Strzały w tłumik - przyczyna ?
Moderator: Student
Strzały w tłumik - przyczyna ?
Od kilku weekendów "testuję" autko po naprawach i przy mocno rozgrzanym silniku pojawiają się strzały w tłumik przy hamowaniu silnikiem, zmianie biegów. Dodam, że zmieniałem już ustawienia zapłonu i zmniejszyłem pozim paliwa w gaźniku - bez rezultatu. Głowica po remoncie, układ wydechowy nówka. Po solidnej przygazówce nasępuje strzał w tłumik i spadają obroty biegu jałowego. Po zgaszeniu silnik jest trudno uruchomić i słabo reaguje na zmiany ustawienia gażnika. Problem mija po wystygnięciu. Jutro sprawdzę luzy zaworów - może siadła głowica i zawory się podpierają...
Proszę o Wasze koncepcje gdzie szukać przyczyny
Proszę o Wasze koncepcje gdzie szukać przyczyny
Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?
Pod maską a najlepiej w silnikuRafał D pisze: gdzie szukać przyczyny

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?
To gdzie następuje zapłon mieszanki---- w kolekorze wydechowym a to zapłon lub zaworyRafał D pisze: strzały w tłumik
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?
Nie ma to jak zasięgnąc opinii fachowca...klucz13 pisze:Pod maską a najlepiej w silnikuRafał D pisze: gdzie szukać przyczyny

Może tak coś konstruktywnego

Re: Strzały w tłumik - przyczyna ?
W sobotę......? O 24:00..........? Chyba żartujesz........Rafał D pisze: Może tak coś konstruktywnego

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
strzaly w tlumik
Przy mocno nagrzanym silniku przyczyna "strzelania w tlumik" moze byc rowniez samozaplon przy zbyt cieplych swiecach. Podczas hamowania silnikiem dostaje sie do cylindra paliwo z dyszy wolnych obrotow i do pala sie przy otwatrym zaworze wydechowym czyli strzela w tlumik. Przyczyna moze byc rowniez konstrukcja tlumika.
Ostatnio zmieniony ndz cze 26, 2005 9:03 pm przez ub40, łącznie zmieniany 1 raz.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
strzelanie
Swiece sa jak dla uaza odpowiednie . To moze cos z zaplonem ale czasem u mnie sie tez zdarzy takie cos jak jade na silniku z duzej gory i jak troche tlumik przestygnie to przestaje postrzeliwac
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
W moim odpukać takich objawów nie ma. Wczoraj przeglądałem instrukcję od uaziora i tam opisują takie przypadki strzelania. Tak jak pisał wcześniej gri74 i KleryK, to może i prawdopodobnie jest gaźnik.
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.
Praktyka wykazała:
Za póżny zapłon i za uboga mieszanka strzela...w tłumik.
Powróciłem do ustawienia zapłonu "na żaróweczkę" a nie stroboskop i zmieniłem skład mieszanki na biegu jałowym. Po dziasiejszych próbach jest OK. Sprawdzę jeszcze spalanie na analizatorze - jak będzie okazja i czas.
Wszystkim za pomoc serdeczne dzięki.
Za póżny zapłon i za uboga mieszanka strzela...w tłumik.
Powróciłem do ustawienia zapłonu "na żaróweczkę" a nie stroboskop i zmieniłem skład mieszanki na biegu jałowym. Po dziasiejszych próbach jest OK. Sprawdzę jeszcze spalanie na analizatorze - jak będzie okazja i czas.
Wszystkim za pomoc serdeczne dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości