Strona 1 z 1
atak 10x41 z tarpana
: sob paź 08, 2005 12:48 pm
autor: gaaz99
czy atak 10x41 wytrzymalszy od 8x41? ja mam8x41 i zastanawiam się
czy niezmienić bo mam leżąc te tarpanowskie 10x41
kto to testował?
: sob paź 08, 2005 4:31 pm
autor: wieprzowina
teoretycznie komplet 10/41 jest szybszy więc bardziej narażony na uszkodzenie. Poza tym na wałku atakującym jest więcej zębów co też powoduje że są drobniejsze.
: sob paź 08, 2005 5:11 pm
autor: darek4x4
chyba na uazmani o tym pisali pozytywnie jedziesz szybciej palisz mniej ale napewno jest to delikatniejsze .
: sob paź 08, 2005 6:58 pm
autor: Tomek_B
: sob paź 08, 2005 7:02 pm
autor: Bart03
No widzisz a jednak sa takie uazy ktore tyle potrafia wyciagnac

: sob paź 08, 2005 7:19 pm
autor: gaaz99
NIECHODZI O SZYBKOŚĆ ALE O WYTRZYMAŁOŚĆ RUSKI 8X41
NA ŚRUBY 12-TKI TO SZAJS TARPANOWSKI 10X41 MA ZĘBY GRUBSZE ALE KRÓTSZE MNIEJSZĄ HIPOIDALNOŚĆ KOSZTEM GRUBOŚCI TALERZA CZY KTOŚ TO SPRAWDZAŁ CZY WYTRZYMUJE WIĘCEJ OD RUSKA 8X41
JAK MAM TO TRZA GDZIEŚ ZAŁOŻYĆ JAKBY BYŁY MOCNIEJSZE
BO NAJMOCNIEJSZE DO UAZA SĄ 8X37 TYLKO TRZA JE KUPIĆ

: ndz paź 09, 2005 7:05 am
autor: Jerry
Tylko dlaczego tak krzyczysz

: ndz paź 09, 2005 9:50 am
autor: Slawquu
gaaz99 pisze:NIECHODZI O SZYBKOŚĆ ALE O WYTRZYMAŁOŚĆ RUSKI 8X41
NA ŚRUBY 12-TKI TO SZAJS TARPANOWSKI 10X41 MA ZĘBY GRUBSZE ALE KRÓTSZE MNIEJSZĄ HIPOIDALNOŚĆ KOSZTEM GRUBOŚCI TALERZA CZY KTOŚ TO SPRAWDZAŁ CZY WYTRZYMUJE WIĘCEJ OD RUSKA 8X41
JAK MAM TO TRZA GDZIEŚ ZAŁOŻYĆ JAKBY BYŁY MOCNIEJSZE
BO NAJMOCNIEJSZE DO UAZA SĄ 8X37 TYLKO TRZA JE KUPIĆ

zgodze sie ze 8/37 wytrzymalszy(wieksze prawie o 1/3 zeby na ataku no i na talerzu), ale tez i na 8/41 da sie jezdzic tylko kwestia pilnowania luzów na walku atakujacym i dlatego jak sie o luzy nie zadba to nawet najmocniejszy dyferencjał nie pomoże
: ndz paź 09, 2005 10:22 am
autor: gaaz99
zgadzam się że jak się luzów pilnuje to można pojeżdzić ja mam
silnik 185km i atak żuka

8x41 i morduje go 1,5 roku i trzyma
tylko pytanie pozostało mocniejszy uaz 8x41 czy tarpan 10x41

: czw lut 01, 2007 8:22 pm
autor: Banko
Panowie i wkladam ktos te talerze do uaza

Jak to robi

: czw lut 01, 2007 11:06 pm
autor: kubas
przede wszystkim pilnowac luzow.. robić porządnie i dbać..
miałęm wszystkie opcje..
10x41 mialem dwa lata na silniku 300d z beczki.. troche padaka ale i tak niezle krecil.. i jakos niezle nawet chodzilo.. rozwalilo sie dopiero na nowym silniku 2,9... (ale na ukrainie jechal spokojnie 137km/h

i naprawde dobrze sie auto zachowywalo.. moze gdybym bardziej dbal o mosty.. tak czy tak talerz nie wytrzymal..)
8x41 zalozylem zaraz po tym.. wytrzymalo z 2 miechy;/ problem polegal na tym ze chyba nie do konca zle zlozylismy i dostalo lekkiego luzu... a w polaczeniu z mocą poszlo sie .....
w koncu zalozylem jakis czas temu 8/37 poki co jestem bardzo zadowolony predkosci lepsze niz na 8/41 a i mocniejszy niz na 10/41... i jesli mialbym wybierac do uaza ktory jezdzi w terenie to 8/37 zdecydowanie nie wazne ile wytrzymuje.. przynajmniej z takim silnikiem jak ja mam... po prostu to przelozenie najbardziej mi sie wpasowuje w biegi terenowe a i na szosie daje rade..
: czw lut 01, 2007 11:11 pm
autor: piotr oskwarek
Bart03 pisze:
No widzisz a jednak sa takie uazy ktore tyle potrafia wyciagnac

no mój przed rozkręceniem też bezproblemowo z takimi śmigał
: pt lut 02, 2007 7:08 am
autor: Banko
kubas pisze:przede wszystkim pilnowac luzow.. robić porządnie i dbać..
miałęm wszystkie opcje..
Dziekuje bardzo

Teraz juz wiem co robic

: pt lut 02, 2007 10:34 am
autor: Mieszko
mam takie razem z dyframi Tarpana - dwie satelity
ale przy takim przelozeniu zmniejsza sie moment obrotowy na dyfrze i poloskach....w dodatku sinikiem Zuka i turystycznym trybem jazdy ciezko to zamordowac
co do trwalosci talerza i ataku, gdzies tu na forum ktos stwirdzil, ze nasze Zuko/Tarpanowskie wyroby jakosciowa sa duzo lepiej wykonane i jesli materialowo rowniez, to trwalosc moga miec wieksza.........
: sob maja 12, 2007 2:52 pm
autor: piterek1403
Jesli ktoś ma przekładnie 10/41 od tarpana na zbyciu(chce wymienić w Uazie na 10/41 ) to proszę o kontakt
piterek1403@wp.pl lub gg 8958358