Strona 1 z 1

Diesel gaśnie w wodzie...

: pn kwie 03, 2006 9:07 am
autor: Dzieżok
Oczywiście fakt całkowitego zalania przez filtr powietrze pomijamy...

A efekt był taki, że wczoraj po prawie karzdym wiechaniu do głąbszej wody (na wysokość koła, czyli jakoś tak do połowy wysokości pompy wtryskowej) silnik tracił strasznie szybko obroty po czym jak zdąrzyłem wysprzęglić to powoli wchodził na spowrotem na obroty i było ok, a jak nie zdąrzyłem to zapaliśsyfa się już nie dało. :o

DLACZEGO??

: pn kwie 03, 2006 9:09 am
autor: gosc
jaki silnik ??

: pn kwie 03, 2006 9:10 am
autor: Dzieżok
zapomniałem dodać :) fakt

300 mercedes

: pn kwie 03, 2006 9:18 am
autor: gosc
no to niewiem :)21 ..................................................................................................a tak powaznie jakie sterowanie pompa (czy jest puszka el. przy pompie)?

: pn kwie 03, 2006 9:23 am
autor: Dzieżok
to było by za proste jak by była puszka alektriczka przy pompie, ale jest to normalna mechaniczna pompa Silnik z MB 123.

Jak się już zdusił, to strasznie śmierdziało z niego ropą...

a zapalanie wychodziło do pewnego czasu na sznurku, ale niestety skończyło sięwycofem z poligonu na linie pod sam dom. i nie odpalił więcej...

: pn kwie 03, 2006 9:33 am
autor: gosc
kurna ale zagadka , jedyna mysl ktora przychodzi mi do glowy to taka ze do zbiornika paliwa dostala sie woda i zatarla sie pompa , ale powiedz czy rozrusznik kreci silnikiem czy nie , i odkrec przewod wtrysku i sprawdz czy pompa podaje cisnienie

: pn kwie 03, 2006 9:38 am
autor: Dzieżok
Tak kręci rozrusznik,
2. Faktem jest że ostatni tydzień jeździł na mieszance ropy i wody, jak to zopaczyłem to zwątpiłem, teraz mam nowy bak paliwa, (szczelny)
3. To może byćcałkiem niezła myśl żeby zobaczyćczy pompa podaje ciśnienie.



Jakie są efekty zatarcia pompy wtryskowej, czy ktoś wie.. Jakie to dźwięki wydaje i jak się zachowuję ??

: pn kwie 03, 2006 9:55 am
autor: gosc
kiedy sie zatrze niepodaje paliwa , sprawdz i napisz

: pn kwie 03, 2006 9:57 am
autor: wieprzowina
jeśli masz taką mozliwość wyciąg na wierzch wtryskiwacze i kręcąc rozrusznikiem patrz czy wyrzucają paliwo - czy pompa jest w stanie nie otworzyć.

: pn kwie 03, 2006 10:06 am
autor: Dzieżok
Dzięki w takim razie, postaram się to wieczorkiem rozebrać i zobaczyć.

Wrócimy do tematu jutro albo w środę.

: wt kwie 04, 2006 3:19 pm
autor: Olek1605
Dzieżok pisze:Tak kręci rozrusznik,
2. Faktem jest że ostatni tydzień jeździł na mieszance ropy i wody, jak to zopaczyłem to zwątpiłem, teraz mam nowy bak paliwa, (szczelny)
3. To może byćcałkiem niezła myśl żeby zobaczyćczy pompa podaje ciśnienie.


Jaka była ta dziura że ci sie woda do baku lała :lol: ??

: śr kwie 19, 2006 2:30 pm
autor: Dzieżok
Już wszystko jasne,

Wody się bał i dalej sie boji, bo obudowa filtraa jest nieszczelnie przymocowana do kolektora ssącego, a zapalić się go nie dało bo poprostu najnoralniej w świeci spalił więcej niż mi sięwydawało (jakieś 24l na setke ) ale w terenie, to mu wolno.

Bak jest wyciągnięty na pake do tyłu, ale faktem jest że był pod wodą :D

: śr kwie 19, 2006 3:41 pm
autor: gosc
paliwa braklo :o trzeba bylo sprawdzic najpierw a nie kolegow do wysilku psychicznego zmuszac :)21

: śr kwie 19, 2006 5:57 pm
autor: faziuaz
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: śr kwie 19, 2006 6:53 pm
autor: Andreos
ręce opadają :-?

: śr kwie 19, 2006 7:07 pm
autor: pavvel
przeczytalem i nie wierze prowakacja panowie prowokacja :)4

: śr kwie 19, 2006 7:11 pm
autor: Przemekslaw
gosc pisze:paliwa braklo :o (...)
:)20 :)20 :)20 :)2 :)2 :)2 :)2 :)20 śmiechu powstrzymac nie mogę
:)21

: śr kwie 19, 2006 8:24 pm
autor: Bury
nic dodac nic ując. Pozdrawiam. :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 !! !! !!

: pn kwie 24, 2006 9:58 am
autor: Dzieżok
Już siętak nie śmiejcie

Się okazało (kolejna prawda) że paliwa jeszcze z 10 - 13 litrów zostało, tylko sięsmok upie... i jak tylko wyjeżdżałem na płaskie żeby zobaczyć co jest grane to w przewody nabierał znowu roby a na zjazdach już nie brał,

: pn kwie 24, 2006 11:39 am
autor: Piotrek M
Ten silnik ma takie zaworki od podciścień z membraną z przodu silnika. Może tam masz jakąś nieszczelność. Wiem że jak coś jest nie ok. z tą membraną to silnik też trochę "dziwnie sie zachowuje"
Chodzi mi o silnik 300 D z mietka 123

: wt kwie 25, 2006 8:50 am
autor: Dzieżok
tą membranę wymieniam dzisaj bo faktycznie jest walnięta, wspomaganie hamulców wogóle, wręcz bym powiedział że olej jest w przewodach od podciśnienia :]

NIestety się okazało że strat jest trochę więcej, bo krzynia biegów też się rozwaliła (sama).

: sob kwie 29, 2006 9:53 am
autor: motokogut
Dzieżok pisze: Już wszystko jasne...(jakieś 24l na setke ) ale w terenie, to mu wolno.
Coś mi sie zdaje że ciut przy dużo. chyba że non stop parcie na pedał było. :roll: albo to paliwo z wodą tak ciągnął jak opentany... ten to wszystko zeżre :lol: