Strona 1 z 1

HELP

: śr lip 20, 2005 9:59 pm
autor: Mateusz Woj
Mam gaźnik K129. Silnik pracuje pięknie, ale ma tylko jedną wadę-nie chce odpalać na ciepłym silniku. Wiem że to sprawka gaźnika bo na innym odpala bez kłopotu. Co robić?? Zaóważyłem też że pali lepiej jeśli nacisne sie pedał gazu. Może to mieszanka?? Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??

Re: HELP

: śr lip 20, 2005 10:09 pm
autor: klucz13
Mateusz Woj pisze: Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??
Ja na benzynie regulowałem :dokręcam do oporu i odkręcam 1,5 obrotu

: śr lip 20, 2005 10:21 pm
autor: KleryK
Mowi sie ze wkrecasz do oporu i potem2 obroty wsttecz.

Proponuje sam wyreguluj na cieplym.

Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.

: śr lip 20, 2005 10:27 pm
autor: klucz13
KleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
To będzie 1,5 obrotu wstecz

: śr lip 20, 2005 10:57 pm
autor: KleryK
klucz13 pisze:
KleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
To bêdzie 1,5 obrotu wstecz
Zalezy od silnika i stanu gaznika :P

: śr lip 20, 2005 11:07 pm
autor: klucz13
Dysza wolnych obrotów najmniej zależy od stanu aczkolwiek jest niezbędna

: śr lip 20, 2005 11:27 pm
autor: KleryK
klucz13 pisze:Dysza wolnych obrotów najmniej zale¿y od stanu aczkolwiek jest niezbêdna
Gdyby tak bylo to by ustawiano j± fabrycznie i by³o by po zabawie regulacji :)

: śr lip 20, 2005 11:54 pm
autor: Miskiller
a tak zwana pompka przyspieszacza ? niewiem czy ten gaznik ja posiada ale gdyby byla i dzialala to dwukrotne nacisniecie na gaz przed odpaleniem zalatwilo by sprawe.... :D

: czw lip 21, 2005 8:10 am
autor: Rafał D
Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.

: czw lip 21, 2005 3:47 pm
autor: Mateusz Woj
Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.

: czw lip 21, 2005 5:36 pm
autor: klucz13
Zawór iglicowy musi zdziałać a twiera go i zamyka pływak który trzeba wyregulować najlepiej wiertłem ale grubości nie pamiętam bez tego jady niet

: czw lip 21, 2005 8:39 pm
autor: Mateusz Woj
klucz13 pisze:Zawór iglicowy musi zdziałać a twiera go i zamyka pływak który trzeba wyregulować najlepiej wiertłem ale grubości nie pamiętam bez tego jady niet
Poziom paliwa w komorze pływakowej wyrególowany mam dobrze

: czw lip 21, 2005 9:06 pm
autor: klucz13
Ino czy zawór działa ??

: pt lip 22, 2005 10:26 am
autor: Rafał D
Mateusz Woj pisze:
Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.
Sprawdziłem jeszcze w książkach o gaźnikach i jest to najczęściej wskazywany problem obok braku paliwa i fałszywego powietrza wpadającego przez serwo hamulcowe. Na rozgrzanym silniku paliwo mocno paruje i jak opary nie mają gdzie wyjść to pchają się w kanały gaźnika. Częstym objawem jest schodzenie paliwa z gaźnika po zgaszeniu samochodu. Przetestowałem to u siebie. Wystarczy pod wylot odpowietrzenia podłązyć jakąś rurkę i w nią dmuchnąć przy zamkniętej przepustnicy. Powietrze powinno swobodnie przepływać w porównaniu z sytacją gdy przepustnica jest uchylona. (Dotyczy oczywiście zgaszonego silnika)

: pt lip 22, 2005 2:57 pm
autor: Mateusz Woj
Serdeczne dzięki za info :D

: pn lip 25, 2005 2:53 pm
autor: Mateusz Woj
Niestety nie ma różnicy czy ten zaworek jest zamknięty czy nie, nadal nie chce na ciepłym odpalać. Już nie wiem co robić. A może ten kanał odpowietrzenia jest zatkany, ale to chba mało prawdopodobne?? Czy ktoś ma może jakieś pomysły?? Najlepsze jest to, ze rano wystarczy uzupełnić braki w komorze pływakowej (duże braki) i autko pali bez ssania na kopnięcie.

: pn lip 25, 2005 3:31 pm
autor: gri74
No własnie piszesz ,rano bez ssania, więc masz juz odpowiedź , oddaj gaźnik do regulacji

: pn lip 25, 2005 7:35 pm
autor: Rafał D
Czy jest zapchany łatwo sprawdzić. Podłącz do wyjścia jakąś rurkę (wężyk) i spróbuj dmuchnąć. Wyraźnie czuje się różnicę jak jest otwarty.
Otwarty powinien być przy zamkniętej przepustnicy a zamykać się jak dodajesz gazu.

: pn lip 25, 2005 7:45 pm
autor: Mateusz Woj
Zapchany nie jest(właśnie sprawdziłem). Ale co ja mam jeszcze w nim regulować??

: wt lip 26, 2005 7:49 am
autor: Rafał D
Pisząc, że pali na innym rozumiem że podminiałeś gażnik i stąd pewność gdzie szukać usterki?
Co do wykręcenia iglicy to przy rozpoczynaniu regulacji wykręca się je o jakieś 3-3,5obrotu a potem szuka najlepszego położenia. Dobrze poradzić się jakiegoś gaźnikowca bo te stare gażniki lubią pracować bogato i nie zawsze wiadomo jak do nich podejść. Mój niby palił pięknie ale brakowało mu "przejścia" i przy redukcji strzelał lekko w tłumik. Po zwbogaceniu mieszanki problemy ustały.
Z Twoim problemem wybrałbym się do jakiegoś gażnikowca. Podstawowe możliwości wydaje się że wyczerpałeś i czas zawołać fachowca.

Powodzenia

: wt lip 26, 2005 11:42 am
autor: Mateusz Woj
Mój też strzela w tłumik przy redukcji, ale kiedy chce mu lekko wzbogacić miesznke to zaczyna przebierać. Musze kogoś poszukać kto by mi to zrobił.

: wt lip 26, 2005 4:40 pm
autor: KleryK
u mnie za regulacje K-131 gdzie jest wiecej ustrojstw wzial 20zl :>