Strona 1 z 1
jak zwykle problem
: pn lip 04, 2005 10:44 am
autor: GRANAT
mam dylemat i prosze o rade mam trche czesci silnikowych w rossybce i problem jaki składac silnik bo mam blok wołga i uaz i nie wiem czy składac wołge czy uazowołge i ile by to kosztowalo jezeli bym to sam robił chodzi mi o szlify i jakies dodatkowe duperelstwa ... w sumie strasznie ogulnikowo to powiedziałem ale nie wiem na jaki koszt sie nastawiac a co do wołgi to nie wiem czy mam wszystkie czesci bo nie wiem jak poznac co od czego ale prosze o rade jaki był by leprzy i zywotniejszy.

: pn lip 04, 2005 8:30 pm
autor: Przemekslaw
hhmmm..ciezko powiedziec

..nie jezdzilem wolga..ale mysle ze Uazowolga lepsza..moze inni bywalcy forum podpowiedza ci cos wiecej

: pn lip 04, 2005 10:44 pm
autor: kuki469
w sumie to..
ja mam wołge kumpel ma uazowołge
i...
jedno gówno:D
: wt lip 05, 2005 9:53 am
autor: paranoic_killer
Chyba jak to napisał kuki jedno gówno- tyle ze składając wołge będziesz miał mniej schodów z dopasowywaniem części. Przy uazowołdze czasami sa problemy...

: wt lip 05, 2005 7:57 pm
autor: JarekP4x4
z tego co slyszalem uaz od uazowolgi rozni sie glowica i ewentualnie gaznikiem, a co za tym idzie uazowolga ma wieksza moc
: wt lip 05, 2005 8:23 pm
autor: Jerry
Generalnie wystepuje :
- silnik UAZ
- silnik Wolga
- silnik Uaz ( blok ) + glowica Wolgi czyli uazowolga.
Co jest lepsze
Mysle ze mimo wszystko silnik Wolgi jest lepszy a na pewno jest lzejszy.
Wolga ma wieksza moc fabrycznie niz Uaz. Wszelkie zmoty i silniki remontowane czy poprawiane maja tyle ile umiejetnosci ma fachowiec co je sklada.
I to chyba tyle.
: wt lip 05, 2005 8:24 pm
autor: stef
Uazowalga... to hybryda z dolem uaza i gora wolgi.
zalety uazowolgi
1. dol uaza ma cizsze kolo zamachowe - moim zdaniem lepiej w terenie,
2. dol uaza - wieksza powierzchnia cierna pomiedzy kolem zamachowym a tarcza sprzegla,
3. dol uaza - nie muszisz kombinowac z walkiem sprzeglowym - wielowypust pasuje
4. glowica od wolgi - bez problemu stosujesz dwugardzielowy gaznik
5. glowica od wolgi - mniejsza przestrzen (zlezy jak kto okresla) martwa lub wolna, ponad tlokiem niz przy glowicy uazowej - wieksze sprezanie, wieksza moc,
wady uazowolgi:
1. cizsze kolo zamachowe - wieksze niewyrownowazenie ukladu wirujacego i wieksze drgania... z doswiadczenia wiem ze wolgoski silnik ladniej przecuje i rowniej na wysokich obrotach, no i szybciej wchodzi na obroty
2. jak juz bylo w poprzednich postach - niestety musisz kombinowac i robic rozne zmoty by ci to pasowalo jedno do drugiego...
Podsumowanie...
Ja mam silnik uaza, jezdze max 80km/h, do tego wolne mosty. Autko pieknie zachowuje sie w terenie a przy ciganiu bardzo ciezkich przyczep (rowniez drzew w lesie) sprawuje sie doskonale. Ale jak sam moze miales okazje jezdzic piotrka uazem z nowiutkim silnikiem wolgi - to autko ma problemy w terenie (moze kierowca m oze slnik... nie wiem) ale za to pieknie jedzi epo asfalcie 100km/h.
Sie rozpisalem ale juz koncze, otoz ja polecam ci pokombinowanie i zrobienie uazowolgi, szczegolnie ze masz tyle tego w piwnicy ze sam stracilem orientacje co jest od uaza, co od wolgi a co od zuka.Zawsze cos wybierzesz i zlozysz do kupy... aha tylko aparat zaplonowy musisz kupic bo te twoje sa delokatnie mowiac slabe... musze ci je odwiezc.