Strona 1 z 2
Sprzęgło szczezło
: wt kwie 04, 2006 1:03 pm
autor: paranoic_killer
Panowie jest tak- pedał sprzęgła lata sobie luźno (czyt. bz żadnych oporów) ale wraca do pozycji wyjściowej. Dodam ze przed zimą była wymieniona tarcza, docisk, łapa i wszystko chodziło elegancko. Uaz całą zimę przestał i wczoraj usiłuje ruszyć gadzinę,a tu ździwko...

O co się może rozchodzić??
: wt kwie 04, 2006 1:22 pm
autor: Dzieżok
Sprawdź czy linka się nie urwła była, jak masz na linkę
wiem że banał ale nie pisałeś o tym to moze właśnie to....
: wt kwie 04, 2006 1:28 pm
autor: cykor
Każdy wynalazek ma inaczej, ale większość podobnie

. To nie żadna linka tylko prawdopodobnie pompa sprzęgła naprawy wymaga.
: wt kwie 04, 2006 1:54 pm
autor: Dzieżok
A to skoro tak, to jeszcze wrto było by zapytać czy sprzęgło oryginał czy motane.
w oryginale (nie wiem jak długo i czy nadal) ale sprzęgło jest na linkę, ja mam u siebie cały komplet z MB300, i jaeśli masz Mercedesowskie to faktycznie może być jeszcze tak że gumki w pompce ku.rwa wzięła jak były te mrozy....
: wt kwie 04, 2006 2:01 pm
autor: Kasprol
Dzieżok pisze:A to skoro tak, to jeszcze wrto było by zapytać czy sprzęgło oryginał czy motane.
w oryginale (nie wiem jak długo i czy nadal) ale sprzęgło jest na linkę, ja mam u siebie cały komplet z MB300, i jaeśli masz Mercedesowskie to faktycznie może być jeszcze tak że gumki w pompce ku.rwa wzięła jak były te mrozy....
oczym ty piszesz w uazie nie ma linki sprzegła tylko ciegło a z tego wynika ze kolega ma hydrauliczne tez jest to oryginalne i prawdo podobnie to płyn dał dyla z układu

niestety uaz tak ma ze nie lubi jak sie nie uzywa hamulca czy sprzegła

: wt kwie 04, 2006 2:07 pm
autor: Dzieżok
wiesz co nie bede sie kłucił czy w oryginale jest hydrauliczne czy nie.
Ale nie dam się przekonać że nie ma na linkę bo wielokrotnie to u kumpli wymieniałem albo byłem światkiem jak strzelała właśnie linka...
: wt kwie 04, 2006 2:08 pm
autor: Dzieżok
no ale wracając do tematu niech kolega Killer przeglądnie ten cały układ od pedała do wejścia da obudowy, bo podejrzewam że własnie tam jest problem , bez względu na to czy to jest na linkę czy hydraulicznę.
: wt kwie 04, 2006 2:21 pm
autor: cykor
Dzieżok pisze:wiesz co nie bede sie kłucił czy w oryginale jest hydrauliczne czy nie.
Dzieżok, Ty po prostu jesteś źle wychowany. Kłucisz się o coś o czym nie masz bladego pojęcia. Domyślam się że Twój czterokokołowy pojazd to taki rowerek co zostawia za sobą trzy ślady.
Dzieżok pisze:Ale nie dam się przekonać że nie ma na linkę bo wielokrotnie to u kumpli wymieniałem albo byłem światkiem jak strzelała właśnie linka...
W małych rowerkach jest linka. W kaszlakach pewnie jest linka, ja nie wiem bo kaszlaka nie miałem i nie zamierzam mieć i mój jedyny kontakt z tym samochodem był na kursie prawa jazdy.
Dzieżok pisze:no ale wracając do tematu niech kolega Killer przeglądnie ten cały układ od pedała do wejścia da obudowy, bo podejrzewam że własnie tam jest problem , bez względu na to czy to jest na linkę czy hydraulicznę.
Kasprol już opisał co należy zrobić.
: wt kwie 04, 2006 2:31 pm
autor: Dzieżok
Cykor, wyraźnie napisałem że nie będę się kłucił, więc nie wiem do czego się przyczepiłeś.
Kasprol też nie dał 100% diagnozy. a Myślę że wszyscy staramy się znaleść przyczyne Szczeźniętego sprzęgła.
Nie przekonasz mnie zę w Uaznie nie ma linki sprzęgła, skoro wiielokrotnie ją wymieniałem.
: wt kwie 04, 2006 2:33 pm
autor: Wojtek_K
podnieś maskę i sprawdź płyn /czy jest/ w zbiorniczku
: wt kwie 04, 2006 2:33 pm
autor: cykor
Dzieżok pisze:
Nie przekonasz mnie zę w Uaznie nie ma linki sprzęgła, skoro wiielokrotnie ją wymieniałem.
Nie przekonam, masz rację.
: wt kwie 04, 2006 3:46 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Dzieżok pisze:
Nie przekonasz mnie zę w Uaznie nie ma linki sprzęgła, skoro wiielokrotnie ją wymieniałem.
Ja mam linke w uazie....... od poloneza, pedały od wołgi a sprzęgło robura.
Orginalnie linki jednak brak.
: wt kwie 04, 2006 7:02 pm
autor: vandall1
Kasprol
Wg mnie oryginał to:
1/Pedali w podłodze i system dżwigni i popychacz,albo
2/Pedali w ścianie i hydraulika
Reszta to motadła są.
A jak nie to proszę o foty lub jakieś żródło.
: wt kwie 04, 2006 7:20 pm
autor: paranoic_killer
Panowie zlokalizowałem- pompa nieszczelna. Trzeba będzie zregienerować. Sprzęt jest całkowicie seryjny- ale z tego co wiem to linek tam ni ma- pełna hydraulika...
: wt kwie 04, 2006 7:35 pm
autor: vandall1
Toć wiadomo było,ze coś Ci padło w tej instalacji...Trzeba było szybciej sprawdzić, a nie czekać aż sie towarzystwo pokłóci na inny temat

: wt kwie 04, 2006 9:21 pm
autor: Slawquu
vandall1 pisze:Kasprol
Wg mnie oryginał to:
1/Pedali w podłodze i system dżwigni i popychacz,albo
2/Pedali w ścianie i hydraulika
Reszta to motadła są.
A jak nie to proszę o foty lub jakieś żródło.
Dobrze gadasz... pedały w podłodze, uklad przeniesienia przez układ cięgieł, Pedały podwieszane uklad przeniesienia przez pompe i siłownik..w skrocie hydraulika...zadnych innych rozwiazan nie bylo... na linke to chyba w poldzeru albo w w duzym fiacie
: śr kwie 05, 2006 9:37 am
autor: Kasprol
Panowie ja tez nie bede dyskutował bo sie nie znam

: śr kwie 05, 2006 10:13 am
autor: KUbutek
gÓral świętokrzyski pisze:Dzieżok pisze:
Nie przekonasz mnie zę w Uaznie nie ma linki sprzęgła, skoro wiielokrotnie ją wymieniałem.
Ja mam linke w uazie....... od poloneza, pedały od wołgi a sprzęgło robura.
Orginalnie linki jednak brak.
Góral parę pytań :
Czy tarcza pasowała na wałek ?
Czy jest takiej samej wielkości co UAZowe ?
Od nowa montowałeś i wyważałeś koło zamachowe i docisk.
Dużo motania jest z widełkami wyłączającymi ?
Czy masz jakieś zdjątka ?
: śr kwie 05, 2006 10:34 am
autor: gÓral świętokrzyski
KUbutek pisze:
Góral parę pytań :
Czy tarcza pasowała na wałek ?
Czy jest takiej samej wielkości co UAZowe ?
Od nowa montowałeś i wyważałeś koło zamachowe i docisk.
Dużo motania jest z widełkami wyłączającymi ?
Czy masz jakieś zdjątka ?
Założyłem tarcze roburową tylko dlatego że akurat taką miałem nową
Tarcza pasowała na wałek bez przeróbek
Jest niestety większej średnicy i musiała być na tokrace dopasowana ,zjechana na obwodzie.
Koła zamachowego nie ruszałem, docisk został stary uazowy
Widełki (łapa) bez problemu wchodzą (użyłem łożysko Uazowe)
Zdjęć brak

: śr kwie 05, 2006 11:14 am
autor: KUbutek
gÓral świętokrzyski pisze:KUbutek pisze:
Góral parę pytań :
Czy tarcza pasowała na wałek ?
Czy jest takiej samej wielkości co UAZowe ?
Od nowa montowałeś i wyważałeś koło zamachowe i docisk.
Dużo motania jest z widełkami wyłączającymi ?
Czy masz jakieś zdjątka ?
Założyłem tarcze roburową tylko dlatego że akurat taką miałem nową
Tarcza pasowała na wałek bez przeróbek
Jest niestety większej średnicy i musiała być na tokrace dopasowana ,zjechana na obwodzie.
Koła zamachowego nie ruszałem, docisk został stary uazowy
Widełki (łapa) bez problemu wchodzą (użyłem łożysko Uazowe)
Zdjęć brak

Dzięki.
Myślałem że docisk też zmieniałeś
: ndz kwie 09, 2006 1:39 pm
autor: KUbutek
Czy może być luz między łożyskiem dociskowym a tuleją wyłączającą?
Jak trzyma w łapkach tuleje i poruszam łożyskiem to mam tak z 1 mm luzu. Luz to chyba nie dobrze.
Czy w takim wypadku muszę wymienić łożysko i tuleje.?
: ndz kwie 09, 2006 2:56 pm
autor: gosc
KUbutek pisze:Czy może być luz między łożyskiem dociskowym a tuleją wyłączającą?...
co masz na mysli ,moze chodzi o tuleje prowadzaca

: ndz kwie 09, 2006 8:17 pm
autor: KUbutek
gosc pisze:KUbutek pisze:Czy może być luz między łożyskiem dociskowym a tuleją wyłączającą?...
co masz na mysli ,moze chodzi o tuleje prowadzaca

Mam na myśli to na czym siedzi łożysko docisku w instrukcji napisane jest że jest to tuleja wyłączająca .

: ndz kwie 09, 2006 8:18 pm
autor: gosc
to jest to , a 1mm luzu to zaden luz

: ndz kwie 09, 2006 8:25 pm
autor: KUbutek
Wydłubałem łożysko bo coś tarło po nagrzaniu (około 30 min od odpalenia ) jak włączałem (wciskałem

) sprzęgło . Myślę że może łożysko obraca się na tej tulei po rozgrzaniu .