Rezystor do zapłonu uaza
Moderator: Student
- Żuczek
-
- Posty: 215
- Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Rezystor do zapłonu uaza
Przmierzam się do zmiany zapłonu na elektroniczny w silniku uaza, mam już podstawowe elementy (cewka, zapłon moduł- wszystko uazowe) brak mi tylko rezystora (coś takiego jak tu:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85027991 )- podobno bez niego cewka pada. Czy poza oryginalnym zamiennik jakiś ktoś przetestował, ewentualinie czy ktoś wie jakie sa parametry tego oryginalnego żebym sam mógł dobrać
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85027991 )- podobno bez niego cewka pada. Czy poza oryginalnym zamiennik jakiś ktoś przetestował, ewentualinie czy ktoś wie jakie sa parametry tego oryginalnego żebym sam mógł dobrać
Gaz- Designed for Żuczek
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Napisz jeszcze czy masz też aparat przystosowany do elektronicznego modułu zapłonowego (ten z czujnikiem hallotronowym zamiast przerywacza), bo o tym nie napisałeś. Zamiast UAZowej cewki daj taką od żukensa lub poloneza. Wtedy rezystor będzie niepotrzebny, cewka cały czas będzie zasilana napięciem takim jak w instalacji. Jednak jak masz taką możliwość, to zostaw oryginał z rezystorem. Patent ten polega na tym, że cewka zapłonowa skonstruowana jest na napięcie znamionowe około 8V, mniej więcej tyle co wynosi napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika. Podczas rozruchu przekaźnik podaje zasilanie na cewkę bezpośrednio, z pominięciem rezystora. Po zakończeniu rozruchu, kiedy napięcie w instalacji pojazdu wróci do normalnej wartości, w szereg z cewką włączany jest ów rezystor aby zabezpieczyć cewkę przed uszkodzeniem. Dzięki temu podczas rozruchu mamy iskrę o takiej samej energii jak podczas pracy w warunkach znamionowych. Ważne jest to szczególnie zimą ...
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
A problem rezystora i słabej iskry podczas rozruchu można zlikwidować także tym ustrojstwem:
http://www.allegro.pl/item118060966_pro ... l_200.html
Założyłem to u siebie w Nivie i efekt jest zauważalny.
http://www.allegro.pl/item118060966_pro ... l_200.html
Założyłem to u siebie w Nivie i efekt jest zauważalny.
Re: rezystor
Nie ma takiej opcji, palec w aparacie uaza kręci się w lewą stronę w poldku zdaje się w prawą.rom.tar pisze:moim zdaniem rozwiązaniem przyszłościowym wzorem ZUKa dorobić redukcję doaparatu poloneza izastosować zapłon w całości z poloneza.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości