gaźnik w UAZie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

gaźnik w UAZie

Post autor: tomek4x4 » pn gru 19, 2005 11:19 pm

Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 19, 2005 11:24 pm

Najsampierw uzupełnij profil "skąd" :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Re: gaźnik w UAZie

Post autor: faziuaz » wt gru 20, 2005 6:33 pm

tomek4x4 pisze:Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!
książkę z nysy jeszcze gdzieś mam :roll: muszę popatrzeć :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » wt gru 20, 2005 6:41 pm

Jakbyś znalazł to było by super! Ja przeglądałem już różne książki m.in. od POLONEZA ,FIATA a nawet Żuka ale w tamtych opisach występują gażniki WEBERa w których są dwie identyczne rurki emulsyjne w jednej i drugiej gardzieli.A w tym moim są różne, no i całkiem inne wartości dysz.

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » śr gru 21, 2005 12:17 pm

zerknij w gardziele jakie sa tam wymiary - jak obie sa po fi 25 to Nysa/zuk, jak pierwszy przelot 24, a drugi 26 to na pewno gaznik motany od Fiata, Poloneza itp. wiec wtedy nie spodziewaj sie znalezienia fabrycznych wymiarow dysz itp.
_______________
UAZ 469 S-21
Merc W123

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 21, 2005 8:47 pm

byłem dziś w garażu ,ale zapomniałem(starość nie radość)ale jutro przyniosę i zagłębię się w lekturze,tak na marginesie...fiat chyba nie miał dwóch identycznych rurek emulsyjnych !! :roll:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw gru 22, 2005 4:01 pm

akurat książka nie podaje danych gażnika weber,ale podaje licencyjny gażnik 34s2a1 i b1,rożnica między tymi modelami jest taka,ze b1 miał przepustnicę drugiego przelotu otwieraną mechanicznie a a1 miał podciśnieniowo!.weber powinien mieć;gardziel-1-wszy przelot 25 drugi 25, dysza głowna-1 --125, 2----145(150)
dysza powietrza1--210, 2---210
rurka emulsyjna f30 2---f30
[/list][/list]
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » czw gru 22, 2005 7:03 pm

Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pt gru 23, 2005 2:37 am

ja tez niemam ogrzewania w garazu... a siedze tak zawsze jak mam tylko czas... :)

Pozdrawiam i powodzenia

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt gru 23, 2005 12:28 pm

tomek4x4 pisze:Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!
jeżeli jest to poldek to ci pwiem :)2 (póżniej)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pt gru 23, 2005 12:51 pm

Mam dane do gażnika 34 S2B1 (Weber) z książki Żuka. Chcesz ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pt gru 23, 2005 12:59 pm

W książce jest napisane: przelot I i II średnica gardzieli głownej to 25mm
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt gru 23, 2005 1:03 pm

BABCIA I pisze:W książce jest napisane: przelot I i II średnica gardzieli głownej to 25mm
nie czytasz poprzednich postów????
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pt gru 23, 2005 2:00 pm

Czasami nie czytam !
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt gru 23, 2005 4:15 pm

o tych przelotach mu pisałem :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn gru 26, 2005 3:33 pm

Dzięki za informacje,ale ten gaznik tak jak pisalem wyżej ma rożne przeloty i tego nie mogę zmienić i nie jest to gaznik od ŻUKA. Wiem że jest problem z dostaniem instrukcji do niego.Nawet myślalem już o wymianie na żukoski.Co myślicie o tym? Wie ktos jaka jes faktycznie róznica pomiedzy nimi? Rozmawiałem ostatnio z gośćiem i powiedział mi że 28/35 S2A 1 jest to ponoć najnowszy gażnik jakie montowano w nysach a czasem w żukach blaszkach i ponoc najbardziej oszczędny i warto było by go dporowadzic do porządku. Jeżli nikt nie będzie mi wstanie pomoc to będę dochodzil metodą prób i błędów ale nie chciałbym wywazać otwartych drzwi.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn gru 26, 2005 3:56 pm

34S2B1 to jest oznaczenie żukowskiego Webera.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość