Strona 1 z 1

zawory ?

: czw paź 06, 2005 9:36 pm
autor: sanders
WITAM potrzebuję żeby mi ktoś wytłumaczył jak małemu dziecku (na chłopski rozum) po koleji (z wszystkimi szczegułami) Jak mam ustawić zawory. z góry dziekuję
PS : ( wruciłem na 2 tagi wiec robię .mam wolne)
czytałem to z ksiażki serwisowej w necie i nie czaję o co chodzi (pare szczegułów mi umyka . poprosty mi brakuje wiedzy mechanicznej)
dziekuje liczę na pomoc pozdrawiam

: czw paź 06, 2005 9:54 pm
autor: kuki469
to troszkę dużo pisania :( może napisz czego nie kumasz będzie szybciej
to proste potrzebny szczelinomierz z 1,5 godziny i najlepiej druga osoba

: czw paź 06, 2005 9:56 pm
autor: sanders
dobrze już piszę :)2

: czw paź 06, 2005 10:06 pm
autor: sanders
1- jaka jest kolejność pracy tłoków
2- ustawiam koło pasowe na znaku (mam 2 znaki na którym mam ustawić )
3-jak mam poznać że ustawiłem na sówie pracy?
4- jak ustawiłem na znaku koło pasowe (przypusćmu że dobrym) to które zawory mogę ustawiać ,na kturym baniaku ?
5-jak ustawię chyba 1 i 4 baniak to jak przejćś do 2 i 3 ?
o co chodzi "że obracamy w karzdym razie wał o pół obrotu?
dziekuję niewiem czy to panu napisałem po polsku ?? dziekuje

: czw paź 06, 2005 10:20 pm
autor: sanders
:-? a jak nie to wyslijcie mnie gdzieś , do kogoś co mi powie !
( bo rozumiem doskonale ze się wam niechce !! ludzka żecz) pozdrawiam
weżcie pod uwagę że ja zadem mechanik tylko samouk! pozdrawiam

: czw paź 06, 2005 10:21 pm
autor: kuki469
:o czyli w sumie wszystko
1. 1-2-4-3
2. jeśli zapłon masz ustawiony i chodzi dobrze to olewasz znaki
3. wykręcasz świecę z cylindra na którym aktualnie ustawiasz przykladasz do masy, włączasz zapłon, kręcisz korbą czy co tam masz, aż iskra strzeli. Znaczy że zawory masz zamkniete i zaczynasz se ustawiać.
4. ja lece 1-2-4-3 i olewam koła pasowe bo ne są do zapłonu
5. jak wiesz jak działa silnik 4-suwowy i ściągniesz pokrywę zaworów, pokręci ci ktoś korbą i popatrzysz na zawory to skumasz. po drugim cylindrze trzeba troszkę pokręcić by przejść na 3. Albo przełozyć świece na od razu na 4, ale potem troszke machniesz obrotów by dojść do 3.

chyba nie pomotałem nic, a i pamiętaj żeby zapłon wyłanczać bo może cewke zjarać jak bedziesz długo myślał.

: czw paź 06, 2005 10:24 pm
autor: klucz13
kuki469 pisze::o czyli w sumie wszystko
1. 1-2-4-3
2. jeśli zapłon masz ustawiony i chodzi dobrze to olewasz znaki
3. wykręcasz świecę z cylindra na którym aktualnie ustawiasz przykladasz do masy, włączasz zapłon, kręcisz korbą czy co tam masz, aż iskra strzeli. Znaczy że zawory masz zamkniete i zaczynasz se ustawiać.
4. ja lece 1-2-4-3 i olewam koła pasowe bo ne są do zapłonu
5. jak wiesz jak działa silnik 4-suwowy i ściągniesz pokrywę zaworów, pokręci ci ktoś korbą i popatrzysz na zawory to skumasz. po drugim cylindrze trzeba troszkę pokręcić by przejść na 3. Albo przełozyć świece na od razu na 4, ale potem troszke machniesz obrotów by dojść do 3.

chyba nie pomotałem nic, a i pamiętaj żeby zapłon wyłanczać bo może cewke zjarać jak bedziesz długo myślał.
I kręcisz tylko w prawo !! nie cofasz w lewo !! !! !!

: czw paź 06, 2005 10:24 pm
autor: sanders
kuki wartasz skrzynke browau (jak cie kiedyś spotkam to masz gwarantowana) :)2 :)2 :)2

: czw paź 06, 2005 10:26 pm
autor: sanders
dzieki oto mi chodziło poprostu wytłumaczona jak małemu dziecku dokładnie . dzieki wszystkim :)2 klucz :)2 jedno piwo masz :)2

: czw paź 06, 2005 10:27 pm
autor: klucz13
I na zimnym !! silniku

: czw paź 06, 2005 10:27 pm
autor: sanders
to wiem

: czw paź 06, 2005 10:32 pm
autor: klucz13
sanders pisze:to wiem
To co tu jeszcze robisz ?? DO GARAŻU :)21

: czw paź 06, 2005 10:37 pm
autor: sanders
................. pi ,pi ,pi zadzwoń puźniej właćsiciel w garażu ................pi,pi,pi zadzwoń puźniej właćsiciel w garażu ................pi,pi,pi ... :wink: :)2 pozdrawiam

: czw paź 06, 2005 10:44 pm
autor: Didymos
Do kręcenia śrubą regulacyjną nie używaj śrubokręta, bo ciężko jest utrzymać przy kontrowaniu, tylko klucza 11 od strony laski popychacza.
Do sprawdzenia na którym cylindrze jest zapłon najlepiej zdjąć kopółkę rozdzielacza.

: czw paź 06, 2005 10:49 pm
autor: sanders
:-? Didymos dzięki przyda się :)2 (juro działam)

: pt paź 07, 2005 10:28 pm
autor: darek4x4
Zdejmując pokrywe zaworów nie rozwal uszczelki ona jest wielokrotnego użytku.
Ja celuje na znak z koła i obserwuje miejsce ustawienia palca zaworu i dalej jade za kolejnoscią obracajac wałem o 1/2 obrotu jak będziesz siedział na masce można zaobserwować mijanie i tu nie wiem chyba następnego cylindra itp itp....
Ja polecam koło na znak palec na 1 cylidrze ( to jest opisane na rozdzielaczu) i potem co 1/2 obrotu 1-2-4-3 i pokręcic wałem i ponowna kontrola ( tak dla nauki )

: pt paź 07, 2005 10:34 pm
autor: darek4x4
Podzczepie się przy okazji :)23 jaki luz na zaworach tak z doświadczenia preferują koledzy ?
I czy w popychaczach nie wyrabiaja się dziury ( jak np polonez Deawu) które i tak uniemożliwiają prawidłowe ustawienie luzu zaworów.

Re: ?

: sob paź 08, 2005 12:30 am
autor: wupasek
sanders pisze:[[...]
a ja proponuje nazywanie Twoich tematow jakos bardziej konkretniej niz "?", "to", "czy ma.." itp... roll:

: sob paź 08, 2005 6:36 pm
autor: sanders
wupasek sory!! wiem beznadziejne są ter tytuły :oops: ale postaram się poprawić (ale jak piszę niechcę narobić błędów w samym temaćie zrozum)jeszce raz sory postaram się pisać jak człowiek :oops: :)2

: sob paź 08, 2005 6:41 pm
autor: sanders
:D dziękuję panowie wasza metoda ustawiania jest skuteczna w 200 % dziekuje za wytłumaczenie . tak jak mówiliścię tak jest najprościej i najlepiej ustawić . dziekuje jeszcze raz obiecany browar czeka . dziekuje :)2 :D

: sob paź 08, 2005 6:41 pm
autor: sanders
:D dziękuję panowie wasza metoda ustawiania zaworów jest skuteczna w 200 % dziekuje za wytłumaczenie . tak jak mówiliścię tak jest najprościej i najlepiej ustawić . dziekuje jeszcze raz obiecany browar czeka . dziekuje :)2 :D pozdrawiam