gaźnik w UAZie
Moderator: Student
gaźnik w UAZie
Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!
Re: gaźnik w UAZie
książkę z nysy jeszcze gdzieś mamtomek4x4 pisze:Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!


akurat książka nie podaje danych gażnika weber,ale podaje licencyjny gażnik 34s2a1 i b1,rożnica między tymi modelami jest taka,ze b1 miał przepustnicę drugiego przelotu otwieraną mechanicznie a a1 miał podciśnieniowo!.weber powinien mieć;gardziel-1-wszy przelot 25 drugi 25, dysza głowna-1 --125, 2----145(150)
dysza powietrza1--210, 2---210
rurka emulsyjna f30 2---f30
[/list][/list]
dysza powietrza1--210, 2---210
rurka emulsyjna f30 2---f30
[/list][/list]
Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!
jeżeli jest to poldek to ci pwiemtomek4x4 pisze:Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!

Dzięki za informacje,ale ten gaznik tak jak pisalem wyżej ma rożne przeloty i tego nie mogę zmienić i nie jest to gaznik od ŻUKA. Wiem że jest problem z dostaniem instrukcji do niego.Nawet myślalem już o wymianie na żukoski.Co myślicie o tym? Wie ktos jaka jes faktycznie róznica pomiedzy nimi? Rozmawiałem ostatnio z gośćiem i powiedział mi że 28/35 S2A 1 jest to ponoć najnowszy gażnik jakie montowano w nysach a czasem w żukach blaszkach i ponoc najbardziej oszczędny i warto było by go dporowadzic do porządku. Jeżli nikt nie będzie mi wstanie pomoc to będę dochodzil metodą prób i błędów ale nie chciałbym wywazać otwartych drzwi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość