Jaki silnik do 469b
Moderator: Student
Jaki silnik do 469b
Czołem
Od dziesięciu lat jestem posiadaczem uaza 469b rocznik 85 na oryginalnym silniku. Samochód nie był specjalnie katowanyw terenie. Aktualnie myślę o wymianie silnika, powód to bardzo kiepski stan oryginalnego silnika. Remont kapitalny będzie kosztował około 2-2,5 tys. więc pomyślałem sobie że moż lepszym wyjściem z sytuacji byłaby wymiana. Przeglądając forum, znalazłem kilka tematów o silniku, porównania itd.Chciałbym się Was poradzić co w takiej sytuacji byście mi doradzili. Dodam tylko że zależy mi bardzo aby pozostał napęd 4x4, czyli dochodzi jeszcze sprawa skrzyni i reduktora. Na tą chwile moge mieć silnik sierry 2.3d ze skrzynią za 1500zł, ale czy jest to dobre rozwiązanie?
Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam
Od dziesięciu lat jestem posiadaczem uaza 469b rocznik 85 na oryginalnym silniku. Samochód nie był specjalnie katowanyw terenie. Aktualnie myślę o wymianie silnika, powód to bardzo kiepski stan oryginalnego silnika. Remont kapitalny będzie kosztował około 2-2,5 tys. więc pomyślałem sobie że moż lepszym wyjściem z sytuacji byłaby wymiana. Przeglądając forum, znalazłem kilka tematów o silniku, porównania itd.Chciałbym się Was poradzić co w takiej sytuacji byście mi doradzili. Dodam tylko że zależy mi bardzo aby pozostał napęd 4x4, czyli dochodzi jeszcze sprawa skrzyni i reduktora. Na tą chwile moge mieć silnik sierry 2.3d ze skrzynią za 1500zł, ale czy jest to dobre rozwiązanie?
Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam
sebi
Remont 2-2.5 koła?
Jesli serio to kup se na złomie żuka, a jak go zajezdzisz to kupisz nastepnego, albo zrobisz remont za 100zł.

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Jeśli daje się do szlifu wał, blok, głowicę do kompletnego remontu, wszystkie uszczelki, tłoki, panewki, itd,itp, to niestety prawie tak wychodzi. Fakt, że silnik żuka można nabyć tanio (ostatnio wkładałem do Uaza dla Koła Łowieckiego - 300 zł) i trzeba przyznać, że nawet nieźle jeździ. Zaletą jest w miarę prosty montaż i możliwość wykorzystania paru elementów od Uaza. Z drugiej strony wkładałem kiedyś do swojego Uaza silnik od Merca W 124 - 230-kę benzynową i to było niezłe. Mostów nie rwało, a do przodu jechałokacperekk pisze:Remont 2-2.5 koła?Jesli serio to kup se na złomie żuka, a jak go zajezdzisz to kupisz nastepnego, albo zrobisz remont za 100zł.

Ostatnio zmieniony pn kwie 03, 2006 5:51 pm przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
2,3 od ściery sobie odpuść nie wiem czy to ma z 70 KM, 2,4 z beczki i andoria zdaje się podobna moc ale andoria z żuka jest chyba najłatwiejsza do dopasowania. Ja osobiście skłaniam się w kierunku opcji 300d ale to ciężki kloc. A może jakaś benzyna
jeśli koszty paliwa nie są dla Ciebie najważniajsze.

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Dzięki za zainteresowanie moją prośbą, bardzo żałuję że trafiłem na forum tak późno, pewnie już wcześniej bym rozpoczą modyfikacje mojej maszynki. Padła propozycja założenia andori z turbiną czy orientujecie się jaki jest koszt takiego silnika? Ostrego katowania w terenie raczej nie będzie, (chyba juz nie wrośnie ze mnie zawodowiec
) jednak nie chciałbym założyć jakiegoś muła dzięki któremu nie będę mógł wjechać wogóle w teren i pozostanie mi tylko śmiganie po szosie.

sebi
Zapodaj oryginał wołgę
Wchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary
Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest
Frakcja benzynowa odłam Rusofilski






http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Tyle, ze tego mietka chyba nie da się zagazowac najtańszą instalacjąvandall1 pisze:Tak,jak Ci wiekszość gada:wstawiaj 2.3 benzynke od mesia 124 z oryginalną skrzynią.I wierz mi-to optimum do tego samochodu.
Żadnych starych zajeżdżonych diesli![]()
To mówiła frakcja benzynowa

"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"
Taaaaa tylko skąd takie cudo pozyskać w stanie godnym uwagiBartmann pisze:Zapodaj oryginał wołgęWchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary
Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest
Frakcja benzynowa odłam Rusofilski
![]()

Najłatwiej to chyba samą głowicę od wołgi dorwać, co też daje wzrost szmocy

I dodawać chyba nie muszę, że wołga dawczyni musi być czarna

"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
W sumie skoro kolega ma około 3 klocków to składa się wszystko do kupy. Remont "spodu" głowica wołgi do tego gażnik dwugardzielowy i powstaje niezła maszynka. Wieksza moc, krótsze korbowody. Paweł kolega z Teamu tak ma i u niego BFG 33" robiąlisiurski pisze:Taaaaa tylko skąd takie cudo pozyskać w stanie godnym uwagiBartmann pisze:Zapodaj oryginał wołgęWchodzi prawie bez modyfikacji...no i osprzęt możesz właściwie zostawić stary
Poza tym można z niej jeszcze sporo dodatkowej mocy wykrzesać no i lekka jest
Frakcja benzynowa odłam Rusofilski
![]()
![]()
Najłatwiej to chyba samą głowicę od wołgi dorwać, co też daje wzrost szmocy![]()
I dodawać chyba nie muszę, że wołga dawczyni musi być czarna

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Powiem tak, jestem lekko skołowany na początku padła propozycja diesla 2,3 i 3,0 oraz andori, potem benzyna 2,3 od merola a na koniec oryginał wołgi, co wybrać
. Zdaje sobie sprawe że są tysiące pomysłów na przeróbki i tu właśnie to wychodzi tylko weź i podejmij tą najlepszą decyzje
. Sam początkowo myślałem o dieslu mniej o benzynie a nawet wcale o niej nie myślałem, ale widzę że tą wersje też należy brać pod uwagę. Największe obawy mam jak to wszystko później spasować tzn. silnik skrzynia i reduktor za duży ze mnie amator żebym sobie z tym poradził jednak mam nadzieję że znajdę jakąś złotą rączke w swojej okolicy. No nic poczekam jeszcze trochę na wasze propozycje i trzeba będzie podjąć decyzje.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
sebi
Najprostsza opcja to UAZO-WOŁGA.
Tutaj potrzebny bedzie też solidny remont. Ale tak czy siak nakład pracy będzie najmniejszy a unikniesz kupy modyfikacji.
Koniecznie weź też pod uwagę, że silniki diesla są pioruńsko ciężkie
Nie wiem jak z benzyniakiem o którym wspominał VANdall (blok zeliwny czy alu?? Jaka moc??) ale w tej opcji zyskałbyś lepsza skrzynke biegów. Reduktor uaza dobry jest nie ma co zmieniać.
Tutaj potrzebny bedzie też solidny remont. Ale tak czy siak nakład pracy będzie najmniejszy a unikniesz kupy modyfikacji.
Koniecznie weź też pod uwagę, że silniki diesla są pioruńsko ciężkie

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio![]()
a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe"![]()
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Bartmann pisze:Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio![]()
a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe"![]()
najlepiej zestrojona,uazo-wołge widziałem u Bormana, pisał tu na forum
co i jak

ale uwierz, głowica , kolektory i gaźnik to jeszcze nie uazo-wołga

LJ 70
Zacznij od kolektora pod gaźnik dwugardzielowy a potem szukaj głowicy co do niego pasiBartmann pisze:Oooo.....to może ty mi powiesz jaki kolektor do oryginalnej wołgi, żeby pod dwugardzielowy gażnik było (trzeba cos kombinować???)???:):):):)Mag69 pisze:ta tylko tą uazo-wołge trza złożyć odpowiednio![]()
a nie tak co poniektórzy piszą....."głowica i kolektory okrągłe"![]()

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Ejjjjjj
Mam silnik i głowicę Wołgi...wolę nie zmieniać
Chcę kolektor odpowiedni znależć.


Mam silnik i głowicę Wołgi...wolę nie zmieniać


Chcę kolektor odpowiedni znależć.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
W pierwszym uazie tak było dostałem gażnik ale nie pasił to poszedłem do Wzmot i mowię że chcę kolektor do tego badziewia a koleś że takie to oni na złom wyrzucają i żebym sobie wybral i znalazłem funkiel nówkę ale na otwory pasił to go wyszlifowalem ,głowicę też i śmigał az miło patrzeć i dość oszczędny był a syfa kupił później węgier i go z kraju wywlókł ale długo nie wytrzymałem i za chwile był następny i następny i tak do dziś
[/url]

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Ja zaś tak powiem:
1/Merc 2.3 na wtrysku od 124-136KM bez kaszlu i przeróbek
2/Skrzynia biegów-miodzio
Się mi nie chce przytaczać tu licznych zalet takiego zestawu-bo się będę po raz n-ty powtarzał.
Wsadzałem to w parę samochodów /uaz i gaz/ i to na prawdę jeżdzi
Uazo-wołga owszem,ale dla mnie ruska technika to ruska technika:kierowiec wiecznie pod maską,u.jebany po łokcie
Sterna wsadzasz i zapominasz o motorze.Fabryczny zestaw-nic nie motasz
Z gazowaniem nie wiem jak jest bo nie gazowałem go nigdy.
A diesel?Cóz-kasztani ten samochód;mosty są do benzyny,klekot,wibracje,zero przyspieszenia i predkości,most tłuczacy w miskę /jest sposób,ale kosztowny/,większa masa.
Motorex 2.3 da radę zakupić za 1.5-2kzł jak sadzę bez większych problemów.Reszta wydatków "materiałowych" bedzie na poziomie 1-1.5 kzł.Robota też coś jeszcze.
Jest to pewnie opcja droższa od uazo-wołgi,ale korzyści też większe.
Najlepiej jak kazdy zostanie przy swoim i nie bedziemy się tu kłócić do wyrzygania
Ja po prostu lubię jak samochód ma trochę ognia.
1/Merc 2.3 na wtrysku od 124-136KM bez kaszlu i przeróbek
2/Skrzynia biegów-miodzio
Się mi nie chce przytaczać tu licznych zalet takiego zestawu-bo się będę po raz n-ty powtarzał.
Wsadzałem to w parę samochodów /uaz i gaz/ i to na prawdę jeżdzi

Uazo-wołga owszem,ale dla mnie ruska technika to ruska technika:kierowiec wiecznie pod maską,u.jebany po łokcie

Sterna wsadzasz i zapominasz o motorze.Fabryczny zestaw-nic nie motasz
Z gazowaniem nie wiem jak jest bo nie gazowałem go nigdy.
A diesel?Cóz-kasztani ten samochód;mosty są do benzyny,klekot,wibracje,zero przyspieszenia i predkości,most tłuczacy w miskę /jest sposób,ale kosztowny/,większa masa.
Motorex 2.3 da radę zakupić za 1.5-2kzł jak sadzę bez większych problemów.Reszta wydatków "materiałowych" bedzie na poziomie 1-1.5 kzł.Robota też coś jeszcze.
Jest to pewnie opcja droższa od uazo-wołgi,ale korzyści też większe.
Najlepiej jak kazdy zostanie przy swoim i nie bedziemy się tu kłócić do wyrzygania

Ja po prostu lubię jak samochód ma trochę ognia.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości