Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

mackabi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
Lokalizacja: wielkopolska - piła

Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??

Post autor: mackabi » pn sie 22, 2005 9:55 am

Witam serdecznie. Pisałem już do Was wczesniej o poradzie w sprawie zakupu O temacie GAZ CZY UAZ. Kupiłem Uaza 469 . Mam więc teraz pytanie czy są jakieś ustalenia , normy i ograniczenia w przeróbkach. Chcę go przerobic na typowo auto terenowe do ciężkich przepraw. Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc. Na prace przy aucie chcę poświęcić rok czasu. długo się na to szykowałem i jestem juz gotowy do pracy. Naprawdę proszę serdecznie o porady. Napewno się spotkamy w terenie.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn sie 22, 2005 10:23 am

Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Pietrass
 
 
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
Lokalizacja: Łódź - widzew

Post autor: Pietrass » pn sie 22, 2005 10:33 am

hehe pierwsz i najważniejsza zmien wszystko co jest orginalną ruska konstrukcja <LOL> a w wszczegulności silnik :)
Chcesz sie czuc bezpiecznie kup TERENÓWKE :)
http://www.lodz4x4.pl/pietras.html

mackabi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
Lokalizacja: wielkopolska - piła

uaz zmiany porada

Post autor: mackabi » pn sie 22, 2005 10:48 am

Mimo ujętych porad czekam nadal na odpowiedzi. najważniejsze to jakie normy i gdzie będę mógł sie pojawaiac, jakie imprezy i jakie przeprawy, czy są jakies ograniczenia??? Pozdrawiam serdecznie Mackabi
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn sie 22, 2005 11:57 am

Ogranicza najczęściej....kasa. Samochód połknie dużo więcej niż możesz sobie wyobrazić. To od Ciebie zależy do jakiego terenu będzie przystosowany Twój wóz.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sie 22, 2005 12:02 pm

BABCIA I pisze:Ogranicza najczęściej....kasa. Samochód połknie dużo więcej niż możesz sobie wyobrazić...
ooooo tak :lol: jeszcze bedziesz plakal ze tyle kasy trzeba wladowac w maszyne :)21 ale jak cie to pocieszy to nie jestes sam :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pn sie 22, 2005 1:43 pm

do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » pn sie 22, 2005 5:44 pm

moze odpowiem tak:

Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki :wink:

Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione :)21

wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.

Awatar użytkownika
Pietrass
 
 
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
Lokalizacja: Łódź - widzew

Post autor: Pietrass » pn sie 22, 2005 6:57 pm

cichy pisze:moze odpowiem tak:

Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki :wink:

Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione :)21

wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.
Zgadzam się całkowicie z toba czasami na pośpiechó robiony gaz czy uaz z leko dymiacym silnikiem potrafi wiecej jak nie jeden dobr !!
Chcesz sie czuc bezpiecznie kup TERENÓWKE :)
http://www.lodz4x4.pl/pietras.html

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sie 22, 2005 7:03 pm

A za nim zaczniesz coś kombinować to w ogóle przejrzyj forum i poczytaj. Pewnych przeróbek nie ustrzeżesz się na pewno - sam to odkryjesz, ale - poczytaj na temat błędnego koła!!!

Nigdy z Uaza nie zrobisz rakiety, ale .... można próbować :D :D :D
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » pn sie 22, 2005 7:25 pm

co do rakiety to sie zgłoś do użytkownika Władka... :)21
!! FOR FUN !!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn sie 22, 2005 7:33 pm

CLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
W 30.000,-zł się może zamknie :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn sie 22, 2005 7:42 pm

ale bajer to się nazywa szybkość decyzji
3 dni temu pytał co lepiej gaza czy uaza i już kupił uaza
mi zajeło jakies 2 lata :D

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sie 22, 2005 7:59 pm

Popieram kolegów....ile masz pieniedzy w portfelu tyle mozesz wykonac modyfikacji :wink: Jak chcesz go ostro przerabiac to jednak pierw zaglądnij do portfela i "oszacuj" wstepne koszty przerobek :) :wink: .. tylko nie tak ze...blacha..a blacha to nie za droga bedzie :lol: :lol: z takim podejsciem to do.......!! albo na ryby :D pozdr
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

mackabi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
Lokalizacja: wielkopolska - piła

uaz Przerabianie! gdzie mozna jeździć ?? jakie konkurencje?

Post autor: mackabi » wt sie 23, 2005 7:00 am

Ok jeśli chodzi o sprawy techniczne to już raczej się z tego tematu wiecej nie dowiem :) na brak kasy się nie skarże i zaplanowałem okres pracy nad autem ok 1 do 2 lat. zapytam jescze raz tylko jakie konkurencje i gdzie można pojechac uazem. Proszę o konkretną odpowiedz bo sarkastyczne uwagi tylko dla siebie prosę zachować. Pozdrawiam wszystkich i czekam na konkretną odpowiedz.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt sie 23, 2005 7:11 am

pytanie jest bardzo tajemnicze..
co rozumiesz pod pojeciem "konkurencje" ????
jesli robisz auto na przeprawowke to chyba bedziesz jezdzil na rajdy przeprawowe, nie ? Konkretny przydzial do klas zalezy od organizatora rajdu, zazwyczaj do klas najwyzszych zalicza sie auta na kolach powyzej 35 cali i z co najmniej jedna wyciagarka.
Skup sie na wyczynie, zaloz kola MT a najlepiej jakies simexowate, zabezpiecz auto przed woda, zanabadz butospodnie(wodery) oraz hilifta tudziez tirfora i pojedz na jakis rajd, poogladaj auta innych i zobacz jak sie Twoj pojazd zachowuje. Potem mozna cos myslec o dalszych przerobkach.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

mackabi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
Lokalizacja: wielkopolska - piła

odp konkurencje

Post autor: mackabi » wt sie 23, 2005 7:25 am

Witam i dzięki za miłą odpowiedz. I dokładnie najbardziej mi chodzi o przeprawy tak jak piszesz. Mi chodzi o pomoc w ukierunkowaniu w doborze elementów i zmianach w aucie. Więc za każde miłe i serdeczne podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » wt sie 23, 2005 5:09 pm

To Twoj uaz i Ty bedzisz nim jezdzil, nikt nie powie Ci co masz przerobic , a co zostawic. Kazdy buduje - przerabia samochod pod siebie i ty tez musisz wiedziec czego chcesz. Jak bedziesz mial jakies pomysly, propozycje, watpliwosci to zapytaj.

Jak zadasz konkretne pytanie napewno uzyskasz "mile i serdeczne" podpowiedzi, jak narazie pytasz bardzo ogolnie i tak tez Ci odpowiadamy.

Dobrze Ci radze wybierz sie na jakas impreze przeprawowa , nawet jako widz (lub balast), ogladniesz sobie samochody , zobaczysz jak sie sprawuja w terenie i bedziesz mial juz jakas wiedze.

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » wt sie 23, 2005 6:40 pm

Z tego co widać jesteś z Piły, a tam o ile pamiętam jest warsztat i ludziska, którzy motają UAZy na całego. Gdzieś na forum namiary znajdziesz.

Pozdrawiam
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??

Post autor: cichy » wt sie 23, 2005 6:58 pm

mackabi pisze: Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc.
jak zapodasz wyciagarke to bedziesz mogl jezdzic na prawie wszystkie przeprawy terenowe..... czy dasz sobie rade i czy je ukonczysz zalezy tylko od Ciebie :lol:

mackabi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
Lokalizacja: wielkopolska - piła

uaz -- przeprawy

Post autor: mackabi » wt sie 23, 2005 7:42 pm

Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dalej będę się odzywał już z konkretnymi pytaniami. Teraz zabieram się za rozbieranie autka. niektóre części nadwozia do piaskowania. Pozdrawiam wszystkich i do nastepnego .....
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA

Awatar użytkownika
Garbatek
Posty: 434
Rejestracja: pn mar 01, 2004 11:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: uaz -- przeprawy

Post autor: Garbatek » śr sie 24, 2005 12:49 pm

Według mnie wystarczy:
- uciąć niepotrzebną blachę na dole (poniżej zawiasów), no i cały tył można też przyciąć, żeby trochę odciążyć żelazo,
- klatka wewnętrzna (tylko, żeby pałąk przedni wychodził poza obrys szyby) + fotele i pasy
- hamulce tarczowe ... przynajmniej na przód, no a za tym idą pedały podwieszane
- hamulec ręczny ... pewnie hydrauliczny na tył (ale można bez ręcznego sobie radzić)
- wyciągarka mechaniczna (najlepiej bez wymiany skrzyni i reduktora)
- opony 31 cali.

A silnika, mostów to lepiej nie ruszać, bo wtedy z UAZa zostaje już tylko rama ;) Wtedy kasy trzeba wydać tyle, że lepiej kupić cos innego niż UAZ.

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

przerobki

Post autor: sebalodz » ndz sie 28, 2005 12:47 pm

chlopaki maja racje, pojezdzisz - zobaczysz co ci bedzie potrzebne. ja dopiero kupilem i tez na poczatku chcialem inwestowac i wszystko przerabiac ale to nie o to chodzi.... :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz sie 28, 2005 6:57 pm

klucz13 pisze:
CLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
W 30.000,-zł się może zamknie :)21


z cena moze przesadziłes... jezeli ktos SAM podkreslam sam potrafi sobie zrobic klatke zderzak i progi to nie kosztuje go to zbyt wiele, odpowietrzenia i snorkel tez nie sa specjalnym wydatkiem. Ale dobre opony + winch + silnik + mosty... to juz troche kosztuja. Wszystko zalezy od tego czy ktos mota wszystko sam czy zleca to komus
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości