mechanizm róznicowy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

jawor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt sie 08, 2003 12:05 pm
Lokalizacja: Stargard

mechanizm róznicowy

Post autor: jawor » pn lut 13, 2006 10:17 pm

Witam! :D
Z góry przyznam się , że jestem laikiem jeśli chodzi o sprawę , o którą chcę zapytać i prosić o radę doświadczonych forumowiczów.
Posiadam Uaza 469B i chciałbym zamontować do niego blokadę mechanizmu różnicowego.Jaka byłaby dobra i na kieszeń pracownika bud żetówki.Co wiążę się z takim montażem ?Czy trzeba wtedy na coś uważać?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
nowicjusz
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: nowicjusz » pn lut 13, 2006 10:20 pm

ja za taką nową blokadę zapłaciłem 450zł,
szukam samuraia!!!

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » pn lut 13, 2006 10:27 pm

Skorzystaj z opcji szukaj,było o tym już kilka razy,a nawet spójrz pare tematów w dół,tam tez jest.Na allegro znajdziesz i na tutejszej giełdzie tez powinno byc!Pozdrawiam!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 13, 2006 11:20 pm

najtansza blokada krzywkowa :)2 i jak dla ciebie to bedzie rewelcja bo automatyczna :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt lut 14, 2006 9:14 am

krzywkowa dobra !jak będziesz zakładać jedną to zapodaj na przód!
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt lut 14, 2006 1:42 pm

gaaz99 pisze:krzywkowa dobra !jak będziesz zakładać jedną to zapodaj na przód!
a na krotkie dystanse po czarnym mozna jechac bez wypinania sprzegielek? czy pojedzie na zakrecie prosto albo cos w ten desen?

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » wt lut 14, 2006 3:27 pm

chiquito83 pisze:
gaaz99 pisze:krzywkowa dobra !jak będziesz zakładać jedną to zapodaj na przód!
a na krotkie dystanse po czarnym mozna jechac bez wypinania sprzegielek? czy pojedzie na zakrecie prosto albo cos w ten desen?
Można cały czas w sumie śmigać z zapiętymi sprzęgiełkami, np. gazie66 masz taki mechanizm w standardzie w obydwu mostach, tylko trzeba się przyzwyczaić do pewnej techniki jazdy :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt lut 14, 2006 6:16 pm

kacperekk pisze:
chiquito83 pisze:
gaaz99 pisze:krzywkowa dobra !jak będziesz zakładać jedną to zapodaj na przód!
a na krotkie dystanse po czarnym mozna jechac bez wypinania sprzegielek? czy pojedzie na zakrecie prosto albo cos w ten desen?
Można cały czas w sumie śmigać z zapiętymi sprzęgiełkami, np. gazie66 masz taki mechanizm w standardzie w obydwu mostach, tylko trzeba się przyzwyczaić do pewnej techniki jazdy :wink:
dzieki :) a ta inna technika to na czym polega?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt lut 14, 2006 8:42 pm

Na trafianiu w droge :D :o nie no...nie wiem :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » wt lut 14, 2006 11:40 pm

No chłopaki może bzdury gadam to poproszę o wyprostowanie, ale generalnie zdaje mi się że tak jak Daniel pisze na stronce http://daniels.lumena.com/suzuki/Locker.htm :roll:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr lut 15, 2006 12:22 am

kacperekk pisze:No chłopaki może bzdury gadam to poproszę o wyprostowanie, ale generalnie zdaje mi się że tak jak Daniel pisze na stronce http://daniels.lumena.com/suzuki/Locker.htm :roll:
czyli jak lepiej? blokada na tyl czy na przod? 70% teren 30% czarne

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » śr lut 15, 2006 12:30 am

chiquito83 pisze:
kacperekk pisze:No chłopaki może bzdury gadam to poproszę o wyprostowanie, ale generalnie zdaje mi się że tak jak Daniel pisze na stronce http://daniels.lumena.com/suzuki/Locker.htm :roll:
czyli jak lepiej? blokada na tyl czy na przod? 70% teren 30% czarne
Nie no ja myślę ze Gazzowi99 chodziło o to z tym wsadzaniem na przód żeby je używać (zużywać) jedynie z zapiętym 4x4 czyli w terenie kiedy jest potrzebne, na czarnym i tak nikt nie jeździ 4x4 a większość odpina sprzęgiełka tak że dyfer się już wogóle nie kręci, a w terenie czy tylni czy przedni jest blokowany, to chyba już sporo daje.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr lut 15, 2006 12:37 am

kacperekk pisze:
chiquito83 pisze:
kacperekk pisze:No chłopaki może bzdury gadam to poproszę o wyprostowanie, ale generalnie zdaje mi się że tak jak Daniel pisze na stronce http://daniels.lumena.com/suzuki/Locker.htm :roll:
czyli jak lepiej? blokada na tyl czy na przod? 70% teren 30% czarne
Nie no ja myślę ze Gazzowi99 chodziło o to z tym wsadzaniem na przód żeby je używać (zużywać) jedynie z zapiętym 4x4 czyli w terenie kiedy jest potrzebne, na czarnym i tak nikt nie jeździ 4x4 a większość odpina sprzęgiełka tak że dyfer się już wogóle nie kręci, a w terenie czy tylni czy przedni jest blokowany, to chyba już sporo daje.
ok to chyba dobra koncepcja

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lut 15, 2006 7:21 am

Czyli jakby miec załozona na przodzie ta blokade to moge jej uzywac tylko w ekstramalnych wypadkach ... ?? I gdzie można dostac te blokady ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lut 15, 2006 7:49 am

tylko naprzodzie to mozesz sie zdziwic na asfalcie bo lubi jednak ciagnac gdzie chce :lol: :lol: kumpel miał załozona na tył i robiła pieknie zeroproblemów na asfalcie tylko trzeba potestowac na zakretach i sie przyzwyczaic :lol: :lol: naprawde trakcja sie poprawia bardzo
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr lut 15, 2006 8:33 am

krzywka na tyle też zle wpływa na sterownośc to tak jak w traktorze zapniesz blokade niesłucha kierownicy , a zprzodu w terenie wyciąga gdzie skręcasz ,a i przód cięższy to i kontakt z ziemią na wykrzyżu ma raczej częściej :)2 testowałem te wersje u siebie i i mysle że krzywka na przód (chyba że na dwa mosty :lol: )
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr lut 15, 2006 9:10 am

W rosji generalnie blokada jest montowana w tylnim moscie , oczywiscie w kregu praktykow zdania sa podzielone ja mysle ze to jest jak w tym powiedzeniu " jeden lubi corke a drugi tesciowa" osobiscie jezdzilem we wszystkich trzech wariantach najlepiej robi jak jest oczywiscie z przodu i z tylu , tu teoria co do tylu jest taka ze jak zjedziesz z czarnego a zaczyna sie cos dziac to blokada w tylnim moscie pomaga bez tracenia czasu na wlaczanie przodu , no jak wkleisz z tylnia blokada to przedni most nie bardzo pomaga, a jak masz z przodu blokade to raczej na pewno wyjedziesz chyba ze jest juz dupa.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lut 15, 2006 12:00 pm

tylko ze zastosowanie blokady z przodu i z tyłu powoduje utrate sterownosci opowiadali ludzie co mieli porobione tak uazy do rajdów
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » śr lut 15, 2006 1:39 pm

ja miałem krzywki z przodu i z tyłu jezdziło się faktycznie inaczej w zakrętach ,ale zasuwał wszędzie :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lut 15, 2006 3:00 pm

Czyli jakbym miał załóżnoną na przód...to bez względnie czy sprzęgiełka załączone czy rozłączone, czuc róznicę ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr lut 15, 2006 4:13 pm

Przemekslaw pisze:Czyli jakbym miał załóżnoną na przód...to bez względnie czy sprzęgiełka załączone czy rozłączone, czuc róznicę ?? :roll:
Nie no bez jaj, jak odepniesz sprzęgiełka to nie możesz odczuć obecności blokady 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr lut 15, 2006 5:04 pm

Didymos pisze:
Przemekslaw pisze:Czyli jakbym miał załóżnoną na przód...to bez względnie czy sprzęgiełka załączone czy rozłączone, czuc róznicę ?? :roll:
Nie no bez jaj, jak odepniesz sprzęgiełka to nie możesz odczuć obecności blokady 8)
Dzieki :D ,o to mi właśnie chodziło 8) A jak jest z ceną obecnie...dalej 400-500 pln ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lut 15, 2006 6:21 pm

ja sprzedawałem komplety 2x blokada to klieci brali tez sprzegiełka aby na asfalt rozpinac przód :lol: :lol: i sobie chwalili
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lut 15, 2006 6:52 pm

a sprzęgiełka spinają półosie z kołami i dyfer jest dalej zblokowany - niezależnie od przekazywania momentu przez przedni wał?
czy się mylę?

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 15, 2006 6:56 pm

No tak jest ale w gazie czasem jezdzilem po czarnym z zapietymi sprzegielkami i blokada i duzej roznicy nie bylo.
Przy predkosciach ok 50 wiele sie nie dzieje.
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość