Długa trasa - ciśnienie?!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Długa trasa - ciśnienie?!

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 9:38 am

W zeszłym roku, przed remontem silnika, jechałem uazem z Augustowa do Warszawy - około 250 km. Dwie osoby, sprzętu nie było prawie.
Miałem wtedy skrzynię oryginalną, (krótsza czwórka w porównaniu do nowej skrzyni czterobiegowej).
Na takie warunki pedał w podłogę i 95 - 100 km/h to był mój max. Wtedy ciśnienie oleju na wskaźniku pokazywało najpierw dużo ponad 2, potem spadało do dwójki na najwyższych obrotach utrzymywanych przez dłuższy czas.
po zwolnieniu gazu za kilkadziesiąt kilometrów kontrolka się zapalała i ciśnienie oleju spadało do zera. Więc na stację benzynową, litr selektolu w silnik i jazda dalej.
sytuacja się znowu powtarzała, w obawie o silnik jeszcze dolałem 5 litrów oleju, któru w końcu i tak zniknął gdzieś na drodze :P:P
okazało się że olej wywalało bagnetem, i to ostro....... :):):):):P:D

ale co tam, TO JEST UAZ, TO MA IŚC!

po wjechaniu do garażu zainteresowały mnie potem "wycieki oleju" z klapy bagażnika, ramy, baku, koła zapasowego, haku holowniczego itd.......

teraz silnik jest po remoncie, boję się, żeby to się nie powtarzało,
Czy selektol specjal jest dobry na takie warunki??
Może przesadziłem z obrotami.. :lol: 8) :lol: 8)

Jeżdżę cały czas na otwartej chłodnicy oleju, a co, mam, to niech działa :P:P:):D:)
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lip 08, 2005 9:44 am

Jeżdżę tylko na specjalu i niczego innego bym nie wlał.
Czy jesteś pewny tej dłuższej czwórki ?? Jakoś nie wydaje mi się żeby miała przełożenie inne niż bezpośrednie.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 11:03 am

Didymos pisze:Jeżdżę tylko na specjalu i niczego innego bym nie wlał.
Czy jesteś pewny tej dłuższej czwórki ?? Jakoś nie wydaje mi się żeby miała przełożenie inne niż bezpośrednie.
Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt lip 08, 2005 11:10 am

3 miasto jezdzi na superolu do diesli do traktorów :) nie traci na trasie cisnienia
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 11:14 am

KleryK pisze:3 miasto jezdzi na superolu do diesli do traktorów :) nie traci na trasie cisnienia
Wiesz, wtedy to chyba albo przegiąłem z obrotami, albo silnik był zajechany...

no chyba nikomu pięciu litrów na 250 km nie pobrał nawet uaz...
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lip 08, 2005 11:15 am

yetti11 pisze: Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23
Twoja wypowiedź wskazuje na to, że to trójka jest dłuższa.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt lip 08, 2005 11:22 am

Jak olej leci bagnetem to 5 litrów na 250km to chyba nic specjalnego.
Zużycie ksiązkowe wynosi 70-150g/100km to daje koło litra na 1000km - też nieżle. Ja leję Orlen LUBRO 20/50 do wypracowanych silników i jest OK. Ciśnienie koło 3,5-4 w czasie jazdy i 1,5 na jałowym.

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 11:25 am

Didymos pisze:
yetti11 pisze: Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23
Twoja wypowiedź wskazuje na to, że to trójka jest dłuższa.
Nie
skróciłem to co chciałem napisać
przy czterdziestu w starej skrzyni jak się wrzuca czwórkę , to silnik ciągnie od wysokich obrotów
w nowej skrzyni jak wrzucisz czwórkę od czterdziestu to silnik kiśnie i trzeba redukować, ciągnąć do 60 km/h i wtedy dalej ciągnie ładnie
:)23
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt lip 08, 2005 11:25 am

Jezdze na selectolu i mam podobnie, z tym ze nie trace tyle oleju!!
Przy dluzszej trasie i rogrzanym silniku cisnienie spada (przy predkosci 70km/h, wolne mosty i silnik uaza) do okolo 2, a na wolnych obrotach ponizej 1 i zapala sie kontorlka.
Planuje wlac superol ale jakos tego olej nie moge wylac bo niedawno zmieniany i malo go silnik wylewa na zewnatrz, a jeszcze mniej przepala.
Ale do starego silnika lalem najpierw selectol potem superol i przejezdzil u mnie ponad 5 lat (dostal troche i na dluzszych trasach i w terenie, oraz bardzo ciezkie przyczepy tez pociagal). Do nowego (po remoncie) wlalem na dzien dobry selectol ale juz po 8 miesiacach widze ze musze wrocic do superolu:)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 11:27 am

Właśnie,
skoro mam ciśnienie koło 2 (max 2 z hakiem) to znaczy że coś mam źle???
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » pt lip 08, 2005 11:31 am

Przy najwyższych obrotach katowania dwa z hakiem, wolne mosty, silnik uaz po remoncie, co się dało na nowe zmieniłem, muszę się od mechaniora dowiedzieć czym zalał, a dobre wasze rady zastosuję w przyszłości po rozwiązaniu problemu z papierami :):)
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt lip 08, 2005 2:00 pm

