jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
olowaty
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 9:30 am
Post
autor: olowaty » czw cze 16, 2005 12:13 pm
czy jest w jakiejś terenówce reduktor który ma możliwość odłączenia przedniego napędu ale żeby posiadał mechanizm różnicowy tak żeby można było poruszać się po asfalcie z napędem na 4 kapcie?
może to głupie pytanie ale czekam na mądre odpowiedzi!

TYLKO NISSAN! 100NX ŻONKI + TERRANO MÓJ
-
Adamgruby
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:42 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Post
autor: Adamgruby » czw cze 16, 2005 12:45 pm
Cześć. Taki reduktor napewno występuje w tarpanie honkerze i jeepie grand cherokie i w niektórych cherokiezach to wiem na pewno bo naprawiałem takie reduktorki co do innych marek to niewiem.
-
olowaty
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 9:30 am
Post
autor: olowaty » czw cze 16, 2005 12:50 pm
czy posiada on blokadę mechanizmu różnicowego?
chciałem to zastosować w połączeniu z mostami od uaza.
TYLKO NISSAN! 100NX ŻONKI + TERRANO MÓJ
-
Qbosh
-

- Posty: 168
- Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
- Lokalizacja: Konstancin
Post
autor: Qbosh » czw cze 16, 2005 1:09 pm
w przypadku honkera chodzi o reduktor borg-warner - dosc rzadko spotykany. Typowy reduktor honkera ma staly nap na 2 osie i centarlny mech roznicowy.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw cze 16, 2005 1:39 pm
Qbosh pisze:w przypadku honkera chodzi o reduktor borg-warner - dosc rzadko spotykany. Typowy reduktor honkera ma staly nap na 2 osie i centarlny mech roznicowy.

to honkery mialy wsadzane reduktory borg-warner
Toz to strasznie gruba kasa - wiem bo kiedys malem taki w piwnicy i opitolilem kumplowi za 3 patyki tyle ze on byl z gelendy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Adamgruby
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:42 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Post
autor: Adamgruby » czw cze 16, 2005 1:57 pm
Może po kolei. Najczęściej spotykane reduktory w honkerach rzeczywiście nie mają możliwości odpięcia napędu na 4 koła jest on spięty na stałe i posiada międzymostowy mechanizm różnicowy który można zblokować. Podobnie sprawa się ma z reduktorem od granda on też jest spięty na stałe i nie ma możliwości odłączenia przodu a blokadę mechanizmu różnicowego ma automatyczną. Jeśli chodzi o reduktor z cherokiego to są wersje które mają możliwość odłączenia przodu załączenia przodu beż blokady mechanizmu różnicowego oraż napęd na 4 z blokadą tegoż mechanizmu. Ale jeśli chodzi o reduktory jepowskie jest jeden mały problem mianowicie taki że wyjście na przedni wałek jest z lewej strony (odwrotnie niż w uazie).

-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » czw cze 16, 2005 2:05 pm
łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw cze 16, 2005 4:39 pm
borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.
A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped

Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod

Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade

tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pt cze 17, 2005 1:01 am
Miały,miały.
http://www.jeep.dn.ru/xfer/encyclopedia/
Zajrzyjcie tu.
Faktem jest,że red jeepa mają wyjście na lewą stronę i przełozenie 2.7 wiec bardzo zwalniajace.
Komu sie nie chce zagladać,to powiem,że typ 242 ma:
2wd-tylko tylny most
4 fulltime-oba mosty z miedzyosiowym
4 part time-oba mosty z zablokowanym miedzyosiowym
4LO-oba mosty z zablokowanym miedzyosiowym i reduktorem
Po czarnym jeżdżę na opcji 1 i 2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pt cze 17, 2005 12:52 pm
a jednak ci amerykanie to maja zjeba..... łby
Chociaz nie powiem - w zimie naped na 4 z miedzyosiawa roznicowka jest
szkoda ze ma wyjscie walu z drugiej strony bo bym moze takiego sobie zapodal na gwiazdke

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » pt cze 17, 2005 2:36 pm
To zapodaj jeszcze mosty z muscela i się problem rozwiąże.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » pt cze 17, 2005 9:39 pm
Bart03 pisze:borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.
A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped

Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod

Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade

tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu

z tego co ja wiem to lada ma naped z mechanizmem miedzyosiowym ma blokade tego mechanizmu. Jezdzisz caly czas z napedem na cztery kola ale z miedzyosiowym nie zblokowanym a jak chcesz zeby zawsze ciagnal i przod i tyl to blokujesz ale dokladnie nie wiem jak to wyglada
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt cze 17, 2005 10:05 pm
Nissan Pathfinder ma taka skrzynie na szybkiej 4 dziala mech. roz. miedzy osiowy ale mozna wylaczyc go elektrycznie... niestety skrzynia Terrano niema tego
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pt cze 17, 2005 10:14 pm
tiger pisze:Bart03 pisze:borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.
A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped

Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod

Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade

tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu

z tego co ja wiem to lada ma naped z mechanizmem miedzyosiowym ma blokade tego mechanizmu. Jezdzisz caly czas z napedem na cztery kola ale z miedzyosiowym nie zblokowanym a jak chcesz zeby zawsze ciagnal i przod i tyl to blokujesz ale dokladnie nie wiem jak to wyglada
mnie nie chodzi o blokade tylko o dodatkowo odlaczany przod
A co do lady to ja miale 3 nivki w swojej karierze wiec dobrze wiem jak to dziala
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » sob cze 18, 2005 2:41 pm
Bart03 pisze:mnie nie chodzi o blokade tylko o dodatkowo odlaczany przod

czy ktos wie o co tu chodzi ? quarwa
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
moralez
-

- Posty: 2454
- Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
- Lokalizacja: włocławek
Post
autor: moralez » sob cze 18, 2005 2:44 pm
no jak to o co ?
gadaja o tym samym tylko na innych czestotliwosciach
ZG 5.2 96r.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » sob cze 18, 2005 5:19 pm
olowaty zadal pytanie:: czy sa dostepne reduktory z miedzyosiową różnicówka i dodatkowo odłaczanym przodem
wiec kurw... odpowiadam ze wiekszosć samochodów 4x4 które posiadają tzw. "stały napęd na cztery koła" tak jak np niwa posiadaja reduktor z międzyosiowym układem różnicowym
Mało które auto - a jest nim np jeep- jak napisał vandall1 ma dodatkowe jeszcze odłaczany przod
Zrozumieli czy nadal mam tłumaczyc

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Qbosh
-

- Posty: 168
- Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
- Lokalizacja: Konstancin
Post
autor: Qbosh » ndz cze 19, 2005 9:55 am

to honkery mialy wsadzane reduktory borg-warner
Toz to strasznie gruba kasa - wiem bo kiedys malem taki w piwnicy i opitolilem kumplowi za 3 patyki tyle ze on byl z gelendy[/quote]
po szczegóły to do Wieprzowiny - jak się nie myle on ma takowy
-
BABCIA I
-

- Posty: 1335
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: BABCIA I » ndz cze 19, 2005 11:05 am
Borg był w Honkerze tylko z silnikiem Iveco.Przód można wyłączyć.Drugim częściej spotykanym jest polski, potwornie głośny.Tam 4x4 jest stałe.Różnicę można włączyć lub nie.Aaa podobno były również polskie 4x2 lub 4x4. Co aktualnie wkłada fabryka nie wiem.
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » pn cze 20, 2005 5:48 pm
No satrszy Jeep Grand Cherokee z V8 taki ma (select track) i Mitsubishi Pajero po 91r. (super select) i Honker z Iveco chyba (borg warner) i może jeszcze coś...
Znaczy są takie że normalnie ma otwarty 4x4, mozna zblokować na sztywno 4x4 i mozna se odłączyć przód. Dobrze zrozumiałem?

same starocie
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » pn cze 20, 2005 5:56 pm
A czy ten honker z BW miał w ogóle centralny dyfer, czy może po prostu był to reduktor z przodem dołączanym na sztywno

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » pn cze 20, 2005 6:06 pm
Darek Luberda ma w swoim wranglerze taki reduktor ze mozna smigac sam tyl sam przod albo i to i to
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » czw cze 23, 2005 9:52 am
Sory, popierdzieliło mi sie. To tak jak babcia napisał, Honker z BW ma przód dołączalny na sztywno (jak w UAZie) a Honker z polskim reduktorem ma stały 4x4 z różnicowym i blokado

same starocie
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » czw cze 23, 2005 1:08 pm
nie pasują obr wałów uaz honker i nie nada reduktordo uaz
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » czw cze 23, 2005 4:47 pm
kierunek obrotu czy poprostu wyjście na przód od strony kierowcy w Honkeru?
same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości