Strona 1 z 1

filtr olejowy od 300D-gdzie wsadzić??

: pt sie 26, 2005 10:58 am
autor: motokogut
Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem.
Mianowicie w moim gniotsa nie łamiotsa wsadziłem silnik 300D, wszystko jest z nim ok poza tym że nie moge poradzić sobie z filtrem olejowym. przy silniku orginalnie nie może być bo za dużo cięcia w karoseri. Ja zrobiłem coś takiego że zrobiłem 2 blachy grubości 1,5cm i przykręciłem je w ten sposób że jedna poszła do silnika a dróga do filtra i połączyłem je przewodami wysokiego ciśnienia. Problem tego rozwiązania jest taki że trudno jest ten układ szczelnie uszczelnić. I prośba moja taka żeby podpowiedział ktoś jakiś inny sposób rozwiązania tego problemu.

z góry dzięki wielkie :)2

: pt sie 26, 2005 3:09 pm
autor: Pierug 13
kolego silnik merca od 123 czy inny

: pt sie 26, 2005 4:25 pm
autor: Marci
płyta stalowa nie 1,5mm tylko z 15mm i po bulu

Re: filtr olejowy od 300D-gdzie wsadzić??

: pt sie 26, 2005 5:51 pm
autor: luk
motokogut pisze:Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem.
Mianowicie w moim gniotsa nie łamiotsa wsadziłem silnik 300D, wszystko jest z nim ok poza tym że nie moge poradzić sobie z filtrem olejowym. przy silniku orginalnie nie może być bo za dużo cięcia w karoseri. Ja zrobiłem coś takiego że zrobiłem 2 blachy grubości 1,5cm i przykręciłem je w ten sposób że jedna poszła do silnika a dróga do filtra i połączyłem je przewodami wysokiego ciśnienia. Problem tego rozwiązania jest taki że trudno jest ten układ szczelnie uszczelnić. I prośba moja taka żeby podpowiedział ktoś jakiś inny sposób rozwiązania tego problemu.

z góry dzięki wielkie :)2
!!

: pt sie 26, 2005 6:03 pm
autor: Przemekslaw
płyta stalowa nie 1,5mm tylko z 15mm i po bulu
przeciez ma te 15mm :lol: wiec co teraz ?? :D

: pt sie 26, 2005 7:12 pm
autor: Kasprol
ta metoda jest dobra tylko musisz splanowac płaszczyzny i bedzie super :lol: :lol: :lol:

: pt sie 26, 2005 7:57 pm
autor: motokogut
silnik ten to stary disel ze wstępną komorą spalania i świecami żarowymi. to jest ten model z takim dużym filtrem olejowym z wymiennym wkładem, nie całym filtrem. Do filtra dodatkowo podłączona jest chłodnica oleju. Nie wim z jakiego to dokładnie samochodu, pewni jakaś bechka albo bus typu 308.
a co do płytki to gróbość 1,5cm(15mm), i splanowana idealnie. olej nie uciaka ze złączeń płytek z silnikiem i filtrem tylko ze złączek które wkręcam z płytke do których potem przwody przykręcam.
ale ogólnie ten pomysł ma też kilka innych wad np. wibracje i filtrer sie trzęsie, a poza tym przewody nie lubią patyków na drodze :)
szukam po prostu innego rozwiązania tego interesu.

: pt sie 26, 2005 8:14 pm
autor: Didymos
A taśmę teflonową próbował ?? Tam ciśnienie nie jest jakieś specjalnie duże, ok. 3 atm.

: pt sie 26, 2005 8:19 pm
autor: motokogut
taśme wczoraj zastosowałem i narazie trzyma ale zaraz w teren jade i zobacze co z niej będzie po tym jak wyższej temperatóry dostanie

: pt sie 26, 2005 8:23 pm
autor: Didymos
Jak byś miał jakieś fotki spod maski to chętnie rzucę okiem.

: pt sie 26, 2005 8:25 pm
autor: kubas
to jak masz te złączki wkręcane w płytkę to zamiast dawać tam jakąś taśmę teflonową pożądnie pospawaj migiem i będzie OK :)2

: pt sie 26, 2005 8:27 pm
autor: motokogut
narazie to wole kupić jednego afgana niż cyfrówke :wink:
ale jak cuś wymyśle to wyśle.

a co do tego spawania to narazie omijam to bo w razie czego moge to rozebrać a jak pospawam to baj baj exit.

pozdro

: pn sie 29, 2005 6:28 am
autor: Artur
motokogut pisze:silnik ten to stary disel ze wstępną komorą spalania i świecami żarowymi. to jest ten model z takim dużym filtrem olejowym z wymiennym wkładem, nie całym filtrem. Do filtra dodatkowo podłączona jest chłodnica oleju. Nie wim z jakiego to dokładnie samochodu, pewni jakaś bechka albo bus typu 308.
a co do płytki to gróbość 1,5cm(15mm), i splanowana idealnie. olej nie uciaka ze złączeń płytek z silnikiem i filtrem tylko ze złączek które wkręcam z płytke do których potem przwody przykręcam.
ale ogólnie ten pomysł ma też kilka innych wad np. wibracje i filtrer sie trzęsie, a poza tym przewody nie lubią patyków na drodze :)
szukam po prostu innego rozwiązania tego interesu.
zerknij na moja strone uaz-frelki.prv.pl zobacz jak to ma wygladać

: wt sie 30, 2005 4:38 pm
autor: motokogut
Artur tak szczeże to ci powiem że ja mam prawie identyczne, też zugerowałem sie tymi różnymi kanalikami w filtrze. zastanawia mnie tylko jedno: po co ta długa wystająca rureczka? to do ciśnienia oleju doprowadzenie do zegara? a poza tym gdzie zamontowałeś filter?
ale za wszystko dzieki.
ps ciekawa stronaka

: śr sie 31, 2005 6:44 am
autor: Artur
motokogut pisze:Artur tak szczeże to ci powiem że ja mam prawie identyczne, też zugerowałem sie tymi różnymi kanalikami w filtrze. zastanawia mnie tylko jedno: po co ta długa wystająca rureczka? to do ciśnienia oleju doprowadzenie do zegara? a poza tym gdzie zamontowałeś filter?
ale za wszystko dzieki.
ps ciekawa stronaka
Musisz mieć trzy węzyki dwa o sporym przekroju i jeden mały, ten mały pełni role odpowietrzenia filtra a filtry przewaznie przenosiłem do przodu na nadkole co widac na fotce z silnikami

: śr sie 31, 2005 11:00 am
autor: motokogut
kurcze zmartwiłeś mnie, bo ja to mam dwie wiązki, gróbe, ale nie mam tego odpowietrzenia. myślałem że to tylko jest do zegara od ciśnienia(bo czujnik to w filtrze siedzi. a jaką dokładnie rolę pełni ten cienki. czy chodzi o to żeby filtr był cały pełny olejem? bo ja swój to i tak poziomo mam nie pionowo. a z resztą ten cienki kanał dzieli komore z którymś dużym o ile pamiętam(z jednaj komory wychodzą). Narazie już jeżdże swoim rok, zrobiłem 20tyś kilosów(połowa w terenie) i nic sie nie dzieje, a ciśnienie w granicach 3,5 na wolnym gazie i rozgdzanym kotle. A może coś sie rozjeb.ć?

: śr sie 31, 2005 12:46 pm
autor: Artur
motokogut pisze:kurcze zmartwiłeś mnie, bo ja to mam dwie wiązki, gróbe, ale nie mam tego odpowietrzenia. myślałem że to tylko jest do zegara od ciśnienia(bo czujnik to w filtrze siedzi. a jaką dokładnie rolę pełni ten cienki. czy chodzi o to żeby filtr był cały pełny olejem? bo ja swój to i tak poziomo mam nie pionowo. a z resztą ten cienki kanał dzieli komore z którymś dużym o ile pamiętam(z jednaj komory wychodzą). Narazie już jeżdże swoim rok, zrobiłem 20tyś kilosów(połowa w terenie) i nic sie nie dzieje, a ciśnienie w granicach 3,5 na wolnym gazie i rozgdzanym kotle. A może coś sie rozjeb.ć?
Ten trzeci kanał jest bardzo ważny a wrecz pełni ogrmna role. Trzeba najpierw poznac zasade działania krok po kroku bo to niby banał ale nie dokońca. Jak rozbierzesz filtr to w rurce na której jest wkład wymienny jest zainstalowany zaworek któr odpowiedzialny jest za odpowietrzanie filtra po kazdorazowym odpaleniu silnika bo olej grawitacyjnie spierd. do michy . Jezeli nie ma tego trzeciego kanału brak jest odpowietrzania i poduszka powietrzna kieruje sie w kierunku panewek i rozrzadu.

: czw wrz 01, 2005 4:59 pm
autor: motokogut
u mnie filtr jest poniżej poziomu miski olejowej i jest poziomo. cisnienie też norma, poza tym chyba olej któy idzie przewodem wypchnie na tyle dużo powietrza że filtr będzie oczyszczał, może nie całą powierzchnią ale będzie.