PODWYŻSZENIE UAZ

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

PODWYŻSZENIE UAZ

Post autor: sebalodz » pn sie 15, 2005 7:25 pm

Cześć , chciałbym nieco podnieść mojego UAZA. Proszę o pomysły jak to zrobić, słyszałem również o możliwości podcięcia. Może ktoś ma jakieś fotki lub szczegóły. Dobre pifko za pomoc...
Nie chce czegoś skaszanić....
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn sie 15, 2005 7:33 pm

Wstaw mu klocki pod resory i cybantami /lublin?/złap za most.Łódki wywal.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: PODWYŻSZENIE UAZ

Post autor: klucz13 » pn sie 15, 2005 7:33 pm

sebalodz pisze:Cześć , chciałbym nieco podnieść mojego UAZA. Proszę o pomysły jak to zrobić,..
Najlepiej podnośnikiem :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 7:34 pm

1. Wyklepać resory.
2. Z przodu resora lub z tyłu w zależności od typu są takie pionowe 2 płaskowniki ja je wymieniłem na dłuższe z tego co pomiętam o 4 lub 6 cm trzeba tęż pamiętać o drążku który idzie od wąsa bo po podniesieniu jest zbyt blisko resora.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 7:53 pm

No i jak z tym piwkiem komu je przyznajesz ??

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn sie 15, 2005 7:55 pm

west pisze:No i jak z tym piwkiem komu je przyznajesz ??
Co za pytanie ?? Mój sposób jest prostszy :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

pifko

Post autor: sebalodz » pn sie 15, 2005 7:59 pm

pifko przyznam jak sposob sie sprawdzi, no i nie wyczerpales tematu do konca .... jest jeszcze druga czesc..... :)2 :lol:
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 8:06 pm

A jeśli chodzi o 2 część to ilu uazowców tyle pomysłów i każdy no prawie każdy jest dobry a więc masz pole do popisu !!

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sie 15, 2005 8:19 pm

Witam..w swoim syfie mam podlozone klocki...jak to juz ktos wyzej napisal dobra metoda...jesli nie przesadzisz z tym "liftem" na klockach to bedzie git..i nie bedzie miec zadnej sklonnosci do lezenia na boku..tylko tez nie mozna z tymi klockami przesadzac...
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 8:32 pm

A jeśli chodzi o podkładanie klocków to co zrobiłeś z klorynkami od czego ??

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn sie 15, 2005 10:22 pm

Ja swojego nie podnosilem tylko prawidlowo wyklepalem resory.
od 1,5 roku jezdze i nie obsiadl a wszyscy mysla ze mam podniesione auto :)
co do obciecia popatrz tu: http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad16/thumbnails/tn79.jpg
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/cz2/c42.JPG
http://uaz.rajdy4x4.pl/wypad14/c21.JPG
pod progi wspawane sa dobre kontowniki dzieki czemu spokojnie mozna podnosic za nie uaza, zbiorniki sa wyjete i zamiast nich wstawiona jest butla z gazem pod siedzeniem i 10 litrowy zbiorniczek z benzyna w komorze silnikowej. wiez kontownii sa najniaszym punktem samochodu (nie liszacz oczywiscie mostow.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn sie 15, 2005 10:37 pm

witaj seba... jak masz czas to wpadnij jutro jestem cały dzień w garażu.. mogę ci mniej więcej przedstawić opcje podnoszenia bo interesowałem się wszystkimi.. a że mam kaste na boku to możnesz pooglądać i pokombinować..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » wt sie 16, 2005 10:19 am

ale ta niebieska rama kuje w oczy :lol:
ja ma zrobiony body lift 4cm w góre buda i pod przedni resor a most klocki 2cm stalowe
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

podniesienie

Post autor: sebalodz » ndz sie 28, 2005 12:51 pm

\zaczalem od wyklepania resorow , na razie tył i w tym tygodniu przod. Zobaczymy czy to cos da.... Jak bedzie mi za malo to lift budy ... :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz sie 28, 2005 3:10 pm

A po co chcesz podnosić budę, masz jakieś duże koła, co się nie mieszczą ?? Bo jak tylko po to, żeby fajnie wyglądało, to szkoda czasu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz sie 28, 2005 10:02 pm

jagoda pisze: Panowie, co wy kurnać kombinujecie!
Odnośnie zawieszenia w UAZ-ie, jest kilka zasad, których należy się trzymać, aby być bezpiecznym w swoim "małym czołgu":
1 - resory (i to nie tylko w UAz-ie, ale w większości aut terenowych) powinny być jak najbardziej płaskie, nie mogą być "Broń Boże" wygięte w pałączek, co zazwyczaj ma miejsce po tzw. "hamrowaniu", z tego względu, że zapewniają wtedy najlepszą stabilizację poprzeczną mostu i wówczas wieszaki resoru oraz kabłąki mocujące most są najmniej obciążone w czasie np. poprzecznego przechyłu (zobaczcie sobie w którejkolwiek książce o UAZ-ie jak jest narysowane zawieszenie).
2 - pomiędzy resor, a most nie można podkładać żadnych podkładek zwiększających wysokość zawieszenia, ponieważ tym samym wydatnie zwiększa się obciążenie kabłąków mocujących most do resora w czasie bocznych przechyłów, czy chociażby w momencie hamowania (przy gwałtownym hamowaniu po prostu strzelą i most zostanie, a Wy pojedziecie), a także pogarsza się tym stabilność poprzeczną auta.
3 - Odbojniki resorów muszą być! W momencie, kiedy będzie się jeździć bez odbojów, przy dobiciach, resor jest przeginany ponad dopuszczalną normę i bardzo szybko się skończy (najczęściej w takim przypadku już się nie nadaje do regeneracji).
4 - Tuleje gumowe muszą być w dobrym stanie! Gdy są za bardzo zużyte oś ucha uderza o pióro i je fizycznie przeciera. W stanie krytycznym może dojść do urwania ucha resoru.
5 - Jeżeli zdecydowaliście się na regenerację resorów, to tylko na gorąco i u fahowca, który da gwarancję, i który jest sprawdzony. Pierwszy lepszy "kowal" może zrobić to dobrze, ale większe szanse są na to, że trzeba będzie kupić nowe resory.
6 - Jeżeli już zdecydowaliście się podnieść zawieszenie i nikt was od tego nie może odciągnąć, to najbezpieczniejszym i jedynym rozwiązaniem jest podłożyć podkładki pomiędzy podporę wspornika, a wspornik wieszaka resoru (pomiędzy ramę a wieszak resoru), ale należy zachować następujące zasady:
- max wysokość podkładek to 10cm,
- podkładka powinna być tylko jedna o odpowiedniej grubości i otwory na śruby muszą być zrobione b. starannie, a nie wywiercone na kolanie,
- przed przykręceniem usunąć starą farbę i rdzę, metal musi przylegać do metalu - żadnych luzów ani bujnięć,
- do przykręcenia użyć tylko i wyłącznie śrub w klasie, a nie budowlanych, nie zapominać o podkładkach sprężynujących, a najlepiej skontrować nakrętki,
- po przejechaniu jakiś 100km dociągnąć śruby,
- jeżeli podnosicie jedną (bo tylko jedna się da) stronę resoru np. o 10cm, to most wam idzie na dół o około 5cm, należy o te 5cm przedłużyć cięgno ramienia amortyzatora (dla amorków ramieniowych), lub wydłużyć amortyzator teleskopowy (zmienić punkt mocowania lub cały amortyzator na dłuższy),
- te 5cm również trzeba dodać odbojowi resora,
- przedni wał (tylnemu to nie grozi) wyciągnie się nadmiernie i może (na pewno) pojawić się luz na wieloklinie, pomiędzy wał, a flanszę przy skrzyni redukcyjnej należy podłóżyć podkładkę dystansową, w celu ponownego całkowitego zazębienia wieloklina,
- mosty będą pod kątem i korek wlewu (kontrolny) oleju do mostu będzie w niższym punkcie niż zazwyczaj, tak więc aby uzupełnić do poziomu właściwego olej w mostach należy wlewać na pochyłości,
- zmieni się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, przy max skręcie kół, nie będą one łatwo wracać do położenia środkowego, auto przy ostrych skrętach będzie miało tendencje do "pogłębiania" zakrętu, a nie wychodzenia z niego,
- samochód będzie mniej stabilny na zakrętach, gdyż środek ciężkości pójdzie w górę,
- a tak w ogóle to na tej całej operacji zyskują tylko trzy parametry terenowe waszego auta: kąt natarcia, zejścia i rampowy (prześwit podłużny), natomiast to co najbardziej boli w terenie, czyli prześwit poprzeczny pozostaje bez zmian.
Reasumując nie wiem czy jest to gra warta świeczki.
znalazłem to w bardzo zamierzchłych postach.. oj bardzo.. i długo szukałem ale tekst jest chyba warty przeczytania.. jak z resztą cały temat oto link:
http://web.archive.org/web/200207111924 ... forum=3&16

PS.(didymos) sebie chyba chodzi o baki paliwa.. widziałem je od spodu i jak narazie wygrał mój osobisty plebiscyt na pomiętą blachę..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz sie 28, 2005 10:06 pm

O bakach nie pomyślałem, sam nie mam ani jednego 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz sie 28, 2005 10:10 pm

Didymos pisze:O bakach nie pomyślałem, sam nie mam ani jednego 8)
no ja właśnie z tego powodu swoją wyniosłem na wyżny bo szkoda mi było ciąć.. aczkolwiek gdybym progów nie miał to zbiornik na kipe i spokój na każde warunki.. :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 28, 2005 10:40 pm

jagoda pisze:
2 - pomiędzy resor, a most nie można podkładać żadnych podkładek zwiększających wysokość zawieszenia, ponieważ tym samym wydatnie zwiększa się obciążenie kabłąków mocujących most do resora w czasie bocznych przechyłów, czy chociażby w momencie hamowania (przy gwałtownym hamowaniu po prostu strzelą i most zostanie, a Wy pojedziecie), a także pogarsza się tym stabilność poprzeczną auta.
Bzdura-podkłada sie klocki nawet do 60 mm,tylko:
1/resor wraz z klockiem mocuje się do mostu "kapeluszem"typu muscel
2/cybanty stosuje sie od lublina bodaj-krótkie /i nowe!/-takie,które obejmują most,a nie resor
3/w klocku z jednej strony robi sie otwór na szpickop resoru,a z drugiej /od strony mostu/wypuszcza sie drugi szpickop centrujacy na moście.

Co do zmian własności trakcyjnej pojazdu-zgoda

Po prostu motajac-trza myśleć.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz sie 28, 2005 10:46 pm

dzięki vandall bo właśnie intrygowało mnie iż tak wiele osób daje te podkładki.. teraz wiem na czym polega różnica od strony technicznej..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 28, 2005 10:52 pm

Bedziesz też miał mocniej obciążone/przeginane/ resory przy hamowaniu /"esowanie"/.
Klocek możesz zrobić z litej stali,albo z rury kwadrat o ściance 5,zamkniętej z obu stron /zaślepionej/ i żeberkiem rozpierającym wspawanym w srodek /wnetrze/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ratofer@o2.pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 7:06 pm

Post autor: ratofer@o2.pl » śr sie 31, 2005 11:22 pm

witam . ja uaza wyje****m 17cm do góry, wały wogule się nie kręciły
PS: czy da się coś z tym zrobić żeby było wysoko i dobrze dzioałało , bo już niemam pomysłu czy najlepiej wrucić do oruginalnej wysokości??????????/dziekuje pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw wrz 01, 2005 8:47 am

podciąć, podnieść budę ...
zadzwoń do mnie i zaproś na piwko do garażu :lol: mój były UAZ a obecny Michała ma oponki 32' przy niewielkich przeróbkach
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw wrz 01, 2005 8:48 am

601 61 21 78
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » pt wrz 02, 2005 8:39 pm

Chwila co tu sie dzieje?? jaki mefisto ratofer@o2.pl ?? Sam siebie krytykujesz ?? 17cm a 7cm na lifcie to roznica. Widzialem ten post ale teraz sie wycial... :o
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość