Jkie powinno być ciśnienie w oponach?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Jkie powinno być ciśnienie w oponach?

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 8:50 pm

Jakie powinno być prawidłowo "nabite" ciśnienie w oponach UAZ-a? Pytam, bo się z kilkoma zdaniam spotkałem. Oto one:
1. 0,22 MPa przód i tył
2. 0,22 MPa tył i 0,20 MPa przód
3. 0,20 MPa przód i tył
Dla wyjaśnienia - chodzi mi o katalogowo przewidziane ciśnienie na asfalt, nie zaś o "wynalazki" do jeżdżenia po piachu... :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob cze 04, 2005 8:57 pm

wg instrukcji
przod 1,7 kG/cm2 (w drugiej instrukcji podaja ze ma byc 1,4 kg/cm2 :lol: )
tyl 1,9 kGcm2
w "barach" bedzie tak samo w zasadzie

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 9:06 pm

wupasek pisze:wg instrukcji
przod 1,7 kG/cm2 (w drugiej instrukcji podaja ze ma byc 1,4 kg/cm2 :lol: )
tyl 1,9 kGcm2
w "barach" bedzie tak samo w zasadzie

Czy to oznacza 0,17 i 0,19 w megapaskalach? Bo to chyba obecnie obowiązująca miara...?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob cze 04, 2005 9:15 pm

http://www.floraland.pl/elgo/jednostki.htm
albo tu :
http://216.239.59.104/search?q=cache:wW ... lr=lang_pl
http://xtronics.com/reference/convert.htm

przelicz sobie
nie znam sie na tym badziewiu.. :wink:
nie uwazalem na fizyce :wink:

ale chyba w MPa mniej wiecej jest tak jak mowisz :roll:

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 9:31 pm

wupasek pisze:http://www.floraland.pl/elgo/jednostki.htm
albo tu :
http://216.239.59.104/search?q=cache:wW ... lr=lang_pl
http://xtronics.com/reference/convert.htm

przelicz sobie
nie znam sie na tym badziewiu.. :wink:
nie uwazalem na fizyce :wink:

ale chyba w MPa mniej wiecej jest tak jak mowisz :roll:
:wink:
A skąd rozbieżność 0,14 i 0,17 MPa dla przodu? Na jakich wartościach śmiga Szanowne Koleżeństwo?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob cze 04, 2005 9:54 pm

niedawno temat był wałkowany wystarczy poszukac
umnie 4,0 i 3,8 gołoty
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob cze 04, 2005 9:55 pm

Marci pisze:niedawno temat był wałkowany wystarczy poszukac
umnie 4,0 i 3,8 gołoty
hmm.. to ciekawe... 1golota =53 sekundy .. to ty w sekundach kola pompujesz? :o :lol:

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 9:57 pm

wupasek pisze:
Marci pisze:niedawno temat był wałkowany wystarczy poszukac
umnie 4,0 i 3,8 gołoty
hmm.. to ciekawe... 1golota =53 sekundy .. to ty w sekundach kola pompujesz? :o :lol:

Krzepki gość jest i tyle...
Marci! Co to jest 4,0 i 3,8? MPa ?? ?? ??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob cze 04, 2005 10:09 pm

2 gołoty = 1,06atm
1 gołota = 0,53atm
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 10:12 pm

Marci pisze:2 gołoty = 1,06atm
1 gołota = 0,53atm

Marci! Nie rób sobie jaj ze starego człowieka !! Na takich kapciach jeździsz ?? Przeca to niemożliwe... ??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob cze 04, 2005 10:14 pm

Władek pisze:
Marci pisze:2 gołoty = 1,06atm
1 gołota = 0,53atm

Marci! Nie rób sobie jaj ze starego człowieka !! Na takich kapciach jeździsz ?? Przeca to niemożliwe... ??
przecie pisal ze na 4 i 3,8 goloty jezdzi .. czyli z grubsza 2atm :wink:

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 10:21 pm

wupasek pisze:
Władek pisze:
Marci pisze:2 gołoty = 1,06atm
1 gołota = 0,53atm

Marci! Nie rób sobie jaj ze starego człowieka !! Na takich kapciach jeździsz ?? Przeca to niemożliwe... ??
przecie pisal ze na 4 i 3,8 goloty jezdzi .. czyli z grubsza 2atm :wink:
Uhhh..... następny !!

:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob cze 04, 2005 10:23 pm

mozliwe jezdziłem na cisnieniu po 0,5 atm i tez było ok tylko zew. bieznik szybko schodził i opona sie przekrecała na feldze przy ostrym hamowaniu
normalnie ma przód 2.0 atm tył 1,8 atm opony stomil nacinane typ U-42 tzw wezyki
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob cze 04, 2005 10:25 pm

Marci pisze:mozliwe jezdziłem na cisnieniu po 0,5 atm i tez było ok tylko zew. bieznik szybko schodził i opona sie przekrecała na feldze przy ostrym hamowaniu
normalnie ma przód 2.0 atm tył 1,8 atm opony stomil nacinane typ U-42 tzw wezyki

Wupasek zeznał, że Jego instrukcja mówi 0,17 i 0,19 MPa, czyli na stare 1,7 przód i 1,9 atm. tył. Skąd są te różnice?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob cze 04, 2005 10:50 pm

Władek pisze:Wupasek zeznał, że Jego instrukcja mówi 0,17 i 0,19 MPa, czyli na stare 1,7 przód i 1,9 atm. tył. Skąd są te różnice?
dawaj niecale 2atm i nie marudz
instrukcja jest do uaza jako wozu wojskowego do przewozenia 7 osob z pelnym uzbrojeniem .. albo dzialka jakiego.. wiec tyl jest dociazony i musi miec muchos cisnienios :lol:

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz cze 05, 2005 12:17 am

ja mam na 2,2 atm i jest troche za mocno.. 2 powinno byc OK na ruskiej stronie jakiejs widzialem ze optymalna jest powmiedzy 1,6 a 2,4 zalezy od upodoban i załadowania..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » ndz cze 05, 2005 10:44 am

Wojaki pompują 2.1 atm- ja dałem 2 i jest idealnie! Nawet zimą nie ma problemów!
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz cze 05, 2005 1:06 pm

Ja na czarne pompuję 2,5 atm i jest ok. Poza tym jest odczuwalna różnica w oporach toczenia między 2,5, a np. 1,8 atm i mniej.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz cze 05, 2005 5:57 pm

Didymos pisze:Ja na czarne pompuję 2,5 atm i jest ok. Poza tym jest odczuwalna różnica w oporach toczenia między 2,5, a np. 1,8 atm i mniej.

A nie zjada Ci bieżnika samym środkiem przy tak wysokim ciśnieniu na czarnym?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz cze 05, 2005 7:06 pm

aby twoje gumy ładnioe pracowały to daj 1,8 wiem sprawdzone :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz cze 05, 2005 7:11 pm

Kasprol pisze:aby twoje gumy ładnioe pracowały to daj 1,8 wiem sprawdzone :lol: :lol:

Na przód i tył bez różnicy czy też na tył 2 atm ??
Władek - Kraków

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cisnienie

Post autor: ub40 » ndz cze 05, 2005 9:03 pm

ja laduje 2,5 tyl a na przod 2,2 i jest miodzio
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Re: Jkie powinno być ciśnienie w oponach?

Post autor: cykor » pn cze 06, 2005 2:59 pm

Władek pisze:Jakie powinno być prawidłowo "nabite" ciśnienie w oponach UAZ-a? Pytam, bo się z kilkoma zdaniam spotkałem. Oto one:
1. 0,22 MPa przód i tył
2. 0,22 MPa tył i 0,20 MPa przód
3. 0,20 MPa przód i tył
Dla wyjaśnienia - chodzi mi o katalogowo przewidziane ciśnienie na asfalt, nie zaś o "wynalazki" do jeżdżenia po piachu... :wink:
Władziu
Tu masz ciśnienia do ruskich opon i kilka innych detali o tych gumach, wybierz tylko tą którą masz w aucie. Ciśnienie 2.6 to nie za wiele według producenta, zobacz sam.
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-245-1.html
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-192.html
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-357a.html
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-409.html
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_i-502.html
http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-248.html
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn cze 06, 2005 3:05 pm

W instrukcji obslugi pisze mi ze przod 1,4 a tyl 1,9 kG/cm...ale nie wiem jak dokladnie to bedzie ile atmosfer i wogóle:P...Je|dze na tylu ile mi sie wydaje ze jest git..a gdy potrzeba to spuszczam i pompuje:)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pn cze 06, 2005 3:20 pm

Chyba chodzi o ciśnienie w oponie zalecane przez producenta tej gumy, a nie ciśnienie jakie zalecał producent samochodu 30 lat temu. Inne były wtedy materiały używane do produkcji, inna konstrukcjia opony. Jedno co się nie zmieniło to przeznaczenie. Ja bym zrobił tak jak producent zaleca (tak mam u siebie ya-357a).
Jak pier.dyknie to i tak jest na gwarancji. Każda europejska guma ma dożywotnią gwarację, jak walnie i jak ci nie udowodnią że to z twojej winy to dostajesz nową. Ale czy Władkowi chodziło o opony wyprodukowane w europie czy w zji?
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość