Jak wyciągnąć resztki półosi?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak wyciągnąć resztki półosi?

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 8:37 pm

Witam,

Ukręciła się półoś w tylnym moście, żeby wsadzić nową potrzeba wyjąć resztki starej. Problem w tym że nie chce się nam rozkręcać mostu, spuszczczać oleju, demontować zawieszenia, przewodów hamulcowych.. horror :) Więc spróbowaliśmy przyczepić do drewnianego kija magnes neodymowy, ale jedyne co wyjeliśmy to jakieś drobne elementy, głównie opiłki powstałe przy ukręceniu :roll:

W związku z tym pytanie czy da się wyjąć ten wielowypust w jakiś inny sposób bez kompletnego rozkręcania? Sprawa dość pilna bo na weekend chcemy dojechać na zlot do Bornego Sulinowa :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 8:42 pm

Wykręć z drugiej strony i wybij prętem lub czymć co tam wejdzie !!

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn sie 15, 2005 8:52 pm

west pisze:Wykręć z drugiej strony i wybij prętem lub czymć co tam wejdzie !!
A jak zamierzasz przebić się przez dyfer ?? :)21
Odkręć jedną połówkę mostu, a drugą zostaw na aucie, przy okazji wyczyścisz gruchę z syfu, poza tym jeśli w moście zostawisz większe opiłki to się go niebawem postradasz. Rozebranie mostu to nie jest aż taka skomplikowana prac.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 8:57 pm

Nie trzeba się przebijać tam jest przelot !! !! !!

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 9:05 pm

spawarka elektryczna i elektroda, raz dwa sie przyklei do polosi i wyciagasz :D
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 9:07 pm

Co kropelka sklei...

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 9:12 pm

kropelka chyba w tym przypadku lipa nie da rady wyciagnac polosi....ale moze da sie naprawic ta polos :D
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn sie 15, 2005 9:29 pm

NIE NIE NIE do naprawy jest ośmiorniczka :lol:

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 9:44 pm

Mih pisze:spawarka elektryczna i elektroda, raz dwa sie przyklei do polosi i wyciagasz :D
Też ktoś zapodał taki pomysł, ale skąd metrowa elektroda? :roll:

Co do wykręcania połówki to o tym myślałem, nie chciałem broń Boże całości:) Ale to i tak trzeba odkręcić od resora, amorka i przewody hamulcowe bo są przymocowane do osłony półosi.

A co z tym przebiciem? Zawsze mi się wydawało że kosz mechanizumu róznicowego jest w środku dość zabudowany (tzn. są tam satelitki) i drut nie przejdzie.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 9:47 pm

Mih pisze:kropelka chyba w tym przypadku lipa nie da rady wyciagnac polosi....ale moze da sie naprawic ta polos :D
Półośka na końcu wygląda jak lody kręcone z automatu :wink: Co ciekawe nie zmieliła się w terenie tylko podczas spokojnego ruszania na środku dużego skrzyżowania w Sopocie :)21

Szybko zapieliśmy z przodu sprzęgiełka i napęd na przód i tak śmigamy do dzisiaj :) Co ciekawe na przednim moście o wiele żwawiej jedzie Ogórek niż na tylnim, chyba przy okazji sprawdzę czy mosty nie mają czasem różnych przełożeń.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn sie 15, 2005 9:50 pm

kacperekk pisze:Też ktoś zapodał taki pomysł, ale skąd metrowa elektroda? :roll:


to proste, spawasz kawalek elektrody do metalowego preta... wez tez kawaleczek kija od szczotki i wywierc w nim dziure w srodku i wsadz w nia elektrode... tak abys nie przyspawal poloski do kosza.... 8)
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 9:51 pm

miskiller pisze:
kacperekk pisze:Też ktoś zapodał taki pomysł, ale skąd metrowa elektroda? :roll:


to proste, spawasz kawalek elektrody do metalowego preta... wez tez kawaleczek kija od szczotki i wywierc w nim dziure w srodku i wsadz w nia elektrode... tak abys nie przyspawal poloski do kosza.... 8)
To jest myśl :)2 :D
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn sie 15, 2005 9:55 pm

Zamiast elektrody może być kawał drutu.
Co do dyfra to na środku jest krzyżak, na którym siedzą satelity i on przesłania otwory pomiędzy półosiami, no, ale skoro kolega pisze, że się da to może to zrobił :)23
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 9:59 pm

Didymos pisze:Zamiast elektrody może być kawał drutu.
Co do dyfra to na środku jest krzyżak, na którym siedzą satelity i on przesłania otwory pomiędzy półosiami, no, ale skoro kolega pisze, że się da to może to zrobił :)23
Wsadzenie drutu i sprawdzenie czy jest prześwit nie boli i to zrobie, a jak nie ma to spawarka i chwila moment będzie po problemie :)2
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn sie 15, 2005 10:03 pm

mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 10:06 pm

miskiller pisze:
kacperekk pisze:Też ktoś zapodał taki pomysł, ale skąd metrowa elektroda? :roll:


to proste, spawasz kawalek elektrody do metalowego preta... wez tez kawaleczek kija od szczotki i wywierc w nim dziure w srodku i wsadz w nia elektrode... tak abys nie przyspawal poloski do kosza.... 8)
:)2 :)2
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 10:06 pm

miskiller pisze:mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
:)2 :)2
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 10:06 pm

miskiller pisze:mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
Tylko czasu mało a to robota na parę godzinek:(
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 10:07 pm

miskiller pisze:mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
tym bardziej ze to max godzinka roboty
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn sie 15, 2005 10:08 pm

kacperekk pisze:
miskiller pisze:mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
Tylko czasu mało a to robota na parę godzinek:(
no jak dojdzie ze trzeba jakies lozysko wymienic trybik itp. :-?
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 10:14 pm

Mih pisze:
kacperekk pisze:
miskiller pisze:mimo wszystko rozebral bym most na pol w tym przypadku....
Tylko czasu mało a to robota na parę godzinek:(
no jak dojdzie ze trzeba jakies lozysko wymienic trybik itp. :-?
No jak znam życie to coś się przy okazji schrzani i jeszcze wogóle się unieruchomimy :roll: Więc lepeij to zrobić na sztukę i dojechać, potem będzie czas, i tak i tak Ogóek w końcu musi przejść generalny remont :)21
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn sie 15, 2005 10:18 pm

to nalejcie np: nafty do mostu.... pokrecie troche kolami recznie i wylejcie nafte.... to moze wypluka resztki poloski...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn sie 15, 2005 10:20 pm

miskiller pisze:to nalejcie np: nafty do mostu.... pokrecie troche kolami recznie i wylejcie nafte.... to moze wypluka resztki poloski...
Te takie małe resztki wyjeliśmy magnesem, chodzi o ~5cm kawałek półosi z wielowypustem który się sklinował w dyfrze, bo raczej się na części nie rozsypał chyba :roll:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt sie 16, 2005 10:37 am

kacperekk pisze: Co ciekawe na przednim moście o wiele żwawiej jedzie Ogórek niż na tylnim, chyba przy okazji sprawdzę czy mosty nie mają czasem różnych przełożeń.
To może być. Znam już dwa przypadki różnych przełożeń w mostach w tym jedne w moim samochodzie. Stare most miały 8 zębów na ataku i 41 na talerzu. Potem weszło 8 na ataku i 38 na talerzu. Przez to mogłeś tą oskę skręcać stopniowo aż pękła.

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » wt sie 16, 2005 3:07 pm

Rafał D pisze:
kacperekk pisze: Co ciekawe na przednim moście o wiele żwawiej jedzie Ogórek niż na tylnim, chyba przy okazji sprawdzę czy mosty nie mają czasem różnych przełożeń.
To może być. Znam już dwa przypadki różnych przełożeń w mostach w tym jedne w moim samochodzie. Stare most miały 8 zębów na ataku i 41 na talerzu. Potem weszło 8 na ataku i 38 na talerzu. Przez to mogłeś tą oskę skręcać stopniowo aż pękła.
Kto wie, ale 4x4 był tylko zapinany na minimum piachu i miększych podłożach :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość