Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??
Witam serdecznie. Pisałem już do Was wczesniej o poradzie w sprawie zakupu O temacie GAZ CZY UAZ. Kupiłem Uaza 469 . Mam więc teraz pytanie czy są jakieś ustalenia , normy i ograniczenia w przeróbkach. Chcę go przerobic na typowo auto terenowe do ciężkich przepraw. Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc. Na prace przy aucie chcę poświęcić rok czasu. długo się na to szykowałem i jestem juz gotowy do pracy. Naprawdę proszę serdecznie o porady. Napewno się spotkamy w terenie.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
A poszukac samemu to nie łaska 
http://www.rajdy4x4.pl/porady/
http://www.wyprawa4x4.com.pl/index.php?cms=5
http://www.uazmania.prv.pl/porady.htm

http://www.rajdy4x4.pl/porady/
http://www.wyprawa4x4.com.pl/index.php?cms=5
http://www.uazmania.prv.pl/porady.htm
Disco 300 ES
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
uaz zmiany porada
Mimo ujętych porad czekam nadal na odpowiedzi. najważniejsze to jakie normy i gdzie będę mógł sie pojawaiac, jakie imprezy i jakie przeprawy, czy są jakies ograniczenia??? Pozdrawiam serdecznie Mackabi
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
ooooo takBABCIA I pisze:Ogranicza najczęściej....kasa. Samochód połknie dużo więcej niż możesz sobie wyobrazić...



UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
moze odpowiem tak:
Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki
Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione
wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.
Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki

Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione

wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.
Zgadzam się całkowicie z toba czasami na pośpiechó robiony gaz czy uaz z leko dymiacym silnikiem potrafi wiecej jak nie jeden dobrcichy pisze:moze odpowiem tak:
Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki![]()
Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione![]()
wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.

A za nim zaczniesz coś kombinować to w ogóle przejrzyj forum i poczytaj. Pewnych przeróbek nie ustrzeżesz się na pewno - sam to odkryjesz, ale - poczytaj na temat błędnego koła!!!
Nigdy z Uaza nie zrobisz rakiety, ale .... można próbować

Nigdy z Uaza nie zrobisz rakiety, ale .... można próbować



Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

W 30.000,-zł się może zamknieCLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Popieram kolegów....ile masz pieniedzy w portfelu tyle mozesz wykonac modyfikacji
Jak chcesz go ostro przerabiac to jednak pierw zaglądnij do portfela i "oszacuj" wstepne koszty przerobek
.. tylko nie tak ze...blacha..a blacha to nie za droga bedzie
z takim podejsciem to do.......
albo na ryby
pozdr







-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
uaz Przerabianie! gdzie mozna jeździć ?? jakie konkurencje?
Ok jeśli chodzi o sprawy techniczne to już raczej się z tego tematu wiecej nie dowiem
na brak kasy się nie skarże i zaplanowałem okres pracy nad autem ok 1 do 2 lat. zapytam jescze raz tylko jakie konkurencje i gdzie można pojechac uazem. Proszę o konkretną odpowiedz bo sarkastyczne uwagi tylko dla siebie prosę zachować. Pozdrawiam wszystkich i czekam na konkretną odpowiedz.

MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
pytanie jest bardzo tajemnicze..
co rozumiesz pod pojeciem "konkurencje"
??
jesli robisz auto na przeprawowke to chyba bedziesz jezdzil na rajdy przeprawowe, nie ? Konkretny przydzial do klas zalezy od organizatora rajdu, zazwyczaj do klas najwyzszych zalicza sie auta na kolach powyzej 35 cali i z co najmniej jedna wyciagarka.
Skup sie na wyczynie, zaloz kola MT a najlepiej jakies simexowate, zabezpiecz auto przed woda, zanabadz butospodnie(wodery) oraz hilifta tudziez tirfora i pojedz na jakis rajd, poogladaj auta innych i zobacz jak sie Twoj pojazd zachowuje. Potem mozna cos myslec o dalszych przerobkach.
co rozumiesz pod pojeciem "konkurencje"

jesli robisz auto na przeprawowke to chyba bedziesz jezdzil na rajdy przeprawowe, nie ? Konkretny przydzial do klas zalezy od organizatora rajdu, zazwyczaj do klas najwyzszych zalicza sie auta na kolach powyzej 35 cali i z co najmniej jedna wyciagarka.
Skup sie na wyczynie, zaloz kola MT a najlepiej jakies simexowate, zabezpiecz auto przed woda, zanabadz butospodnie(wodery) oraz hilifta tudziez tirfora i pojedz na jakis rajd, poogladaj auta innych i zobacz jak sie Twoj pojazd zachowuje. Potem mozna cos myslec o dalszych przerobkach.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
odp konkurencje
Witam i dzięki za miłą odpowiedz. I dokładnie najbardziej mi chodzi o przeprawy tak jak piszesz. Mi chodzi o pomoc w ukierunkowaniu w doborze elementów i zmianach w aucie. Więc za każde miłe i serdeczne podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
To Twoj uaz i Ty bedzisz nim jezdzil, nikt nie powie Ci co masz przerobic , a co zostawic. Kazdy buduje - przerabia samochod pod siebie i ty tez musisz wiedziec czego chcesz. Jak bedziesz mial jakies pomysly, propozycje, watpliwosci to zapytaj.
Jak zadasz konkretne pytanie napewno uzyskasz "mile i serdeczne" podpowiedzi, jak narazie pytasz bardzo ogolnie i tak tez Ci odpowiadamy.
Dobrze Ci radze wybierz sie na jakas impreze przeprawowa , nawet jako widz (lub balast), ogladniesz sobie samochody , zobaczysz jak sie sprawuja w terenie i bedziesz mial juz jakas wiedze.
Jak zadasz konkretne pytanie napewno uzyskasz "mile i serdeczne" podpowiedzi, jak narazie pytasz bardzo ogolnie i tak tez Ci odpowiadamy.
Dobrze Ci radze wybierz sie na jakas impreze przeprawowa , nawet jako widz (lub balast), ogladniesz sobie samochody , zobaczysz jak sie sprawuja w terenie i bedziesz mial juz jakas wiedze.
Re: Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??
jak zapodasz wyciagarke to bedziesz mogl jezdzic na prawie wszystkie przeprawy terenowe..... czy dasz sobie rade i czy je ukonczysz zalezy tylko od Ciebiemackabi pisze: Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc.

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
uaz -- przeprawy
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dalej będę się odzywał już z konkretnymi pytaniami. Teraz zabieram się za rozbieranie autka. niektóre części nadwozia do piaskowania. Pozdrawiam wszystkich i do nastepnego .....
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
Re: uaz -- przeprawy
Według mnie wystarczy:
- uciąć niepotrzebną blachę na dole (poniżej zawiasów), no i cały tył można też przyciąć, żeby trochę odciążyć żelazo,
- klatka wewnętrzna (tylko, żeby pałąk przedni wychodził poza obrys szyby) + fotele i pasy
- hamulce tarczowe ... przynajmniej na przód, no a za tym idą pedały podwieszane
- hamulec ręczny ... pewnie hydrauliczny na tył (ale można bez ręcznego sobie radzić)
- wyciągarka mechaniczna (najlepiej bez wymiany skrzyni i reduktora)
- opony 31 cali.
A silnika, mostów to lepiej nie ruszać, bo wtedy z UAZa zostaje już tylko rama
Wtedy kasy trzeba wydać tyle, że lepiej kupić cos innego niż UAZ.
- uciąć niepotrzebną blachę na dole (poniżej zawiasów), no i cały tył można też przyciąć, żeby trochę odciążyć żelazo,
- klatka wewnętrzna (tylko, żeby pałąk przedni wychodził poza obrys szyby) + fotele i pasy
- hamulce tarczowe ... przynajmniej na przód, no a za tym idą pedały podwieszane
- hamulec ręczny ... pewnie hydrauliczny na tył (ale można bez ręcznego sobie radzić)
- wyciągarka mechaniczna (najlepiej bez wymiany skrzyni i reduktora)
- opony 31 cali.
A silnika, mostów to lepiej nie ruszać, bo wtedy z UAZa zostaje już tylko rama

przerobki
chlopaki maja racje, pojezdzisz - zobaczysz co ci bedzie potrzebne. ja dopiero kupilem i tez na poczatku chcialem inwestowac i wszystko przerabiac ale to nie o to chodzi.... 

Seba Lodz
MAM SYNKA
GG - 1103907
MAM SYNKA

GG - 1103907
klucz13 pisze:W 30.000,-zł się może zamknieCLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
z cena moze przesadziłes... jezeli ktos SAM podkreslam sam potrafi sobie zrobic klatke zderzak i progi to nie kosztuje go to zbyt wiele, odpowietrzenia i snorkel tez nie sa specjalnym wydatkiem. Ale dobre opony + winch + silnik + mosty... to juz troche kosztuja. Wszystko zalezy od tego czy ktos mota wszystko sam czy zleca to komus
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości