Wentylator - dlaczego przed chłodnicą?
Moderator: Student
Wentylator - dlaczego przed chłodnicą?
Dlaczego wentylatory elektryczne chłodnicy montowane są przed chłodnicą? Czy tylko z braku miejsca? Ja zakładam dwa w miejscu starego oryginalnego na pompie i myślę że po wjeździe w wodę nie włączą się, ponieważ wtedy znacznie spada temperatura w układzie chłodzenia. Jeżeli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu.
przed chłodnicą powietrze jest chłodniejsze niż za, więc ma więkaszą gęstość. Przy tych samych obrotach wiatrak przetłoczy więc większą ilość masę powietrza, która jest w stanie zabrać więcej ciepła.Więc takie rozwiązanie ma większą sprawność. Tyle teoria.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Ja mam elektryczny wiatrak od strony silnika ...pomimo tego zamontowany mam czujnik temperatury- jak wjezdzam do wody- temp spada i wentylator sie wylancza....polecam bo nie ciagnie syfu w chlodnice bo jak caly czas dziala wentylator to chlodnica ciagnie jak odkurzacz caly syf ktory ma przed soba....
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
jarcion pisze:przed chłodnicą powietrze jest chłodniejsze niż za, więc ma więkaszą gęstość. Przy tych samych obrotach wiatrak przetłoczy więc większą ilość masę powietrza, która jest w stanie zabrać więcej ciepła.Więc takie rozwiązanie ma większą sprawność. Tyle teoria.
Pozdrawiam

o [cenzura]...
ale fajna ściema

#noichuj
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
a dałeś przed czy za ?GAZFAN pisze:Ja mam w Gaziku (silnik uaz/wolga) dwa wentylatory z poloneza. Włączane i wyłączane ręcznie. Wyrabiają i mam możliwość wyłączenia przed wjazdem do wody o nie już gdy w niej jestem sam miałby się wyłączyć...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: odp
bilans pisze:a dałeś przed czy za ?GAZFAN pisze:Ja mam w Gaziku (silnik uaz/wolga) dwa wentylatory z poloneza. Włączane i wyłączane ręcznie. Wyrabiają i mam możliwość wyłączenia przed wjazdem do wody o nie już gdy w niej jestem sam miałby się wyłączyć...




stary temat a wlasnie jestem na jego etapie. zeby sie nie narazac na odpowiedzi w stylu "ee to juz bylo" probuje go ciagnac
Pzy oryginalnym silniku i chlodnicy uaza, cce miec wentylator elektryczny
Mam kilka opcji:
1. demontaz oryg. smigla z pompy i wstawienie wentylatora za chlodnice pomiedzy silnik (tak chce zrobic ale mi sie wetylator nie miesci - taki spory z lancii mam)
2. pozostawic oryginalne smiglo z pompy wodnej i zalozenie ww.wentylatora przed chlodnica i pchac nim powietrze (ale po wjechaniu do wody smiglo idealnie rozchlapuje wode po calej komorze silnika-trza by oslone wystrugac)
3. pomysla z 2 wentylatorami z poloneza - tylko jak to umiejscowic....

Pzy oryginalnym silniku i chlodnicy uaza, cce miec wentylator elektryczny
Mam kilka opcji:
1. demontaz oryg. smigla z pompy i wstawienie wentylatora za chlodnice pomiedzy silnik (tak chce zrobic ale mi sie wetylator nie miesci - taki spory z lancii mam)
2. pozostawic oryginalne smiglo z pompy wodnej i zalozenie ww.wentylatora przed chlodnica i pchac nim powietrze (ale po wjechaniu do wody smiglo idealnie rozchlapuje wode po calej komorze silnika-trza by oslone wystrugac)
3. pomysla z 2 wentylatorami z poloneza - tylko jak to umiejscowic....
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
Trochę lipa,bo łopaty są ukształtowane do odpowiedniego kierunku obrotów.pilmar pisze:Kierunek dmuchania jest łatwo zmienić;odwrotnie śmigło lub przewody + na - w silniczku.Ale to chyba nie główny powód?
Poza tym:wentylator za chłodnicą powinien mieć tunel,co powieksza gabaryt.
Wentyl przed chłodnicą ma tylko stelaż.Mają to bodaj małe francuzy /AX?/.Osobiście zapodałem przed chłodnicą wenta z beemwe.Ma takie j.ebnięcie,że sam lata...Ale chłodnica jest traktorowa /nie oryginał/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
z tego co w garazu znalazlem to widzi mi sie takie rozwiazanie:
chlodnica oryginalna z uaza, nastepnie (prosze szanownej wycieczki:) ) sa 2 wentylatory z seicento (male sa ale jeden nad drugim), a potem juz tylko pompa wody a dalej silnik (a to niespodzianka co nie?:))
chlodnica oryginalna z uaza, nastepnie (prosze szanownej wycieczki:) ) sa 2 wentylatory z seicento (male sa ale jeden nad drugim), a potem juz tylko pompa wody a dalej silnik (a to niespodzianka co nie?:))
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
no, szczegolnie ze kaloryfer ma prawie 50 cm wysokosci (48 chyba od podstawy do gorego zbiornika) a wiatraczki z seja fi 26 cm i glebokosc 12, 5 cm z silniczkiem. Tylko czy jest sens robic cos w rodzaju kryzy, kierownicy nadmuchu aby powietrze bylo ciagniete tylko przez obszar chlodnicy? chociaz przy tej powierzchni... jak sadzicie?
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość