Strona 1 z 1

zostało na czwórce

: pt sty 13, 2006 4:28 pm
autor: Telesfor11
Witam
ostatnio jak się napędziłem na wrocławskich wybojach to mi czwórka na stałe została :evil:
Więc zapiołem reduktor i do chaty :-?
Na kanale odkręciłem mechanizm zmiany biegów i okazało się że lekko wysunała mi się blaszka od synchronizatora i zblokowała skrzynie na czwórce
więc urzewając łomu i wkrętaka ustawiłem wszystko na luz :D
I treaz pytanie cały synchronizator moge przesunąć na wałku głównym o cztery minimetry. Co musze wymienić.?:cry:
Da się jakieś dorażne środki zastosować bo narazie niechciał bym wyciągać skrzynki :lol:

Serdeczne dzięki

: pt sty 13, 2006 4:50 pm
autor: Mieszko
Bez rozbierania skrzyni nic nie da sie zrobic, u mnie pomogla wymiana calej przesuwki z tymi "blaszkami" zwanymi rowniez "kamieniami" i przy pierscieni synchronizatorow.......

: pt sty 13, 2006 4:53 pm
autor: Mieszko
.....przypomnialo mi sie ze kiedys stare skrzynie biegow Żukowskie miały specjalny mały dekielek odkręcany nad przesuwka synchronizatorów do rozblokowywania - GAZikowe chyba tez tak miały......

Może niektore starsze skrzynie UAZowe mają takie okienko??

: pt sty 13, 2006 5:06 pm
autor: Bart03
....zostało na czwórce...


AMEN :)21

: pt sty 13, 2006 6:28 pm
autor: Telesfor11
a koszt??
ewentualnie jakiś dystans sprawe załatwi?

: pt sty 13, 2006 9:12 pm
autor: faziuaz
Da się jakieś dorażne środki zastosować bo narazie niechciał bym wyciągać skrzynki
....niestety 95% napraw skrzyni biegów wymaga jej demontarzu......taka cholera już jest :)3

: sob sty 14, 2006 3:26 pm
autor: Mieszko
Telesfor11 pisze:a koszt??
ewentualnie jakiś dystans sprawe załatwi?
co do dystansu to nie wiem i raczej chyba nie.............
za przesuwke 3 lata temu placilem ok.170 zl - ale to bylo w dosc drogim sklepie we Wroclawiu

: sob sty 14, 2006 4:44 pm
autor: benes
zdjąć skrzyni i wymienić "kamienie przesówki"/"pieski" bez zdjęcia i rozebrania skrzyni nie da rady tego zrobić także tak miałem

: sob sty 14, 2006 5:01 pm
autor: kedek
uuu, no to masz pecha Telesfor... a wyglądało tak niewinnie :-?

: sob sty 14, 2006 6:47 pm
autor: benes
Mieszko pisze:
Telesfor11 pisze:a koszt??
ewentualnie jakiś dystans sprawe załatwi?
co do dystansu to nie wiem i raczej chyba nie.............
za przesuwke 3 lata temu placilem ok.170 zl - ale to bylo w dosc drogim sklepie we Wroclawiu
nie wydaje mi się aby należało wymienać całą przesówkę ale musisz sam podjąć decyzję jak złożysz wszystko do kupy (nie wiem w jakim stanie masz przesówkę)

: sob sty 14, 2006 7:13 pm
autor: Mieszko
w takim kleszczeniu maja tez duze znaczenie pierscienie synchtonicatorow - u mnie przesuwka i synchronizatory byly tak "wyjechane" ze wlasnie przesuwka wchodzila za gleboko i kamienie kleszczyly.....

: sob sty 14, 2006 7:18 pm
autor: benes
to trzeba ocenić samemu jakie są luzy.
Ja kupiłem nową przesówkę pieski i synchro ale zdecytowałem że żadna różnica między nową przesówką a starą tak więc nie zmieniałem...

: sob sty 14, 2006 8:23 pm
autor: motokogut
skrzynie jak by nie patrzył trzeba wyjąć, kamienie przełożyć na 2 strone(chyba że już były przekładane-to nowe trza, bedzie widać takie wyżeźbienie), i przypuszczam że synchronizatory też, bo zazwyczaj jak kamień wyjdzie to zdziera synchronizator.

: sob sty 14, 2006 8:29 pm
autor: motokogut
co do szacónkowych kosztów to: synchronicator 2x30zł (obydwa wymienić lepiej to sie komfort poprawi :) ), a reszta jeżeli sie kamienie da przekręcić to kilka browarków trzeba doliczyć przy składaniu tego :wink:

: pn sty 16, 2006 6:41 am
autor: Telesfor11
motokogut pisze:co do szacónkowych kosztów to: synchronicator 2x30zł (obydwa wymienić lepiej to sie komfort poprawi :) ), a reszta jeżeli sie kamienie da przekręcić to kilka browarków trzeba doliczyć przy składaniu tego :wink:
:)2 :)2 :)2 :)2
Takie koszty mnie zadowalają :lol:
I napewno sprawe załatwią

Dzięki śliczne za opinie :)2

: wt sty 17, 2006 11:52 pm
autor: markoss
jestem z wrocka, podjedz do mnie z tą skrzynią to ci ją złożę , bo 8 lat temu też miałem takie problemy , lub podaj namiary to podjadę . Aby dobrze naprawiać takie cuda najpierw musi tobi ktoś pokazać - co jest grane - bo telepatia to rzadkość . . .

: śr sty 18, 2006 10:25 am
autor: Marci
uzywaj do ruszania reduktora a pózniej na drogowy i masz 2 biegi z reduktorem masz cos pomiędzy 2 a 3 a na bezposrednim 4 wiecej biegów w uazie niepitrzeba jak jezdzi po czarnym :)2

: śr sty 18, 2006 10:38 am
autor: Telesfor11
Własnie tak wracam do domu potem się przebieram spuszczam olej ściągam mechanizm zmiany biegów palcem dopycham kamyk przesówka na swoje miejsce i gotowe :lol: (czas operacyjny 45 minut)


i najważniejsze jak jest czwórka to z reduktorem czy bez niema wsteki a czasem jest ciężko uaza samemu przepchnąć bo na parkingu niewyrobił przy skręcie :lol:

: śr sty 18, 2006 11:28 am
autor: motokogut
Marci pisze:uzywaj do ruszania reduktora a pózniej na drogowy i masz 2 biegi z reduktorem masz cos pomiędzy 2 a 3 a na bezposrednim 4 wiecej biegów w uazie niepitrzeba jak jezdzi po czarnym :)2
:)2 :)2 :)2 niezawodny reduktor 8) ja tak 3 tygodznie jezdziłem do roboty. ( a potem to jecszcze tylny wał urwałem to został mi sam przód :D )