mechaniczna pompa paliwa a LPG

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

mechaniczna pompa paliwa a LPG

Post autor: Majkello » czw kwie 27, 2006 6:41 pm

witam.
Własnie zakładają mi lpg w uazie i zastanawia mnie temat utrzymania pompy w sytanie używalności.
Spece załozyli elektro zawór na przewód paliwowy i twierdzą, że pompka paliwa będzie pracowała dobrze a ciśnienie przez nią wywołane nie będzie kolidowało z zamkniętym elektrozaworem, bo sama ma zawór przelewowy. Ja takiego zaworu na schemacie się nie dopatrzyłem, ale mam starą instrukcję, to moze i w starych nie było.
i tu pytanie - jak powinno się zrealizowac odciecie paliwa przy zasilaniu LPG żeby pompa paliwa działała w razie potrzeby? słyszałem coś o jakims obiegu zwrotnym do baku??
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw kwie 27, 2006 7:49 pm

podwiąż drutem ten dzyndzelek na pompie do ręcznego pompowania i po temacie - pompa nie pracuje
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw kwie 27, 2006 8:37 pm

homikk pisze:podwiąż drutem ten dzyndzelek na pompie do ręcznego pompowania i po temacie - pompa nie pracuje
jasnie prosze bo chyba tak nie jest
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » czw kwie 27, 2006 8:55 pm

z tym drutem to może być i dobry pomysł chociaż wtedy pompa będzie sucha i membrana może parcieć a w razie potrzeby odpalenia na benzynie to nura pod maske przed i po zapaleniu. Ja co prawda w wołdze ale to tak samo jest testowałem elektrozawór przed pompą i pracowała na sucho i jak była potrzebna to była niesprawna, potem tak jak sie pytales za pompą i powrotem tak ze jak byl na gazie to pompa pompowała w kóko z i do zbiornika i przez lato tak pompowała że paliwo odparowało i jesienią ani sprawnej pompy ani paliwa więc teraz w uazie wyżucam pompe paliwa całkowicie dziure w bloku zaślepiam kawałkiem blachy i montuje elektryczną pompkę paliwa od plaskacza z wtryskiem a napięcie wezme od elektrozaworu więc bedzie się załączać tylko jak będzie miał chodzić na benzynie i zniknie też problem z czekaniem na napenienie gaźnika (mam nadzieję)

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

mechaniczna pompa paliwa

Post autor: niemand » czw kwie 27, 2006 9:07 pm

za ssanie odpowiedzialna jest dzwigienka, a za tłoczenie spreżyna wiec po zamknieciu elektrozaworu zostaje napełniony odcinek do zaworu, sprezuna nie tłoczy-jak w przypadku zamkniecia komory pływakowej pezez zawór iglicowy- Bedzie działało.

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » czw kwie 27, 2006 9:12 pm

troche sie pospieszyłem :oops: Powinienem zacząć tak: Witam Szanowne grono kolegów, fanów radzieckiej motoryzacji i nie tylko :D (lepiej pozno niz wcale :lol: )

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw kwie 27, 2006 9:46 pm

homikk pisze:podwiąż drutem ten dzyndzelek na pompie do ręcznego pompowania i po temacie - pompa nie pracuje
hmm. Rozwiazenie, na miare uaza - drut rulez :D ale inspirujace :D
Wolałbym jedak jakies rozwiazanie umozliwiajace bezproblemowe przełączenie z gazu na benzynę, a jednoczesnie zapobiegajace sparcieniu membrany.
Rozumiem, ze jak pompa bedzie tłoczyć paliwo na zamkiety elektrozawór to nie jest zdrowa sytuacja??
To może jednak ten powrót do baku? jak to zrobić? czy są gotowe podzespoły typu trójnik otwierany elektrozaworem albo zaworek do paliwa otwierajacy się pod ciśnieniem pompy uazowej, czy trzeba coś kombinowac z armatury łazienkowej?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » czw kwie 27, 2006 10:24 pm

tłoczenie na elektrozawór nie jest probłemem (tloczy sprezyna i jest tylko sciśnieta a membrana nie parcieje bo jest zalana).Powrót zrobisz instalując dodatkowy elektrozawór pomiedzy pompą a zaworem juz zainstalowanym -za pomoca trojaka- pamietaj aby ten dodatkowy elektrozawór otwierał sie wraz z elektrozaworem od gazu (podłączyć bezposrednio lub za pomocą przekaznika - oszczędza przełacznik aby nie został "nadwyrezony" dwoma zaworami.

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw kwie 27, 2006 10:34 pm

niemand pisze:tłoczenie na elektrozawór nie jest probłemem
Serdecznie witam na forum i dziękuję za wyczerpująca odpowiedź!!
Więc skoro ciśnienie pompy nie wywali mi wachy gejzerem przez maskę to nie będę się bawił w żadne powroty. :)21
jeszcze raz THX!
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw kwie 27, 2006 10:52 pm

Majkello pisze:....
To może jednak ten powrót do baku? jak to zrobić? czy są gotowe podzespoły typu trójnik otwierany elektrozaworem albo zaworek do paliwa otwierajacy się pod ciśnieniem pompy uazowej, czy trzeba coś kombinowac z armatury łazienkowej?
jest cós takiego :)2

tzw "oszczędzacz" stosowany w MB i VW..

jest to trójnik z baniaczkiem i zaworkami....

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » czw kwie 27, 2006 11:01 pm

a poradziłeś już sobie z silniczkiem? bo ostatnio na integracji miałeś z nim problemy...
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw kwie 27, 2006 11:06 pm

Babol pisze:a poradziłeś już sobie z silniczkiem? bo ostatnio na integracji miałeś z nim problemy...
Powiedzmy.... po ostatniej regulacji stwierdzilem, ze na razie lepiej nie będzie i... przyzwyczaiłem się do tego co jest :)21 :)21 :)21
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt kwie 28, 2006 7:01 pm

niemand pisze:tłoczenie na elektrozawór nie jest probłemem (tloczy sprezyna i jest tylko sciśnieta a membrana nie parcieje bo jest zalana).Powrót zrobisz instalując dodatkowy elektrozawór pomiedzy pompą a zaworem juz zainstalowanym -za pomoca trojaka- pamietaj aby ten dodatkowy elektrozawór otwierał sie wraz z elektrozaworem od gazu (podłączyć bezposrednio lub za pomocą przekaznika - oszczędza przełacznik aby nie został "nadwyrezony" dwoma zaworami.
To co napisałeś wcześniej jest mega prawdą. Ale po co tłumaczyć na forum jak zrobić rzeźbę w gównie? Panowie. A nie lepiej zrobić książkowo i za dużo nie filozować?
Sprawa jest prosta: pompa- elektrozawór- gaźnik. End of story.
Kolega pięknie opisal że pompa pracująca na zawór to normalna sprawa. Tak samo jak tłoczy na zamkniety zawór iglicowy w gaźniku. I nie ma sensu przerabiać syfa na pompe elektryczną, bo z tym też nie jest tak prosto. Te pompy mają wyższe ciśnienie i niech się kolega krolik nie zdziwi jak kiedyś zobaczy słup ognia spod maski (już słyszałem o takich akcjach, na szczęście nie widziałem). Gaszenie i zapalanie na benzynie też nie robi problemu.
Przy gaszeniu wkręcasz samochód na obroty, przełączasz na paliwko i troszkę trzeba podpompować pedałem gazu. Autko pięknie przechodzi na zasilanie benzyną. A w drugą stronę ustawiasz na neutralny, czekasz aż się wypali paliwo z gaźnika i włączasz gaz. Tak się robi książkowo i to działa, na przykład w moim syfie.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pt kwie 28, 2006 7:53 pm

[/quote]To co napisałeś wcześniej jest mega prawdą. Ale po co tłumaczyć na forum jak zrobić rzeźbę w gównie?

Kolega Majkello pytał jak zrobic powrót to odpowiedziałem :cry:

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » pt kwie 28, 2006 8:49 pm

przy tych pompach nie nma powrotu, zaklada sie zawor za pompa, jak jest zamkniety, pompa sie "podwiesza"i nie tloczy.............

Tak samo pracuje gdy zaworek iglicowy odcina doplyw do gaznika.
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt kwie 28, 2006 9:42 pm

Gaszenie i zapalanie na benzynie też nie robi problemu.
Przy gaszeniu wkręcasz samochód na obroty, przełączasz na paliwko i troszkę trzeba podpompować pedałem gazu. Autko pięknie przechodzi na zasilanie benzyną. A w drugą stronę ustawiasz na neutralny, czekasz aż się wypali paliwo z gaźnika i włączasz gaz. Tak się robi książkowo i to działa, na przykład w moim syfie.
W moim takżę :)2 :)2
Mam elektrozawór za pompką i jeźdzę już tak trochę.. i nic 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 12:26 am

Myk z pompą elektryczną polega na tym,ze ma ona niezłe je.bniecie i zawór iglicowy jej nie zatrzyma...stąd mozliwy oczywiście piekny pożar tak zmotanego syfa :)20
Opaopa: :)2 :tak ma być i działać.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » sob kwie 29, 2006 5:45 am

z tym jebnięciem pompy to zależy jaką pompę sie weźmie jakzapodasz od wielowtrysku to pewnie, ale jak od monowtrysku i zamontuje się powrót to myśle że nie powinno być problemu. Chociaż akurat ja dysponuje pompą od webasta z zaporożca a ta pompuje raczej spokojnie więc o ogień spod maski sie nie obawiam.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob kwie 29, 2006 10:35 am

po kiego ch... kombinowac z jakimis pompami @opaopa ma 100% racji :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » sob kwie 29, 2006 1:28 pm

opaopa pisze:Sprawa jest prosta: pompa- elektrozawór- gaźnik. End of story.Kolega pięknie opisal że pompa pracująca na zawór to normalna sprawa.
Takoż zostało to zrobione i działa piknie.
Jednak miałem prawo tego nie wiedzieć i się spytać.
Kurcze uaz na gazie to jest to!
Gaźnik (weber) mi nie przeszkadza pokonywać podjazdów, odpala szybciorkiem, instalacja prosta jak kostrukcja cepa (podciśnieniowe lovato z dodatkową cewką dającą dawkę gazu na zapłon)
No i przedewszystkim aż chce się tym śmietnikiem jezdzić, bo już nie czuć jak potfel chudnie wraz z każdym obrotem wału :d
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 2:35 pm

krolik pisze:z tym jebnięciem pompy to zależy jaką pompę sie weźmie jakzapodasz od wielowtrysku to pewnie, ale jak od monowtrysku i zamontuje się powrót to myśle że nie powinno być problemu. Chociaż akurat ja dysponuje pompą od webasta z zaporożca a ta pompuje raczej spokojnie więc o ogień spod maski sie nie obawiam.
Wiem,miałem...przelew też był.Tylko silnik to już był nie uaz,ale 2.3mb na gazniku.Musiałem wyrzucić z niego oryginalną pompę mechaniczną bo kolidowała z układem kierowniczym.
Faktem jest,ze taka pompka od nosorożca to się nada-na jakiś czas :)20
Wypieprzyłem to g.ówno po paru wyjazdach,bo nonstop klękała-prawdopodobnie nie nadaje sie do pracy ciagłej :)3
Nie rób tego na nosorożcu,bo lubisz chyba do domu wrócić o własnych siłach?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob kwie 29, 2006 5:48 pm

....na samym początku powiedziałeś że mechaniory tak zapowiedziały;ma być ok i nie trza kombinować .......więc o co chodzi????.......czyżbyś nie wierzył mechaniorom...... 8) 8) 8) 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 6:57 pm

Chodzi ci o tego nosorożca?To stara historia jest,niegodna wzmianki-ale jak ktoś chce to wstawiać to trza się podzielic doświadczeniem,nie :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob kwie 29, 2006 10:57 pm

Majkello pisze:Takoż zostało to zrobione i działa piknie.
Jednak miałem prawo tego nie wiedzieć i się spytać.
Kurcze uaz na gazie to jest to!
Gaźnik (weber) mi nie przeszkadza pokonywać podjazdów, odpala szybciorkiem, instalacja prosta jak kostrukcja cepa (podciśnieniowe lovato z dodatkową cewką dającą dawkę gazu na zapłon)
No i przedewszystkim aż chce się tym śmietnikiem jezdzić, bo już nie czuć jak potfel chudnie wraz z każdym obrotem wału :d
A ja nie jestem zadowolony z gazu w moim sydie. Wprawdzie jeździ tanio, ale ciągle ma za mało mocy w porównaniu z benzyną. Mozliwe że mam za mały reduktor. Ale na razie testuję i probuję go dostroić. Tylko że mam utrudnione zadanie bo mam rzeźbę w układzie wydechowym i dolotowym. Jeden wielki burdel, a tak się nie da dostroić gazu :roll:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob kwie 29, 2006 11:01 pm

opaopa pisze: A ja nie jestem zadowolony z gazu w moim sydie. Wprawdzie jeździ tanio, ale ciągle ma za mało mocy w porównaniu z benzyną. Mozliwe że mam za mały reduktor. Ale na razie testuję i probuję go dostroić. Tylko że mam utrudnione zadanie bo mam rzeźbę w układzie wydechowym i dolotowym. Jeden wielki burdel, a tak się nie da dostroić gazu :roll:
i sam rozwiazales swoj problem :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość