Strona 1 z 3
Problem ze szpilkami - Pomocy!
: sob kwie 29, 2006 11:15 am
autor: pakjusz_pl
Witam! mam problem ze szpilkami do przykrecenia kol... mam nowe alusie i orginalne szpilki sa za krotkie.. pytam sie po sklepach i identycznych tyle ze dluzszych nie moge dostac... zna ktos jakis sklep w necie czy gdziekolwiek gdzie moge owe szpilki dostac???? Lub tez w jakis sposob moge problem rozwiazac bo przez durne szpilki nie moge jezdzic autkiem

: sob kwie 29, 2006 11:22 am
autor: gosc
tylko tokarz

, alusy w uazie

: sob kwie 29, 2006 11:38 am
autor: NuVo
Zapodaj foty tych alusów!
: sob kwie 29, 2006 12:59 pm
autor: pakjusz_pl
gosc pisze:tylko tokarz

, alusy w uazie

Tak to sa dosc grube alusy

fajna sprawa jak bede mial foty to przesle sa dosc szerokie

ale co ze szpilkami bo na orginalnych to tak lekko idzie dokrecic

potrzebuje tak zeby mialy z te 60mm albo wiecej to juz znaczenia nie ma....

: sob kwie 29, 2006 2:42 pm
autor: vandall1
No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?
: sob kwie 29, 2006 2:50 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:No lipa...dorobienie Ci wyjdzie bardzo drogo i na dodatek to nie może być z gównolitu.
A myślał ktoś może nad nagwintowaniem piasty i przykrecaniem śrubami?
Może ktoś tak ma?
mialem , kompletna lipa wyrywa gwint bo scianka jest za cienka i trzeba dobrze sruby dobrac (bywaja za dlugie ) reasumujac NIEPOLECAM

: sob kwie 29, 2006 2:52 pm
autor: vandall1
tak podejrzewałem

Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz

/
: sob kwie 29, 2006 2:56 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:tak podejrzewałem

Znaczy,należałoby pogrubić piastę /jakiś pierścień od wewnątrz

/
nieda sie (zbierznosc gwintow)

: sob kwie 29, 2006 2:59 pm
autor: vandall1
: sob kwie 29, 2006 3:05 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:

musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie
: sob kwie 29, 2006 5:42 pm
autor: faziuaz
gosc pisze:vandall1 pisze:

musisz zrobic to IDEALNIE jezeli flansza odsunie sie 1mm to pierdoli gwint na srubie
....jest jedno pytanie.......po co się tak z g...... pi..........ć

?
: sob kwie 29, 2006 7:03 pm
autor: vandall1
Albowiem drogi fazi-dyskutujemy tu kwestię montażu grubomięsistych alufelg do uaza i wynikającej stąd krótkości oryginalnych szpilek
Wpadasz w środku imprezy i od razu w mordę lejesz..."bez dania racji"

: sob kwie 29, 2006 8:13 pm
autor: pakjusz_pl
To jak panowie nie ma dla mnie konkretnej rady ani ratunku????

dostalem minimalnie dluzsze szpilki identyczne jak orginaly ale wydaje mi sie ze to i tak malo bo nie moge dociagnac calej nakretki na nich

ludzie nikt nie mial nigdy takiego problemu>????

: sob kwie 29, 2006 8:17 pm
autor: kacperekk
Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.
: sob kwie 29, 2006 8:24 pm
autor: pakjusz_pl
kacperekk pisze:Mój kumpel w suce ma do alusów po prostu ciut dłuższe nakrętki, które jakby wchodzą w felgę i się solidnie na szpilce trzymają.
to moze niech kolega wrzuci fote jak to wyglada i jak ma je przykrecone...

moje nakretki na tych ciut dluzszych srubach brakuje tak z 0,5cm zeby byl gwint rowno z nakretka i poprostu boje sie ze to sie bedzie najzwyczajniej w swiecie odkrecac... a nie chcialbym w terenie butow gubic...

: sob kwie 29, 2006 8:30 pm
autor: kacperekk
hmm popatrz na tą fotę -
http://www.jurak.pl/kacper/vitara/zderzak_przod.jpg
Po prostu dziury w alusach są dość szerokie i głębokie i nakrętka wchodzi głęboko.
: sob kwie 29, 2006 8:36 pm
autor: borman
jak widze (piszesz) felgi są grube - może wystarczy wrzucić je na tokarkę i zebrać 0,5 cm od wewnątrz (w miejscu w którym felga przylega do piasty )
: sob kwie 29, 2006 10:54 pm
autor: gosc
: sob kwie 29, 2006 11:56 pm
autor: motokogut
mi to sie zdaje że git było by gdyby gwint w piaście zrobić ale wkręcić tam szpilki dwóstronne. wtedy nie powinno wyrywać gwintu. miałem tak z tylną półośą bo ktoś przedemną luzu nie pilnował. Albo zrobić tak jak w ciężarówkach jest niektórych. Mianowicie w piaste wchodzi ciasno swożeń-szpilka i na końcu ma gwint na który nakręca się nakrętke od wewnątrz, a z drugiej strony mamy dowolnie dłógą szpilke wystającą, tyle że nie wiem czy między piastą a szczękami znajdzie sie luz na nakrętke. troche porąbane ale moge spróbować narysować jakoś jak by co.
: sob kwie 29, 2006 11:59 pm
autor: motokogut
Albo wszystko w jednym zrobić, nagwintować piaste i zakontrować od wewnątrz. na tokarce taka szpilka to moment roboty

: ndz kwie 30, 2006 2:12 pm
autor: vandall1
Zatem uchwalone tak:
1/Zrobić nowe otwory w piaście-przefazowane w stosunku do starych
2/Nagwintować je
3/Dorobić długie szpilki z 10.9
4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz
Zmniejszanie grubości felgi-raczej nie /niebezpieczne,a co najmniej wątpliwe/.
Gwintowanie otworów po oryginalnych śrubach -raczej nie /to by było M18 aż/.
: ndz kwie 30, 2006 3:25 pm
autor: gosc
vandall1 pisze:
4/Wkręcić w piastę i zakontrować od wewnątrz
.
takiej mozliwosci niema , brak miejsca (ksztalt piasty)

: ndz kwie 30, 2006 4:39 pm
autor: vandall1
Wiem,oryginalne wbijane mają sciete łby,ale myslę,ze tu dało by radę coś wymyśleć /jakaś specnakretka/.
: ndz kwie 30, 2006 4:48 pm
autor: gosc
nieprzekrecisz takiej nakretki jedyne wyjscie to podtoczenie felgi lub dorobienie dlugich szpilek
: ndz kwie 30, 2006 4:51 pm
autor: vandall1
To idę w naturze obadać
