nadreaktywne wspomaganie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

nadreaktywne wspomaganie

Post autor: uadam » wt lis 22, 2005 5:16 pm

Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
rybak

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 22, 2005 5:45 pm

pompa fordowska zapewne ma zbyt duza wydajnasc. Zapodaj zawór dlawiacy :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » wt lis 22, 2005 6:01 pm

1 na niektórych pompach jest zawór nadmiarowy słychać go gdy przekręcisz kierownice na maxa ale jeszcze ciągniesz moze da się to tam podregulować .
W typowych pompach olejowych dokręcając zwiększasz ciśnienie ( dociskasz kulke do gniazda)
2 słyszałem że po zamontowaniu wspomagania niektórze od razu montują amortyzator skręt może to jest ci potrzebne według zapewnień posiadaczy takiego ustrojstwa jest to idealna rzecz
3 wywal wspomaganie ćwicz mięśnie :wink:
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt lis 22, 2005 8:10 pm

Bart03 pisze:pompa fordowska zapewne ma zbyt duza wydajnasc. Zapodaj zawór dlawiacy :)2
chyba jakas regulowana przelewowka :)4 ?? (najlepiej by)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 22, 2005 8:13 pm

sa zawory dlawiace z dodatkawa regulacja cisnienia z przelewem zbudowane w systemie blokowym
Ostatnio zmieniony wt lis 22, 2005 8:14 pm przez Bart03, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Re: nadreaktywne wspomaganie

Post autor: faziuaz » wt lis 22, 2005 8:14 pm

uadam pisze:Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
trzeba sie zastanowic czy uklad kierowniczy ma jakowys luz(a, powinien deczko miec)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt lis 22, 2005 8:20 pm

Bart03 pisze:sa zawory dlawiace z dodatkawa regulacja cisnienia z przelewem zbudowane w systemie blokowym
nie musi to byc koniecznie "w systemie blokowym",wystarczy zwykla przelewowka (regulowana,badz nie)z "systemem powrotnym "do zbiornika oleju. 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt lis 22, 2005 8:26 pm

wsadź amor skrętu najlepiej od honkera i powinno robic
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lis 22, 2005 8:37 pm

A co ten amor daje? Jak to pracuje?
rybak

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lis 23, 2005 7:53 am

amortyzator skrętu vel tłamik drgań układu kierowniczego, wystepuje przeważnie w pojazdach 4x4 z sztywnym przednim mostem, niweluje drgania pochodzące z kół a idące na przekładnię kierowniczą
mam nadzieje żę gafy nie strzeliłem
Tak mi to gdzies miesiąc temu tłumaczono :wink: oczywiście szczegółów dowiedziałem(czyt. doszukałem) sie sam... :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr lis 23, 2005 8:17 pm

uadam pisze:A co ten amor daje? Jak to pracuje?
daje to że ci kierownicy na dołkach konkretnych nie wyrwie :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » śr lis 23, 2005 11:47 pm

Poniał. Ale ta nadreaktywność bardziej doskwiera na czarnym niż w terenie. Prawda jednak, że w prawdziwym ekstremie nie jeździłem.
rybak

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lis 24, 2005 12:36 am

Amor,amorem-tłumi uderzenia i troszkę zwalnia.Samo wspomaganie równiez nieco zapobiega powybijaniu kciuków.
Podejrzewam,że wydatek pompy jest za duzy i pomysł z przydławieniem przepływu może być ok.
Na teren bym zostawił,czyli zrobił to /dławienie/dwupozycyjne.Przyduszałbym na zasilaniu,coby powrót nie strzelił.
A moze cuś namotane w wąsach/proporcje/?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: nadreaktywne wspomaganie

Post autor: benes » czw lis 24, 2005 9:53 am

uadam pisze:Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
Masz orginalny silnik uazowski??? Jeżeli tak to prześlij mi zdjęcie gdzie masz zainstalowaną pompe do wspomagania.

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw lis 24, 2005 6:05 pm

Postaram się zrobić zdjęcie, a póki co dziękuję za wszystkie pomysły. Amortyzator skrętu postaram się zamontować, a ciśnienie płynące z pompy zmniejszyć. Pozdrawiam
rybak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość