Strona 1 z 1

Co z tą 3 ??

: sob paź 15, 2005 9:34 pm
autor: yankee
Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??

Re: Co z tą 3 ??

: sob paź 15, 2005 9:36 pm
autor: wupasek
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??
zabek w trybie w skrzyni sie wylamal :lol:
swego czasu.. jakies 10lat temu moj ojciec chyba z tydzien tak jezdzil bo nei mial czasu zrobic, parking byl taki ze mozna bylo w obie strony wyjechac, na trojce rusza sie nie najgorzej a i predkosc w miare.. no to dawalo rade :)21

trojka

: sob paź 15, 2005 9:37 pm
autor: ub40
jak lewarek porusza sie w inne polozenia to pewnie wybierak jest pekniety

: sob paź 15, 2005 9:59 pm
autor: Didymos
Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć :oops: , bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.

Re: Co z tą 3 ??

: ndz paź 16, 2005 8:38 am
autor: pilmar
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??
wstrzymaj się z rozbebeszaniem skrzyni,
pierwsze co zrób, to zdejmij górny dekiel dżwigni(cztery śruby wokół lewarka) i sprawdź czy nie są włożone dwa biegi naraz, w tej chwili nie pamiętam które,ale w pewnej kombinacji mamy tylko trójkę której nie da rady wyłączyć lewarkiem, ale po zdjęciu w/w dekla można biegi wyłączyć śrubokrętem ,następnie złożyć jak należy.

: ndz paź 16, 2005 8:43 am
autor: Bart03
o wlasnie... pilmar dobrze radzi - lepiej sprawdzic niz od razu zrzucac i rozbierac tego klamota :wink:

: ndz paź 16, 2005 9:12 am
autor: yankee
Zapóźno skrzynia z reduktorem już zdjęta :D hih na co zwracać uwagę zaraz idę ja rozbebeszyć hihi :wink:

: ndz paź 16, 2005 9:13 am
autor: west
A często dzieje się tak dlatego że końcówka gajgi od biegów się wyciera trzeba wtedy naspawać sprawdź też wodziki je też można naspawać i sprawa załateiona przynajmniej na jakiś czas.

: ndz paź 16, 2005 9:53 am
autor: gaaz99
naspawaj wajche :)2

: ndz paź 16, 2005 10:02 am
autor: JarekP4x4
gaaz99 pisze:naspawaj wajche :)2
tez tak mysle, mialem taki przypadek i grzebanie srubokretem dawalo tylko chwilowy wynik.

: ndz paź 16, 2005 10:08 am
autor: Didymos
Skrzyni z reduktorem nie trzeba było ściągać, można to spoko zrobić na samochodzie, ale jak już zdjąłeś :roll:

: ndz paź 16, 2005 10:39 am
autor: Mazur
Didymos pisze:Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć :oops: , bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
reanimacja dokładnie jak w opisie powyżwej :)2
skąd ja to zam 8)
na zablokowanej 4 dojechałem z Leszna za Oleśnicę, a żeby było jeszcze śmieszniej to pompa paliwowa też wówczas zastrajkował. Ruszanie na reduktorze w trakcie jazdy przerzut i pompowanie ręczne paliwka
to jez dopiero jazda :)2

: ndz paź 16, 2005 12:55 pm
autor: yankee
Faktycznie skrzyni nie trzeba było ściągać :wink: blokuje się mechanizm wybierania biegów :evil: strasznie wytarty :evil: napawanie cos daje ?? czy szukać nowe widełki ??

: ndz paź 16, 2005 12:59 pm
autor: vandall1
Naspawaj i ładnie obrób-starczy na długo :)2

: ndz paź 16, 2005 3:47 pm
autor: yankee
Dzięki za rady :)2 jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała :wink: jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów ?? chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie ??

: wt paź 18, 2005 8:50 pm
autor: szymon milimetr
yankee pisze:Dzięki za rady :)2 jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała :wink: jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów ?? chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie ??
Tak na koncu ok. 1 cm. jest przewezenie .

: śr paź 19, 2005 8:03 am
autor: yankee
Dzięki :)2 wszystko wróciło do normy potworek złożony i wszystko chodzi jak należy :lol: