Strona 1 z 1

sworznie zwrotnic kulowe

: śr mar 01, 2006 10:33 pm
autor: czapla_offroad
Witam
Jak robią te sworznie? Są jakieś zalety? Mają jakąś przewage nad standardowymi sworzniami?

: śr mar 01, 2006 10:44 pm
autor: NuVo
Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!

: śr mar 01, 2006 10:51 pm
autor: benes
Ja tam jestem zadowolony ale...
Jak je założyłem nie potrzebne były żadne podkładki regulacyne na lewej zworotnicy a na prawej musiałem założyć te najcieńsze. Trochę się dziwiłem ale wszystko było OK. Po około 1,5 roku zauwarzłem luzy. Po rozkręceniu (lewa zwrotnica) okazało się że na skutek niewielkiego luzu kulka wyrobiła gniazdo i sworzeń był do wymiany. Po wymianie odrazu zrobiłem małą podkładkę coś na wzór ze zwykłych standardowych sworzni i dodałem odpowiednią ilość podkładek regulacyjnych.

: śr mar 01, 2006 10:55 pm
autor: Bart03
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:

: śr mar 01, 2006 11:03 pm
autor: benes
ja jak bym zmieniał to już na łożyskowane

: śr mar 01, 2006 11:05 pm
autor: NuVo
Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
A jakie ma w standardzie?Tak dla własnej wiadomosci.
PS.będe o kolejny stopień wtajemniczenia :D

: śr mar 01, 2006 11:06 pm
autor: benes
Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
W standarcie moze i mają ale te najnowsze, znajomy ma rocznik 92 czy 93 i miał stare swożnie

: śr mar 01, 2006 11:08 pm
autor: NuVo
Ja mam 78',doinformujcie mnie bo niechce mi sie rozbierac zwrotnicy żeby zobaczyć :D

: śr mar 01, 2006 11:30 pm
autor: vandall1
Tam sa tulejki brązowe,które nie koniecznie są złym rozwiązaniem,ale są dość kłopotliwe w regeneracji.
http://www.uazbuka.ru/lib/orlovar/rear1axle.htm

: śr mar 01, 2006 11:43 pm
autor: Władek
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!

Ojcem jestem ale poprawiał Cię nie będę. Mam sworznie łożyskowe i są znakomite. Kręci się bez porównania łatwiej, niż przy standardowych. Kulowych nie testowałem.

: czw mar 02, 2006 8:05 am
autor: gÓral świętokrzyski
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe
:o 8)

to się pomyliłeś bo kulowe to są zwrotnice a nie sworznie zwrotnic

: czw mar 02, 2006 9:54 am
autor: Bart03
no widzisz goral ty tez jestes niedoinformowany - masz tu i sobie poogladaj: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89438136

: czw mar 02, 2006 10:00 am
autor: Bart03
NuVo pisze:
Bart03 pisze:
NuVo pisze:Yyy z tego co mi wiadomo to standartowo w Uazie są kulowe,natomiast lepsze są łożyskowe,oczywiście cena wyższa ale lepiej robią,bo jak wiadomo łożysko daje mniejsze opory.Jeśli się w czyms pomyliłem to niech mnie ojcowie poprawią!
jasne ze sie pomyliles wiec cie poprawiam - uaz w standardzie nie mial kulowych sworzni :wink: a co do lozyskowych to i owszem sa :)2 ale nawet w patrolu tez sie lubia z czasem posypac :lol:
A jakie ma w standardzie?Tak dla własnej wiadomosci.
PS.będe o kolejny stopień wtajemniczenia :D
no nie wiem jak ci to opisac - to cos w postaci grzybka z podkladka cierna - tak jakbys placzyle dwa sworznie jeden o wiekszej a drugi o mniejszej srednicy

: czw mar 02, 2006 1:14 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Bart03 pisze:no widzisz goral ty tez jestes niedoinformowany - masz tu i sobie poogladaj: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89438136
yyy no ten teges :oops:

bije się w pierś

To je nowy wynlazek czy już od któregoś roku było to zakaładna do zwrotnic??

: czw mar 02, 2006 5:44 pm
autor: Bart03
do 93 napweno byly te najczesciej spotykane w ksztalcie grzybka a potem czort wie - ja mialem tylko z tymi rocznikami do czynienia - nowszych uazow nie posiadalem i nie rozbieralem :lol:

: czw mar 02, 2006 6:38 pm
autor: motokogut
ale w tych łożyskowanych trzeba na duże kamienie uważać, przy dużych szybkościach, bo lubieją pękać (zewnętrzna bieżnia).

: czw mar 02, 2006 10:13 pm
autor: Władek
motokogut pisze: przy dużych szybkościach,

Spoko! Uazowi to nie grozi... :wink:

: pt mar 03, 2006 7:19 am
autor: Przemekslaw
Władek pisze:
motokogut pisze: przy dużych szybkościach,

Spoko! Uazowi to nie grozi... :wink:

Dla Uaza 80-100 to juz bedzie spora predkośc.... :D

: pt mar 03, 2006 2:09 pm
autor: motokogut
Przemekslaw pisze: Dla Uaza 80-100 to juz bedzie spora predkośc.... :D
no to jest trywialne że przy takich :wink: :)2 kolejny poziom szybkości to już lot ptaka :D chociaż musze powiedzieć że jechałem kiedyś 140km/h jak miałem jeszcze 2,8 benzyne mesia. i mieżone przez inny samochód.