Strona 1 z 1
Gaz - a świece zapłonowe !
: pt sty 06, 2006 10:05 am
autor: KUbutek
Mam pytanie jeżdżę od 6 lat na gazie
Instalowałem w 3 autach gaz i nic nigdy nie słyszałem że należy wymienić świece na takie co mają wyższą ciepłotę. Żaden mechanior nie wspomniał co by wymienić, mówili o filtrze powietrza , gazu ale świecach nic.
To prawda ?
: pt sty 06, 2006 10:07 am
autor: CLIMBER
Są specjalne świece do gazu np NGK albo Brisk, ja osobiscie nigdy nie uzywałem ale planuje spróbować bo podobno sa dobre a i tak czeka mnie wymiana świec
: pt sty 06, 2006 10:13 am
autor: Didymos
Ja mam iskry cośtam 65 GAZ, też muszę zmienić bo nabyłem je razem z autem 3 lata temu

: pt sty 06, 2006 4:18 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Ja mam 55 PS GAZ
Silnik pracuje troche równiej niż na 65 PS na których do tej pory śmigałem
Re: Gaz - a świece zapłonowe !
: pt sty 06, 2006 4:48 pm
autor: Bartmann
KUbutek pisze:Mam pytanie jeżdżę od 6 lat na gazie
Instalowałem w 3 autach gaz i nic nigdy nie słyszałem że należy wymienić świece na takie co mają wyższą ciepłotę. Żaden mechanior nie wspomniał co by wymienić, mówili o filtrze powietrza , gazu ale świecach nic.
To prawda ?
Jak jeździsz na "gazie" to nie dziwota, że nie wiesz:):):) BTW Policja cię nigdy nie złapała???
: pt sty 06, 2006 5:39 pm
autor: faziuaz
ja w golfinie również jeżdżę na gazie (jednym),ale świece zostawiłem wzmacniane trzy-elektrodowe,jest

: pt sty 06, 2006 8:16 pm
autor: Przemekslaw
: pt sty 06, 2006 8:22 pm
autor: Bartmann
: pt sty 06, 2006 8:37 pm
autor: Przemekslaw
Nie wiem pytam się...może ceną

: sob sty 07, 2006 1:07 am
autor: Babol
jeśli chodzi o "Iskre" to ceną się raczej nie różni...
ważne także żeby mieć odpowiedni skok iskry. mi kiedyś Gazowiec powiedział, że ma być 0,7 (silnik żuka) no i tak też robię... czy jest lepiej nie wiem. wiem tylko, że zawsze po zakupie nowych świec muszę się chwil ę pobawić szczelinomierzem
: sob sty 07, 2006 3:24 am
autor: ramzes
CLIMBER pisze:Są specjalne świece do gazu np NGK albo Brisk, ja osobiscie nigdy nie uzywałem ale planuje spróbować bo podobno sa dobre a i tak czeka mnie wymiana świec
Polecam NGK -- sam je stosuje co prawda w SJcie ale różnica jest odczuwalna .. autko pieknie zapala i jest okej

: sob sty 07, 2006 5:15 pm
autor: faziuaz
......................
: sob sty 07, 2006 5:17 pm
autor: faziuaz
A czym się rózni taka świeca od zwykłej
ano tym żęjedna wytrzymuje (oczywiście w teori)15tyś a druga 30tyś.......to wszystko

no i jedna ma jedną a druga trzy elektrody....he he he

: sob sty 07, 2006 10:13 pm
autor: klon
zwykła ISKRA wystarczy można szelinę zwiększyć o tyci tyci
: sob sty 07, 2006 10:20 pm
autor: Przemekslaw
Dobra , to czym się różni od wielo-elektrodowych ...

czy ma jakieś specjalne właściwości, czy nie

: sob sty 07, 2006 10:37 pm
autor: Gazon
W rosji jest taki wynalazek nazywa sie swieca for-kamerna Bugajca , facet zkonstruowal swiece ktora powoduje zwiekszenie mocy w szczegolnosci na malych obrotach , bajer ten daje troche wiekszy moment obrotowy wrazenie jest jak by silnik byl mocniejszy na ok. 20-30 % a na gazie nie odczuwalny jest spadek mocy . To jest fakt koles jezdzi na tych swiecach na zagazowanym Uazie i roznica jest odczuwalna . Jest problem w kupnie bo sprzedaja ja tylko w Moskwie a koles wycyganil od ekipy ze stolycy ktorych goscilismy latem , zrobilem skan mowiacy troche wiecej o tych swiecach oczywiscie na ruskim - kto sie uczyl ten poczyta
[img]
http://gazon.fajnafotka.pl/TheImg2.aspx ... Quality=80[/img]
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
: ndz sty 08, 2006 8:26 pm
autor: faziuaz
czy ma jakieś specjalne właściwości, czy nie
jeżeli iskra jest "mocniejsza"(czytaj dłużej trwa),jest odczuwalny wzrost mocy z powodu lepszego spalania paliwa,trzy elektrody(lub cztery) nie tracą łuku,świeca lepiej się oczyszcza z nagarów,elektroda główna nie zużywa się tak szybko jak w świecy zwykłej,stosuje się wiele innych rozwiązań np.specjalne materiały z których się je wykonuje ......ale nie czas i miejsce aby się o tym rozpisywać....

: sob wrz 16, 2006 12:32 pm
autor: MACIEK27
u mnie jest na odwrót na 4 palnikowej boscha kiepsko chodzi odczuwalna roznica mocy ( bosch nowy) na NGK po 10 tys zwykłych chodzi duzo lepiej oczywiscie testy na gazie

badz tu teraz madry , palec kopułka kable 3 miesiaca lub 10 tys przebiegu

: sob wrz 16, 2006 12:46 pm
autor: piotr oskwarek
bo to jest może jakaś poddziełka boscha
osobiście polecam NGK miałem alfę 155 2.0 zagazowaną i na tych świecach o dziwo nie strzelał jak na boscha
polecam sprawdzić kable, kopułkę i palec rozdzielacza, - pomierzyć oporności i takie tam
sprawdzić czy w nocy ie robi się z kabli choinka itp.
: sob wrz 16, 2006 12:48 pm
autor: MACIEK27
kable palec kopułka nowe nissana , kable w nocy sprawdze , bosch tez dobierany wedug katolgu

: sob wrz 16, 2006 11:30 pm
autor: Majkello
Link nie robi, a zaciekawiłes mnie.
jesli robi tak jak mówisz to trzeba będzie ruszyć znajomych z moskwy. chociaż w Pitrze mam więcej.
: wt wrz 19, 2006 8:55 am
autor: Biker
klon pisze:zwykła ISKRA wystarczy można szelinę zwiększyć o tyci tyci
Chyba raczej zmiejszyć?
Poza tym świeca w silniku zasilanym LPG ma krótszą żywotność. Można złąożyć swiece platynowe czy irydowe (o większej żywotności).
: wt wrz 19, 2006 12:06 pm
autor: Przemekslaw
Majkello pisze:
Link nie robi, a zaciekawiłes mnie.
jesli robi tak jak mówisz to trzeba będzie ruszyć znajomych z moskwy. chociaż w Pitrze mam więcej.
Gazon żyjesz jeszcze

zaciekawiłem sie takze tą świecą
