Strona 1 z 3

Problem ze szpilkami - Pomocy!

: sob kwie 29, 2006 11:15 am
autor: pakjusz_pl
Witam! mam problem ze szpilkami do przykrecenia kol... mam nowe alusie i orginalne szpilki sa za krotkie.. pytam sie po sklepach i identycznych tyle ze dluzszych nie moge dostac... zna ktos jakis sklep w necie czy gdziekolwiek gdzie moge owe szpilki dostac???? Lub tez w jakis sposob moge problem rozwiazac bo przez durne szpilki nie moge jezdzic autkiem :cry: :)3

: sob kwie 29, 2006 11:22 am
autor: gosc
tylko tokarz :)2 , alusy w uazie :o

: sob kwie 29, 2006 11:38 am
autor: NuVo
Zapodaj foty tych alusów!

: sob kwie 29, 2006 12:59 pm
autor: pakjusz_pl
gosc pisze:tylko tokarz :)2 , alusy w uazie :o
Tak to sa dosc grube alusy :lol: fajna sprawa jak bede mial foty to przesle sa dosc szerokie :lol: ale co ze szpilkami bo na orginalnych to tak lekko idzie dokrecic :cry: potrzebuje tak zeby mialy z te 60mm albo wiecej to juz znaczenia nie ma.... :roll:

: sob kwie 29, 2006 2:42 pm
autor: vandall1
No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?

: sob kwie 29, 2006 2:50 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?
mialem , kompletna lipa wyrywa gwint bo scianka jest za cienka i trzeba dobrze sruby dobrac (bywaja za dlugie ) reasumujac NIEPOLECAM :)3 :evil:

: sob kwie 29, 2006 2:52 pm
autor: vandall1
tak podejrzewałem :( Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz :roll: /

: sob kwie 29, 2006 2:56 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:tak podejrzewałem :( Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz :roll: /
nieda sie (zbierznosc gwintow) :)3

: sob kwie 29, 2006 2:59 pm
autor: vandall1
:o :o

: sob kwie 29, 2006 3:05 pm
autor: gosc
vandall1 pisze::o :o
musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie

: sob kwie 29, 2006 5:42 pm
autor: faziuaz
gosc pisze:
vandall1 pisze::o :o
musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie
....jest jedno pytanie.......po co się tak z g...... pi..........ć ???

: sob kwie 29, 2006 7:03 pm
autor: vandall1
Albowiem drogi fazi-dyskutujemy tu kwestię montażu grubomięsistych alufelg do uaza i wynikającej stąd krótkości oryginalnych szpilek :roll:
Wpadasz w środku imprezy i od razu w mordę lejesz..."bez dania racji" :)20

: sob kwie 29, 2006 8:13 pm
autor: pakjusz_pl
To jak panowie nie ma dla mnie konkretnej rady ani ratunku???? :cry: dostalem minimalnie dluzsze szpilki identyczne jak orginaly ale wydaje mi sie ze to i tak malo bo nie moge dociagnac calej nakretki na nich :( ludzie nikt nie mial nigdy takiego problemu>???? :cry:

: sob kwie 29, 2006 8:17 pm
autor: kacperekk
Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.

: sob kwie 29, 2006 8:24 pm
autor: pakjusz_pl
kacperekk pisze:Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.


to moze niech kolega wrzuci fote jak to wyglada i jak ma je przykrecone... :roll: moje nakretki na tych ciut dluzszych srubach brakuje tak z 0,5cm zeby byl gwint rowno z nakretka i poprostu boje sie ze to sie bedzie najzwyczajniej w swiecie odkrecac... a nie chcialbym w terenie butow gubic... :( :)3

: sob kwie 29, 2006 8:30 pm
autor: kacperekk
hmm popatrz na tą fotę - http://www.jurak.pl/kacper/vitara/zderzak_przod.jpg

Po prostu dziury w alusach są dość szerokie i głębokie i nakrętka wchodzi głęboko.

: sob kwie 29, 2006 8:36 pm
autor: borman
jak widze (piszesz) felgi są grube - może wystarczy wrzucić je na tokarkę i zebrać 0,5 cm od wewnątrz (w miejscu w którym felga przylega do piasty )

: sob kwie 29, 2006 10:54 pm
autor: gosc
borman pisze:jak widze (piszesz) felgi są grube - może wystarczy wrzucić je na tokarkę i zebrać 0,5 cm od wewnątrz (w miejscu w którym felga przylega do piasty )
:)2 :)2 :)2

: sob kwie 29, 2006 11:56 pm
autor: motokogut
mi to sie zdaje że git było by gdyby gwint w piaście zrobić ale wkręcić tam szpilki dwóstronne. wtedy nie powinno wyrywać gwintu. miałem tak z tylną półośą bo ktoś przedemną luzu nie pilnował. Albo zrobić tak jak w ciężarówkach jest niektórych. Mianowicie w piaste wchodzi ciasno swożeń-szpilka i na końcu ma gwint na który nakręca się nakrętke od wewnątrz, a z drugiej strony mamy dowolnie dłógą szpilke wystającą, tyle że nie wiem czy między piastą a szczękami znajdzie sie luz na nakrętke. troche porąbane ale moge spróbować narysować jakoś jak by co.

: sob kwie 29, 2006 11:59 pm
autor: motokogut
Albo wszystko w jednym zrobić, nagwintować piaste i zakontrować od wewnątrz. na tokarce taka szpilka to moment roboty :)

: ndz kwie 30, 2006 2:12 pm
autor: vandall1
Zatem uchwalone tak:
1/Zrobić nowe otwory w piaście-przefazowane w stosunku do starych
2/Nagwintować je
3/Dorobić długie szpilki z 10.9
4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz

Zmniejszanie grubości felgi-raczej nie /niebezpieczne,a co najmniej wątpliwe/.
Gwintowanie otworów po oryginalnych śrubach -raczej nie /to by było M18 aż/.

: ndz kwie 30, 2006 3:25 pm
autor: gosc
vandall1 pisze: 4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz

.
takiej mozliwosci niema , brak miejsca (ksztalt piasty) :)3

: ndz kwie 30, 2006 4:39 pm
autor: vandall1
Wiem,oryginalne wbijane mają sciete łby,ale myslę,ze tu dało by radę coś wymyśleć /jakaś specnakretka/.

: ndz kwie 30, 2006 4:48 pm
autor: gosc
nieprzekrecisz takiej nakretki jedyne wyjscie to podtoczenie felgi lub dorobienie dlugich szpilek

: ndz kwie 30, 2006 4:51 pm
autor: vandall1
To idę w naturze obadać :roll: