Idzie zima !

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Idzie zima !

Post autor: KUbutek » czw lis 24, 2005 1:01 pm

Witam.
Idzie zima więc pomyślałem o lepsiejszym ogrzewaniu :D . Dorwałem webasto od T2 i kombinuje jak je podłączyć. Czy podłączyć za pompą paliwa czy przed.

Pozdrowienia z Łodzi - miasta Łodzi .....

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

idzie zima

Post autor: ub40 » czw lis 24, 2005 1:05 pm

Oczywiscie ze przed pompa paliwowa poniewaz zasilanie w paliwo nie moze byc zalezne od pracy silnika.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw lis 24, 2005 1:14 pm

Tylko jak podłączyłem przed pompą to nie bangla - nie chodzi :( .
Jest tam taki silniczek krokowy, który robi chyba z pompę i wydaje mnie się że nie ma za bardzo siły żeby z baku zaciągnąć ...

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

idzie zima

Post autor: ub40 » czw lis 24, 2005 1:35 pm

To napewno jest cos nie w porzadku z ta pompka przy Webascie poniewaz Webasto pracuje niezaleznie od pracy silnika.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw lis 24, 2005 1:50 pm

noo dlatego nazywa sie to "niezaleznym ogrzewaniem postojowym" - powinna byc pompka. a tak spytam: jakie zuzycie na 1h pracy?
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » czw lis 24, 2005 2:23 pm

2 litry na godzine to max
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw lis 24, 2005 2:26 pm

kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw lis 24, 2005 2:47 pm

Marci pisze:kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
Ale tylko jechałaś ? :D
A tak serio to czym palisz ? :D

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw lis 24, 2005 2:48 pm

Marci pisze:kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
Marci nie przecze ze jest cieplo, ale chyba sie nie zatrzymywaliscie :)
Bo w Uazie fakt - goraca - jezeli ma sie sprawna nagrzewnice, ale jak sie zatrzymasz to momentalnie sie wychladza - chyba ze masz normlany dach a nie plandeke.
Ja nie mam dodatkowego ogrzewania ale mam pewien sposob - pod plandeke i za tylnymi siedzeniami wkladasz folie (taka z powietrzem do pakowania roznych delikatniejszych rzeczy), dziala naprawde super. Choc na tylnym siedzeniu i w bagazniku wszystko zamarza i jest prawdziwa lodowka :) to z przodu nawet jak staniesz na 15 minut na postoju to w aucie jest nadal cieplo. A no i oczywiscie trzeba pilnowac aby nadstawki byly dobrze dokrecone.
Sposob z folia podpowiedziany przez Tomka!! tak dla scislosci!.
I drugi sposob - aby cieplej bylo z przodu pomiedzy siedzenia wkladam jakas skrzynke, plecak lub po prostu tekture. Wtedy jak jedziesz to gorace powietrze z nagdzewnicy jest odbijane i zamiast 'leciec' i wychladzac sie z tylu, pieknie sie 'odbija' i kierowane jest w gore... mile ciepleko w twarz :)
No i jeszcze jedno - aby nie marznac w rece - uaz jest tak skonstruowany, ze zamykasz doplyw na nogi, oraz klape piekarnika i wtedy pieknie ogrzewana jest przednia szyba przez orginalne wloty - a za kierownica jest na tyle blisko szyby ze wystarczy kierownice trzymac u gory - cieplutko jak w rekawicach.
Jednak niestety te wszystkie sposoby dzialaja jak jedziesz bo na postoju wentylator raczej na niewiele sie zda... mam stary typ nagrzewnicy, w nowym typie wentylator podobno pozadnie nawiewa...
Aha jeszcze jedna porada - pilnujcie styku pomiedzy obudowa nagrzewnicy a karoseria. Tam potrafi wypadac uszczelka lub luzowac sie sruby i wtedy powietrze zamiast przechodzic przez goraca nagrzewnice, leci przez szpary ponad nagrzewnica i w aucie jest zimno...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw lis 24, 2005 2:52 pm

Marci pisze:kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
Bo masz diesla z beczki, a oryginalny silnik pędzony gazem słabo grzeje, bo znaczna część ciepła idzie na ogrzanie parownika, który jest wpięty w obwód nagrzewnicy, a opór przepływu ma znacznie mniejszy :-? Tak to sobie przynajmniej tłumaczę, bo w obu moich uazach napędzanych gazem było po prostu zimno :evil:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw lis 24, 2005 2:59 pm

KUbutek pisze:
Marci pisze:kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
Ale tylko jechałaś ? :D
A tak serio to czym palisz ? :D

koksem :)21
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw lis 24, 2005 2:59 pm

Marci pisze:kubutek ty masz zimno w uazie chyba zartujesz umnie jest ze 30 stopni ciepła jak na dworzu jest minus 20, jak 2 lata temu jecha łem z zoną w góry swietokrzyskie w gródniu to siedzielismy w podkoszulkach w autku a ludzie oczy przecierali ze nam jest tak ciepło :lol:
Tak naprawdę to jeszcze nie poganiałem zimą i jak mówią dmucham na zimne. Bo słyszałem że oryginalne ogrzewanie nie za bardzo grzeje ....

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » czw lis 24, 2005 3:19 pm

stef pisze: Marci nie przecze ze jest cieplo, ale chyba sie nie zatrzymywaliscie :)
Bo w Uazie fakt - goraca - jezeli ma sie sprawna nagrzewnice, ale jak sie zatrzymasz to momentalnie sie wychladza - chyba ze masz normlany dach a nie plandeke.
...
He He a to ciekawe :lol:
A u mnie jest zupelnie na odwrot. Jak jade to momentalnie sie wychladza a jak stoje to sie robi ciepelko.
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw lis 24, 2005 3:23 pm

jak jechalismy przecie napisałem, a na postoju to z 20min i zaczyna robić sie chłodno, dmuchawe ma od vw golfa jest 3biegowa i na pierwszym biegu chodzi prawie non stop, no fakt niezaprzeczalny silnik jest z beczki
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » czw lis 24, 2005 3:51 pm

trzeba ubierac jedna kurtke drugą kurtke i na to plandeka :)21 :wink:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw lis 24, 2005 4:28 pm

no i jeszcze wydech poprowadzic w srodku
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
+MaRciN+
 
 
Posty: 1175
Rejestracja: sob kwie 03, 2004 10:01 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: +MaRciN+ » czw lis 24, 2005 4:38 pm

Marci pisze:jak jechalismy przecie napisałem, a na postoju to z 20min i zaczyna robić sie chłodno, dmuchawe ma od vw golfa jest 3biegowa i na pierwszym biegu chodzi prawie non stop, no fakt niezaprzeczalny silnik jest z beczki
no i wszystko jasne :D
Jeep WK 4.7 v8

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw lis 24, 2005 4:49 pm

Aha co do silnika orginalnego - zeby bylo w srodku cieplo trzeba zapewnic ciepelko silnikowi. Konieczna jest oslona na przod - taka kolderka przykrecana, i dobrze jesli jest ocieplenie maski.
Ja mam pozadna oslone tylko na przednia atrape i wtedy jest naprawde cieplo wewnatrz auta, przy orginalnej nagrzewnicy i orginalnym silniku uaza zasilanym gazem.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » czw lis 24, 2005 4:54 pm

Trzeba mieć ciepłą kurtkę! :lol: Ja przećwiczyłem jazde uazem przy minus 17 bez plandeki- dobre 30km. I nie było tak źle! Chociaż przydało się wspomaganie żołądkową gorzką :D Przedewszystkim trzeba uszczelnić plandeke- zlikwidować wszystkie miejsca w których ją zawiewa i wtedy nawet bez kombinacji jest całkiem ciepło! Oczywiście z przodu- na tylnej kanapie to chyba nigdy ciepło nie bedzie...
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw lis 24, 2005 5:59 pm

A co powiecie na to:
Obrazek

Krzyciek przyjechal do mnie - okolo 40km, wieczorem. Natomiast w nocy temp. spadla do -25st C. Rano ruszylismy, 35km do znajomych i dalej w las.

Czy komus jest zimno w uazie pod plandeka??? popatrzecie na Krzyska iGosie:)

Jedyne co ich grzalo to poduszki elektryczne pod pupami:) i adrenalina.

http://mojuaz.com
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw lis 24, 2005 6:15 pm

uaz jest radziecki a tam zimy sa porzadne a nie popierdolki jak u nas...
jesli wszystko jest sprawne to podczas jazdy jest cieplo/goraco (zalezy od indywidualnego odczuwania temperatury
oczywiscie zawiewa roznymi szparami. no ale od tego sa uszczelki
przy sprawnej nagrzewnicy, termostacie i oslonie z przodu w wieksze mrozy w srodku powinno byc wystarczajaco cieplo zeby jezdzic bez kurtki
Obrazek

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw lis 24, 2005 6:54 pm

Zgadzam sie z przedmowca. przejdzmy od slow do czynow - ZAKLADAJMY USZCZELKI :)
a TAK NA POWAZNIE TO MASZ RACJE !!

poza tym jakos ludzie uaza traktuje jak auto w ktorym musi byc zimno, wietrznie i wszystko trzeszczec a dzwi sie albo niezko naja zamykac albo otwierac samoczynnie :)
Gdzie tak naprawde wystarczy tylko troche kleju i starej uszczelki od poleneza czy innego zezlomowanego auta, pozadnego przesmarowania i wyregulowanie zamkow i drzwi... i wszystko dziala jak trzeba. I szie wszyscy dziwia - ze w uazie jednak mozna cos naprawic - nawet jesli ma 26lat
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » czw lis 24, 2005 6:56 pm

u mnie zawsze cieplo bylo, oryginalne wszystko

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lis 24, 2005 6:59 pm

Na syberi gdy zaczyna się naprawdę zimno -30 i lepiej to zakładają kufajki na blok silnika
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw lis 24, 2005 7:28 pm

orginalna narzewnica uaza jest 1 klasa, ma większą objętość żeberek od większości nagdzewnic. U mnie ciepło :)
no ale do disla mesia to sie przyznaje bez bicia :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość