Zaklucenia od cewki

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Zaklucenia od cewki

Post autor: stef » śr cze 15, 2005 10:38 pm

Mam pytanko. MOze ktos wie jak zamontowac i jaki kondensator by wyeliminowac zaklucenia pochodzace od cewki zaplonowej przy silniku uaza?
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 15, 2005 11:01 pm

Instrukcja mówi o pojemności 0,17-0,25MF. Żuk. Maluch się łapią na tą rozpiętość

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw cze 16, 2005 6:24 am

OK tylko jeszcze jak go podlaczyc do cewki?
NIe znam sie na elektryce dlatego pytam...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 16, 2005 7:55 am

Nie podłączasz do cewki tylko do aparatu zapłonowego. Obudowę kondensatora do obudowy aparatu a prazewód do wyjścia z przerywacza do cewki. Bez kondensatora szybko wypalisz przerywacz a nawet zanim to nastąpi to będzie kiepska iskra.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw cze 16, 2005 8:05 am

:) no bez przesady o kndensatorze do aparatu to ja wiem, na tyle to ja sie znam na elektryce :).
Pytalem natomiast o kondensator przeciw zakloceniowy do cewki zaplonowej.
Sa to troche inne kondensatory niz do aparatow zaplonowych. Tylko sprawa jest taka ze nie wiem jak go sie podlancza.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw cze 16, 2005 11:19 am

Podobnie jak ten od przerywacza, to znaczy obudowa kondensatora do masy pojazdu a kabelek z kondensatora do zacisku doprowadzającego napięcie do cewki. Pojemność jego jest niekrytyczna - może być większa od tego pod przerywaczem. Jednakże po dołożeniu kondensatora zakłócenia u mnie wcale się nie zmniejszyły. Popytaj, może ma ktoś do sprzedania całkowicie ekranowany układ zapłonowy, taki jak w wojskowych UAZ-ach z radiostacjami. Jest to najskuteczniejszy sposób na zlikwidowanie zakłóceń od układu zapłonowego. Nieekranowany przewód zapłonowy zachowuje się jak swojego rodzaju antena nadawcza., wypromieniowująca szerokie spektrum częstotliwości.
Sprawdź poza tym stan całego układu zapłonowego: kopułka, palec rozdzielacza, przewody W.N. Jak nie masz co do nich pewności, to wymień na nowe. Zalecał bym założenie przewodów W.N. z węglową tasiemnką oporową w środku, w izolacji silikonowej. Wybierz tylko takie, co mają dobre zakończenia w postaci kapturków gumowych. Spotkałem w handlu takie chyba chińskie, że wystarczyło przewód lekko odchylić, a kaptutek odstawał od kopułki. Pierwsza kałuża zweryfikowała by Ci negatywnie tego typu przewody

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw cze 16, 2005 12:28 pm

Dzieki za odpowiedz. O to wlasnie mi chodzilo.
Otoz mam nowy aparat zaplonowy, oczywiscie nowa kopolka i palec, nowe przewody - silikonowe z gumowymi koncowkami na swiece i przy kopolce. Guma bardzo dobrze przylega do siwec. Wymienilem rowniez cewke na nowa.
A zaklocenia jak byly tak dalej sa i przy radiu i przy CB.
Chyba naprawde musze poszukac wojskowej , ekranowanej instalacji
Jeszcze raz dziekuje za podpowiedz.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw cze 16, 2005 1:21 pm

Ciekawa dyskusja była prowadzona tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic265416.html
No i proponuję ściągnięcie tej instrukcji: "Wpływ zakłóceń radioelektrycznych pojazdów mechanicznych na pracę radiotelefonu. Środki przeciwzakłóceniowe" ze strony:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic318612.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość