instalacja problem kolejny :)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

instalacja problem kolejny :)

Post autor: KleryK » czw lip 07, 2005 6:47 pm

Wlasnie jestem juz w etapie przylaczania koncowego rzeczy w mojej instalacji i mam problem. Posiadam amperomierz (to co sie wychyla od -30 do +30 ) a instalacje mam na voltomierz gdzie alternator jest sprzezony z pradem z akumulatora i potem razem wedruja do stacyjki, voltomierza itd. Czy mam przerabiac czy kupowac voltomierz ???????
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw lip 07, 2005 8:33 pm

Zerknij w schematy które masz bo tam chyba nie ma wiele do przerabiania. Z tego co pamiętam to wystarczy wtawić amperomierz między wyjścizasilania z rozrusznika (tam dochodzi gruby kabel i do instalacji idzie cieńszy) a wejście na stacyjkę. Chodzi o sprawdzanie czy prąd płynie do czy z akumulatora.
Voltomierz kupić możesz jak lubisz coś nowego :wink:

Powodzenia :)2

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » czw lip 07, 2005 9:18 pm

mam taki fajny schemat kolorowy do uaza, może ktoś.. to mail
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw lip 07, 2005 11:17 pm

Jezeli inny niz ten : http://www.uaz452.com/elektryka.jpg

to poprosze na skampilation@o2.pl :)


Ale pochwale sie ze dziala mi cale oswietlenie z wyjatkiem tylniego prawego stopu i kierunku. Dziala mi rozrusznik ( z przekaznikiem ! ) i ogolnie stylowy moj samochodzik sie robi :).

Ogolnie to elektryka z wyjatkiem przekaznika i regulatora napiêcia jest ca³a UAZowska :) i jestem z tego dumny.

Jak poznaæ ktore wejscie w regulatorze jest od wzbudzenia alternatora ? Mam regulator od zuka bodajze. Ten na 2 wejscia i masa w obudowie.

I to wszystko robie sam ! Ale nadal nie rozumiem co to jest opór :D i napiecie zmienne
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt lip 08, 2005 6:33 am

Chopie, wysyłałem Ci taki czarno biały schemat. Pisałeś że pasuje do Twojej instalki.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt lip 08, 2005 8:13 am

Wiem to co od Ciebie dostalem to ze tak powiem moj samochod. A to co jest kolorowe w tym linku to moja instalacja :) I teraz walcze by to wszystko pod³±czyæ. Ale dzis powinienem juz skonczyc :)

Mam tylko pytanko czy tylni prawy kierunek sie jakos specyficznie podlacza do instalacji bo nie wiem czy pruæ kable :( Albo gdzie szukac bledu.


Wogole instalacja moja konczy(przy stacyjce ) sie kostk± z ktorej jeden z kabli czy nawet 2 sa od czujników cisnienia :) a w sumie jest tam 6-7 portów :) jak±¶ nowoczesn± kupilem :)


Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 8:51 am

jeżeli masz gniazdo przyczepy, to tam poszukaj :P:P:D:):lol: 8)

jak się wziąłem za podłączanie nowego gniazda, rozłączyłem w starym gnieździe dwa takie żółte kabelki i zapomniałem połączyć i coś mi nie pasowało 8)
...
ale co tam,

po kilkunastu minutach zakładania gniazda próba świateł
wszystko działą tylko lewy kirunek nie.
zaczłąem szukać wszędzie
pociąłem wiązkę, bo myślałem że to tam....
rujnacja

w końcu odkręciłem gniazdo bo przypomniałem sobie o tym kabelku je.anym.....
oczywiście bez schematu robiłem, bo nawet nie wiem czy na nim jest gniazdo przyczepy(jest??)

w (moim - czy tylko??) uazie kabel do kierunkowskazu idzie wiązką, PRZEZ gniazdo przyczepy do kierunku...

człowiek uczy się na błędach..
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob lip 16, 2005 4:21 pm

Cewka zaplonowa sie grzeje !!!!!!!!! ( sorki ze zapomnialem dopisac ale kasowalem temat o takim tytule ! )

Co zle podlaczylem ?

Jeden przewod idzie od aparatu zaplonowego i podlaczylem go tam gdzie
nie ma opornika. Drugi od pradu podlaczylem do jednego z wejsc opornika ( nie wiem czy dobrze ). Co moze nie grac ?

I nadal za cholere prawy tylni kierunkowskaz nie dziala. Nie wiem nawet gdzie szukac bledow. Instalacja orginalna do 31512. Moze gdzies sie podlacza go dodatkowo ( tak jak prawy kierunek u mnie srodkowy ). Nie chce rwaæ kabli by dojsc do tego


Sorki za czeste zasmiecanie

Instalacja juz prawie na skonczeniu
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob lip 16, 2005 7:47 pm

KleryK pisze:Jeden przewod idzie od aparatu zaplonowego i podlaczylem go tam gdzie
nie ma opornika. Drugi od pradu podlaczylem do jednego z wejsc opornika ( nie wiem czy dobrze ). Co moze nie grac ?
Jakiego opornika? Cewka powinna być podłączona z jednej strony do aparatu zapłonowego, a z drugiej do kabelka gdzie pojawia się + po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu).

Cewki tego starego typu zawsze się grzeją jak masz włączony zapłon, dlatego nie zostawia się UAZa ani innego malucha na włączonym zapłonie, tam cały czas przez uzwojenie pierwotne idzie prąd, daltego się grzeje, no chyba że akurat staniesz tak że przerywacz jest rozchylony, ale to mała szansa :wink:

A co do kierunku z tyłu to może być takie proziaczne coś jak uszkodzona żaróweczka? :roll: Sprawdź zwykłym miernikiem czy po włączeniu kierunku pojawia się tam napięcie. Możesz też sprawdzić czy masa tam dobrze dochodzi.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob lip 16, 2005 9:05 pm

Ja mam cewkê z opornikiem ( orginalna ) zukowska nie miala. Uruchomilem silnik i dziala. Wiec pewnie to wlasnie to ze bylo na zaplonie i sie grzalo.

Co do kierunku to wlasnie nie ma napiecia, jest szczatkowe rzedu 0.5 V wiec gdzies jest nie podlaczony kabel :( i nie wiem gdzie patrzec wpierw).

Boje sie ze przewod jest walniety i bede musial ciaglac pod calym samochodem nowy :evil:

Wogole to juz uruchomilem go, dziala alternator ( wyjalem akumulator na wolnych obrotach ).

Nie dziala : tylni prawy kierunek , amperomierz ( kombinuje nad podlaczeniem ) wycieraczki,dmuchawa i spryskiwacz ( musze zrobic kable bo instalka nie przewidywala ) i przeciwmgielne ( zrobie z kabla od kontrolki rêcznego ktora jest u mnie bezuzyteczna. )

Pozatym wszystko dziala :) i zrobilem to wlasnymi r±czkami ! Trwalo to 3 dni po 8 godzin z przerwami. A pomyslec ze wczesniej nie wiedzialem dlaczego jak dotkne mase do + to iskrzy :)

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob lip 16, 2005 9:43 pm

Zerknij na opornik. Ze schematu jaki mam wynika że ma trzy zaciski. Może tam jest jakiś błąd. Zacisk C jest połączony z rozrusznikiem i dostaje zasilanie tylko podczas rozruchu. Na schemacie strzałka -> połączona z bezpiecznikami dostaje zasilanie podczas normalnej pracy i to ma iść przez opór do cewki zaciskiem K. Jeśli zamienisz zaciski C i -> to cewka będzie podczas rozruchu zasilana przez opornik a normalnie bez i wtedy się zagrzeje bo powinna pracować na 8v a będzie pracować na 12v. Więcej pomysłów nie mam bo tego wynalazku u mnie nie uświadczysz.
Powodzenia

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob lip 16, 2005 10:17 pm

Rafał D pisze:Chopie, wysyłałem Ci taki czarno biały schemat. Pisałeś że pasuje do Twojej instalki.

Ale on kupił wiązkę z kolorowymi kablami...
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz lip 17, 2005 12:10 am

Rafa³ D pisze:Zerknij na opornik. Ze schematu jaki mam wynika ¿e ma trzy zaciski. Mo¿e tam jest jaki¶ b³±d. Zacisk C jest po³±czony z rozrusznikiem i dostaje zasilanie tylko podczas rozruchu. Na schemacie strza³ka -> po³±czona z bezpiecznikami dostaje zasilanie podczas normalnej pracy i to ma i¶æ przez opór do cewki zaciskiem K. Je¶li zamienisz zaciski C i -> to cewka bêdzie podczas rozruchu zasilana przez opornik a normalnie bez i wtedy siê zagrzeje bo powinna pracowaæ na 8v a bêdzie pracowaæ na 12v. Wiêcej pomys³ów nie mam bo tego wynalazku u mnie nie u¶wiadczysz.
Powodzenia
Kupilem najtansza cewkê uazow±. Kazda byla na stale z opornikiem przymocowanym. Sa 3 sruby na cewce z czego 2 do opornika ida. Wlaczylem tam prad ze stacyjki a do drugiej tej wolnej to aparat zaplonowy. Nie wiem tylko jak sprawdzic ktoredy ma isc prad od stacyjki. Mam miernik i nie wiem jak to sprawdzic.

A co do schematow to jak mowilem ten czarnobialy odpowiada moim urzedzeniom w samochodzie ( z wyjatkiem 2-3 ktorych tam nie ma ) a ten nowy schemat jest zbyt nowy jak na moj samochod. A kupiona instalacja miesci sie miedzy tymi dwoma bo ani nie jest od kolorowego ani od czarnobialego. Z tad ten problem :) Skutek taki ze mam okolo 15 zaizolowanych niepotrzebnych kabli bo nawet nie wiem po co mogly byc.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » ndz lip 17, 2005 12:42 am

kacperekk pisze:
(...)Cewki tego starego typu zawsze się grzeją (...)
Zwłaszcza jak zamocujesz "do góry nogami " czyli wyjściem na aparat
do dołu....
Ja tak miałem (mechanior w wojsku tak zainstalował )...... odwróciłem i
od razu przestała się grzać.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz lip 17, 2005 8:58 pm

Od stacyjki idzie przez opornik. Sprawdz zaciski na omomierzu. włącz go między wyście na aparat i pozostałe dwa zasiski (raz jeden raz drugi) większy opór śwadczy o tym że to jest połączenie z opornikiem i tam ma być zasilanie ze stacyjki. Tam gdzie mniejszy zasilanie z rozrusznika podczas rozruchu.

Pozdro :)2

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lip 19, 2005 11:01 pm

To juz koncówka moich wywodów tylko prosze o potwierdzenie pomys³u

KAbel od alternatora ³±czy sie z kablem od aku w przekazniku napiecia rozrusznika. 10cm dalej w bezpiecznikach jest kabel co ucieka do stacyjki.
Jak go odlacze i polacze z odlaczonym od przekaznika i powstanie mostek alternator-stacyjka-amperomierz , to chyba wystarczy tylko dodac jeden kabel dodatkowy od bezpiecznikow tam gdzie jest prad od aku do amperomierza ?

foto :
www.obozpo.neostrada.pl/altern.jpg

Z ktorej strony w regulatorze napiecia podlaczamy szczotki alternatora a z ktorej instalacje ?

i wogole po prawej widac 3 kabelki. Ma ktos idee co tam mozna podlaczyc oprocz swiatelka do mapy ? :D

www.obozpo.neostrada.pl/regulator.jpg

Od wlacznika kierunkow mam 4 kable a nie 3.
po co moze byc ten czwarty ?

www.obozpo.neostrada.pl/kierunki.jpg

Wogole to stala sie katastrofa. Przerywacz kierunkowskazow sie popsul. Wlaczam awaryjne i kontrolka swieci sie. Ale nic nie przerywa swiate³ka a kierunki sie nie swieca. Reczna zmiana tez nie dziala. Co jest nie tak ???

-------------

Abstrachujac mala metamorfoza :)

www.obozpo.neostrada.pl/metamorfoza.jpg
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lip 20, 2005 6:24 pm

Nie trzeba odpowiadac bo juz wsie problemy rozwiazalem :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt sie 26, 2005 11:50 pm

No to teraz pszyszedł czas na mój problem.. :

http://www.uazbuka.ru/img/ele31512.jpg to schemat instalacji uaza nowego typu.. jak wnioskuję nr30 to są wycieraczki a czy nr40 to regulator obrotów do nich? o co chodzi, mam wycieraczki nowego typu i za chiny nie wiem jak podłączyć a nie chce skopać.. wychodzi z nich 6 kabli w kostce.. czy potrzebny będzie regulator ? a może elktryk :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob sie 27, 2005 9:06 pm

Na moj gust to nr 40 pełni raczej rolę przełącznika bo gdyby był to regulator to z silnikiem łączyłby się jednym przewodem. Ze schematu widać, że są różne połączenie wewnątrz silnika więc pewnie w zależności od tego do którego wejścia jest podłączone napięcia taka jest prętkość pracy wycieraczek. Tyle sądzę ze schematu...

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob sie 27, 2005 9:38 pm

jeśli się nie mylisz to jest bomba bo przełącznik mam od mercedesa w pałąku od kierunków.. a masz może Rafale jakieś sugestie jak bezpiecznie to coś sprawdzić ?? bo wiem że powrót na masę musze dać.. a niechciałbym spalić.. :oops:
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz sie 28, 2005 12:58 pm

100%pewności to ja nie mam ale sądzę, że ja podłączysz masę i poprubujesz podłączać 12v do kolejnych wejść silnika to raczej nie nie powinno wystrzelić. Dla pewności próbę bym zrobił z zabezpieczeniem zasialania jakimś najmniejszym bezpiecznikiem.
Inaczej to zostaje tylko albo znależć kogoś kto to zna w 100% albo rozebrać silnik i zobaczyć jak to wszystko jest połączone w środku. Może kolejne wejścia mają poprostu podłączone oporniki tak jak nawiew.
Czy Ty wiesz jak ten silnik ma pracować z regulatorem?? Praca ciągła tylko różne prętkości czy to ma być regulacja częstotliwości pracy??
W tym pierwszym przypadku pewnie będą oporniki. W drugim jakaś "elektronika". Gdyby mieć ten przełącznik to sprawa byłaby prostrza...
Ze schematu widać, że zasilanie ze stacyjki dochodzi zielonym przewodem do przełącznika ale też idzie na zacisk 1 silnika a to oznacza, że zasilanie silnika na tym zacisku jescze nie powoduje jego pracy. Może aby go załączyć trzeba mostkować ze sobą kolejne wyścia ... nie wiem.
Niestety jakość zdjęcia nie jest najlepsza bo na rysunku silnika nie jestem w stanie zobaczyć jak jest połączony w środku. Masz może ten schemat w oryginale??

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz sie 28, 2005 9:42 pm

cóż sie popatrzy i popróbuje.. nie mam oryginalnego schematu dlatego na uazbuce znalazlem.. jak nie rozszyfruje to skontaktuje się z elektrykiem.. sz.. naszło mnie na dolne :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt wrz 06, 2005 11:07 pm

mam takimniej więcej narysowany przeze mnie schemat budowy silniczka do wcieraczek :)21

http://kkrecio.w.interia.pl/wyc.JPG

kółko od dołu to kabel główny który przychodzi od włącznika itp.
kółko po lewej to taka puszka metalowa.. chyba silnik ??
natomiast oporniki (szare prostokąty), 3 blaszki (oliwkowe 3 grube kreski) i jakiś przełącznik o podanych wartościach w Amperach (duży zapełniony w środku prostokąt w prawym górnym rogu) są umieszczone na blaszce z której wychodzi ramię napędzające..

kabel szary na rysunku (naprawdę biały) idzie prosto z kabla głównego do przełącznika w górnym prawym rogu do wartości 11A

kabel zielony poprzez jedną z blaszek idzie do tego samego przełącznika o wartości 7,5A

kabel fioletowy idzie do drugiel blaszki i z niej bezpośrednio do ?silnika? i na oporniki

kabel czerwony tylko do blaszki po lewej stronie

kabel żółty do bliższego opornika (o większej opornści) a jednocześnie z tego samego miejsca do ?silnika?

kabel brązowy do dalszego opornika o mniejszej oporności i jednocześnie z tego samego miejsca do ?silnika?



ma ktoś jakąś wizje?? ja chyba mam ale nie jestem pewien.. a depnęło mi po ambicji i chce to zrobić sam a nie przez elektrka.. tylko to mi zostało do zrobienia :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość