Rezystor do zapłonu uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Rezystor do zapłonu uaza

Post autor: Żuczek » ndz lut 05, 2006 10:43 am

Przmierzam się do zmiany zapłonu na elektroniczny w silniku uaza, mam już podstawowe elementy (cewka, zapłon moduł- wszystko uazowe) brak mi tylko rezystora (coś takiego jak tu:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85027991 )- podobno bez niego cewka pada. Czy poza oryginalnym zamiennik jakiś ktoś przetestował, ewentualinie czy ktoś wie jakie sa parametry tego oryginalnego żebym sam mógł dobrać
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn lut 06, 2006 3:56 pm

A co tu jeszcze dobierać. Jest to brać
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn lut 06, 2006 8:28 pm

załóż mu moduł z VW i pomiń ten dziwny rezystor (zrobi to kazdy srednioutalentowany elektryk ) uazowskie moduly padają i niszczą przy okazji aparat .

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » wt lut 07, 2006 10:14 am

jac.uaz pisze:A co tu jeszcze dobierać. Jest to brać
Niby jest ale zanim aukcja się skończy, poczta prześle to jeszcze ze 2-3 tygodnie na motanie przyjdzie poczekać... a jakby coś od ręki w motosklepie dobrać byłoby wcześniej.
Gaz- Designed for Żuczek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lut 07, 2006 12:25 pm

Napisz jeszcze czy masz też aparat przystosowany do elektronicznego modułu zapłonowego (ten z czujnikiem hallotronowym zamiast przerywacza), bo o tym nie napisałeś. Zamiast UAZowej cewki daj taką od żukensa lub poloneza. Wtedy rezystor będzie niepotrzebny, cewka cały czas będzie zasilana napięciem takim jak w instalacji. Jednak jak masz taką możliwość, to zostaw oryginał z rezystorem. Patent ten polega na tym, że cewka zapłonowa skonstruowana jest na napięcie znamionowe około 8V, mniej więcej tyle co wynosi napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika. Podczas rozruchu przekaźnik podaje zasilanie na cewkę bezpośrednio, z pominięciem rezystora. Po zakończeniu rozruchu, kiedy napięcie w instalacji pojazdu wróci do normalnej wartości, w szereg z cewką włączany jest ów rezystor aby zabezpieczyć cewkę przed uszkodzeniem. Dzięki temu podczas rozruchu mamy iskrę o takiej samej energii jak podczas pracy w warunkach znamionowych. Ważne jest to szczególnie zimą ...

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt sie 04, 2006 2:17 pm

A problem rezystora i słabej iskry podczas rozruchu można zlikwidować także tym ustrojstwem:
http://www.allegro.pl/item118060966_pro ... l_200.html
Założyłem to u siebie w Nivie i efekt jest zauważalny.

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » pt sie 04, 2006 3:04 pm

Rezystor kupłem z allegro, zamontowałem i hula jak złoto... żadnych problemów z zapłonem czyli pali od dotyku. Tylko wody draństwo nie lubi... zresztą jak każdy zapłon.
Gaz- Designed for Żuczek

rom.tar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn lut 13, 2006 8:00 pm

Post autor: rom.tar » wt sie 22, 2006 8:33 pm

do układu zapłonowego sterowanego układem( elektronicznym) stosuje się inne cewki o zupełnie innym napięciu ładowania.ja stosuje w zwyłym układzie cewki i opornik pal stosowany w skodzie.do(elektronicznego)cewkę z poloneza.

rom.tar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn lut 13, 2006 8:00 pm

rezystor

Post autor: rom.tar » wt sie 22, 2006 8:38 pm

moim zdaniem rozwiązaniem przyszłościowym wzorem ZUKa dorobić redukcję doaparatu poloneza izastosować zapłon w całości z poloneza.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: rezystor

Post autor: Didymos » śr sie 23, 2006 9:02 am

rom.tar pisze:moim zdaniem rozwiązaniem przyszłościowym wzorem ZUKa dorobić redukcję doaparatu poloneza izastosować zapłon w całości z poloneza.
Nie ma takiej opcji, palec w aparacie uaza kręci się w lewą stronę w poldku zdaje się w prawą.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości