Strona 1 z 2

reduktor

: czw cze 16, 2005 12:13 pm
autor: olowaty
czy jest w jakiejś terenówce reduktor który ma możliwość odłączenia przedniego napędu ale żeby posiadał mechanizm różnicowy tak żeby można było poruszać się po asfalcie z napędem na 4 kapcie?
może to głupie pytanie ale czekam na mądre odpowiedzi! :wink:

: czw cze 16, 2005 12:45 pm
autor: Adamgruby
Cześć. Taki reduktor napewno występuje w tarpanie honkerze i jeepie grand cherokie i w niektórych cherokiezach to wiem na pewno bo naprawiałem takie reduktorki co do innych marek to niewiem.

: czw cze 16, 2005 12:50 pm
autor: olowaty
czy posiada on blokadę mechanizmu różnicowego?
chciałem to zastosować w połączeniu z mostami od uaza.

: czw cze 16, 2005 1:09 pm
autor: Qbosh
w przypadku honkera chodzi o reduktor borg-warner - dosc rzadko spotykany. Typowy reduktor honkera ma staly nap na 2 osie i centarlny mech roznicowy.

: czw cze 16, 2005 1:39 pm
autor: Bart03
Qbosh pisze:w przypadku honkera chodzi o reduktor borg-warner - dosc rzadko spotykany. Typowy reduktor honkera ma staly nap na 2 osie i centarlny mech roznicowy.
:o to honkery mialy wsadzane reduktory borg-warner ??
Toz to strasznie gruba kasa - wiem bo kiedys malem taki w piwnicy i opitolilem kumplowi za 3 patyki tyle ze on byl z gelendy

: czw cze 16, 2005 1:57 pm
autor: Adamgruby
Może po kolei. Najczęściej spotykane reduktory w honkerach rzeczywiście nie mają możliwości odpięcia napędu na 4 koła jest on spięty na stałe i posiada międzymostowy mechanizm różnicowy który można zblokować. Podobnie sprawa się ma z reduktorem od granda on też jest spięty na stałe i nie ma możliwości odłączenia przodu a blokadę mechanizmu różnicowego ma automatyczną. Jeśli chodzi o reduktor z cherokiego to są wersje które mają możliwość odłączenia przodu załączenia przodu beż blokady mechanizmu różnicowego oraż napęd na 4 z blokadą tegoż mechanizmu. Ale jeśli chodzi o reduktory jepowskie jest jeden mały problem mianowicie taki że wyjście na przedni wałek jest z lewej strony (odwrotnie niż w uazie).:)8

: czw cze 16, 2005 2:05 pm
autor: borman
łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )

: czw cze 16, 2005 4:39 pm
autor: Bart03
borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.

A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped :o Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod ?? Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade !! tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu 8)

: pt cze 17, 2005 1:01 am
autor: vandall1
Miały,miały.
http://www.jeep.dn.ru/xfer/encyclopedia/
Zajrzyjcie tu.
Faktem jest,że red jeepa mają wyjście na lewą stronę i przełozenie 2.7 wiec bardzo zwalniajace.
Komu sie nie chce zagladać,to powiem,że typ 242 ma:
2wd-tylko tylny most
4 fulltime-oba mosty z miedzyosiowym
4 part time-oba mosty z zablokowanym miedzyosiowym
4LO-oba mosty z zablokowanym miedzyosiowym i reduktorem
Po czarnym jeżdżę na opcji 1 i 2

: pt cze 17, 2005 12:52 pm
autor: Bart03
a jednak ci amerykanie to maja zjeba..... łby 8)

Chociaz nie powiem - w zimie naped na 4 z miedzyosiawa roznicowka jest :)2

szkoda ze ma wyjscie walu z drugiej strony bo bym moze takiego sobie zapodal na gwiazdke :wink:

: pt cze 17, 2005 2:36 pm
autor: Didymos
To zapodaj jeszcze mosty z muscela i się problem rozwiąże.

: pt cze 17, 2005 9:39 pm
autor: tiger
Bart03 pisze:
borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.

A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped :o Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod ?? Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade !! tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu 8)
z tego co ja wiem to lada ma naped z mechanizmem miedzyosiowym ma blokade tego mechanizmu. Jezdzisz caly czas z napedem na cztery kola ale z miedzyosiowym nie zblokowanym a jak chcesz zeby zawsze ciagnal i przod i tyl to blokujesz ale dokladnie nie wiem jak to wyglada

: pt cze 17, 2005 10:05 pm
autor: Miskiller
Nissan Pathfinder ma taka skrzynie na szybkiej 4 dziala mech. roz. miedzy osiowy ale mozna wylaczyc go elektrycznie... niestety skrzynia Terrano niema tego

: pt cze 17, 2005 10:14 pm
autor: Bart03
tiger pisze:
Bart03 pisze:
borman pisze:łada niwa ma taki reduktor .....(chyba )
nie ma takiego poniewaz w niwie jest staly naped na 4 kola.

A i tak przy okazji pierwsze slysze zeby rerduktor z roznicowka mial jeszcze odlaczany przedni naped :o Skoro jest roznicowka to po to zeby wyrownywac predkosci obrotowe walow wiec bo kiego diabla jeszcze odlaczany przod ?? Skoro bedzie odlaczony przod to trzeba zapodac blokade !! tosz to jakas paranioja a widze ze tu wiekszosc lyknela ten kit. Z tego co ja wiem to grandy i cherokee mialy za doplata wkladane wlasnie reduktory z miedzyosiową roznicowka wiec takie jak w niwie ale zaden nie mial jeszcze odlaczanego przodu 8)
z tego co ja wiem to lada ma naped z mechanizmem miedzyosiowym ma blokade tego mechanizmu. Jezdzisz caly czas z napedem na cztery kola ale z miedzyosiowym nie zblokowanym a jak chcesz zeby zawsze ciagnal i przod i tyl to blokujesz ale dokladnie nie wiem jak to wyglada
mnie nie chodzi o blokade tylko o dodatkowo odlaczany przod !! !!
A co do lady to ja miale 3 nivki w swojej karierze wiec dobrze wiem jak to dziala

: sob cze 18, 2005 2:41 pm
autor: Miskiller
Bart03 pisze:mnie nie chodzi o blokade tylko o dodatkowo odlaczany przod !! !!
czy ktos wie o co tu chodzi ? quarwa

: sob cze 18, 2005 2:44 pm
autor: moralez
no jak to o co ?
gadaja o tym samym tylko na innych czestotliwosciach

: sob cze 18, 2005 5:19 pm
autor: Bart03
olowaty zadal pytanie:: czy sa dostepne reduktory z miedzyosiową różnicówka i dodatkowo odłaczanym przodem

wiec kurw... odpowiadam ze wiekszosć samochodów 4x4 które posiadają tzw. "stały napęd na cztery koła" tak jak np niwa posiadaja reduktor z międzyosiowym układem różnicowym !! !!
Mało które auto - a jest nim np jeep- jak napisał vandall1 ma dodatkowe jeszcze odłaczany przod !!

Zrozumieli czy nadal mam tłumaczyc 8)

: ndz cze 19, 2005 9:55 am
autor: Qbosh
:o to honkery mialy wsadzane reduktory borg-warner ??
Toz to strasznie gruba kasa - wiem bo kiedys malem taki w piwnicy i opitolilem kumplowi za 3 patyki tyle ze on byl z gelendy[/quote]

po szczegóły to do Wieprzowiny - jak się nie myle on ma takowy

: ndz cze 19, 2005 11:05 am
autor: BABCIA I
Borg był w Honkerze tylko z silnikiem Iveco.Przód można wyłączyć.Drugim częściej spotykanym jest polski, potwornie głośny.Tam 4x4 jest stałe.Różnicę można włączyć lub nie.Aaa podobno były również polskie 4x2 lub 4x4. Co aktualnie wkłada fabryka nie wiem.

: pn cze 20, 2005 5:48 pm
autor: Miras M
No satrszy Jeep Grand Cherokee z V8 taki ma (select track) i Mitsubishi Pajero po 91r. (super select) i Honker z Iveco chyba (borg warner) i może jeszcze coś... :roll:
Znaczy są takie że normalnie ma otwarty 4x4, mozna zblokować na sztywno 4x4 i mozna se odłączyć przód. Dobrze zrozumiałem? :wink:

: pn cze 20, 2005 5:56 pm
autor: Didymos
A czy ten honker z BW miał w ogóle centralny dyfer, czy może po prostu był to reduktor z przodem dołączanym na sztywno ??

: pn cze 20, 2005 6:06 pm
autor: tiger
Darek Luberda ma w swoim wranglerze taki reduktor ze mozna smigac sam tyl sam przod albo i to i to

: czw cze 23, 2005 9:52 am
autor: Miras M
Sory, popierdzieliło mi sie. To tak jak babcia napisał, Honker z BW ma przód dołączalny na sztywno (jak w UAZie) a Honker z polskim reduktorem ma stały 4x4 z różnicowym i blokado :D

: czw cze 23, 2005 1:08 pm
autor: Artur
nie pasują obr wałów uaz honker i nie nada reduktordo uaz

: czw cze 23, 2005 4:47 pm
autor: Miras M
kierunek obrotu czy poprostu wyjście na przód od strony kierowcy w Honkeru?