Mowia ze to panewki...
Ale jak zalewac olej to tylko nic z nowych pomyslow Orlenu, np. Mineralny do silnikow z gazem (taka zielona nalepa na bance) - 15w20. Olej jak zimny jest ok ale jak sie tylko nagrzeje plynie jak woda. Wylatuje kazda szpara i szybka traci cisnienie jak np. zachamujesz lub ostrzej skrecisz. Olej sie przelewa (przy takiej samej ilosci oleju i zalanym selectolem nigdy cisnienie mi nie spadalo na zakretach)
ale ja i tak preferuje superol!!
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » pt lip 08, 2005 2:20 pm

ja mam silnik który nie miał remontu ale nie wiem jaki ma przebieg ja zrobiłem nim 15 tys. km w zasadzie tylko na rajdach i w trudnym terenia (na gazie) w sumie juiż dawno powinien paść ale nie pada chodzi ładnie. Cżęsto wymieniam olej, jeździłem na mobil1, castrol teraz jeżdze na lotosie . Na wszystkich tych olejach miał podobne ciśienie oleju. czyli na zimnym na wysokich dobija prawie do 6 na gorącym (skatowanym) na wysokich 4 - 5. na wolnych obtotach na skatowanym 2,5 - 3. Oleju nie bieże prawie w ogóle i tak już jest od 3 lat. Brat ma silnik uazowy po remoncie kapitalnym na skatowanym cisnienie oleju 2 na wolnych na wysokich dobija do 6 jaki by ciepłynie byl. Także jak ty masz 2,5 na wysokich po remnce to coś kur... mało. ( na marginesie - w swoim założyłem obrotomierz bardzo się przydaje żeby auta nie przekatować i jeżdzę raczej tak do 3,5 tys. obrotów)
złota suka...

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chudy1 » pn maja 14, 2007 11:35 am

:-? niedawno kupilem uaza, jezdzilem nim 2 czy 3 dni i potem go zawiozlem na warsztat co by mi go dokladnie zbadali... w kazdym razie uaz na trasie mial cisnienie ponad 6 nie zaleznie od temperatury czy tam zakretow i tak prawie zawsze cisnienie bylo maxymalne... :-?

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » pn maja 14, 2007 12:18 pm

Yetti

zamknij chłodnice oleju, i zobacz jak reaguje na to ciśnienie oleju..

jak zapewne wszyscy wiedzą chłodnica oleju w uazie spuszca ciśnienie do misy olejowej, co strasznie obniża jego wartość

jak silnik jest zużyty, to ta chłodnica działa jeszcze dla niego gorzej...

pozdro
oj sie działo i jeszcze będzie

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chudy1 » pn maja 14, 2007 12:55 pm

TerenowyBizon pisze:Yetti

zamknij chłodnice oleju, i zobacz jak reaguje na to ciśnienie oleju..

jak zapewne wszyscy wiedzą chłodnica oleju w uazie spuszca ciśnienie do misy olejowej, co strasznie obniża jego wartość

jak silnik jest zużyty, to ta chłodnica działa jeszcze dla niego gorzej...

pozdro
:lol: widze na tym forum problemy sa rozwiazywane bezzwlocznie :lol:
Yetti zapostował w 2005 roku a TerenowyBizon po dwóch latach dał mu radę :lol: :)2

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn maja 14, 2007 1:08 pm

Ciśnienie oleju... A ten wskaźnik to takie głupoty potrafi pokazywać.... :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
TerenowyBizon
 
 
Posty: 146
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 2:08 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TerenowyBizon » pn maja 14, 2007 1:13 pm

hi hi hi

nie zauważyłem :)))
oj sie działo i jeszcze będzie

Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » pn maja 14, 2007 3:30 pm

prawdopodobnie pompa olejowa jest już dobrze wyeksploatowana :)4
lub walnięty czujnik
skontroluj przez wkręcenie manometra

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn maja 14, 2007 7:46 pm

A co pokazuje przy włączonej stacyjce i niepracującym silniku? Jak też 6 to sprawdz masę na obudowie wskaźnika.

Koledzy - temat teraz dotyczy pytania chudego1 (z maja 2007) a nie sprawy postu z 2005. :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn maja 14, 2007 8:39 pm

Rafal dobrze mowi - albo masa albo przebicie na wskazniku albo kabel sterujacy ma przebicie do masy.
Odepnij kabel na czujniku i sprawdz czy pokazuje tez max.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn maja 14, 2007 11:04 pm

A siê pochwale ¿e zmieni³em olej na Orlen Classic :) 15W/40.
I albo pier¶cienie siê uszczelni³y albo jaki¶ kosmos sprawi³ ¿e wzros³o mi æisnienie bo du¿o ciê¿ej mi siê korb± krêci, wogóle ga¼nik musia³em skrêciæ, przepustnicê na maks. JAkie¶ cuda siê sta³y po moich ostatnich grzebaniach ( wymiana sznura - na [cenzura] :D i wlanie benzyzny/nafty w gary by rozpu¶ci³y nagar na pier¶cieniach i nowy olej :).
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
zbyhol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lis 20, 2006 7:00 pm
Lokalizacja: PRZASNYSZ

Post autor: zbyhol » czw maja 17, 2007 8:45 pm

Ja tam jeżdżę na mobilu , zresztą jak wszystko nawet kosiarka do trawy :lol: , mam pytanie zauwarzyłem , że są conajmniej dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju , durzy i mały , czy ma to jakieś znaczenie jaki się założy

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt maja 18, 2007 7:52 am

Duży czujnik jest do manometru, mały do kontrolki.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość