Strona 1 z 1
Co z tą 3 ??
: sob paź 15, 2005 9:34 pm
autor: yankee
Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

Re: Co z tą 3 ??
: sob paź 15, 2005 9:36 pm
autor: wupasek
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

zabek w trybie w skrzyni sie wylamal
swego czasu.. jakies 10lat temu moj ojciec chyba z tydzien tak jezdzil bo nei mial czasu zrobic, parking byl taki ze mozna bylo w obie strony wyjechac, na trojce rusza sie nie najgorzej a i predkosc w miare.. no to dawalo rade

trojka
: sob paź 15, 2005 9:37 pm
autor: ub40
jak lewarek porusza sie w inne polozenia to pewnie wybierak jest pekniety
: sob paź 15, 2005 9:59 pm
autor: Didymos
Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć

, bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
Re: Co z tą 3 ??
: ndz paź 16, 2005 8:38 am
autor: pilmar
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

wstrzymaj się z rozbebeszaniem skrzyni,
pierwsze co zrób, to zdejmij górny dekiel dżwigni(cztery śruby wokół lewarka) i sprawdź czy nie są włożone dwa biegi naraz, w tej chwili nie pamiętam które,ale w pewnej kombinacji mamy tylko trójkę której nie da rady wyłączyć lewarkiem, ale po zdjęciu w/w dekla można biegi wyłączyć śrubokrętem ,następnie złożyć jak należy.
: ndz paź 16, 2005 8:43 am
autor: Bart03
o wlasnie... pilmar dobrze radzi - lepiej sprawdzic niz od razu zrzucac i rozbierac tego klamota

: ndz paź 16, 2005 9:12 am
autor: yankee
Zapóźno skrzynia z reduktorem już zdjęta

hih na co zwracać uwagę zaraz idę ja rozbebeszyć hihi

: ndz paź 16, 2005 9:13 am
autor: west
A często dzieje się tak dlatego że końcówka gajgi od biegów się wyciera trzeba wtedy naspawać sprawdź też wodziki je też można naspawać i sprawa załateiona przynajmniej na jakiś czas.
: ndz paź 16, 2005 9:53 am
autor: gaaz99
naspawaj wajche

: ndz paź 16, 2005 10:02 am
autor: JarekP4x4
gaaz99 pisze:naspawaj wajche

tez tak mysle, mialem taki przypadek i grzebanie srubokretem dawalo tylko chwilowy wynik.
: ndz paź 16, 2005 10:08 am
autor: Didymos
Skrzyni z reduktorem nie trzeba było ściągać, można to spoko zrobić na samochodzie, ale jak już zdjąłeś

: ndz paź 16, 2005 10:39 am
autor: Mazur
Didymos pisze:Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć

, bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
reanimacja dokładnie jak w opisie powyżwej
skąd ja to zam
na zablokowanej 4 dojechałem z Leszna za Oleśnicę, a żeby było jeszcze śmieszniej to pompa paliwowa też wówczas zastrajkował. Ruszanie na reduktorze w trakcie jazdy przerzut i pompowanie ręczne paliwka
to jez dopiero jazda

: ndz paź 16, 2005 12:55 pm
autor: yankee
Faktycznie skrzyni nie trzeba było ściągać

blokuje się mechanizm wybierania biegów

strasznie wytarty

napawanie cos daje

czy szukać nowe widełki

: ndz paź 16, 2005 12:59 pm
autor: vandall1
Naspawaj i ładnie obrób-starczy na długo

: ndz paź 16, 2005 3:47 pm
autor: yankee
Dzięki za rady

jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała

jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów

chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie

: wt paź 18, 2005 8:50 pm
autor: szymon milimetr
yankee pisze:Dzięki za rady

jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała

jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów

chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie

Tak na koncu ok. 1 cm. jest przewezenie .
: śr paź 19, 2005 8:03 am
autor: yankee
Dzięki

wszystko wróciło do normy potworek złożony i wszystko chodzi jak należy
