Wentylator - dlaczego przed chłodnicą?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Wentylator - dlaczego przed chłodnicą?

Post autor: pilmar » wt maja 27, 2003 8:21 pm

Dlaczego wentylatory elektryczne chłodnicy montowane są przed chłodnicą? Czy tylko z braku miejsca? Ja zakładam dwa w miejscu starego oryginalnego na pompie i myślę że po wjeździe w wodę nie włączą się, ponieważ wtedy znacznie spada temperatura w układzie chłodzenia. Jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt maja 27, 2003 9:07 pm

załoz wyłacznik z kontrolka aby sie własnie nie wlaczyły i tez nie rozumiem czemu ludzie montuja przed chłodnica ,ale to zalezy czy wentylator dmucha czy ciagnie mysle ze to jest powodem
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt maja 27, 2003 9:46 pm

Kierunek dmuchania jest łatwo zmienić;odwrotnie śmigło lub przewody + na - w silniczku.Ale to chyba nie główny powód?

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » wt maja 27, 2003 10:10 pm

powód to chyba brak miejsca
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt maja 27, 2003 10:31 pm

przed chłodnicą powietrze jest chłodniejsze niż za, więc ma więkaszą gęstość. Przy tych samych obrotach wiatrak przetłoczy więc większą ilość masę powietrza, która jest w stanie zabrać więcej ciepła.Więc takie rozwiązanie ma większą sprawność. Tyle teoria.

Pozdrawiam
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt maja 27, 2003 10:51 pm

Ja mam elektryczny wiatrak od strony silnika ...pomimo tego zamontowany mam czujnik temperatury- jak wjezdzam do wody- temp spada i wentylator sie wylancza....polecam bo nie ciagnie syfu w chlodnice bo jak caly czas dziala wentylator to chlodnica ciagnie jak odkurzacz caly syf ktory ma przed soba....

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt maja 27, 2003 11:15 pm

jarcion pisze:przed chłodnicą powietrze jest chłodniejsze niż za, więc ma więkaszą gęstość. Przy tych samych obrotach wiatrak przetłoczy więc większą ilość masę powietrza, która jest w stanie zabrać więcej ciepła.Więc takie rozwiązanie ma większą sprawność. Tyle teoria.

Pozdrawiam
:o
o [cenzura]...
ale fajna ściema :)21 kupuje
#noichuj

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr maja 28, 2003 7:18 am

tylko daj duzy wentylator aby wyrobił :wink: :wink:
Mam prozbe do kolegów od czego montowaliscie wentylatory i czy wyrabiaja :)5 :)5
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr maja 28, 2003 8:00 am

Ja mam w Gaziku (silnik uaz/wolga) dwa wentylatory z poloneza. Włączane i wyłączane ręcznie. Wyrabiają i mam możliwość wyłączenia przed wjazdem do wody o nie już gdy w niej jestem sam miałby się wyłączyć...
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr maja 28, 2003 8:39 am

:)2

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » czw maja 29, 2003 8:26 am

GAZFAN pisze:Ja mam w Gaziku (silnik uaz/wolga) dwa wentylatory z poloneza. Włączane i wyłączane ręcznie. Wyrabiają i mam możliwość wyłączenia przed wjazdem do wody o nie już gdy w niej jestem sam miałby się wyłączyć...
a dałeś przed czy za ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: odp

Post autor: Drako » czw maja 29, 2003 1:08 pm

bilans pisze:
GAZFAN pisze:Ja mam w Gaziku (silnik uaz/wolga) dwa wentylatory z poloneza. Włączane i wyłączane ręcznie. Wyrabiają i mam możliwość wyłączenia przed wjazdem do wody o nie już gdy w niej jestem sam miałby się wyłączyć...
a dałeś przed czy za ?
:)21 mechanikowi za samochodem :)21 :)21 :)20

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 21, 2004 2:25 pm

stary temat a wlasnie jestem na jego etapie. zeby sie nie narazac na odpowiedzi w stylu "ee to juz bylo" probuje go ciagnac :)

Pzy oryginalnym silniku i chlodnicy uaza, cce miec wentylator elektryczny

Mam kilka opcji:
1. demontaz oryg. smigla z pompy i wstawienie wentylatora za chlodnice pomiedzy silnik (tak chce zrobic ale mi sie wetylator nie miesci - taki spory z lancii mam)
2. pozostawic oryginalne smiglo z pompy wodnej i zalozenie ww.wentylatora przed chlodnica i pchac nim powietrze (ale po wjechaniu do wody smiglo idealnie rozchlapuje wode po calej komorze silnika-trza by oslone wystrugac)
3. pomysla z 2 wentylatorami z poloneza - tylko jak to umiejscowic....
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob sie 21, 2004 2:35 pm

Ja zamontowałem za chłodnicą, pozdemontowaniu oryginalnego wiatraka, bo coś ciasno było.Pasuje idealnie od alfa romeo 1,6 wraz z plastykową obudową, musiałem tylko przyspawać do chłodnicy dwa wsporniczki.Załaczany tylko włącznikiem w środku.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob sie 21, 2004 7:24 pm

pilmar pisze:Kierunek dmuchania jest łatwo zmienić;odwrotnie śmigło lub przewody + na - w silniczku.Ale to chyba nie główny powód?
Trochę lipa,bo łopaty są ukształtowane do odpowiedniego kierunku obrotów.
Poza tym:wentylator za chłodnicą powinien mieć tunel,co powieksza gabaryt.
Wentyl przed chłodnicą ma tylko stelaż.Mają to bodaj małe francuzy /AX?/.Osobiście zapodałem przed chłodnicą wenta z beemwe.Ma takie j.ebnięcie,że sam lata...Ale chłodnica jest traktorowa /nie oryginał/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 21, 2004 7:42 pm

z tego co w garazu znalazlem to widzi mi sie takie rozwiazanie:
chlodnica oryginalna z uaza, nastepnie (prosze szanownej wycieczki:) ) sa 2 wentylatory z seicento (male sa ale jeden nad drugim), a potem juz tylko pompa wody a dalej silnik (a to niespodzianka co nie?:))
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob sie 21, 2004 7:56 pm

Brzmi rozsadnie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 21, 2004 8:08 pm

no, szczegolnie ze kaloryfer ma prawie 50 cm wysokosci (48 chyba od podstawy do gorego zbiornika) a wiatraczki z seja fi 26 cm i glebokosc 12, 5 cm z silniczkiem. Tylko czy jest sens robic cos w rodzaju kryzy, kierownicy nadmuchu aby powietrze bylo ciagniete tylko przez obszar chlodnicy? chociaz przy tej powierzchni... jak sadzicie?
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob sie 21, 2004 8:56 pm

Sadzimy,że nie obywatelu :)23
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob sie 21, 2004 8:58 pm

A te wentylki z cinque to są przedchłodnicowe jak myślę?Jak tak to ok.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 21, 2004 9:02 pm

jak przed jak za chlodnicowe sa. :o pierwsze chlodnica, potem wentylatory patrzac od przodu auta. maja zasysac powietrze przez chlodnice..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob sie 21, 2004 9:09 pm

w seji i czinkłasie na 100$ coolery sa za chlodnica
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » sob sie 21, 2004 9:10 pm

A my sądzimy,że tak obywatelu.
Taka kryza znacznie poprawia chłodzenie. Wiem bo na początku takowej nie miałem a później założyłem i sie poprawiło. :o

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 21, 2004 9:14 pm

no napewno na 100% bo takowe sejklassa stoi za sciana w garazu:) a co do kryzy to chyba lece ojcu piwo bo on powiedzial ze na pewno ktos takie cos ma i to dziala..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » sob sie 21, 2004 9:32 pm

miałem kiedyś w gazie wentylator od bmw 320 stary model mocowana drzed chłodnice dwubiegowa tylko trzeba ją dobrze zamocować bo odleci ale chłodzenie ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość