Wspomaganie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Wspomaganie

Post autor: NuVo » ndz sty 15, 2006 8:29 pm

Ojcowie pomóżcie! Wiem ze to nie pasuje do działu Uazowego ale zapytam.Ma moze ktoś z was zmotane wspomaganie od MB,tzn razem z silnikiem MB.Problem w tym ze niewiem jak to ustrjostwo wyregulowac(kolumnę) .Podczas jazdy są duze luzy i trzeba ładnie sie nakrecic zeby auto jechało prosto.Druga sprawa to taka że nie jestem pewien czy samo wspomaganie hula jak powinno poniewaz na postoju koła jednak ciężko się skrecają.Doradźćcie coś.Z góry wielkie dzieki!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz sty 15, 2006 10:10 pm

szukaj w starszych tematach bylo pare razy
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » ndz sty 15, 2006 10:32 pm

Niema nigdzie tego co mnie interesuje :cry:
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » ndz sty 15, 2006 11:33 pm

spróbuj śróbą od redukowania luzu, ale jeśli sie kręci i nie niweluje luzu tak jak powinna to nową maglownice szykuj. mam to samo u siebie i mnie szlak trafia od 40km w góre. ale na szczęście leży już maglownica od bmki 5 :lol: i to załatwi u mnie sprawe. a co do ciężkości wspomagania to na kierownicy od golfika jedną reką spokojnie kręce, w błocie takim konkretnym na pół koła troche gorzej dopiero.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » ndz sty 15, 2006 11:44 pm

ja u siebie mam od bmw 5 i chwalę sobie bardzo :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 16, 2006 12:00 am

motokogut pisze: ...ale na szczęście leży już maglownica od bmki 5 :lol: ....
:o maglownica w piatce. Od kiedy to BMW zaklada przekladnie listwowe, moze w najnowszych modelach ale w starszych to byly slimakowe, no chyba ze w waszych stronach to mowia maglownica na kazda przekladnie bo u nas to tak mowia tylko na listwowe :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn sty 16, 2006 1:31 am

Motokogut widać młody jest i magla w życiu nie widział. :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn sty 16, 2006 4:08 pm

prawie jeden h.. :wink: ale wszyscy wiedzą o co chodzi i to sie liczy :)2 wybaczcie :oops:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 16, 2006 4:24 pm

no nie wiem czy jeden ch... Ale ja ci wybaczam :wink: :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn sty 16, 2006 8:14 pm

no chyba ze w waszych stronach to mowia maglownica na kazda przekladnie bo u nas to tak mowia tylko na listwowe
to .......profanacja :wink: ....żeby na ślimaka......magiel... :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » czw sty 19, 2006 8:37 pm

co do BMW zastanawiam sie czy nie przedłużyć wąsa przekładni bo na oryginalnym krótkim pewnie się trzeba nakręcić kierownicą ale może w terenie to zaleta tylko teoretyzuje prosze o wypowiedz kto ja ma ??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw sty 19, 2006 8:56 pm

Mam wydłuzony /przekł omegi-b podobna/-jest ok przy szybkich manewrach.
Generalnie robiłbym tak,żeby skretem kół od skraju do skraju pokryć cały zakres obrotu przekładni.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » czw sty 19, 2006 10:34 pm

Miałem kiedyś 123 300d ze wspomaganiem i przeżyłem regulację. Po rozkontrowaniu śruby regulacyjnej w moim staruszku okazało się że kręcenie wkółko niewiele daje. To jest mimośród którego położenie ustawiamy tak żeby luz był jak najmniejszy i kontrujemy. We dwie osoby zajmuje to dwie minuty. Jedna kręci przy przekładni a druga rusza kierownicą. Jednak powyżej pół miliona kilometrów przebiegu regulacja niewiele daje...
Powodzenia.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 19, 2006 10:38 pm

ja mam przekladnie z siodemki i was jest krotszy od uazowskiego o 6 mm.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » czw sty 19, 2006 10:38 pm

Tomek Kulik pisze:Miałem kiedyś 123 300d ze wspomaganiem i przeżyłem regulację. Po rozkontrowaniu śruby regulacyjnej w moim staruszku okazało się że kręcenie wkółko niewiele daje. To jest mimośród którego położenie ustawiamy tak żeby luz był jak najmniejszy i kontrujemy. We dwie osoby zajmuje to dwie minuty. Jedna kręci przy przekładni a druga rusza kierownicą. Jednak powyżej pół miliona kilometrów przebiegu regulacja niewiele daje...
Powodzenia.
To jest ta nekrętka od góry na klucz 19,która lezy w jednej linii z wieloklinem?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw sty 19, 2006 11:40 pm

Tomek Kulik pisze:Miałem kiedyś 123 300d ze wspomaganiem i przeżyłem regulację. Po rozkontrowaniu śruby regulacyjnej w moim staruszku okazało się że kręcenie wkółko niewiele daje. To jest mimośród którego położenie ustawiamy tak żeby luz był jak najmniejszy i kontrujemy. We dwie osoby zajmuje to dwie minuty. Jedna kręci przy przekładni a druga rusza kierownicą. Jednak powyżej pół miliona kilometrów przebiegu regulacja niewiele daje...
Powodzenia.
:)2 dokładnie, dlatego bmk is better
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw sty 19, 2006 11:41 pm

To jest kontra-kręcisz tym co w srodku niej jest.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » pt sty 20, 2006 10:20 am

vandall1 pisze:To jest kontra-kręcisz tym co w srodku niej jest.

czyli ten wystający gwint?musze pokombinowac,bo najpierw lepiej sprawdzuć czy sie da to wyregulowac a jak sie nie będzie dało to do widzenia :)
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt sty 20, 2006 7:00 pm

Kaktus pisze:co do BMW zastanawiam sie czy nie przedłużyć wąsa przekładni bo na oryginalnym krótkim pewnie się trzeba nakręcić kierownicą ale może w terenie to zaleta tylko teoretyzuje prosze o wypowiedz kto ja ma ??
wg mnie zbyt krotki,
ja mam zalozony zuka ;tzn z wasa bmw wytoczony frez, ktory wcisniety jest w zukowski rozwiercony was, wstawiony w to twardy klin, wszystko porzadnie obspawane i odpuszczone.
Od jazdy na wprost mam 1.5 obrotu kierownicy do max skretu kol w prawo badz lewo. Mi takie przelozenie odpowiada.
(przepraszam za pisownie, ale nie mam polskich znakow)[/list][/list]

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt sty 20, 2006 9:08 pm

pilmar pisze:wg mnie zbyt krotki,
ja mam zalozony zuka ;tzn z wasa bmw wytoczony frez, ktory wcisniety jest w zukowski rozwiercony was, wstawiony w to twardy klin, wszystko porzadnie obspawane i odpuszczone.
Od jazdy na wprost mam 1.5 obrotu kierownicy do max skretu kol w prawo badz lewo. Mi takie przelozenie odpowiada.
(przepraszam za pisownie, ale nie mam polskich znakow)[/list][/list]
a czy klin nie zasłaby?? bo ja to planuje połączyć frez bmk i wąs łazika, pic będzie polegał na fachowym spawie który wytrzyma, ewentualnie na zabespieczenie jeszcze od zewnątrz płaskowniki po obu stronach prostopadle do płaszczyzny wąsa. albo znaleść rozwaloną przekładnie bmki, rozgrzać wąs łaza i nabić, bo wymiar podoby, frez inny.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt sty 20, 2006 10:13 pm

bez klina tez by bylo, bo jest to wszystko obspawane.
bmw ma mniejsza srednice walka przekladni , wiec nie da rady na nia nabic wasa uazowego. Do Bialobrzeg masz blisko - tam mozesz obejrzec.
mam jeszcze bardzo dobry patent na polaczenie przekladni bmw z kolumna uaza, ale cholernie zle mi sie pisze bez polskich znakow.

[/list]

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt sty 20, 2006 10:52 pm

w razie czego sie odezwe.

pozdrawiam z drógiego brzegu pilicy :wink: (tomczyce koło mogielnicy)
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

WASYL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 17, 2003 3:31 pm
Lokalizacja: początkowo Gdynia teraz Gołdap

Post autor: WASYL » pn sty 23, 2006 9:03 pm

Witam szanownych kolegów.
Mam takie małe pytanie odnośnie przeszczepów układu wspomagania z innych samochodów. Czy ktoś spotkał sie ze wspomaganiem z poloneza zamontowanym w gaziku lub uazie? Myślę nad zamontowaniem jakiegoś i tak sobie pomyśłaem ze może by takie wytrzymało. Doczytałem sie ze najlepsze tzn najbardziej pasujące jest z BMW ale koszt takiego jest tak ok 3 razy wiekszy niz takiego z poloneza. Na zdjęciach przekładnia wygląda dość solidnie, nie wiem jednak jak weryfikuje ją teren. Czy moze ktoś spotkał sie z nią na żywo w gaziku bądż uazie i chciałby sie ze mną podzielić swoimi doświadczeniami, bo moze nie warto ładować sie w niepotrzebne kłopoty?
Z góry dziekuje za pomoc.
Mariusz

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt sty 24, 2006 5:41 pm

polonez ma przekładnię listwową , a przekładnia listwowa nie wytrzyma terenu tak jak np.ślimak z MB (pompa z poldka jest chyba ok. ,jak to łopatki....)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » wt sty 24, 2006 5:46 pm

A ja widziałem klasyczną przekładnię ślimakową ze wspomaganiem from Polonez. Cwaniaki sprzedają na Żerańskiej giełdzie komplet za 200-300 zł, czyli pompę, przekładnię, przewody, duperele.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość