ci ręczy zmielą :D

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Post autor: RAVkrakuf » wt maja 24, 2005 11:29 am

Jak zobaczysz jelcza to zajzyj mu pod... i tam takie madre ucho jest - zebyś konkurencji partyce nie robił

RAV - siła L4

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » śr maja 25, 2005 12:46 am

RAV dzięki widziałem takie cudo ale za sk...... nie wiedziałem kiedyś do czego służy. Teraz wiem i zrobię sobie takie samo a dodatkowo śruby na specjalny klej zapodam i częściej szczupaka pod autko będę zapuszczał. Człek uczy się na błędach--na szczęście ten nie bolał poza urażoną dumą :lol: :wink:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 25, 2005 12:48 am

Podtrzymka wału-rzecz przydatna !!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » śr maja 25, 2005 1:05 pm

RAVkrakuf pisze:Jak zobaczysz jelcza to zajzyj mu pod... i tam takie madre ucho jest - zebyś konkurencji partyce nie robił

RAV - siła L4
Tylko ze Partyka to nie tyczkarz :lol:

Co do szczupaka pod auto to nie tylko ogladaj czy sruby sa, ale jeszcze walca z czasu ogladnij, moj mial "wade materialu" i to nie przy 0-wej predkosci.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr maja 25, 2005 7:25 pm

vandall1 pisze:Podtrzymka wału-rzecz przydatna !!


O, tak, Vandall, masz całkowią rację...

:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » pn maja 30, 2005 8:02 am

Sruby dostałem od świtu siedziałem pod syfem ale nie wiem w jaki sposób tak zrobić aby załapać wał do flanszy?? jak wydłużyć wał tak aby załapać jednocześnie przód i tył????popuśćić tylne śruby?? wybaczcie głupie pytania, które niektórych śmieszą ale do tej pory jeździłem plaskaczami, gdzie z czynności serwisowych mogłeś dolać sobie płynu do spryskiwaczy. Mogę co prawda oddać do mechaniora ale 1 chce się nauczyć tego a po drugie jak cosik klęknie w terenie to gdzie ja znajdę mechaniora?? :D

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn maja 30, 2005 8:23 am

ja najpierw przylalem z przodu a potem dopiero zakladalem sruby z tylu :roll:

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » pn maja 30, 2005 8:37 am

I tak też mi się zdawało :) dziękuję i niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi--dzięki idę z powrotem pod syfa.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn maja 30, 2005 8:44 am

tak gwoli ścisłości: śruby muszą być ze stali o podwyzszonej wytrzymałości np. 8,8 a stosowanie kleju bym odradzał .... czasem trzeba odkręcić wał
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » pn maja 30, 2005 9:20 am

śruby mam właśnie 8,8. Ale poprzedni właściciel tego ustrojstwa czyli MON Ministerstwo Ogromnego Nieporozumienia założyło zwykłe więc czeka mnie wymiana wszystkich śrub i nakrętek na wszystkich wałach. A słyszał ktoś o wlożeniu śrub do flaszy odwrotnie, tak, aby na bębnie mieć nakrętki?? Jak to rozwiązać?? podobno słyszałem że się da??

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn maja 30, 2005 9:23 am

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12763
post vandalla, na pierwszej stronie na dole

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » wt maja 31, 2005 8:46 am

Śruby mam podkładki i nakrętki samohamujące ale dalej nie mogę zbliżyć wału na tyle aby przyłapać i przód i tył. Jak to rozwiązać-wybaczcie głupie pytania ale ja na serio do tej pory nawet pod samochodem nie leżałem bo nie było potrzeby :D a z syfem dopiero zaczynam przygodę a raczej z naprawami :) i jeszcze jedno czy przy połączeniu tam są jakieś uszczelki, bo w moim nic nie było !

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt maja 31, 2005 9:28 am

Aby dokręcić wał musisz ustawić go w odpowiedniej pozycji, tak ja mam w Gaziku. Przyłóz do flanszy i spróbój tak przyłozyć wał aby złapać 1 śrubę, potem przesuń auto tak aby wałem zakeciło i dokrecisz drugą. W pewnej pozycji masz tylko dobry dostęp do śruby.
Mi urawło ze 3 razy wały, trochę rozpierduchy robi pod podwoziem ale generalnie nie jest strasznie groźne. Śruby o klasie zrywalności 10 oraz nakrętki samoblokujące z silikonem też klasy 10 i powinno być ok. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość