Strzały w tłumik - przyczyna ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Strzały w tłumik - przyczyna ?

Post autor: Rafał D » sob cze 25, 2005 8:16 pm

Od kilku weekendów "testuję" autko po naprawach i przy mocno rozgrzanym silniku pojawiają się strzały w tłumik przy hamowaniu silnikiem, zmianie biegów. Dodam, że zmieniałem już ustawienia zapłonu i zmniejszyłem pozim paliwa w gaźniku - bez rezultatu. Głowica po remoncie, układ wydechowy nówka. Po solidnej przygazówce nasępuje strzał w tłumik i spadają obroty biegu jałowego. Po zgaszeniu silnik jest trudno uruchomić i słabo reaguje na zmiany ustawienia gażnika. Problem mija po wystygnięciu. Jutro sprawdzę luzy zaworów - może siadła głowica i zawory się podpierają...
Proszę o Wasze koncepcje gdzie szukać przyczyny

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?

Post autor: klucz13 » sob cze 25, 2005 8:30 pm

Rafał D pisze: gdzie szukać przyczyny
Pod maską a najlepiej w silniku :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob cze 25, 2005 9:10 pm

W obu moich uazach były podobne objawy - ostra przegazówka i strzał w tłumik, ale z odpalaniem nie mam problemów to olewam.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?

Post autor: klucz13 » sob cze 25, 2005 9:20 pm

Rafał D pisze: strzały w tłumik
To gdzie następuje zapłon mieszanki---- w kolekorze wydechowym a to zapłon lub zawory
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?

Post autor: Rafał D » sob cze 25, 2005 10:35 pm

klucz13 pisze:
Rafał D pisze: gdzie szukać przyczyny
Pod maską a najlepiej w silniku :)21
Nie ma to jak zasięgnąc opinii fachowca... :evil:

Może tak coś konstruktywnego ??

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?

Post autor: JA'JACEK » ndz cze 26, 2005 12:38 am

Rafał D pisze: Może tak coś konstruktywnego ??
W sobotę......? O 24:00..........? Chyba żartujesz........ :wink:
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz cze 26, 2005 9:48 am

ja miałem troszeczkę inne objawy. ale jak mi strzelał w tłumik po dodaniu gazu, to okazało się że miałem złą wartość cieplną świec.
Jak to powiada mój znajomy taksówkarz- "przez takie rzeczy rozbiera się silniki."

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz cze 26, 2005 10:19 am

To moze byc defekt gaznika ( mialem takie cos, po wymianie dzialal idealnie)


Sproboj podmienic z innym.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz cze 26, 2005 3:04 pm

Potwierdzam ,ze to moze byc sprawa gaznika ,miewam to samo co jakis czas,zreszta nie tylko takie objawy sprawia mi gażnik ,np. potrafi sobie pociec i to tak konkretnie ,na szczescie wystarczy tylko uderzyc go w komore pływakową... :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz cze 26, 2005 7:41 pm

Chyba faktycznie będę szedł w kierunku gażnika. Zawory przeregulowałem i nie na wiele się to zdało :cry:
Dzięki za rady :)2 . O wyniku poszukiwań nie omieszkam poinformować :wink:

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

strzaly w tlumik

Post autor: ub40 » ndz cze 26, 2005 8:58 pm

Przy mocno nagrzanym silniku przyczyna "strzelania w tlumik" moze byc rowniez samozaplon przy zbyt cieplych swiecach. Podczas hamowania silnikiem dostaje sie do cylindra paliwo z dyszy wolnych obrotow i do pala sie przy otwatrym zaworze wydechowym czyli strzela w tlumik. Przyczyna moze byc rowniez konstrukcja tlumika.
Ostatnio zmieniony ndz cze 26, 2005 9:03 pm przez ub40, łącznie zmieniany 1 raz.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz cze 26, 2005 9:01 pm

Świece mam F 50 więc teoretycznie do UAZ'a :-?

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

strzelanie

Post autor: ub40 » ndz cze 26, 2005 9:07 pm

Swiece sa jak dla uaza odpowiednie . To moze cos z zaplonem ale czasem u mnie sie tez zdarzy takie cos jak jade na silniku z duzej gory i jak troche tlumik przestygnie to przestaje postrzeliwac
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pn cze 27, 2005 3:03 pm

W moim odpukać takich objawów nie ma. Wczoraj przeglądałem instrukcję od uaziora i tam opisują takie przypadki strzelania. Tak jak pisał wcześniej gri74 i KleryK, to może i prawdopodobnie jest gaźnik.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » śr cze 29, 2005 7:16 pm

teoria mówi - - - - zbyt uboga mieszanka - strzela w gażnik ....zbyt bogata - strzela w wydech .

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 29, 2005 9:26 pm

Praktyka wykazała:
Za póżny zapłon i za uboga mieszanka strzela...w tłumik.
Powróciłem do ustawienia zapłonu "na żaróweczkę" a nie stroboskop i zmieniłem skład mieszanki na biegu jałowym. Po dziasiejszych próbach jest OK. Sprawdzę jeszcze spalanie na analizatorze - jak będzie okazja i czas.
Wszystkim za pomoc serdeczne dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości