Strona 1 z 1

Silnik wołgi do uaza

: śr sie 03, 2005 8:32 pm
autor: P.H.
Witam !!!
Planuje zamontować silnik wołgi do uaza 469. W tej chwili mam silnik starszego typu z kwadratowym kolektorem ssącym. Interesuje mnie jakie problemy mogą wystąpić przy tej operacji, co pasuje a co nie, co trzeba przerobić ? Na pierwszy rzut oka wydaje mi się że sterowanie gaźnikiem trzeba przerobić bo nie ma gdzie zaczepić do kolektora tych dzwigienek. Co ze skrzynią biegów?
Z góry dzięki za pomoc.

: śr sie 03, 2005 9:41 pm
autor: Zbowid
Cały silnik pasuje bez żadnych przeróbek - tylko musisz pomyśleć o sprzęgle - wołgowskie jest mniejsze... i obudowa sprzęgła jest inna 8)

: czw sie 04, 2005 12:27 am
autor: Michal_C
Sprawa sprzegla jest prosta, zainstaluj tarcze sprzeglowa od Zuka :)2

: czw sie 04, 2005 11:00 pm
autor: Bartmann
Hmm pozostaje jeszze problem dolnej, blaszanej osłony sprzęgła. Mam też motor wołgi i jeździłem bez tej osłony do dwóch pierwszych zmieleń łożyska:)
Później kupiłem osłonę ale nie pasowała i trza było cudować...ogólnie "prawie" pasuje ale trzeba otwory na śróby nowe nawiercić i odciąć kształtkę z filcem.
Warto też przed założeniem zamienić ten cholerny filtr w alu obudowie (jeśli masz taką wersję) na adapter filtrów typowych.

: pt sie 05, 2005 12:42 am
autor: Michal_C
Mozna tez do kola zamachowego wolgi zainstalowac docisk z tarcza uaza.jak zauwazyles jest nieco wiekszy. Przykre jest to ze oba elementy musisz oddac do szpenia, ktory ladnie Ci to zmontuje. Reszta jak pamietam pasuje jak ulal :)21

: ndz sie 07, 2005 12:08 pm
autor: P.H.
Dzięki za cenne uwagi.
Które rozwiązanie ze sprzęgłem jest najlepsze? Żuk, uaz czy wołga?
Bartmann gdzie dostane taki adapter filtrów?

: ndz sie 07, 2005 12:33 pm
autor: Bartmann
Szukaj użytkownika WOLLY.

: ndz sie 07, 2005 12:36 pm
autor: Bartmann
Co do sprzęgła to chyba raczej oryginał UAZ

: ndz sie 07, 2005 1:02 pm
autor: Didymos
Ze sprzęgłem uaza jest więcej rzeźby, bo trzeba przerzucić obudowę sprzęgła od uaza, ja bym wsadził żuka.

: ndz sie 07, 2005 1:15 pm
autor: Bartmann
Hmmm...zależy...sprzęgło uaza wydaje się być odporniejsze...może warto się trochę wysilić na wstępie żeby później mieć lepsze rozwiązanie...inna sprawa, że nie mam doświadczenia ze sprzęgłem żuka więc mogę się mylić.

: ndz sie 07, 2005 2:45 pm
autor: west
Sprzęgło zuka jest ok tylko kup docisk od zuka diesla jest on dużo mocniejszy ma chyba jeszcze raz tyle blaszek "słoneczek" co benz i spoko wytrzyma a kosztuje chyba dyche więcej w ubiegłym roku płaciłem 70 zł nówka orginał

: ndz sie 07, 2005 2:52 pm
autor: west
A i jeszcze jedno to zukowskie sprzęgło montowaliśmy w uazie z silnikiem bmw 2.5 i jest ok tylko ważne DIESEL

: wt sie 30, 2005 8:48 pm
autor: Adampio
Jedna uwaga po ladnych paru latach eksploatacji Wolgi z kolem zamachowym Wolgi i dociskiem Uaz-a:
Obudowa sprzegla Wolgi na wertepach lubi pekac bo jako mniejsza do skrzyni jest przykrecona na mniejsza liczbe srub niz obudowa uazowa ktora i tak ma dodatkowe przykrecane wzmocnienia.
Zaletą Wolgi jest lepsze uszczelnieni tyłu i lepsze zbieranie sie (mniejsze kolo) na asfalcie ale teraz to ja bym robil tylko Uazo-Wolge.

: śr sie 31, 2005 11:47 pm
autor: ratofer@o2.pl
P.H. ja radzę ci weź docisk uaza , tarczę uaza sprawuje sięto dobrze .ja do swojego uaza kupowałem silnik wołgi gaz 24 . Ten silnik chodził w nysie ,miał docisk i tarczę z ch***** czego , zaczołem bawić się w te patenty z żuka , szoda czasu :)17 jak to ktoś mądry powiedział"... co uaz to uaz..(hehehehh). "