sprzęgło - problem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

sprzęgło - problem

Post autor: pioterok » sob sie 20, 2005 6:48 am

Witam,
moja bryka to rocznik 77. Odkrywam ją po troszeczku. Niepokoi mnie sprawa zgrzytajacego 2-go biegu przy włączaniu. Zauważyłem że włączająć ten bieg samochód lekko szarpie, tak jakby sprzęgło nie do końca było wyciśniętę. Próbowałem podciągnąć - niestety koniec zakresu regulacji (no może jeszcze 4mm na śrubce podciągnę jak wyrzucę jedną bo są trzy). Z koleji ruszając czuję lekki poślizg, początkowo myślałem że koła mi buksują ale niestety to nie to.
Co na podstawie tych objawów możecie wywnioskować?
Przymierzam sie do rozebrania sprzęgła (przy okazji chcę wymienić wieniec na kole zamachowym) i chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę i co wymieniać?
Czy to że nie do końca wysprzęglam może być problemem przy przełączaniu z 2-go na 3-ci bieg? Obecnie robię to przez 4-kę czyli 2-4-3 wtedy jest łatwiej. Czy może to materiał na temat o skrzyni biegów?
Teraz chcę zając się sprzęgłem.
Wszystkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam
PiotreK

garo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 18, 2005 1:47 pm

Post autor: garo » sob sie 20, 2005 9:56 am

Dwójka jest biegiem niezsynchronizowanym wiec raczej będzie zgrzytatać przy włączaniu, a jeżeli podciągnąłeś za bardzosprzęgło to możliwe, że teraz przy ruszaniu się ślizga. Wg. instrukcji jedynka jest biiegiem terenowyma ruszć powinno się z jedynki. Tyle z teorii. Pzdrw.

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » sob sie 20, 2005 12:44 pm

normalne jest to że 2 bieg zgrzyta, by tego unuknąć można bieg wrzucać na 2 razy czyli 1 luz puszczasz sprzęgło,wciskasz i wrzucasz 2.
a że 3 ciężko wchodzi może to być wina podjechanego synchronizatora w skrzyni lub ogólnie dojechanej skrzyni luzu na łożyskach itp
w mojej padlinie wszystkie biegi wrzucam na 2 razy i na razie się kula :wink:
no dobra

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » sob sie 20, 2005 6:18 pm

W czasie naciskania sprzęgła łożysko oporowe naciska na trzy dźwigienki. W każdej z nich jest śrubka do regulacji. Jeśli te trzy śrubki nie leżą w jednej płaszczyźnie, to możemy mieć objawy jakie opisujesz: niepełne rozłączanie i ślizganie.
A te śrubki lubią się rozregulować a nawet wylecieć.
Można się do nich dostać od spodu bez wyciągania silnika.

Tomek01
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 24, 2005 5:01 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek01 » śr sie 24, 2005 5:09 pm

Jeżeli zamierzasz zmienić wieniec koła zamachowego to sprawdź najpierw czy druga strona jest wyrobiona. Jeżeli nie śmiało miżesz odwrócić ja też tak mam i cały czas chodzi. Tylko zrób to koniecznie jeżeli masz wyrobioną stronę wieńca bo po jakimś czasie zacznie ci rozrywać rozruszniki. Ja też tak miałem. :lol:

Awatar użytkownika
Garbatek
Posty: 434
Rejestracja: pn mar 01, 2004 11:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Garbatek » śr sie 24, 2005 6:04 pm

Tomek01 pisze: jeżeli masz wyrobioną stronę wieńca bo po jakimś czasie zacznie ci rozrywać rozruszniki. Ja też tak miałem. :lol:
Mi rozerwało 2, trzeci chodzi na razie bez problemów. Ale dlaczego wyjechany wieniec ma coś do rozrywania rozrusznika??

Awatar użytkownika
Pietrass
 
 
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
Lokalizacja: Łódź - widzew

Re: sprzęgło - problem

Post autor: Pietrass » śr sie 24, 2005 7:20 pm

pioterok pisze:Witam,
moja bryka to rocznik 77. Odkrywam ją po troszeczku. Niepokoi mnie sprawa zgrzytajacego 2-go biegu przy włączaniu. Zauważyłem że włączająć ten bieg samochód lekko szarpie, tak jakby sprzęgło nie do końca było wyciśniętę. Próbowałem podciągnąć - niestety koniec zakresu regulacji (no może jeszcze 4mm na śrubce podciągnę jak wyrzucę jedną bo są trzy). Z koleji ruszając czuję lekki poślizg, początkowo myślałem że koła mi buksują ale niestety to nie to.
Co na podstawie tych objawów możecie wywnioskować?
Przymierzam sie do rozebrania sprzęgła (przy okazji chcę wymienić wieniec na kole zamachowym) i chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę i co wymieniać?
Czy to że nie do końca wysprzęglam może być problemem przy przełączaniu z 2-go na 3-ci bieg? Obecnie robię to przez 4-kę czyli 2-4-3 wtedy jest łatwiej. Czy może to materiał na temat o skrzyni biegów?
Teraz chcę zając się sprzęgłem.
Wszystkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam
PiotreK
z tymi biegami tez tak mam i wcale to nie jest od sprzegła bo mam nowe zakładane a poprzednie sie ślizgało bo bylo na wykończeniu !!
Chcesz sie czuc bezpiecznie kup TERENÓWKE :)
http://www.lodz4x4.pl/pietras.html

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr sie 24, 2005 9:57 pm

odkrec dolna obudowe sprzegla i zobaczysz tarcze, wtedy ocenisz czyjest na wykonczeniu.
A ze zgrzyta na drugim biegu to poprzednicy maja racje - brak synchronizacji i musi zgrzytac.
Aby nie zgrzytalo to jak si ezatrzymasz to wlacz 3 a potem szybko 2 i bedzie cicho i bez zgrzytu :)
i jeszcze mozesz zmniejszyc obroty na bigu jalowym... moze masz za wysokie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość