filtr olejowy od 300D-gdzie wsadzić??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

filtr olejowy od 300D-gdzie wsadzić??

Post autor: motokogut » pt sie 26, 2005 10:58 am

Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem.
Mianowicie w moim gniotsa nie łamiotsa wsadziłem silnik 300D, wszystko jest z nim ok poza tym że nie moge poradzić sobie z filtrem olejowym. przy silniku orginalnie nie może być bo za dużo cięcia w karoseri. Ja zrobiłem coś takiego że zrobiłem 2 blachy grubości 1,5cm i przykręciłem je w ten sposób że jedna poszła do silnika a dróga do filtra i połączyłem je przewodami wysokiego ciśnienia. Problem tego rozwiązania jest taki że trudno jest ten układ szczelnie uszczelnić. I prośba moja taka żeby podpowiedział ktoś jakiś inny sposób rozwiązania tego problemu.

z góry dzięki wielkie :)2
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pt sie 26, 2005 3:09 pm

kolego silnik merca od 123 czy inny

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt sie 26, 2005 4:25 pm

płyta stalowa nie 1,5mm tylko z 15mm i po bulu
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: filtr olejowy od 300D-gdzie wsadzić??

Post autor: luk » pt sie 26, 2005 5:51 pm

motokogut pisze:Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem.
Mianowicie w moim gniotsa nie łamiotsa wsadziłem silnik 300D, wszystko jest z nim ok poza tym że nie moge poradzić sobie z filtrem olejowym. przy silniku orginalnie nie może być bo za dużo cięcia w karoseri. Ja zrobiłem coś takiego że zrobiłem 2 blachy grubości 1,5cm i przykręciłem je w ten sposób że jedna poszła do silnika a dróga do filtra i połączyłem je przewodami wysokiego ciśnienia. Problem tego rozwiązania jest taki że trudno jest ten układ szczelnie uszczelnić. I prośba moja taka żeby podpowiedział ktoś jakiś inny sposób rozwiązania tego problemu.

z góry dzięki wielkie :)2
!!
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt sie 26, 2005 6:03 pm

płyta stalowa nie 1,5mm tylko z 15mm i po bulu
przeciez ma te 15mm :lol: wiec co teraz ?? :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt sie 26, 2005 7:12 pm

ta metoda jest dobra tylko musisz splanowac płaszczyzny i bedzie super :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt sie 26, 2005 7:57 pm

silnik ten to stary disel ze wstępną komorą spalania i świecami żarowymi. to jest ten model z takim dużym filtrem olejowym z wymiennym wkładem, nie całym filtrem. Do filtra dodatkowo podłączona jest chłodnica oleju. Nie wim z jakiego to dokładnie samochodu, pewni jakaś bechka albo bus typu 308.
a co do płytki to gróbość 1,5cm(15mm), i splanowana idealnie. olej nie uciaka ze złączeń płytek z silnikiem i filtrem tylko ze złączek które wkręcam z płytke do których potem przwody przykręcam.
ale ogólnie ten pomysł ma też kilka innych wad np. wibracje i filtrer sie trzęsie, a poza tym przewody nie lubią patyków na drodze :)
szukam po prostu innego rozwiązania tego interesu.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt sie 26, 2005 8:14 pm

A taśmę teflonową próbował ?? Tam ciśnienie nie jest jakieś specjalnie duże, ok. 3 atm.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt sie 26, 2005 8:19 pm

taśme wczoraj zastosowałem i narazie trzyma ale zaraz w teren jade i zobacze co z niej będzie po tym jak wyższej temperatóry dostanie
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt sie 26, 2005 8:23 pm

Jak byś miał jakieś fotki spod maski to chętnie rzucę okiem.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt sie 26, 2005 8:25 pm

to jak masz te złączki wkręcane w płytkę to zamiast dawać tam jakąś taśmę teflonową pożądnie pospawaj migiem i będzie OK :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt sie 26, 2005 8:27 pm

narazie to wole kupić jednego afgana niż cyfrówke :wink:
ale jak cuś wymyśle to wyśle.

a co do tego spawania to narazie omijam to bo w razie czego moge to rozebrać a jak pospawam to baj baj exit.

pozdro
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn sie 29, 2005 6:28 am

motokogut pisze:silnik ten to stary disel ze wstępną komorą spalania i świecami żarowymi. to jest ten model z takim dużym filtrem olejowym z wymiennym wkładem, nie całym filtrem. Do filtra dodatkowo podłączona jest chłodnica oleju. Nie wim z jakiego to dokładnie samochodu, pewni jakaś bechka albo bus typu 308.
a co do płytki to gróbość 1,5cm(15mm), i splanowana idealnie. olej nie uciaka ze złączeń płytek z silnikiem i filtrem tylko ze złączek które wkręcam z płytke do których potem przwody przykręcam.
ale ogólnie ten pomysł ma też kilka innych wad np. wibracje i filtrer sie trzęsie, a poza tym przewody nie lubią patyków na drodze :)
szukam po prostu innego rozwiązania tego interesu.
zerknij na moja strone uaz-frelki.prv.pl zobacz jak to ma wygladać

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt sie 30, 2005 4:38 pm

Artur tak szczeże to ci powiem że ja mam prawie identyczne, też zugerowałem sie tymi różnymi kanalikami w filtrze. zastanawia mnie tylko jedno: po co ta długa wystająca rureczka? to do ciśnienia oleju doprowadzenie do zegara? a poza tym gdzie zamontowałeś filter?
ale za wszystko dzieki.
ps ciekawa stronaka
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr sie 31, 2005 6:44 am

motokogut pisze:Artur tak szczeże to ci powiem że ja mam prawie identyczne, też zugerowałem sie tymi różnymi kanalikami w filtrze. zastanawia mnie tylko jedno: po co ta długa wystająca rureczka? to do ciśnienia oleju doprowadzenie do zegara? a poza tym gdzie zamontowałeś filter?
ale za wszystko dzieki.
ps ciekawa stronaka
Musisz mieć trzy węzyki dwa o sporym przekroju i jeden mały, ten mały pełni role odpowietrzenia filtra a filtry przewaznie przenosiłem do przodu na nadkole co widac na fotce z silnikami

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr sie 31, 2005 11:00 am

kurcze zmartwiłeś mnie, bo ja to mam dwie wiązki, gróbe, ale nie mam tego odpowietrzenia. myślałem że to tylko jest do zegara od ciśnienia(bo czujnik to w filtrze siedzi. a jaką dokładnie rolę pełni ten cienki. czy chodzi o to żeby filtr był cały pełny olejem? bo ja swój to i tak poziomo mam nie pionowo. a z resztą ten cienki kanał dzieli komore z którymś dużym o ile pamiętam(z jednaj komory wychodzą). Narazie już jeżdże swoim rok, zrobiłem 20tyś kilosów(połowa w terenie) i nic sie nie dzieje, a ciśnienie w granicach 3,5 na wolnym gazie i rozgdzanym kotle. A może coś sie rozjeb.ć?
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr sie 31, 2005 12:46 pm

motokogut pisze:kurcze zmartwiłeś mnie, bo ja to mam dwie wiązki, gróbe, ale nie mam tego odpowietrzenia. myślałem że to tylko jest do zegara od ciśnienia(bo czujnik to w filtrze siedzi. a jaką dokładnie rolę pełni ten cienki. czy chodzi o to żeby filtr był cały pełny olejem? bo ja swój to i tak poziomo mam nie pionowo. a z resztą ten cienki kanał dzieli komore z którymś dużym o ile pamiętam(z jednaj komory wychodzą). Narazie już jeżdże swoim rok, zrobiłem 20tyś kilosów(połowa w terenie) i nic sie nie dzieje, a ciśnienie w granicach 3,5 na wolnym gazie i rozgdzanym kotle. A może coś sie rozjeb.ć?
Ten trzeci kanał jest bardzo ważny a wrecz pełni ogrmna role. Trzeba najpierw poznac zasade działania krok po kroku bo to niby banał ale nie dokońca. Jak rozbierzesz filtr to w rurce na której jest wkład wymienny jest zainstalowany zaworek któr odpowiedzialny jest za odpowietrzanie filtra po kazdorazowym odpaleniu silnika bo olej grawitacyjnie spierd. do michy . Jezeli nie ma tego trzeciego kanału brak jest odpowietrzania i poduszka powietrzna kieruje sie w kierunku panewek i rozrzadu.

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw wrz 01, 2005 4:59 pm

u mnie filtr jest poniżej poziomu miski olejowej i jest poziomo. cisnienie też norma, poza tym chyba olej któy idzie przewodem wypchnie na tyle dużo powietrza że filtr będzie oczyszczał, może nie całą powierzchnią ale będzie.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość