Jaki silnik do 469b

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

sebi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 12:43 pm
Lokalizacja: Siedlce

Jaki silnik do 469b

Post autor: sebi » pn kwie 03, 2006 2:08 pm

Czołem
Od dziesięciu lat jestem posiadaczem uaza 469b rocznik 85 na oryginalnym silniku. Samochód nie był specjalnie katowanyw terenie. Aktualnie myślę o wymianie silnika, powód to bardzo kiepski stan oryginalnego silnika. Remont kapitalny będzie kosztował około 2-2,5 tys. więc pomyślałem sobie że moż lepszym wyjściem z sytuacji byłaby wymiana. Przeglądając forum, znalazłem kilka tematów o silniku, porównania itd.Chciałbym się Was poradzić co w takiej sytuacji byście mi doradzili. Dodam tylko że zależy mi bardzo aby pozostał napęd 4x4, czyli dochodzi jeszcze sprawa skrzyni i reduktora. Na tą chwile moge mieć silnik sierry 2.3d ze skrzynią za 1500zł, ale czy jest to dobre rozwiązanie?
Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam
sebi

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn kwie 03, 2006 2:45 pm

Remont 2-2.5 koła? :o Jesli serio to kup se na złomie żuka, a jak go zajezdzisz to kupisz nastepnego, albo zrobisz remont za 100zł.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

sebi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 12:43 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sebi » pn kwie 03, 2006 2:59 pm

Taką cene podali mi w warsztacie, też mi się wydaje że dużo. :x
Ale pal licho ich cene remontu, od dawna chodził mi po głowie pomysł zmiany silnika, a teraz mam okazje.
sebi

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pn kwie 03, 2006 3:02 pm

kacperekk pisze:Remont 2-2.5 koła? :o Jesli serio to kup se na złomie żuka, a jak go zajezdzisz to kupisz nastepnego, albo zrobisz remont za 100zł.
Jeśli daje się do szlifu wał, blok, głowicę do kompletnego remontu, wszystkie uszczelki, tłoki, panewki, itd,itp, to niestety prawie tak wychodzi. Fakt, że silnik żuka można nabyć tanio (ostatnio wkładałem do Uaza dla Koła Łowieckiego - 300 zł) i trzeba przyznać, że nawet nieźle jeździ. Zaletą jest w miarę prosty montaż i możliwość wykorzystania paru elementów od Uaza. Z drugiej strony wkładałem kiedyś do swojego Uaza silnik od Merca W 124 - 230-kę benzynową i to było niezłe. Mostów nie rwało, a do przodu jechało :)2
Ostatnio zmieniony pn kwie 03, 2006 5:51 pm przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » pn kwie 03, 2006 3:07 pm

merol beczka (2,4 lub 3.0) - diesel - wada możesz uszkodzić miskę olejową jak mocniej zawadzisz przodem w glebę.
VW LT 2.4 chyba - podobno takie zmoty jeźdzą.
Andoria- no comment.
przejrzyj też forum włoskie--oni też cuśtam wstawiają.
Widziałem też z............................ciągnika silnik.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn kwie 03, 2006 3:32 pm

2,3 od ściery sobie odpuść nie wiem czy to ma z 70 KM, 2,4 z beczki i andoria zdaje się podobna moc ale andoria z żuka jest chyba najłatwiejsza do dopasowania. Ja osobiście skłaniam się w kierunku opcji 300d ale to ciężki kloc. A może jakaś benzyna ?? jeśli koszty paliwa nie są dla Ciebie najważniajsze.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

sebi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 12:43 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sebi » pn kwie 03, 2006 3:51 pm

Obecny silnik jaki siedzi a aucie jest z instalacją gazową więc można by było pomysleć o jakimś benzyniaku. Powiem tak zależy mi na wybraniu najlepszej opcji (możliwości finansowe to około 3tys.).
sebi

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn kwie 03, 2006 4:22 pm

merc benzyna

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 03, 2006 5:07 pm

Jezeli nie do ostrego katowania, to tylko andoria na turbinie

a jeśli koniecznie benzyna to MB 2,3

:)21
LJ 70

sebi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 12:43 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sebi » pn kwie 03, 2006 5:49 pm

Dzięki za zainteresowanie moją prośbą, bardzo żałuję że trafiłem na forum tak późno, pewnie już wcześniej bym rozpoczą modyfikacje mojej maszynki. Padła propozycja założenia andori z turbiną czy orientujecie się jaki jest koszt takiego silnika? Ostrego katowania w terenie raczej nie będzie, (chyba juz nie wrośnie ze mnie zawodowiec :lol:) jednak nie chciałbym założyć jakiegoś muła dzięki któremu nie będę mógł wjechać wogóle w teren i pozostanie mi tylko śmiganie po szosie.
sebi

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 03, 2006 5:55 pm

Tak,jak Ci wiekszość gada:wstawiaj 2.3 benzynke od mesia 124 z oryginalną skrzynią.I wierz mi-to optimum do tego samochodu.
Żadnych starych zajeżdżonych diesli :)3
To mówiła frakcja benzynowa :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn kwie 03, 2006 8:17 pm

Zapodaj oryginał wołgę :)2 Wchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary :)2 Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest :lol: Frakcja benzynowa odłam Rusofilski :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » pn kwie 03, 2006 8:25 pm

vandall1 pisze:Tak,jak Ci wiekszość gada:wstawiaj 2.3 benzynke od mesia 124 z oryginalną skrzynią.I wierz mi-to optimum do tego samochodu.
Żadnych starych zajeżdżonych diesli :)3
To mówiła frakcja benzynowa :)20
Tyle, ze tego mietka chyba nie da się zagazowac najtańszą instalacją :(
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pn kwie 03, 2006 8:31 pm

Bartmann pisze:Zapodaj oryginał wołgę :)2 Wchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary :)2 Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest :lol: Frakcja benzynowa odłam Rusofilski :lol: :lol:
Taaaaa tylko skąd takie cudo pozyskać w stanie godnym uwagi ??
Najłatwiej to chyba samą głowicę od wołgi dorwać, co też daje wzrost szmocy 8)
I dodawać chyba nie muszę, że wołga dawczyni musi być czarna :D
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn kwie 03, 2006 8:43 pm

lisiurski pisze:
Bartmann pisze:Zapodaj oryginał wołgę :)2 Wchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary :)2 Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest :lol: Frakcja benzynowa odłam Rusofilski :lol: :lol:
Taaaaa tylko skąd takie cudo pozyskać w stanie godnym uwagi ??
Najłatwiej to chyba samą głowicę od wołgi dorwać, co też daje wzrost szmocy 8)
I dodawać chyba nie muszę, że wołga dawczyni musi być czarna :D
W sumie skoro kolega ma około 3 klocków to składa się wszystko do kupy. Remont "spodu" głowica wołgi do tego gażnik dwugardzielowy i powstaje niezła maszynka. Wieksza moc, krótsze korbowody. Paweł kolega z Teamu tak ma i u niego BFG 33" robią :)2
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

sebi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 12:43 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sebi » pn kwie 03, 2006 10:32 pm

Powiem tak, jestem lekko skołowany na początku padła propozycja diesla 2,3 i 3,0 oraz andori, potem benzyna 2,3 od merola a na koniec oryginał wołgi, co wybrać :-? . Zdaje sobie sprawe że są tysiące pomysłów na przeróbki i tu właśnie to wychodzi tylko weź i podejmij tą najlepszą decyzje :lol: . Sam początkowo myślałem o dieslu mniej o benzynie a nawet wcale o niej nie myślałem, ale widzę że tą wersje też należy brać pod uwagę. Największe obawy mam jak to wszystko później spasować tzn. silnik skrzynia i reduktor za duży ze mnie amator żebym sobie z tym poradził jednak mam nadzieję że znajdę jakąś złotą rączke w swojej okolicy. No nic poczekam jeszcze trochę na wasze propozycje i trzeba będzie podjąć decyzje.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
sebi

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn kwie 03, 2006 10:48 pm

Najprostsza opcja to UAZO-WOŁGA.
Tutaj potrzebny bedzie też solidny remont. Ale tak czy siak nakład pracy będzie najmniejszy a unikniesz kupy modyfikacji.
Koniecznie weź też pod uwagę, że silniki diesla są pioruńsko ciężkie :)3 Nie wiem jak z benzyniakiem o którym wspominał VANdall (blok zeliwny czy alu?? Jaka moc??) ale w tej opcji zyskałbyś lepsza skrzynke biegów. Reduktor uaza dobry jest nie ma co zmieniać.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn kwie 03, 2006 11:02 pm

Proste rozwiazania są najlepsze :)2 i w zasadzie masz dwa rozwiązania uazo wołga lub andoria z żuka (nie mylić z lublinem) w każdym innym przypadku to roboty w cholerę i kombinowania jeszcze więcej :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 03, 2006 11:11 pm

ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio :lol:

a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe" :)20


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn kwie 03, 2006 11:18 pm

Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio :lol:

a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe" :)20


:)21
Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 03, 2006 11:22 pm

Bartmann pisze:
Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio :lol:

a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe" :)20


:)21
Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)

najlepiej zestrojona,uazo-wołge widziałem u Bormana, pisał tu na forum

co i jak :)1

ale uwierz, głowica , kolektory i gaźnik to jeszcze nie uazo-wołga




:)21
LJ 70

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn kwie 03, 2006 11:24 pm

Bartmann pisze:
Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio :lol:

a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe" :)20


:)21
Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)
Zacznij od kolektora pod gaźnik dwugardzielowy a potem szukaj głowicy co do niego pasi :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn kwie 03, 2006 11:32 pm

Ejjjjjj :( :(
Mam silnik i głowicę Wołgi...wolę nie zmieniać !! :lol:
Chcę kolektor odpowiedni znależć.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn kwie 03, 2006 11:42 pm

W pierwszym uazie tak było dostałem gażnik ale nie pasił to poszedłem do Wzmot i mowię że chcę kolektor do tego badziewia a koleś że takie to oni na złom wyrzucają i żebym sobie wybral i znalazłem funkiel nówkę ale na otwory pasił to go wyszlifowalem ,głowicę też i śmigał az miło patrzeć i dość oszczędny był a syfa kupił później węgier i go z kraju wywlókł ale długo nie wytrzymałem i za chwile był następny i następny i tak do dziś :)21 [/url]
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 04, 2006 12:23 am

Ja zaś tak powiem:
1/Merc 2.3 na wtrysku od 124-136KM bez kaszlu i przeróbek
2/Skrzynia biegów-miodzio
Się mi nie chce przytaczać tu licznych zalet takiego zestawu-bo się będę po raz n-ty powtarzał.
Wsadzałem to w parę samochodów /uaz i gaz/ i to na prawdę jeżdzi :)2
Uazo-wołga owszem,ale dla mnie ruska technika to ruska technika:kierowiec wiecznie pod maską,u.jebany po łokcie :)3
Sterna wsadzasz i zapominasz o motorze.Fabryczny zestaw-nic nie motasz
Z gazowaniem nie wiem jak jest bo nie gazowałem go nigdy.

A diesel?Cóz-kasztani ten samochód;mosty są do benzyny,klekot,wibracje,zero przyspieszenia i predkości,most tłuczacy w miskę /jest sposób,ale kosztowny/,większa masa.

Motorex 2.3 da radę zakupić za 1.5-2kzł jak sadzę bez większych problemów.Reszta wydatków "materiałowych" bedzie na poziomie 1-1.5 kzł.Robota też coś jeszcze.
Jest to pewnie opcja droższa od uazo-wołgi,ale korzyści też większe.

Najlepiej jak kazdy zostanie przy swoim i nie bedziemy się tu kłócić do wyrzygania :wink:
Ja po prostu lubię jak samochód ma trochę ognia.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości