Co się bardziej opłaca

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

wojo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 18, 2006 11:22 am
Lokalizacja: Sc

Co się bardziej opłaca

Post autor: wojo » ndz mar 19, 2006 9:50 am

Zastanawiam się nad zmianą silnika w uazie jak uważacie co lepsze przekładka silnika czy instalacja gazowa i jakie mogą być tego koszty eksploatacji


aha i podkreślam , że on ma służyc do jazdy w terenie

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz mar 19, 2006 10:25 am

Tańsza w założeniu będzie instalacja gazowa
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz mar 19, 2006 10:31 am

Tak.....gaz :)2
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » ndz mar 19, 2006 11:39 am

Gaz będzie tańszy, zależy czy chcesz zakładać nówkę czy chcesz mieć go wbitego i jakiej firmy ma być instalka. Jeżeli kupisz używkę wyjdzie tanio.
Z silnikiem jest wiele motania.
Wybór należy do Ciebie :D
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

wojo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 18, 2006 11:22 am
Lokalizacja: Sc

Post autor: wojo » ndz mar 19, 2006 11:46 am

Powiem tak silnik moge mieć za 700 zł a ta instalacja może nie być wbita bo on do lasu idzie będę tam nim jeździł bo nie mam prawka i jeszcze do niego cztery lata więc tata i ja wymyśliliśmy że kupimy diesla i do lasu będzie jeździł na opale , znajomy mi mówił że bałby sie do uaza założyć instalacje gazową tylko że jak by był silnik merola to już bym miał wspomaganie :D

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » ndz mar 19, 2006 11:52 am

Ja na twoim miejscu bym namotał do uaza andorię- sam mam gaz w swoim i przeklinam ta instalację, tego co ją wymyślił, założył i całą jego rodzinę 3 pokolenia wstecz!!
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

wojo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 18, 2006 11:22 am
Lokalizacja: Sc

Post autor: wojo » ndz mar 19, 2006 11:55 am

Wiesz mi chodzi o to żebym jeszcze miał go zaco tankować :lol:

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 19, 2006 12:28 pm

To OO jest aż tak wiele tańszy od LPG ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » ndz mar 19, 2006 12:44 pm

paranoic_killer pisze:Ja na twoim miejscu bym namotał do uaza andorię- sam mam gaz w swoim i przeklinam ta instalację, tego co ją wymyślił, założył i całą jego rodzinę 3 pokolenia wstecz!!


wiesz u ciebie to lezy problem nie w tym ze jest instalacja, ale w jej stanie, sam wiesz dobrze jak to wyglada, jak byś zalozyl nowa tak jak trzeba to i by nie bylo problema
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz mar 19, 2006 8:48 pm

paranoic_killer pisze:Ja na twoim miejscu bym namotał do uaza andorię- sam mam gaz w swoim i przeklinam ta instalację, tego co ją wymyślił, założył i całą jego rodzinę 3 pokolenia wstecz!!
.......a cuż to cię, aż tak, do gazu zniechęciło????? 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » ndz mar 19, 2006 10:54 pm

faziuaz pisze:
paranoic_killer pisze:Ja na twoim miejscu bym namotał do uaza andorię- sam mam gaz w swoim i przeklinam ta instalację, tego co ją wymyślił, założył i całą jego rodzinę 3 pokolenia wstecz!!
.......a cuż to cię, aż tak, do gazu zniechęciło????? 8)


nie zniecheciło tylko ma ze sie brzydko wyraze do dupy instalacje LPG, przez co syf nie chce za bardzo palic nawet
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz mar 19, 2006 11:23 pm

to kup sobie h3 w dieslu :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pn mar 20, 2006 12:47 pm

wojo pisze:Powiem tak silnik moge mieć za 700 zł a ta instalacja może nie być wbita bo on do lasu idzie będę tam nim jeździł bo nie mam prawka i jeszcze do niego cztery lata więc tata i ja wymyśliliśmy że kupimy diesla i do lasu będzie jeździł na opale , znajomy mi mówił że bałby sie do uaza założyć instalacje gazową tylko że jak by był silnik merola to już bym miał wspomaganie :D
No to jak możesz mieć silnik za 700zł i kogoś kto ci to wszystko zmota za niewielkie pieniadze to bierz i śmigaj na opale, gorzej jak bedziesz chciał wyjechać poza las :D Bo faktycznie żeby gaz w uazie dobrze robił to musi być dobra instalka a taka kosztuje.
Przekalkuluj i sam dojdziesz do wniosku :wink:
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn mar 20, 2006 2:03 pm

Jeżdzić na redbulu czy na gazie bez wbitej instalacji - ja bym wybrał pierwsze tego w dowodzie nie widać
Prędzej policmajster dopatrzy się że masz instalacje gazowa niz gnojowicę w zbiorniku
Sprawa druga skąd w lesie gaz - od gajowego Gugały??
Merol robił też diesle :D powiem więcej robi nadal
Wspomaganie to będziesz miał jak sobie jeszcze przekładnie zamontujesz 8)
Jak jest diesel zostaw diesla - bawić sie w opał przy okazjonalnym jeżdzeniu :)3
Jak diesel padaka wywalić wsadzić benzyne i tak samo jak mało bedzie jeżdził to po co gaz
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn mar 20, 2006 2:16 pm

"Bo faktycznie żeby gaz w uazie dobrze robił to musi być dobra instalka a taka kosztuje. "
Ja mam najtańsza zapewne bo zakładan jeszcze za czasów świetności mojego uaza w policji (znaczy to co zostało czyli butla i parownik bo reszta była wycięta przed przetargiem :evil: mixer zrobiłem sam ) śmiga jak ta lala zero problemów jak coś nie idzie to się śrubę odkręca i wio
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

wojo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 18, 2006 11:22 am
Lokalizacja: Sc

Post autor: wojo » pn mar 20, 2006 4:15 pm

AKURAT Z PRZEKŁADKĄ TO NIE BĘDZIE PROBLEMÓW CZYLI MÓWICIE ŻEBY WSADZAĆ DIESLA MEROLA

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » pn mar 20, 2006 4:31 pm

wojo pisze:AKURAT Z PRZEKŁADKĄ TO NIE BĘDZIE PROBLEMÓW CZYLI MÓWICIE ŻEBY WSADZAĆ DIESLA MEROLA
Podstawowe pytanie ktorego merola masz za te 700zł ??
Polecam nie mniej jak 240 D od 123, mial jakies 72KM i 137Nm po wyjechaniu z fabryki, teraz ..... :lol:
Mozesz to zmotac ze skrzynia uaza - sa gotowe flansze lub ze skrzynia merola ale to juz trzeba przerabiac reduktor, dorabiac conieco i kombinowac...
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

wojo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob mar 18, 2006 11:22 am
Lokalizacja: Sc

Post autor: wojo » pn mar 20, 2006 5:41 pm

będzie w nim montowana skrzynia z Mercedesa

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » śr mar 22, 2006 1:18 am

Jak będziesz robił malutkie przebiegi po lesie koło domu, to kasę wydaj lepiej na paliwo, a nie na przeróbki. Z tym zawsze zdążysz, a jak za rok się okaże, że cie w UAZie wku..ia wszystko i będziesz chciał się go pozbyć, to nie będziesz żałował zainwestowanych pieniędzy.

Pojeździć, niech wytrzęsie dupę i poobija łapki, a potem motać.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » śr mar 22, 2006 3:31 pm

No cóż Slawquu- tu masz rację, ale z drugiej mańki gdybym miał możliwość wyboru to jednak zapodałbym dieselka. Nie lubie LPG, wpienia mnie to ze miejsce zajmuje no a moja instalka to już jest dzieło sztuki samo w sobie :wink:
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw kwie 06, 2006 6:25 pm

jesli ja bym zkladal ropniaka to napewno nie od merca, stare ciezkie i duzo palonce klekoty, zapodalbym od sprintera 2.9 albo LT 2.4 ew. KIA 2.7 , ale nikt nienamowil by mnie ma merca z beczki, w zyciu :)2, a nadoria tak samo ciezka a zeby wgrzebac pare koni to tzreba turbo i intercoller zkladac i pompe na max wydajnosc ustawic ale to tez nie to
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » czw kwie 06, 2006 6:51 pm

Stare klekoty,ale proste w konstrukcji,niema sie co popsuć,a wrzuć motor od Sprintera napakowanego elektroniką,niech coś siądzie w terenie i co ??
Przeciez nowe Mercedesy jeżdżą tylko w nocy,bo w dzień stoją na serwisie.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » czw kwie 06, 2006 7:56 pm

Ja ostatnio ujeżdżam LT-ka i przyznam, że silnik razem ze skrzynią chętnie bym widział w uazie. Skrzynia 1,2,3,4 krótkie jak w UAZie, a 5 jako nadbieg. No i długi dostawczak z silnikiem 2,5 pali średnio ok 8 litrów.

Ale raczej koszt zakupu takiego sprzęta mija się z celem.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw kwie 06, 2006 9:20 pm

Andreos pisze:Ja ostatnio ujeżdżam LT-ka i przyznam, że silnik razem ze skrzynią chętnie bym widział w uazie. Skrzynia 1,2,3,4 krótkie jak w UAZie, a 5 jako nadbieg. No i długi dostawczak z silnikiem 2,5 pali średnio ok 8 litrów.

Ale raczej koszt zakupu takiego sprzęta mija się z celem.
znajomy ma w uazie 2.9 sprintera ze srzynia uaza i sobie chwali a komputer tylko do wtrysku, drugi znajomy ma w gazie od LT ze srzynia patrola i ten to dopiero wymiata
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt kwie 07, 2006 8:18 am

Problem w tym że sprawa z opałem nie jest tak różowa :/ w polsce z jakością paliwa bywa różnie, więc może sie tak zdażyć że na tym opale w ogóle do lasu nie dojedziesz, w najlepszym wypatku zapcha ci filtr paliwa, albo padną ci końcówki wtryskiwaczy razem z pompą, albo tak zasiarczy ci silnik że znowu bedziesz sie musiał przesiąść na uazowski. Gdyby jakoś opału w polsce była gwarantowana (hehehe o czym ja mówie) to by sie może opłacało, ale ja bym nawet nie ryzykował mieszania 1:1 OO i ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość