PODWYŻSZENIE UAZ
Moderator: Student
PODWYŻSZENIE UAZ
Cześć , chciałbym nieco podnieść mojego UAZA. Proszę o pomysły jak to zrobić, słyszałem również o możliwości podcięcia. Może ktoś ma jakieś fotki lub szczegóły. Dobre pifko za pomoc...
Nie chce czegoś skaszanić....
Nie chce czegoś skaszanić....
Seba Lodz
MAM SYNKA
GG - 1103907
MAM SYNKA

GG - 1103907
Re: PODWYŻSZENIE UAZ
Najlepiej podnośnikiemsebalodz pisze:Cześć , chciałbym nieco podnieść mojego UAZA. Proszę o pomysły jak to zrobić,..

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Ja swojego nie podnosilem tylko prawidlowo wyklepalem resory.
od 1,5 roku jezdze i nie obsiadl a wszyscy mysla ze mam podniesione auto
co do obciecia popatrz tu: http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad16/thumbnails/tn79.jpg
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/cz2/c42.JPG
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/c21.JPG
pod progi wspawane sa dobre kontowniki dzieki czemu spokojnie mozna podnosic za nie uaza, zbiorniki sa wyjete i zamiast nich wstawiona jest butla z gazem pod siedzeniem i 10 litrowy zbiorniczek z benzyna w komorze silnikowej. wiez kontownii sa najniaszym punktem samochodu (nie liszacz oczywiscie mostow.
od 1,5 roku jezdze i nie obsiadl a wszyscy mysla ze mam podniesione auto

co do obciecia popatrz tu: http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad16/thumbnails/tn79.jpg
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/cz2/c42.JPG
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/c21.JPG
pod progi wspawane sa dobre kontowniki dzieki czemu spokojnie mozna podnosic za nie uaza, zbiorniki sa wyjete i zamiast nich wstawiona jest butla z gazem pod siedzeniem i 10 litrowy zbiorniczek z benzyna w komorze silnikowej. wiez kontownii sa najniaszym punktem samochodu (nie liszacz oczywiscie mostow.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
podniesienie
\zaczalem od wyklepania resorow , na razie tył i w tym tygodniu przod. Zobaczymy czy to cos da.... Jak bedzie mi za malo to lift budy ... 

Seba Lodz
MAM SYNKA
GG - 1103907
MAM SYNKA

GG - 1103907
znalazłem to w bardzo zamierzchłych postach.. oj bardzo.. i długo szukałem ale tekst jest chyba warty przeczytania.. jak z resztą cały temat oto link:jagoda pisze: Panowie, co wy kurnać kombinujecie!
Odnośnie zawieszenia w UAZ-ie, jest kilka zasad, których należy się trzymać, aby być bezpiecznym w swoim "małym czołgu":
1 - resory (i to nie tylko w UAz-ie, ale w większości aut terenowych) powinny być jak najbardziej płaskie, nie mogą być "Broń Boże" wygięte w pałączek, co zazwyczaj ma miejsce po tzw. "hamrowaniu", z tego względu, że zapewniają wtedy najlepszą stabilizację poprzeczną mostu i wówczas wieszaki resoru oraz kabłąki mocujące most są najmniej obciążone w czasie np. poprzecznego przechyłu (zobaczcie sobie w którejkolwiek książce o UAZ-ie jak jest narysowane zawieszenie).
2 - pomiędzy resor, a most nie można podkładać żadnych podkładek zwiększających wysokość zawieszenia, ponieważ tym samym wydatnie zwiększa się obciążenie kabłąków mocujących most do resora w czasie bocznych przechyłów, czy chociażby w momencie hamowania (przy gwałtownym hamowaniu po prostu strzelą i most zostanie, a Wy pojedziecie), a także pogarsza się tym stabilność poprzeczną auta.
3 - Odbojniki resorów muszą być! W momencie, kiedy będzie się jeździć bez odbojów, przy dobiciach, resor jest przeginany ponad dopuszczalną normę i bardzo szybko się skończy (najczęściej w takim przypadku już się nie nadaje do regeneracji).
4 - Tuleje gumowe muszą być w dobrym stanie! Gdy są za bardzo zużyte oś ucha uderza o pióro i je fizycznie przeciera. W stanie krytycznym może dojść do urwania ucha resoru.
5 - Jeżeli zdecydowaliście się na regenerację resorów, to tylko na gorąco i u fahowca, który da gwarancję, i który jest sprawdzony. Pierwszy lepszy "kowal" może zrobić to dobrze, ale większe szanse są na to, że trzeba będzie kupić nowe resory.
6 - Jeżeli już zdecydowaliście się podnieść zawieszenie i nikt was od tego nie może odciągnąć, to najbezpieczniejszym i jedynym rozwiązaniem jest podłożyć podkładki pomiędzy podporę wspornika, a wspornik wieszaka resoru (pomiędzy ramę a wieszak resoru), ale należy zachować następujące zasady:
- max wysokość podkładek to 10cm,
- podkładka powinna być tylko jedna o odpowiedniej grubości i otwory na śruby muszą być zrobione b. starannie, a nie wywiercone na kolanie,
- przed przykręceniem usunąć starą farbę i rdzę, metal musi przylegać do metalu - żadnych luzów ani bujnięć,
- do przykręcenia użyć tylko i wyłącznie śrub w klasie, a nie budowlanych, nie zapominać o podkładkach sprężynujących, a najlepiej skontrować nakrętki,
- po przejechaniu jakiś 100km dociągnąć śruby,
- jeżeli podnosicie jedną (bo tylko jedna się da) stronę resoru np. o 10cm, to most wam idzie na dół o około 5cm, należy o te 5cm przedłużyć cięgno ramienia amortyzatora (dla amorków ramieniowych), lub wydłużyć amortyzator teleskopowy (zmienić punkt mocowania lub cały amortyzator na dłuższy),
- te 5cm również trzeba dodać odbojowi resora,
- przedni wał (tylnemu to nie grozi) wyciągnie się nadmiernie i może (na pewno) pojawić się luz na wieloklinie, pomiędzy wał, a flanszę przy skrzyni redukcyjnej należy podłóżyć podkładkę dystansową, w celu ponownego całkowitego zazębienia wieloklina,
- mosty będą pod kątem i korek wlewu (kontrolny) oleju do mostu będzie w niższym punkcie niż zazwyczaj, tak więc aby uzupełnić do poziomu właściwego olej w mostach należy wlewać na pochyłości,
- zmieni się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, przy max skręcie kół, nie będą one łatwo wracać do położenia środkowego, auto przy ostrych skrętach będzie miało tendencje do "pogłębiania" zakrętu, a nie wychodzenia z niego,
- samochód będzie mniej stabilny na zakrętach, gdyż środek ciężkości pójdzie w górę,
- a tak w ogóle to na tej całej operacji zyskują tylko trzy parametry terenowe waszego auta: kąt natarcia, zejścia i rampowy (prześwit podłużny), natomiast to co najbardziej boli w terenie, czyli prześwit poprzeczny pozostaje bez zmian.
Reasumując nie wiem czy jest to gra warta świeczki.
http://web.archive.org/web/200207111924 ... forum=3&16
PS.(didymos) sebie chyba chodzi o baki paliwa.. widziałem je od spodu i jak narazie wygrał mój osobisty plebiscyt na pomiętą blachę..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Bzdura-podkłada sie klocki nawet do 60 mm,tylko:jagoda pisze:
2 - pomiędzy resor, a most nie można podkładać żadnych podkładek zwiększających wysokość zawieszenia, ponieważ tym samym wydatnie zwiększa się obciążenie kabłąków mocujących most do resora w czasie bocznych przechyłów, czy chociażby w momencie hamowania (przy gwałtownym hamowaniu po prostu strzelą i most zostanie, a Wy pojedziecie), a także pogarsza się tym stabilność poprzeczną auta.
1/resor wraz z klockiem mocuje się do mostu "kapeluszem"typu muscel
2/cybanty stosuje sie od lublina bodaj-krótkie /i nowe!/-takie,które obejmują most,a nie resor
3/w klocku z jednej strony robi sie otwór na szpickop resoru,a z drugiej /od strony mostu/wypuszcza sie drugi szpickop centrujacy na moście.
Co do zmian własności trakcyjnej pojazdu-zgoda
Po prostu motajac-trza myśleć.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Bedziesz też miał mocniej obciążone/przeginane/ resory przy hamowaniu /"esowanie"/.
Klocek możesz zrobić z litej stali,albo z rury kwadrat o ściance 5,zamkniętej z obu stron /zaślepionej/ i żeberkiem rozpierającym wspawanym w srodek /wnetrze/.
Klocek możesz zrobić z litej stali,albo z rury kwadrat o ściance 5,zamkniętej z obu stron /zaślepionej/ i żeberkiem rozpierającym wspawanym w srodek /wnetrze/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 7:06 pm
Chwila co tu sie dzieje?? jaki mefisto ratofer@o2.pl
Sam siebie krytykujesz
17cm a 7cm na lifcie to roznica. Widzialem ten post ale teraz sie wycial... 



Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość