blok uazowski
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Zalesie/Kraków
- Kontaktowanie:
blok uazowski
jestem wlasnie w trakcie remontu silnika w moim uazie. pojawil sie jeden problem. jest to prawdopodobnie blok wolgi. wkladam tuleje do gniazd w bloku. jedna da sie ksiazkowo ustawic by wystawala zalecana wartosc ponad blok. z pozostalymi jest taki problem ze przy wlozeniu do gniazd i dobiciem ich gumisiem da sie je nadal jedna reka wyciagnac. wchodza do pewnego miejsca, siadaja na gumie i wystaja okolo 1 mm ponad blok. nie chca sie zaklinowac. spotkalem sie z propozycja by dociagnaj je glowica. ale niewiem czy jest to najlepsze rozwiazanie. jedna z nich jeszcze na dodatek minimalnie rusza sie rowniez na boki ( juz po wsadzeniu do gniazda). I tu moja prozba do kolegow fachmanow od silnika. czy macie jakies propozycje co robic dalej (czy da sie cos z tym zrobic czy poszukac nowy blok) i czy spotkaliscie sie z czyms takich??
Moze byc tak ze wczesniej juz byl ten problem w tym silniku i ktos dorabial tuleje z powiekszonym zewnetrznym rozmiarem . Moze byc tak ze dociagniesz glowica , ale ryzyko jest duze ze nie , ja bym dal do warsztatu ktory moze dokladnie zmierzyc gniazda tulei i dorobil na miare.
A stare tuleje sa wszystkie tej samej zewnetrzej srednicy
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
A stare tuleje sa wszystkie tej samej zewnetrzej srednicy

Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Zalesie/Kraków
- Kontaktowanie:
sprawdze jakie sa srednice w starych tulejach. silnik jest skladany przez doswiadczonego czlowieka. nie jeden silnik juz remontowal. nigdy wczesniej nie mial doczynienei z silnikiem uaz-a i prawde mowiac nie spotkal sie on z takim przypadkiem. gazon - dorabianie tulei na wymiar raczej mi sie bedzie kalkulowalo, wolalbyl w takiej sytyacji kupic nowy blok. ale dzieki.
Jesli chodzi o osobe skladajaca silnik to wlasnie jestem ja.
Z silnikiem uaza widze sie pierwszy raz. Jest to dosc ciekawe rozwiazanie (tuleja osiowo prowadzona gora i mocowana wciskowo dolem z gumowymi uszczenieniami). Przypadek podobny do silnikow Peugeot/citroen seria XU9, lub Honda. Tam rowniez wystepuja tuleje wymienne. W silniku ktory rozebralem spotkalem sie z bardzo dziwnym przypadkiem. Jedna tuleja mocuje sie idealnie. Bez problemow mozna ustawic zadana wysokosc wystawania tuleji ponad blok reszta jest nieusawialna. Mianowicie tuleje nie chca sie klinowac w dolnych mocowaniach. Dodatkowo jedna posiada luz boczny. Pozostale wchodza z bardzo malym wciskiem ktory nie pozwala sie na zaklinowanie tuleji.
Gdyby to byl "zwykly" silnik to blok zakwalifikowalbym jako uszkodzony. W zadnym znanym mi silniku taka sytuacja nie jest dopuszczalna. Jednakze wiem ze jest to uaz i ze tolerancje wymiarow i pasowan czesto miaja sie z zalozonymi w sposob znaczny. Pomysl dociskania tuleji glowica wydaje mi sie byc "mistrzostwem chalupnictwa" bo nie sadze zebysmy mogli liczyc wtedy na rownomierny docisk uszczelki miedzy blokiem a glowica, a uszczelnieniu miedzy blokiem a glowica nawet nie chce wspominac... Takie jest moje zdanie. Dodatkowo za kwalifikacja bloku jako uszkodzony przemawia luz boczny tuleji. Sily dzialajace na tlok (o znacznej masie) moim zdaniem bede na tule duze ze moge przesunac tuleje. A jak wiadowo korby to ciekawskie stworzenia i jak sie zle zlozy silnik to lubia wyjsc bokiem zeby zobaczyc co to za idiota ten silnik skladal.
Bardzo prosze kogos kto naprawde zna sie na tego typu silnikach o wyrazenie swojej opini. '
pozdrawiam
Kuba Kogut

Z silnikiem uaza widze sie pierwszy raz. Jest to dosc ciekawe rozwiazanie (tuleja osiowo prowadzona gora i mocowana wciskowo dolem z gumowymi uszczenieniami). Przypadek podobny do silnikow Peugeot/citroen seria XU9, lub Honda. Tam rowniez wystepuja tuleje wymienne. W silniku ktory rozebralem spotkalem sie z bardzo dziwnym przypadkiem. Jedna tuleja mocuje sie idealnie. Bez problemow mozna ustawic zadana wysokosc wystawania tuleji ponad blok reszta jest nieusawialna. Mianowicie tuleje nie chca sie klinowac w dolnych mocowaniach. Dodatkowo jedna posiada luz boczny. Pozostale wchodza z bardzo malym wciskiem ktory nie pozwala sie na zaklinowanie tuleji.
Gdyby to byl "zwykly" silnik to blok zakwalifikowalbym jako uszkodzony. W zadnym znanym mi silniku taka sytuacja nie jest dopuszczalna. Jednakze wiem ze jest to uaz i ze tolerancje wymiarow i pasowan czesto miaja sie z zalozonymi w sposob znaczny. Pomysl dociskania tuleji glowica wydaje mi sie byc "mistrzostwem chalupnictwa" bo nie sadze zebysmy mogli liczyc wtedy na rownomierny docisk uszczelki miedzy blokiem a glowica, a uszczelnieniu miedzy blokiem a glowica nawet nie chce wspominac... Takie jest moje zdanie. Dodatkowo za kwalifikacja bloku jako uszkodzony przemawia luz boczny tuleji. Sily dzialajace na tlok (o znacznej masie) moim zdaniem bede na tule duze ze moge przesunac tuleje. A jak wiadowo korby to ciekawskie stworzenia i jak sie zle zlozy silnik to lubia wyjsc bokiem zeby zobaczyc co to za idiota ten silnik skladal.
Bardzo prosze kogos kto naprawde zna sie na tego typu silnikach o wyrazenie swojej opini. '
pozdrawiam
Kuba Kogut
zakladam ze wszystko w okolicy gniazda tulei jest czyste i przygotowane do montazu nie ma tam jakowys pozostalosci typu stara uszczelka ,oring,itp.
ale powiedz co z oznaczeniami na tulejach,czy sa jednakowe????druga sprawa ,jezeli tuleje sa jednakowe(mozna je pomierzyc!!),blok mogl byc po regeneracj ,czyli wrzucamy co pasuje
.inajprawdopodobniej chyba tak jest(jezeli tuleje sa ok. 



Ostatnio zmieniony pn lis 21, 2005 8:48 pm przez faziuaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze Twoje zalozenie jest dobre... Wszystko jest czyste.faziuaz pisze:zakladam ze wszystko w okolicy gniazda tulei jest czyste i przygotowane do montazu nie ma tam jakowys pozostalosci typu stara uszczelka ,oring,itp.ale powiedz co z oznaczeniami na tulejach,czy sa jednakowe????druga sprawa ,jezeli tuleje sa jednakowe(mozna je pomierzyc!!),blok mogl byc po regeneracj ,czyli wrzucamy co pasuje
.inajprawdopodobniej chyba tak jest(jezeli tuleje sa ok.
Tuleje sa jednakowe. (w zyciu bym nie wpadl na pomysl ze mozna je pomierzyc...

A tak ogolnie to co Twoj post wnosi do dyskusji??
pozdrawiam
Kuba Kogut
Nie kombinuje...
Dlaczego mam wywalac teleje?? Przeciez trzymaja wymiar i ksztalt. Chodzi mi o blok. Chce sie dowiedziec czy deformacja otworow mocujacych tuleje to czesty przypadek... Jesli jest to czesta przypadlosc tego typu blokow to musze pewnie szukac bloku ktory bedzie idealnie gral z tulejami. Chce sie dowiedziec jak najwicej o tym silniku bo wiem ze w kazdym silniku zdarzaja sie "przypadki nie udokumentowane". Czesc osob "doswiadczonych w bojach z uazami" mowi ze tak ma byc i tylko je dokrecic glowica a czesc robi oczy jak 25,50 i nie wie co powiedziec.
Co z tego ze ja blok uznam za uszkodzony i bede szukal kolejnych jesli 70% blokow na taka wade...
pozdrawiam
Kuba Kogut
Dlaczego mam wywalac teleje?? Przeciez trzymaja wymiar i ksztalt. Chodzi mi o blok. Chce sie dowiedziec czy deformacja otworow mocujacych tuleje to czesty przypadek... Jesli jest to czesta przypadlosc tego typu blokow to musze pewnie szukac bloku ktory bedzie idealnie gral z tulejami. Chce sie dowiedziec jak najwicej o tym silniku bo wiem ze w kazdym silniku zdarzaja sie "przypadki nie udokumentowane". Czesc osob "doswiadczonych w bojach z uazami" mowi ze tak ma byc i tylko je dokrecic glowica a czesc robi oczy jak 25,50 i nie wie co powiedziec.
Co z tego ze ja blok uznam za uszkodzony i bede szukal kolejnych jesli 70% blokow na taka wade...
pozdrawiam
Kuba Kogut
I uszczlnić silikonem moze być sanitarnydriver_ pisze: Czesc osob "doswiadczonych w bojach z uazami" mowi ze tak ma byc i tylko je dokrecic glowica
Kuba Kogut

Przecież to taki sam silnik jak każy inny i między bajki włożyć że tak ma być a po kapitalce będzie palil 35l paliwa i 15l oleju na 100km
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
o silikonie juz mi mowil pewien szlifierz z krakowa... mnie juz nic nie zdziwi...klucz13 pisze:I uszczlnić silikonem moze być sanitarnydriver_ pisze: Czesc osob "doswiadczonych w bojach z uazami" mowi ze tak ma byc i tylko je dokrecic glowica
Kuba Kogut![]()
Przecież to taki sam silnik jak każy inny i między bajki włożyć że tak ma być a po kapitalce będzie palil 35l paliwa i 15l oleju na 100km
pozdrawiam
Kuba Kogut
wiem kto ma blok uaza w krakowie , ale szkoda czasu i kasy .
zdejmij uszczelniacze (oringi ) z tulei i spróbuj wcisnąć je do bloku , czasem wchodzą bardzo bardzo ciężko (do wyjęcia potrzebny jest specjalny ściąacz , a jak zapiecze to jeszcze wiekszy młotek ) czasem trzeba popracować pilnikiem (jeżeli wczesniej był minimalny przeciek to na styku blok - tuleja - uszczelka, aluminium puchnie i zmienia wymiar )potem wyjmij tuleje załóż uszczelniacze i reszte docisnij głowicą - no i nie rób sobie jaj porównując uaza z peżotem alebo jakimś innym g.ównem.
zdejmij uszczelniacze (oringi ) z tulei i spróbuj wcisnąć je do bloku , czasem wchodzą bardzo bardzo ciężko (do wyjęcia potrzebny jest specjalny ściąacz , a jak zapiecze to jeszcze wiekszy młotek ) czasem trzeba popracować pilnikiem (jeżeli wczesniej był minimalny przeciek to na styku blok - tuleja - uszczelka, aluminium puchnie i zmienia wymiar )potem wyjmij tuleje załóż uszczelniacze i reszte docisnij głowicą - no i nie rób sobie jaj porównując uaza z peżotem alebo jakimś innym g.ównem.
Też mi sie tak wydaje , koleś zrobisz remont silnik bedzie niby nówka za za chwile bedziesz zadawał tendencyjne pytania cieknie ze sznura ciśnienia nimia itd. Zeby ten silnik dalej żył nie wystarczy porobić szlify itd. Najsłabszym elementem tego gówna jest słaby blok aluminowy i stopki które maja zaj. odchyły i bardzo szybko ulegaja deformacji.klucz13 pisze:I uszczlnić silikonem moze być sanitarnydriver_ pisze: Czesc osob "doswiadczonych w bojach z uazami" mowi ze tak ma byc i tylko je dokrecic glowica
Kuba Kogut![]()
Przecież to taki sam silnik jak każy inny i między bajki włożyć że tak ma być a po kapitalce będzie palil 35l paliwa i 15l oleju na 100km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości