Strona 1 z 2

Głupi problem ze śrubą

: sob maja 21, 2005 9:00 pm
autor: sator6
Słuchajcie pytanie wyda się głupie ale co tam.
Jadąc dziś odkręcił mi się wał napędowy tylny i padł na ulicę. Tylko się odkręcił przy wyjściu. Jest tam mocowanie na 4 śruby. Moje pytanie (bo jedną z nich znalazłem ) okazało się, że ma jakiś drobny gwint. W sklepie żelaznym nie ma takich gwintów. A od czego pasują podpowiedzcie proszę.

: sob maja 21, 2005 9:18 pm
autor: gri74
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12763
wystarczy przejrzec wczesniejsze posty...

: sob maja 21, 2005 9:37 pm
autor: maciuś
odkręcony wał w czasi e jazdy to brak oc :lol:

: sob maja 21, 2005 9:40 pm
autor: sator6
Kurde mnie nie do śmiechu było nagle telepawka jak cholera i słyszę, że cosik mi się ciągnie po czarnym. Kurde całe szczęście że prędkość prawie zerowa i że nie zaklinował się o jakiś występ a asfalcie, bo bym chyba salto przez maskę zrobił. Mówicie Żuk śruby wzmocnione gwint 10x1??na klucz max 14?

problem z walem

: sob maja 21, 2005 9:44 pm
autor: ub40
no faktycznie masz duzo szczescia, ze nie bylo pradkosci

: sob maja 21, 2005 9:45 pm
autor: Doktor200
lol jak bym pedzil mim zgórki 120 i odkrecil misie wał to by mi dzire pewnie w podłodze zrobiło :lol:

: sob maja 21, 2005 9:48 pm
autor: sator6
Kurde a w grudniu w tym samym dokładnie miejscu miałem dzwona też syfem. Kurde nie jadę już nigdy tamtędy

: sob maja 21, 2005 10:43 pm
autor: Władek
sator6 pisze:Kurde a w grudniu w tym samym dokładnie miejscu miałem dzwona też syfem. Kurde nie jadę już nigdy tamtędy

A nie stał tam przypadkiem gdziesik niejaki Hella ??

: sob maja 21, 2005 10:54 pm
autor: mały1
wkręć sobie imbusy z tym że musisz je nagwintować bo z drobnym gwintem raczej nie dostaniesz, kup 10 ze zwykłym gwintem nie do końca gwintowane zwykły odetnij reszte nagwintuj drobnym,łatwiej się wkręca sprężyna pod imbus i gra :wink:

: ndz maja 22, 2005 3:08 am
autor: wupasek
kupilem sruby zukowskie (od zawiechy chyba).. zbyt dlugie... ale z gwintem 1,00, 2zl/szt o ile dobrze pamietam....
nagwintowalem dalej niz sa oryginalnie.. i ucialem.. i z tego wyszly mi idealne sruby do walu

: ndz maja 22, 2005 10:29 pm
autor: kuki469
temat był, w dobrym sklepie technicznym dokupisz takie

: ndz maja 22, 2005 10:31 pm
autor: kuki469
aaaaa i jak wkręcisz zakupione najpierw sprawdź czy nie zaduże bo ci ręczy zmielą :D

: wt maja 24, 2005 11:29 am
autor: RAVkrakuf
Jak zobaczysz jelcza to zajzyj mu pod... i tam takie madre ucho jest - zebyś konkurencji partyce nie robił

RAV - siła L4

: śr maja 25, 2005 12:46 am
autor: sator6
RAV dzięki widziałem takie cudo ale za sk...... nie wiedziałem kiedyś do czego służy. Teraz wiem i zrobię sobie takie samo a dodatkowo śruby na specjalny klej zapodam i częściej szczupaka pod autko będę zapuszczał. Człek uczy się na błędach--na szczęście ten nie bolał poza urażoną dumą :lol: :wink:

: śr maja 25, 2005 12:48 am
autor: vandall1
Podtrzymka wału-rzecz przydatna !!

: śr maja 25, 2005 1:05 pm
autor: cykor
RAVkrakuf pisze:Jak zobaczysz jelcza to zajzyj mu pod... i tam takie madre ucho jest - zebyś konkurencji partyce nie robił

RAV - siła L4
Tylko ze Partyka to nie tyczkarz :lol:

Co do szczupaka pod auto to nie tylko ogladaj czy sruby sa, ale jeszcze walca z czasu ogladnij, moj mial "wade materialu" i to nie przy 0-wej predkosci.

: śr maja 25, 2005 7:25 pm
autor: Władek
vandall1 pisze:Podtrzymka wału-rzecz przydatna !!


O, tak, Vandall, masz całkowią rację...

:wink:

: pn maja 30, 2005 8:02 am
autor: sator6
Sruby dostałem od świtu siedziałem pod syfem ale nie wiem w jaki sposób tak zrobić aby załapać wał do flanszy?? jak wydłużyć wał tak aby załapać jednocześnie przód i tył????popuśćić tylne śruby?? wybaczcie głupie pytania, które niektórych śmieszą ale do tej pory jeździłem plaskaczami, gdzie z czynności serwisowych mogłeś dolać sobie płynu do spryskiwaczy. Mogę co prawda oddać do mechaniora ale 1 chce się nauczyć tego a po drugie jak cosik klęknie w terenie to gdzie ja znajdę mechaniora?? :D

: pn maja 30, 2005 8:23 am
autor: wupasek
ja najpierw przylalem z przodu a potem dopiero zakladalem sruby z tylu :roll:

: pn maja 30, 2005 8:37 am
autor: sator6
I tak też mi się zdawało :) dziękuję i niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi--dzięki idę z powrotem pod syfa.

: pn maja 30, 2005 8:44 am
autor: Wojtek_K
tak gwoli ścisłości: śruby muszą być ze stali o podwyzszonej wytrzymałości np. 8,8 a stosowanie kleju bym odradzał .... czasem trzeba odkręcić wał

: pn maja 30, 2005 9:20 am
autor: sator6
śruby mam właśnie 8,8. Ale poprzedni właściciel tego ustrojstwa czyli MON Ministerstwo Ogromnego Nieporozumienia założyło zwykłe więc czeka mnie wymiana wszystkich śrub i nakrętek na wszystkich wałach. A słyszał ktoś o wlożeniu śrub do flaszy odwrotnie, tak, aby na bębnie mieć nakrętki?? Jak to rozwiązać?? podobno słyszałem że się da??

: pn maja 30, 2005 9:23 am
autor: wupasek
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12763
post vandalla, na pierwszej stronie na dole

: wt maja 31, 2005 8:46 am
autor: sator6
Śruby mam podkładki i nakrętki samohamujące ale dalej nie mogę zbliżyć wału na tyle aby przyłapać i przód i tył. Jak to rozwiązać-wybaczcie głupie pytania ale ja na serio do tej pory nawet pod samochodem nie leżałem bo nie było potrzeby :D a z syfem dopiero zaczynam przygodę a raczej z naprawami :) i jeszcze jedno czy przy połączeniu tam są jakieś uszczelki, bo w moim nic nie było !

: wt maja 31, 2005 9:28 am
autor: BĄKU
Aby dokręcić wał musisz ustawić go w odpowiedniej pozycji, tak ja mam w Gaziku. Przyłóz do flanszy i spróbój tak przyłozyć wał aby złapać 1 śrubę, potem przesuń auto tak aby wałem zakeciło i dokrecisz drugą. W pewnej pozycji masz tylko dobry dostęp do śruby.
Mi urawło ze 3 razy wały, trochę rozpierduchy robi pod podwoziem ale generalnie nie jest strasznie groźne. Śruby o klasie zrywalności 10 oraz nakrętki samoblokujące z silikonem też klasy 10 i powinno być ok. 8)