Strona 1 z 1

Długa trasa - ciśnienie?!

: pt lip 08, 2005 9:38 am
autor: yetti11
W zeszłym roku, przed remontem silnika, jechałem uazem z Augustowa do Warszawy - około 250 km. Dwie osoby, sprzętu nie było prawie.
Miałem wtedy skrzynię oryginalną, (krótsza czwórka w porównaniu do nowej skrzyni czterobiegowej).
Na takie warunki pedał w podłogę i 95 - 100 km/h to był mój max. Wtedy ciśnienie oleju na wskaźniku pokazywało najpierw dużo ponad 2, potem spadało do dwójki na najwyższych obrotach utrzymywanych przez dłuższy czas.
po zwolnieniu gazu za kilkadziesiąt kilometrów kontrolka się zapalała i ciśnienie oleju spadało do zera. Więc na stację benzynową, litr selektolu w silnik i jazda dalej.
sytuacja się znowu powtarzała, w obawie o silnik jeszcze dolałem 5 litrów oleju, któru w końcu i tak zniknął gdzieś na drodze :P:P
okazało się że olej wywalało bagnetem, i to ostro....... :):):):):P:D

ale co tam, TO JEST UAZ, TO MA IŚC!

po wjechaniu do garażu zainteresowały mnie potem "wycieki oleju" z klapy bagażnika, ramy, baku, koła zapasowego, haku holowniczego itd.......

teraz silnik jest po remoncie, boję się, żeby to się nie powtarzało,
Czy selektol specjal jest dobry na takie warunki??
Może przesadziłem z obrotami.. :lol: 8) :lol: 8)

Jeżdżę cały czas na otwartej chłodnicy oleju, a co, mam, to niech działa :P:P:):D:)

: pt lip 08, 2005 9:44 am
autor: Didymos
Jeżdżę tylko na specjalu i niczego innego bym nie wlał.
Czy jesteś pewny tej dłuższej czwórki ?? Jakoś nie wydaje mi się żeby miała przełożenie inne niż bezpośrednie.

: pt lip 08, 2005 11:03 am
autor: yetti11
Didymos pisze:Jeżdżę tylko na specjalu i niczego innego bym nie wlał.
Czy jesteś pewny tej dłuższej czwórki ?? Jakoś nie wydaje mi się żeby miała przełożenie inne niż bezpośrednie.
Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23

: pt lip 08, 2005 11:10 am
autor: KleryK
3 miasto jezdzi na superolu do diesli do traktorów :) nie traci na trasie cisnienia

: pt lip 08, 2005 11:14 am
autor: yetti11
KleryK pisze:3 miasto jezdzi na superolu do diesli do traktorów :) nie traci na trasie cisnienia
Wiesz, wtedy to chyba albo przegiąłem z obrotami, albo silnik był zajechany...

no chyba nikomu pięciu litrów na 250 km nie pobrał nawet uaz...

: pt lip 08, 2005 11:15 am
autor: Didymos
yetti11 pisze: Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23
Twoja wypowiedź wskazuje na to, że to trójka jest dłuższa.

: pt lip 08, 2005 11:22 am
autor: Rafał D
Jak olej leci bagnetem to 5 litrów na 250km to chyba nic specjalnego.
Zużycie ksiązkowe wynosi 70-150g/100km to daje koło litra na 1000km - też nieżle. Ja leję Orlen LUBRO 20/50 do wypracowanych silników i jest OK. Ciśnienie koło 3,5-4 w czasie jazdy i 1,5 na jałowym.

: pt lip 08, 2005 11:25 am
autor: yetti11
Didymos pisze:
yetti11 pisze: Jestem pewny że jest zmieniona
przedtem czwórkę wbijałem przy 40km/h, teraz przy 60 minimum trzeba :P :lol: :) :D 8) :)23
Twoja wypowiedź wskazuje na to, że to trójka jest dłuższa.
Nie
skróciłem to co chciałem napisać
przy czterdziestu w starej skrzyni jak się wrzuca czwórkę , to silnik ciągnie od wysokich obrotów
w nowej skrzyni jak wrzucisz czwórkę od czterdziestu to silnik kiśnie i trzeba redukować, ciągnąć do 60 km/h i wtedy dalej ciągnie ładnie
:)23

: pt lip 08, 2005 11:25 am
autor: stef
Jezdze na selectolu i mam podobnie, z tym ze nie trace tyle oleju!!
Przy dluzszej trasie i rogrzanym silniku cisnienie spada (przy predkosci 70km/h, wolne mosty i silnik uaza) do okolo 2, a na wolnych obrotach ponizej 1 i zapala sie kontorlka.
Planuje wlac superol ale jakos tego olej nie moge wylac bo niedawno zmieniany i malo go silnik wylewa na zewnatrz, a jeszcze mniej przepala.
Ale do starego silnika lalem najpierw selectol potem superol i przejezdzil u mnie ponad 5 lat (dostal troche i na dluzszych trasach i w terenie, oraz bardzo ciezkie przyczepy tez pociagal). Do nowego (po remoncie) wlalem na dzien dobry selectol ale juz po 8 miesiacach widze ze musze wrocic do superolu:)

: pt lip 08, 2005 11:27 am
autor: yetti11
Właśnie,
skoro mam ciśnienie koło 2 (max 2 z hakiem) to znaczy że coś mam źle???

: pt lip 08, 2005 11:31 am
autor: yetti11
Przy najwyższych obrotach katowania dwa z hakiem, wolne mosty, silnik uaz po remoncie, co się dało na nowe zmieniłem, muszę się od mechaniora dowiedzieć czym zalał, a dobre wasze rady zastosuję w przyszłości po rozwiązaniu problemu z papierami :):)

: pt lip 08, 2005 2:00 pm
autor: stef
Mowia ze to panewki...
Ale jak zalewac olej to tylko nic z nowych pomyslow Orlenu, np. Mineralny do silnikow z gazem (taka zielona nalepa na bance) - 15w20. Olej jak zimny jest ok ale jak sie tylko nagrzeje plynie jak woda. Wylatuje kazda szpara i szybka traci cisnienie jak np. zachamujesz lub ostrzej skrecisz. Olej sie przelewa (przy takiej samej ilosci oleju i zalanym selectolem nigdy cisnienie mi nie spadalo na zakretach)
ale ja i tak preferuje superol!!

: pt lip 08, 2005 2:20 pm
autor: Piotr Pająk
ja mam silnik który nie miał remontu ale nie wiem jaki ma przebieg ja zrobiłem nim 15 tys. km w zasadzie tylko na rajdach i w trudnym terenia (na gazie) w sumie juiż dawno powinien paść ale nie pada chodzi ładnie. Cżęsto wymieniam olej, jeździłem na mobil1, castrol teraz jeżdze na lotosie . Na wszystkich tych olejach miał podobne ciśienie oleju. czyli na zimnym na wysokich dobija prawie do 6 na gorącym (skatowanym) na wysokich 4 - 5. na wolnych obtotach na skatowanym 2,5 - 3. Oleju nie bieże prawie w ogóle i tak już jest od 3 lat. Brat ma silnik uazowy po remoncie kapitalnym na skatowanym cisnienie oleju 2 na wolnych na wysokich dobija do 6 jaki by ciepłynie byl. Także jak ty masz 2,5 na wysokich po remnce to coś kur... mało. ( na marginesie - w swoim założyłem obrotomierz bardzo się przydaje żeby auta nie przekatować i jeżdzę raczej tak do 3,5 tys. obrotów)

: pn maja 14, 2007 11:35 am
autor: chudy1
:-? niedawno kupilem uaza, jezdzilem nim 2 czy 3 dni i potem go zawiozlem na warsztat co by mi go dokladnie zbadali... w kazdym razie uaz na trasie mial cisnienie ponad 6 nie zaleznie od temperatury czy tam zakretow i tak prawie zawsze cisnienie bylo maxymalne... :-?

: pn maja 14, 2007 12:18 pm
autor: TerenowyBizon
Yetti

zamknij chłodnice oleju, i zobacz jak reaguje na to ciśnienie oleju..

jak zapewne wszyscy wiedzą chłodnica oleju w uazie spuszca ciśnienie do misy olejowej, co strasznie obniża jego wartość

jak silnik jest zużyty, to ta chłodnica działa jeszcze dla niego gorzej...

pozdro

: pn maja 14, 2007 12:55 pm
autor: chudy1
TerenowyBizon pisze:Yetti

zamknij chłodnice oleju, i zobacz jak reaguje na to ciśnienie oleju..

jak zapewne wszyscy wiedzą chłodnica oleju w uazie spuszca ciśnienie do misy olejowej, co strasznie obniża jego wartość

jak silnik jest zużyty, to ta chłodnica działa jeszcze dla niego gorzej...

pozdro
:lol: widze na tym forum problemy sa rozwiazywane bezzwlocznie :lol:
Yetti zapostował w 2005 roku a TerenowyBizon po dwóch latach dał mu radę :lol: :)2

: pn maja 14, 2007 1:08 pm
autor: GikroV
Ciśnienie oleju... A ten wskaźnik to takie głupoty potrafi pokazywać.... :)21

: pn maja 14, 2007 1:13 pm
autor: TerenowyBizon
hi hi hi

nie zauważyłem :)))

: pn maja 14, 2007 3:30 pm
autor: stanisław
prawdopodobnie pompa olejowa jest już dobrze wyeksploatowana :)4
lub walnięty czujnik
skontroluj przez wkręcenie manometra

: pn maja 14, 2007 7:46 pm
autor: Rafał D
A co pokazuje przy włączonej stacyjce i niepracującym silniku? Jak też 6 to sprawdz masę na obudowie wskaźnika.

Koledzy - temat teraz dotyczy pytania chudego1 (z maja 2007) a nie sprawy postu z 2005. :)21

: pn maja 14, 2007 8:39 pm
autor: Bart03
Rafal dobrze mowi - albo masa albo przebicie na wskazniku albo kabel sterujacy ma przebicie do masy.
Odepnij kabel na czujniku i sprawdz czy pokazuje tez max.

: pn maja 14, 2007 11:04 pm
autor: KleryK
A siê pochwale ¿e zmieni³em olej na Orlen Classic :) 15W/40.
I albo pier¶cienie siê uszczelni³y albo jaki¶ kosmos sprawi³ ¿e wzros³o mi æisnienie bo du¿o ciê¿ej mi siê korb± krêci, wogóle ga¼nik musia³em skrêciæ, przepustnicê na maks. JAkie¶ cuda siê sta³y po moich ostatnich grzebaniach ( wymiana sznura - na [cenzura] :D i wlanie benzyzny/nafty w gary by rozpu¶ci³y nagar na pier¶cieniach i nowy olej :).

: czw maja 17, 2007 8:45 pm
autor: zbyhol
Ja tam jeżdżę na mobilu , zresztą jak wszystko nawet kosiarka do trawy :lol: , mam pytanie zauwarzyłem , że są conajmniej dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju , durzy i mały , czy ma to jakieś znaczenie jaki się założy

: pt maja 18, 2007 7:52 am
autor: Didymos
Duży czujnik jest do manometru, mały do kontrolki.