Regulator napięcia RC2/12B od 125p do Uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

garry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:25 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Regulator napięcia RC2/12B od 125p do Uaza

Post autor: garry » pt lip 22, 2005 8:42 am

Jest to regulator mechaniczny (duża metalowa prostokątna puszka). Jak podłączyć jego styki? Nie ma na nim żadnych oznaczeń typu "+" czy "-" tylko numery 15, 67 i 31. O ile z 31 nie ma problemu bo to na 100% jest masa to nie wiem jak podłaczyć 15 i 67. Gdzie "sz" od alternatora a gdzie "+" od stacyjki? Pomocy!!!

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt lip 22, 2005 9:00 am

Disco 300 ES

garry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:25 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: garry » pt lip 22, 2005 9:09 am

Dzięki serdeczne za błyskawiczną i konkretną radę :)2

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob sie 06, 2005 6:51 pm

A do UAZowego alternatora pasuje polonezowy elektroniczny regulator ? Zauwazylem ze pozno zaczyna ladowac i tak troche jakby mniej laduje niz mechaniczny. Wogole jezeli mam ciagle ladowanie na +30 to znaczy ze walniêty regulator ??????
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob sie 06, 2005 7:59 pm

KleryK pisze:Wogole jezeli mam ciagle ladowanie na +30 to znaczy ze walnięty regulator ??????
Po mojemu tak będzie. Sprawdz napięcie w instalacji podczas pracy silnika. Powinno być koło 13,6V. +30 pojawia się po rozruchu ale po doładowaniu akumulatora do napięcia zapewnianego przez przez regulator wskazanie ustala się blisko zera.

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arendzik » pn sie 15, 2005 8:53 pm

Mam 2 pytania do znawcow elektryki UAZowej:

1. Czy w UAZie byly tylko alternatory 6-cio diodowe? Moj jest z 89r. (nawet wiekszosc czesci ma taka date produkcji, np. regulator tez. Typ regulatora: PP132A-0 czyli przekladajac na lacine: RR132A-0)
2. Co sie stanie gdy do alternatora 6-cio diodowego podlaczymy 9-cio diodowy regulator? Pytanie dot. rowniez sytuacji odwrotnej: 9-cio d. alternator i 6-cio d. regulator?

Z elektryki jestem kiepski wiec prosze o wyrozumialosc, cierpliwosc itd.
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pt sty 20, 2006 11:15 pm

A ja na moim reglu mam takie liczby od lewej strony parząc 16 19 18
Ktoś wie jak to podłączyć ????
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 20, 2006 11:45 pm przez has01, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt sty 20, 2006 11:32 pm

KleryK pisze:A do UAZowego alternatora pasuje polonezowy elektroniczny regulator ? Zauwazylem ze pozno zaczyna ladowac i tak troche jakby mniej laduje niz mechaniczny. Wogole jezeli mam ciagle ladowanie na +30 to znaczy ze walnięty regulator ??????
czesc ja mam usiebie od fiaciura ale polonezowski identyczny jest, jezdze juz 3 lat i jaest ok, napoczatku na wskazniku jest ze sie laduje potem spada do do granicy miedzy -30 a +30
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob sty 21, 2006 2:42 pm

podlaczymy 9-cio diodowy regulator?
.....przepraszam...co to jest :-? .....jak żyje nie widziałem diodowego regulatora :o (czy to jakaś nowość?)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » sob sty 21, 2006 3:25 pm

has01 pisze:A ja na moim reglu mam takie liczby od lewej strony parząc 16 19 18
Ktoś wie jak to podłączyć ????
z tego co mi sie wydaje i z tego co widac na załączonym obrazku jest to regulator napięcia do prądnicy, takie jak dawniej występowały i on raczej nie nadaje sie do alternatora... no ale zawsze moge sie mylić..
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob sty 21, 2006 6:33 pm

numery 15, 67 i 31. O ile z 31 nie ma problemu bo to na 100% jest masa
31=masa
15=prąd
67=sterowanie :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob sty 21, 2006 7:36 pm

faziuaz pisze:
podlaczymy 9-cio diodowy regulator?
.....przepraszam...co to jest :-? .....jak żyje nie widziałem diodowego regulatora :o (czy to jakaś nowość?)
pewnie chodzilo mu o regulator do 9 diodowego alternatora - ale to przeciez szczegol :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » sob sty 21, 2006 11:39 pm

Napewno o to mu chodziło :D Zrozumienia trochę 8)
Ostatnio zmieniony sob sty 21, 2006 11:46 pm przez has01, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » sob sty 21, 2006 11:45 pm

Slawquu pisze:
has01 pisze:A ja na moim reglu mam takie liczby od lewej strony parząc 16 19 18
Ktoś wie jak to podłączyć ????
z tego co mi sie wydaje i z tego co widac na załączonym obrazku jest to regulator napięcia do prądnicy, takie jak dawniej występowały i on raczej nie nadaje sie do alternatora... no ale zawsze moge sie mylić..
No w sumie to na zdjęcu mało widać ale może masz rację, ale to jest niby do 125p ze starego wypustu roczniki 78 czy coś takiego.
Bo myślałem o próbie analogicznej tak jak było z tymi nowszymi 15 67 31 mechanicznymi np. do 125p, ale nie mam pewności. ?? :(
A w ogóle to jakich regulatorów waszych syfach używacie ??? Bo ja miałem elektronika od poldżera i sie dziwnie zachowywał.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob sty 21, 2006 11:52 pm

has01 pisze:A w ogóle to jakich regulatorów waszych syfach używacie ??? Bo ja miałem elektronika od poldżera i sie dziwnie zachowywał.
dziwnie tzn jak?
ja mialem mechaniczny od fiaciora ale padl i do tego rozwalil mi aku
od 2 lat mam elektroniczny od poldka i jest dobrze
Obrazek

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » ndz sty 22, 2006 10:24 am

To znaczy że na początku ładował tak koło 13V jak trochę pojęździłem i włączyłem dmuchawę, światła to zaczynał ładować tylko koło 10V :o w czasie jazdy !! wiem to bo poprzedni właściciel założył dodatkowy Voltomierz. Efektem było to że jak się zaczymałem i wyłączyłem silnik nie pozostało mi nic tylko na pycha(dobże że było nas 3) Wogóle jak go załorzyłem to amperomierz dalej się nie wychylał, pokazywał poniżej 0 !! Może miałem zły egzemplaż ??
Jaki model regla masz w swoim syfku wupasek ?? I jaki altelnator ??
Bo ja mam 6cio diodowy,choć do końca pewny nie jestem bo go nie rozbierałem :-? wiesz jak to sprawdzić ??
Jak sprawdzisz to napisz poszukam takiego regla jak ty masz.
Pozdrowienia
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz sty 22, 2006 1:35 pm

Ja mam elektroniczny do uazowego alternatora 6 diodowego nastepujacy :

Regulator napiêcia alternatora A-124 ( od Pold¿era oczywi¶cie )

typ RA2/12 V DE 9d

dziala super
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz sty 22, 2006 8:46 pm

To znaczy że na początku ładował tak koło 13V jak trochę pojęździłem i włączyłem dmuchawę, światła to zaczynał ładować tylko koło 10V
to znaczy że nie ładował ci wcale .........powinien dawać między 13,8v-14,2..to jest prawidłowe i zarazem dopuszczalne ładowanie(wyższe też jest do dupy i może rozwalić nawet najlepszy akumulator,poprzez "wygotowanie" wody)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 22, 2006 10:47 pm

elektronik ma trzymac w granicach 14-14,4V a mechanik 13,8 - 14,4V tak przynajmniej gdzies kiedys wyczytalem w fachowej literaturze 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość