Śmigło wentylatora jakie
Moderator: Student
Śmigło wentylatora jakie
Na sterej pompie wodnej miałem śmigło z 4 łopatami na zapasowej mam szeć łopat czy to ma jakieś znaczenie moze będzie lepiej działać czy jest sens to zamieniać .
ps stre jest troszke pogięte chociaż kotka , kluczy czy innych badzewi nie widziało
ps stre jest troszke pogięte chociaż kotka , kluczy czy innych badzewi nie widziało
ja to mam szczęście
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Ja mam orginalna chlodnice i smiglo - uaz z 79roku. Smiglo ma 6 lopat - metalowe. Porownywalem je z 4 lopatowym i przyznam ze przy upalnych dniach (bez chlodnicy oleju) i w ciezkim terenie - smiglo 4 lopatowe zdecydowanie bylo mniej wydolne niz 6 lopatowe.
Przy 6 lopatowym smigle nigdy woda mi sie nie zagotowala natomiast jest duzo roznica w wodzie. 4 lopatowe zdecydowanei daje mniejszy rozbryzg. Jednak przed wjechaniem w wode wystarczy tylko lekko poluzowac pasek, tak by alternator dzialal, a smiglo si ezatrzymalo pod oporem wody i jest super. Wody do filtra nie wrzuca, ladowanie dziala i autko jedzie jak nakrecone... no do tego odpoiwednia predkosc oczywiscie.
Aha nie polecam smiegiel plastikowych - w wodzie szybko ulegaja zlamaniu i widzialem jak jedno z polamanych lopat wbilo sie w chlodnice.
Przy 6 lopatowym smigle nigdy woda mi sie nie zagotowala natomiast jest duzo roznica w wodzie. 4 lopatowe zdecydowanei daje mniejszy rozbryzg. Jednak przed wjechaniem w wode wystarczy tylko lekko poluzowac pasek, tak by alternator dzialal, a smiglo si ezatrzymalo pod oporem wody i jest super. Wody do filtra nie wrzuca, ladowanie dziala i autko jedzie jak nakrecone... no do tego odpoiwednia predkosc oczywiscie.
Aha nie polecam smiegiel plastikowych - w wodzie szybko ulegaja zlamaniu i widzialem jak jedno z polamanych lopat wbilo sie w chlodnice.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
dobry paten, i skoro ten sposób działa do można też posmarować koł albo waszystkie koła pasowe smarem i też będzie dobrze, w wodzie sie będzie ślizgać a po kilku godzinach po smarze i tak śladu nie będzie a ładowanie i wentylator itak będą jeśli pasek dobrze naciągnięty-a z resztą jak sie ślizgać będzie to tylko przez chwile aż smar wypali.stef pisze:Jednak przed wjechaniem w wode wystarczy tylko lekko poluzowac pasek, tak by alternator dzialal, a smiglo si ezatrzymalo pod oporem wody i jest super.
no risk, no fun
uaz 300D


uaz 300D
Masy i niewywazenia nie sprawdzalem. Ale skoro u mnie dziala juz 5 lat i to z ta samam pompa wodna i jakso nic sie nie dzieje z pompa...Artur pisze:Panowie te ruskie ciezkie wiatraki to miedzy bajki dobre to ciezkie i nie wywazone i powoduje poprzez wibracje uszkodzenie pompy wody . Do jazdy w wodzie najlepsza wiskoza bo zwolni i nie urywa łopat a co do mietka polecam aluminiowe z wiskozą.
Poza tym metalowy wiatrak ma te przewage, ze samemu mozesz sobie wyprofilowac lopaty jesli masz za male lub za duze chlodzenie.
No a co do wiskozy... znajomy ma we wranglerze i nie wiem czy to tylko taki jego egzemplarz (na gwaracnji do marca) czy tak wszystki maja ale juz 2 razy wiskoza mu padla i wiatrak sie nie krecil i musial co skombinowac.
Jedyna wada rozwiazania ze sztywnym polaczeniem pompy i wiatraka to taka ze sie caly czas kreci i czasami niepotrzenie chlodzi.
Aha i jeszcze jeden patent - moze sie komus przyda - w porze zimowej wiatraki troche niepotrzebnie chlodza, a wiadomo wylaczyc w uazie nie mozemy - wtedy ja po porstu odkrecam wiatrak i przykrecam go odwrotnie. Chlodzenie jest mniejsze a w warunkach zimowych wystarczajace nawet gdzy sie jezdzi w trudnym terenie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 3:55 pm
- Lokalizacja: katowice
To jakie w końcu były montowane w Uazie z 6cioma łopatami czy z 4oma
Bo z tego co słyszałem to za wchodnia granica sa dostepne tylko 4. JA mam 6cio i jest on przyczyna zbyt szybkiego wybijania sie lozyska pompy wodnej, dlatego ze ma duzee bicie. Wymieniac na 4 lopatkowy czy nie
Ktory orginal 

Bo z tego co słyszałem to za wchodnia granica sa dostepne tylko 4. JA mam 6cio i jest on przyczyna zbyt szybkiego wybijania sie lozyska pompy wodnej, dlatego ze ma duzee bicie. Wymieniac na 4 lopatkowy czy nie


UAZ '78
:)2



stef pisze:Masy i niewywazenia nie sprawdzalem. Ale skoro u mnie dziala juz 5 lat i to z ta samam pompa wodna i jakso nic sie nie dzieje z pompa...Artur pisze:Panowie te ruskie ciezkie wiatraki to miedzy bajki dobre to ciezkie i nie wywazone i powoduje poprzez wibracje uszkodzenie pompy wody . Do jazdy w wodzie najlepsza wiskoza bo zwolni i nie urywa łopat a co do mietka polecam aluminiowe z wiskozą.
Poza tym metalowy wiatrak ma te przewage, ze samemu mozesz sobie wyprofilowac lopaty jesli masz za male lub za duze chlodzenie.
No a co do wiskozy... znajomy ma we wranglerze i nie wiem czy to tylko taki jego egzemplarz (na gwaracnji do marca) czy tak wszystki maja ale juz 2 razy wiskoza mu padla i wiatrak sie nie krecil i musial co skombinowac.
Jedyna wada rozwiazania ze sztywnym polaczeniem pompy i wiatraka to taka ze sie caly czas kreci i czasami niepotrzenie chlodzi.
Aha i jeszcze jeden patent - moze sie komus przyda - w porze zimowej wiatraki troche niepotrzebnie chlodza, a wiadomo wylaczyc w uazie nie mozemy - wtedy ja po porstu odkrecam wiatrak i przykrecam go odwrotnie. Chlodzenie jest mniejsze a w warunkach zimowych wystarczajace nawet gdzy sie jezdzi w trudnym terenie.
No tak,ale w końcu po coś ruski wymyślił żaluzję przed chłodnicą w Uazie,chyba po to zeby zamknąc ją i żeby silnik temp. złapał. Racje mam?
A co do wiskozy to w 300D miałem i pewnego zimowego dnia po upalaniu z 6 bodajze śmigieł zostały 2! całe szczęście że w nic sie nie wbiły.teraz mam plastik.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Kasprol nie czytasz uważnie PostówKasprol pisze:czesto uazy 469B miały 4 ramienne a 452 6 ramienne bo chłodnica była cofnieta i mocno zabudowana![]()
a wybicie łozyska napewno nie jest spowodowane wentylatorem 6 łopatkowym tylko tym ze jest krzywy o ma bicie

Przecie napisałem qrna "jest on przyczyna zbyt szybkiego wybijania sie lozyska pompy wodnej, dlatego ze ma duzee bicie"



UAZ '78
:)2



robiłem testy z 4 i 6 łopatami chłodzą podobnie i obydwa w wodzie strasznie hamują silnik .
To 6 ramienne jest bardziej masywne i mniej odkształca sie w wodzie .
Ja jednak chyba wróce do elektryka a docelowo w zimie chłodnica do tyłu i zabudowanie silnika aby osłonić go przed wodą.
Z innej beczki jak uszczelnić połaczenie bak z zasysaniem ( mam pospawany nowy bak z nierdzewki) gdy zatankuje do pełna wydostaje się bęzyna ( do przeżycia) ale gdy tył zaleje woda do baku dostaje się wody to jest denerwujące .
Mam uszczelkę z gumy olejo odpornej 2mm wycienta dość dokładni.
Problem może wynikać z pogięcia blachy podczas spawania oraz wydostawania się spod gwintów śrubek.
Wiem że sylikon się nie nadaje już go wyciągałem z baku

To 6 ramienne jest bardziej masywne i mniej odkształca sie w wodzie .
Ja jednak chyba wróce do elektryka a docelowo w zimie chłodnica do tyłu i zabudowanie silnika aby osłonić go przed wodą.


Mam uszczelkę z gumy olejo odpornej 2mm wycienta dość dokładni.
Problem może wynikać z pogięcia blachy podczas spawania oraz wydostawania się spod gwintów śrubek.
Wiem że sylikon się nie nadaje już go wyciągałem z baku



ja to mam szczęście
bo rzadko juz czytam całe tematy bo w nich jest czesto kupa bzdur nie na temat
A do Darka woda zawsze ci bedzie hamowac witrak i go krzywic mnie ostatnio błoto skasowało wiskoze
jedyne rozwiazanie to elektryk na czujniku i przełaczniku







Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości