atak 10x41 z tarpana
Moderator: Student
atak 10x41 z tarpana
czy atak 10x41 wytrzymalszy od 8x41? ja mam8x41 i zastanawiam się
czy niezmienić bo mam leżąc te tarpanowskie 10x41
kto to testował?
czy niezmienić bo mam leżąc te tarpanowskie 10x41
kto to testował?
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Atak jest tylko troche słabszy tylko to koło co napędza wałek atakyjący (zapomniałem jak to się zwie
) jest cieńsze i to dużo. Z drugiej strony po co ci szybszy wałek?? Chyba nie po to żeby jeżdzić uazem 140km/h??
Jeżeli tak to powodzenia. Tylko jakoś nie bardzo moge sobie wyobrazić uaza jadącego taką prędkością.
I do tego na oryginalnej kolumnie kierowniczej.
Z takimi luzami 







I do tego na oryginalnej kolumnie kierowniczej.



GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
NIECHODZI O SZYBKOŚĆ ALE O WYTRZYMAŁOŚĆ RUSKI 8X41
NA ŚRUBY 12-TKI TO SZAJS TARPANOWSKI 10X41 MA ZĘBY GRUBSZE ALE KRÓTSZE MNIEJSZĄ HIPOIDALNOŚĆ KOSZTEM GRUBOŚCI TALERZA CZY KTOŚ TO SPRAWDZAŁ CZY WYTRZYMUJE WIĘCEJ OD RUSKA 8X41
JAK MAM TO TRZA GDZIEŚ ZAŁOŻYĆ JAKBY BYŁY MOCNIEJSZE
BO NAJMOCNIEJSZE DO UAZA SĄ 8X37 TYLKO TRZA JE KUPIĆ
NA ŚRUBY 12-TKI TO SZAJS TARPANOWSKI 10X41 MA ZĘBY GRUBSZE ALE KRÓTSZE MNIEJSZĄ HIPOIDALNOŚĆ KOSZTEM GRUBOŚCI TALERZA CZY KTOŚ TO SPRAWDZAŁ CZY WYTRZYMUJE WIĘCEJ OD RUSKA 8X41

JAK MAM TO TRZA GDZIEŚ ZAŁOŻYĆ JAKBY BYŁY MOCNIEJSZE
BO NAJMOCNIEJSZE DO UAZA SĄ 8X37 TYLKO TRZA JE KUPIĆ

- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
zgodze sie ze 8/37 wytrzymalszy(wieksze prawie o 1/3 zeby na ataku no i na talerzu), ale tez i na 8/41 da sie jezdzic tylko kwestia pilnowania luzów na walku atakujacym i dlatego jak sie o luzy nie zadba to nawet najmocniejszy dyferencjał nie pomożegaaz99 pisze:NIECHODZI O SZYBKOŚĆ ALE O WYTRZYMAŁOŚĆ RUSKI 8X41
NA ŚRUBY 12-TKI TO SZAJS TARPANOWSKI 10X41 MA ZĘBY GRUBSZE ALE KRÓTSZE MNIEJSZĄ HIPOIDALNOŚĆ KOSZTEM GRUBOŚCI TALERZA CZY KTOŚ TO SPRAWDZAŁ CZY WYTRZYMUJE WIĘCEJ OD RUSKA 8X41![]()
JAK MAM TO TRZA GDZIEŚ ZAŁOŻYĆ JAKBY BYŁY MOCNIEJSZE
BO NAJMOCNIEJSZE DO UAZA SĄ 8X37 TYLKO TRZA JE KUPIĆ
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
przede wszystkim pilnowac luzow.. robić porządnie i dbać..
miałęm wszystkie opcje..
10x41 mialem dwa lata na silniku 300d z beczki.. troche padaka ale i tak niezle krecil.. i jakos niezle nawet chodzilo.. rozwalilo sie dopiero na nowym silniku 2,9... (ale na ukrainie jechal spokojnie 137km/h
i naprawde dobrze sie auto zachowywalo.. moze gdybym bardziej dbal o mosty.. tak czy tak talerz nie wytrzymal..)
8x41 zalozylem zaraz po tym.. wytrzymalo z 2 miechy;/ problem polegal na tym ze chyba nie do konca zle zlozylismy i dostalo lekkiego luzu... a w polaczeniu z mocą poszlo sie .....
w koncu zalozylem jakis czas temu 8/37 poki co jestem bardzo zadowolony predkosci lepsze niz na 8/41 a i mocniejszy niz na 10/41... i jesli mialbym wybierac do uaza ktory jezdzi w terenie to 8/37 zdecydowanie nie wazne ile wytrzymuje.. przynajmniej z takim silnikiem jak ja mam... po prostu to przelozenie najbardziej mi sie wpasowuje w biegi terenowe a i na szosie daje rade..
miałęm wszystkie opcje..
10x41 mialem dwa lata na silniku 300d z beczki.. troche padaka ale i tak niezle krecil.. i jakos niezle nawet chodzilo.. rozwalilo sie dopiero na nowym silniku 2,9... (ale na ukrainie jechal spokojnie 137km/h

8x41 zalozylem zaraz po tym.. wytrzymalo z 2 miechy;/ problem polegal na tym ze chyba nie do konca zle zlozylismy i dostalo lekkiego luzu... a w polaczeniu z mocą poszlo sie .....
w koncu zalozylem jakis czas temu 8/37 poki co jestem bardzo zadowolony predkosci lepsze niz na 8/41 a i mocniejszy niz na 10/41... i jesli mialbym wybierac do uaza ktory jezdzi w terenie to 8/37 zdecydowanie nie wazne ile wytrzymuje.. przynajmniej z takim silnikiem jak ja mam... po prostu to przelozenie najbardziej mi sie wpasowuje w biegi terenowe a i na szosie daje rade..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
no mój przed rozkręceniem też bezproblemowo z takimi śmigałBart03 pisze:No widzisz a jednak sa takie uazy ktore tyle potrafia wyciagnacTomek_B pisze: Tylko jakoś nie bardzo moge sobie wyobrazić uaza jadącego taką prędkością.![]()
![]()
![]()
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
mam takie razem z dyframi Tarpana - dwie satelity
ale przy takim przelozeniu zmniejsza sie moment obrotowy na dyfrze i poloskach....w dodatku sinikiem Zuka i turystycznym trybem jazdy ciezko to zamordowac
co do trwalosci talerza i ataku, gdzies tu na forum ktos stwirdzil, ze nasze Zuko/Tarpanowskie wyroby jakosciowa sa duzo lepiej wykonane i jesli materialowo rowniez, to trwalosc moga miec wieksza.........

ale przy takim przelozeniu zmniejsza sie moment obrotowy na dyfrze i poloskach....w dodatku sinikiem Zuka i turystycznym trybem jazdy ciezko to zamordowac

co do trwalosci talerza i ataku, gdzies tu na forum ktos stwirdzil, ze nasze Zuko/Tarpanowskie wyroby jakosciowa sa duzo lepiej wykonane i jesli materialowo rowniez, to trwalosc moga miec wieksza.........
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: pt maja 11, 2007 10:55 pm
Jesli ktoś ma przekładnie 10/41 od tarpana na zbyciu(chce wymienić w Uazie na 10/41 ) to proszę o kontakt piterek1403@wp.pl lub gg 8958358
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości