Strona 1 z 1
Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??
: pn sie 22, 2005 9:55 am
autor: mackabi
Witam serdecznie. Pisałem już do Was wczesniej o poradzie w sprawie zakupu O temacie GAZ CZY UAZ. Kupiłem Uaza 469 . Mam więc teraz pytanie czy są jakieś ustalenia , normy i ograniczenia w przeróbkach. Chcę go przerobic na typowo auto terenowe do ciężkich przepraw. Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc. Na prace przy aucie chcę poświęcić rok czasu. długo się na to szykowałem i jestem juz gotowy do pracy. Naprawdę proszę serdecznie o porady. Napewno się spotkamy w terenie.
: pn sie 22, 2005 10:23 am
autor: Jerry
: pn sie 22, 2005 10:33 am
autor: Pietrass
hehe pierwsz i najważniejsza zmien wszystko co jest orginalną ruska konstrukcja <LOL> a w wszczegulności silnik

uaz zmiany porada
: pn sie 22, 2005 10:48 am
autor: mackabi
Mimo ujętych porad czekam nadal na odpowiedzi. najważniejsze to jakie normy i gdzie będę mógł sie pojawaiac, jakie imprezy i jakie przeprawy, czy są jakies ograniczenia??? Pozdrawiam serdecznie Mackabi
: pn sie 22, 2005 11:57 am
autor: BABCIA I
Ogranicza najczęściej....kasa. Samochód połknie dużo więcej niż możesz sobie wyobrazić. To od Ciebie zależy do jakiego terenu będzie przystosowany Twój wóz.
: pn sie 22, 2005 12:02 pm
autor: Bart03
BABCIA I pisze:Ogranicza najczęściej....kasa. Samochód połknie dużo więcej niż możesz sobie wyobrazić...
ooooo tak

jeszcze bedziesz plakal ze tyle kasy trzeba wladowac w maszyne

ale jak cie to pocieszy to nie jestes sam

: pn sie 22, 2005 1:43 pm
autor: CLIMBER
do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
: pn sie 22, 2005 5:44 pm
autor: cichy
moze odpowiem tak:
Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki
Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione
wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.
: pn sie 22, 2005 6:57 pm
autor: Pietrass
cichy pisze:moze odpowiem tak:
Z Twoich postow wynika , ze dopiero zaczynasz zabawe z 4x4 wiec na poczatek proponuje pojezdzic uazem w oryginale , bez przerobek. Nabierzesz doswiadczenia ... sam bedzisz wiedzial co przerobic , co ulepszyc, a moze stwierdzisz , ze nie jest to zabawa dla Ciebie i nie bedziesz musial wydawac pieniedzy dla przerobki
Powiem Ci jeszcze , ze nie tylko przerobina fura sie liczy a czesciej umiejetnosci kierowcy.... nieraz widzialem jak standardowy uaz objerzdzal te przerobione
wiec zanim zaczniesz ciac metal i krzesac iskry dobrze sie zastanow czy warto.
Zgadzam się całkowicie z toba czasami na pośpiechó robiony gaz czy uaz z leko dymiacym silnikiem potrafi wiecej jak nie jeden dobr

: pn sie 22, 2005 7:03 pm
autor: Zbowid
A za nim zaczniesz coś kombinować to w ogóle przejrzyj forum i poczytaj. Pewnych przeróbek nie ustrzeżesz się na pewno - sam to odkryjesz, ale - poczytaj na temat błędnego koła!!!
Nigdy z Uaza nie zrobisz rakiety, ale .... można próbować

: pn sie 22, 2005 7:25 pm
autor: Stefan
co do rakiety to sie zgłoś do użytkownika Władka...

: pn sie 22, 2005 7:33 pm
autor: klucz13
CLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
W 30.000,-zł się może zamknie

: pn sie 22, 2005 7:42 pm
autor: kuki469
ale bajer to się nazywa szybkość decyzji
3 dni temu pytał co lepiej gaza czy uaza i już kupił uaza
mi zajeło jakies 2 lata

: pn sie 22, 2005 7:59 pm
autor: Przemekslaw
Popieram kolegów....ile masz pieniedzy w portfelu tyle mozesz wykonac modyfikacji

Jak chcesz go ostro przerabiac to jednak pierw zaglądnij do portfela i "oszacuj" wstepne koszty przerobek

.. tylko nie tak ze...blacha..a blacha to nie za droga bedzie

z takim podejsciem to do.......

albo na ryby

pozdr
uaz Przerabianie! gdzie mozna jeździć ?? jakie konkurencje?
: wt sie 23, 2005 7:00 am
autor: mackabi
Ok jeśli chodzi o sprawy techniczne to już raczej się z tego tematu wiecej nie dowiem

na brak kasy się nie skarże i zaplanowałem okres pracy nad autem ok 1 do 2 lat. zapytam jescze raz tylko jakie konkurencje i gdzie można pojechac uazem. Proszę o konkretną odpowiedz bo sarkastyczne uwagi tylko dla siebie prosę zachować. Pozdrawiam wszystkich i czekam na konkretną odpowiedz.
: wt sie 23, 2005 7:11 am
autor: Albert_N
pytanie jest bardzo tajemnicze..
co rozumiesz pod pojeciem "konkurencje"

??
jesli robisz auto na przeprawowke to chyba bedziesz jezdzil na rajdy przeprawowe, nie ? Konkretny przydzial do klas zalezy od organizatora rajdu, zazwyczaj do klas najwyzszych zalicza sie auta na kolach powyzej 35 cali i z co najmniej jedna wyciagarka.
Skup sie na wyczynie, zaloz kola MT a najlepiej jakies simexowate, zabezpiecz auto przed woda, zanabadz butospodnie(wodery) oraz hilifta tudziez tirfora i pojedz na jakis rajd, poogladaj auta innych i zobacz jak sie Twoj pojazd zachowuje. Potem mozna cos myslec o dalszych przerobkach.
odp konkurencje
: wt sie 23, 2005 7:25 am
autor: mackabi
Witam i dzięki za miłą odpowiedz. I dokładnie najbardziej mi chodzi o przeprawy tak jak piszesz. Mi chodzi o pomoc w ukierunkowaniu w doborze elementów i zmianach w aucie. Więc za każde miłe i serdeczne podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
: wt sie 23, 2005 5:09 pm
autor: cichy
To Twoj uaz i Ty bedzisz nim jezdzil, nikt nie powie Ci co masz przerobic , a co zostawic. Kazdy buduje - przerabia samochod pod siebie i ty tez musisz wiedziec czego chcesz. Jak bedziesz mial jakies pomysly, propozycje, watpliwosci to zapytaj.
Jak zadasz konkretne pytanie napewno uzyskasz "mile i serdeczne" podpowiedzi, jak narazie pytasz bardzo ogolnie i tak tez Ci odpowiadamy.
Dobrze Ci radze wybierz sie na jakas impreze przeprawowa , nawet jako widz (lub balast), ogladniesz sobie samochody , zobaczysz jak sie sprawuja w terenie i bedziesz mial juz jakas wiedze.
: wt sie 23, 2005 6:40 pm
autor: Andreos
Z tego co widać jesteś z Piły, a tam o ile pamiętam jest warsztat i ludziska, którzy motają UAZy na całego. Gdzieś na forum namiary znajdziesz.
Pozdrawiam
Re: Uaz 469 !!! jak przerobić ?? Jakie konkurencje??
: wt sie 23, 2005 6:58 pm
autor: cichy
mackabi pisze: Powiedzcie jak najlepiej przerobić i na jakie zawody czy przeprawy terenowe będę mógł jeździc.
jak zapodasz wyciagarke to bedziesz mogl jezdzic na prawie wszystkie przeprawy terenowe..... czy dasz sobie rade i czy je ukonczysz zalezy tylko od Ciebie

uaz -- przeprawy
: wt sie 23, 2005 7:42 pm
autor: mackabi
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dalej będę się odzywał już z konkretnymi pytaniami. Teraz zabieram się za rozbieranie autka. niektóre części nadwozia do piaskowania. Pozdrawiam wszystkich i do nastepnego .....
Re: uaz -- przeprawy
: śr sie 24, 2005 12:49 pm
autor: Garbatek
Według mnie wystarczy:
- uciąć niepotrzebną blachę na dole (poniżej zawiasów), no i cały tył można też przyciąć, żeby trochę odciążyć żelazo,
- klatka wewnętrzna (tylko, żeby pałąk przedni wychodził poza obrys szyby) + fotele i pasy
- hamulce tarczowe ... przynajmniej na przód, no a za tym idą pedały podwieszane
- hamulec ręczny ... pewnie hydrauliczny na tył (ale można bez ręcznego sobie radzić)
- wyciągarka mechaniczna (najlepiej bez wymiany skrzyni i reduktora)
- opony 31 cali.
A silnika, mostów to lepiej nie ruszać, bo wtedy z UAZa zostaje już tylko rama

Wtedy kasy trzeba wydać tyle, że lepiej kupić cos innego niż UAZ.
przerobki
: ndz sie 28, 2005 12:47 pm
autor: sebalodz
chlopaki maja racje, pojezdzisz - zobaczysz co ci bedzie potrzebne. ja dopiero kupilem i tez na poczatku chcialem inwestowac i wszystko przerabiac ale to nie o to chodzi....

: ndz sie 28, 2005 6:57 pm
autor: CLIMBER
klucz13 pisze:CLIMBER pisze:do ciezkich przepraw: afgany, klatka, solidny zderzak, progi pod lifta, wyciagarka( najlepiej mechaniczna) snorkel, inny silnik(najlepiej jakis turbo diesel) dodatkowe oswietlenie, kubły, 4 punktowe pasy odpowietrzenia mostów skrzyni i reduktora, no i dobrane odpowiednio opony, ewentualnie tarczowe hamulce i wspomaganie kierownicy
W 30.000,-zł się może zamknie

z cena moze przesadziłes... jezeli ktos SAM podkreslam sam potrafi sobie zrobic klatke zderzak i progi to nie kosztuje go to zbyt wiele, odpowietrzenia i snorkel tez nie sa specjalnym wydatkiem. Ale dobre opony + winch + silnik + mosty... to juz troche kosztuja. Wszystko zalezy od tego czy ktos mota wszystko sam czy zleca to komus