Strona 1 z 1
Czy warto dorabiac tulejki w profilu glownym karoserii...?
: sob paź 15, 2005 8:20 pm
autor: _CaShu_
Witam, niestety jak wiadomo z innego posta blacha w moim UAZie jest w oplakanym stanie... Wycialem juz co trzeba i zastanwaiam sie czy warto wspawac tulejki w profilach poprzecznych (glownych) w miejscu gdzie bedzie sruba mocujaca karoserie do ramy? Mam juz dociety profil 60x40 ze scianka 2.
Pozdrawiam
Lukasz
: sob paź 15, 2005 8:23 pm
autor: Bart03
Olej to. Ja robilem takze nowe podluznice i nie dawalem tulejek, za to dalem szerokie podkladki z gory i dokrecalem nakretki samokontrujace z wyczuciem.
: sob paź 15, 2005 11:40 pm
autor: vandall1
I zdanie przeciwne:zawsze dawaj,najlepiej wspawane !
Inaczej "roztrzepie" i zluzuje
To teraz sobie wybierz

: ndz paź 16, 2005 7:56 am
autor: Bart03
ja mialem diesla z MB - on to dopiero trzepal calym autem i jakos otworow nie roztrzepal

: ndz paź 16, 2005 9:10 am
autor: Kasprol
: ndz paź 16, 2005 9:20 am
autor: Bart03
pytanie tytlko czy juz podluznice wspawane czy nie. Jak nie to faktycznie mozna by godzinke poswiecic na wspawanie tulei - nie zaszkodzi a napweno pomoze. Ja niestety takiej mozliwosci nie mialem

: ndz paź 16, 2005 12:07 pm
autor: darek4x4
to ja mam przy okazji pytanko dawać orginalne gumki czy kombinować coś z elstomeru czy jak to się nazywa.
ja jestem za tulejkami tylko czy trzeba je wspawywać niewiem jeszcze tego nie robiłem a szykuje się na zime
: ndz paź 16, 2005 12:45 pm
autor: Bart03
oczywiscie ze trzeba je wspawac zanim przyspawasz (zamkniesz) profil
: ndz paź 16, 2005 1:07 pm
autor: vandall1
Zrobiłbym tak:
1/przyspawał profil do budy
2/wytrasował otwory i przewiercił na fi śruby /12?/ przez wszystko
3/górna półkę profilu rozwiercił na fi tulejki
4/wspawał wpuszczona tulejkę tylko na górze profilu
5/obciął nadmiar i ładnie obszlifował
6/zapalił i pociagnął bronka jako fachura

: ndz paź 16, 2005 5:31 pm
autor: Bart03
no Vandall powiem ci ze nawet niezly z ciebie "pomyslowy Dobromir". Dobrze ze choc jeden dobry fachura sie nam ostal na forum
tylko nie mysl ze ci sie podlizuje, poprostu chwale sobie dobrych i myslacych fachowcow

: ndz paź 16, 2005 7:32 pm
autor: vandall1
Uaz to u mnie już historia,ale buduje inne rzeczy.
: pn paź 17, 2005 1:33 pm
autor: GRANAT
hym ja sie nie bawiłem w wspawywanie kawałków tylko wstawiłem cały proil 100x40x3 i nie mam zamiaru wspawywac tulejek mysle ze wytrzyma

takiego profilu to szybko ryza nie zgryzie
: pn paź 17, 2005 5:57 pm
autor: _CaShu_
Jak dobrze zabezpieczysz profil przed wspawaniem, a potem jakims fluidolem po wstawieniu to i tak go rdza szybko nie zje.. A taki profil troszke wazy.
Pozdrawiam
Lukasz
: pn paź 17, 2005 7:26 pm
autor: vandall1
GRANAT pisze:hym ja sie nie bawiłem w wspawywanie kawałków tylko wstawiłem cały proil 100x40x3 i nie mam zamiaru wspawywac tulejek mysle ze wytrzyma

takiego profilu to szybko ryza nie zgryzie

Tu nie chodzi o rudą...tylko o zgniecenie profilu przechodzacą przezeń śrubą.Nawierć to 100x 40x 3 wiertłem 12,5 przez dłuższe półki,załóż srubę M 12,nakrętkę i kręć...zobaczysz jak Ci zjedzie.Takie połaczenie "nawskutek"pracy ramy i nadwozia bedzie się luzowało.
Zrobisz jak chcesz,ale zasady są takie.