jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » sob kwie 29, 2006 11:15 am
Witam! mam problem ze szpilkami do przykrecenia kol... mam nowe alusie i orginalne szpilki sa za krotkie.. pytam sie po sklepach i identycznych tyle ze dluzszych nie moge dostac... zna ktos jakis sklep w necie czy gdziekolwiek gdzie moge owe szpilki dostac???? Lub tez w jakis sposob moge problem rozwiazac bo przez durne szpilki nie moge jezdzic autkiem

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob kwie 29, 2006 11:22 am
tylko tokarz

, alusy w uazie

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » sob kwie 29, 2006 11:38 am
Zapodaj foty tych alusów!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » sob kwie 29, 2006 12:59 pm
gosc pisze:tylko tokarz

, alusy w uazie

Tak to sa dosc grube alusy

fajna sprawa jak bede mial foty to przesle sa dosc szerokie

ale co ze szpilkami bo na orginalnych to tak lekko idzie dokrecic

potrzebuje tak zeby mialy z te 60mm albo wiecej to juz znaczenia nie ma....

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 2:42 pm
No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob kwie 29, 2006 2:50 pm
vandall1 pisze:No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?
mialem , kompletna lipa wyrywa gwint bo scianka jest za cienka i trzeba dobrze sruby dobrac (bywaja za dlugie ) reasumujac NIEPOLECAM

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 2:52 pm
tak podejrzewałem

Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz

/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob kwie 29, 2006 2:56 pm
vandall1 pisze:tak podejrzewałem

Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz

/
nieda sie (zbierznosc gwintow)

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 2:59 pm
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob kwie 29, 2006 3:05 pm
vandall1 pisze:

musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » sob kwie 29, 2006 5:42 pm
gosc pisze:vandall1 pisze:

musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie
....jest jedno pytanie.......po co się tak z g...... pi..........ć

?
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob kwie 29, 2006 7:03 pm
Albowiem drogi fazi-dyskutujemy tu kwestię montażu grubomięsistych alufelg do uaza i wynikającej stąd krótkości oryginalnych szpilek
Wpadasz w środku imprezy i od razu w mordę lejesz..."bez dania racji"

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » sob kwie 29, 2006 8:13 pm
To jak panowie nie ma dla mnie konkretnej rady ani ratunku????

dostalem minimalnie dluzsze szpilki identyczne jak orginaly ale wydaje mi sie ze to i tak malo bo nie moge dociagnac calej nakretki na nich

ludzie nikt nie mial nigdy takiego problemu>????

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
kacperekk
-

- Posty: 877
- Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: kacperekk » sob kwie 29, 2006 8:17 pm
Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.
-
pakjusz_pl

- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Post
autor: pakjusz_pl » sob kwie 29, 2006 8:24 pm
kacperekk pisze:Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.
to moze niech kolega wrzuci fote jak to wyglada i jak ma je przykrecone...

moje nakretki na tych ciut dluzszych srubach brakuje tak z 0,5cm zeby byl gwint rowno z nakretka i poprostu boje sie ze to sie bedzie najzwyczajniej w swiecie odkrecac... a nie chcialbym w terenie butow gubic...

Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem

-
borman

- Posty: 656
- Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
- Lokalizacja: sanok
Post
autor: borman » sob kwie 29, 2006 8:36 pm
jak widze (piszesz) felgi są grube - może wystarczy wrzucić je na tokarkę i zebrać 0,5 cm od wewnątrz (w miejscu w którym felga przylega do piasty )
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » sob kwie 29, 2006 10:54 pm
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
motokogut
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
- Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem
Post
autor: motokogut » sob kwie 29, 2006 11:56 pm
mi to sie zdaje że git było by gdyby gwint w piaście zrobić ale wkręcić tam szpilki dwóstronne. wtedy nie powinno wyrywać gwintu. miałem tak z tylną półośą bo ktoś przedemną luzu nie pilnował. Albo zrobić tak jak w ciężarówkach jest niektórych. Mianowicie w piaste wchodzi ciasno swożeń-szpilka i na końcu ma gwint na który nakręca się nakrętke od wewnątrz, a z drugiej strony mamy dowolnie dłógą szpilke wystającą, tyle że nie wiem czy między piastą a szczękami znajdzie sie luz na nakrętke. troche porąbane ale moge spróbować narysować jakoś jak by co.
no risk, no fun
uaz 300D
-
motokogut
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
- Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem
Post
autor: motokogut » sob kwie 29, 2006 11:59 pm
Albo wszystko w jednym zrobić, nagwintować piaste i zakontrować od wewnątrz. na tokarce taka szpilka to moment roboty

no risk, no fun
uaz 300D
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 2:12 pm
Zatem uchwalone tak:
1/Zrobić nowe otwory w piaście-przefazowane w stosunku do starych
2/Nagwintować je
3/Dorobić długie szpilki z 10.9
4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz
Zmniejszanie grubości felgi-raczej nie /niebezpieczne,a co najmniej wątpliwe/.
Gwintowanie otworów po oryginalnych śrubach -raczej nie /to by było M18 aż/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » ndz kwie 30, 2006 3:25 pm
vandall1 pisze:
4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz
.
takiej mozliwosci niema , brak miejsca (ksztalt piasty)

Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 4:39 pm
Wiem,oryginalne wbijane mają sciete łby,ale myslę,ze tu dało by radę coś wymyśleć /jakaś specnakretka/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
gosc

- Posty: 2385
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
- Lokalizacja: north east of england
Post
autor: gosc » ndz kwie 30, 2006 4:48 pm
nieprzekrecisz takiej nakretki jedyne wyjscie to podtoczenie felgi lub dorobienie dlugich szpilek
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz kwie 30, 2006 4:51 pm
To idę w naturze obadać

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość