.......akcja dyfer,jakie rodzaje ataku i koła talerzowego...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

.......akcja dyfer,jakie rodzaje ataku i koła talerzowego...

Post autor: faziuaz » śr maja 17, 2006 7:10 pm

pytanie dotyczy konkretnie tego, czy występują w Uazie zestawy dyferencjału szybsze i wolniejsze (koło,atak),pytam ponieważ "kończy się"prawdopodobnie dyfer tylny i czeka mnie prawdopodobnie zakup kompletu.......jakieś uwagi,mile widziane ......pozdr.
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: .......akcja dyfer,jakie rodzaje ataku i koła talerzoweg

Post autor: benes » śr maja 17, 2006 7:12 pm

faziuaz pisze:pytanie dotyczy konkretnie tego, czy występują w Uazie zestawy dyferencjału szybsze i wolniejsze (koło,atak),pytam ponieważ "kończy się"prawdopodobnie dyfer tylny i czeka mnie prawdopodobnie zakup kompletu.......jakieś uwagi,mile widziane ......pozdr.
tak występują, jedne mają 41 zębów a drugie mają 37 zębów na wałku się nie nic nie zmienia

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr maja 17, 2006 7:39 pm

właśnie,właśnie......podpowiedz mi jeszcze,czy lepiej założyć szybszy czy wolniejszy?......chodzi mi o sytuacje gdy,jazda odbywa się przeważnie po czarnym........(nooooo teoretycznie,to rozumiem że szybszy, ale jakieś doświadczenia???) jest na orginalny motorze uazowym,na kołach 33"(może lepiej dać wolniejszy??)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr maja 17, 2006 7:42 pm

.....aha ...jeszcze jedno,czy między 41 a 37 zębów jest bardzo odczuwalna różnica w szybkości czy nie...?
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr maja 17, 2006 8:04 pm

41/8=5,125
37/8=4,625

czyli zakładająć, że np. przy 4 tys. obrotów jedzie 100km/h to jak nic nie pokręciłem przy tych samych obrotach powinien jechać:

x=(5,125x100) / 4,425
x=110,81 km/h
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 17, 2006 8:24 pm

Pewnie nic nie pokręcił :)2
Odczucia w czasie jazdy są subiektywne....Osobiście,gdybym zapodał większe koła dałbym most o wiekszym przełożeniu /wolniejszy/-aby nie tracić własności jezdnych.W tym wypadku 5.125 a i tak bedzie gorzej przyspieszał niż na 30 calowych.Zmiana silnika :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr maja 17, 2006 9:17 pm

vandall1 pisze:Pewnie nic nie pokręcił :)2
Odczucia w czasie jazdy są subiektywne....Osobiście,gdybym zapodał większe koła dałbym most o wiekszym przełożeniu /wolniejszy/-aby nie tracić własności jezdnych.W tym wypadku 5.125 a i tak bedzie gorzej przyspieszał niż na 30 calowych.Zmiana silnika :roll:
:)2

Wydaje mi się że powinna bć taka zasada że jeżeli wstawiam mocniejszy silnik i większe koła i aby nic nie poukręcać w mostach to wsadzać wtedy wolniejsze przełożenia...

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » śr maja 17, 2006 9:33 pm

:roll: wolniejsze ?? :roll: (czyli 41/8 ??)
czy szybsze ??( 37/8- tutaj są grubsze zęby )

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw maja 18, 2006 9:16 am

Na szybszym moście czwarty bieg jest bardzo słaby. Optuję za wolnym przełożeniem. Można spokojnie ruszać z dwójki.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw maja 18, 2006 2:01 pm

Sprawa jest trudna i skomplikowana. Ja mam teraz szybsze i już na oryginalnych kołach jeździ mi sie gorzej (np. źle się z dwójki rusza a tak jestem przyzwyczajony). Dlatego na większych kołach napewno wolniejsze bym chciał.

Ale jednak są głosy, że szybsze są mocniejsze (z racji grubszych zębów na talerzu). Jak zwykle sam musisz zdecydować co dla Ciebie ważniejsze :wink:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » czw maja 18, 2006 5:53 pm

8X37 :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw maja 18, 2006 7:08 pm

vandall1 pisze:Pewnie nic nie pokręcił :)2
Odczucia w czasie jazdy są subiektywne....Osobiście,gdybym zapodał większe koła dałbym most o wiekszym przełożeniu /wolniejszy/-aby nie tracić własności jezdnych.W tym wypadku 5.125 a i tak bedzie gorzej przyspieszał niż na 30 calowych.Zmiana silnika :roll:
....wydaje się że wolniejszy powinien na ogumieniu które jest założone dawać lepiej radę......rozebrałem dziś most.......nie wytrzymał kosz satelitów.......widać na fotkach,urwało sześć z ośmiu śrób mocujących......no i jeszcze jedna ważna rzecz po weryfikacji stwierdziłem że most był już motany........ślad pracy zębów to tylko ok50% (pracowało tylko pół zęba)
Obrazek

Obrazek
Obrazek
..na fotce dwa i trzy "efekty poluzowanych śrub(może nawet nie zabezpieczonych)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » czw maja 18, 2006 9:20 pm

z tego co mi wiadomo to bezsprzecznie szybsze są mocniejsze, a ruszać przecież można z jedynki :wink:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw maja 18, 2006 10:33 pm

przelozenia szybsze sa faktycznie mocniejsze- niby na chlopski rozum wolniejsze przelozenie powinno wiecej wytrzymac ale sprawa polega na ilosci zebow kola talerzowego. W wolnych dyfrach 41/8 zeby kola talerzowego sa mniejsze i dlatego lubia sie sypnac natomiast w szybkim dyfrze zebow jest mniej a zatem sa wieksze :)2 Ale oczywiscie zeby to nie wszystko bo glowna wada konstrukcyjna tych mostow jest "mostek" lozyska podporowego ktory lubi peknac i sie ukruszyc a wtedy wiadomo - mieli wszystko po kolei.

A apropo przelozen to wystepowalo jeszcze jedno przelozenie czyli w sumie byly 3 rodzaje. rzadko spotykane ale bylo - pamietam ze mialo 10 zebow na ataku ale nie moge pokojarzyc ile na talerzu bo mi sie to juz myli z mostami zukowskimi :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 18, 2006 11:19 pm

Mniej zębów,ale grubsze,czy cieńsze,ale wiecej :roll:
Nie podejmowałbym sie rozstrzygania tego dylematu dotyczacego wytrzymałosci bez dokładniejszych obliczeń.
Jeżeli mówicie:mniej ale grubsze,to co powiecie o śrubach drobnozwojnych?Wszak robi sie je po to m.in.,zeby uzyskać lepszy docisk...
Problem faziego to jest po prostu papudracko złozony most i tyle.
Albowiem,zeby sie kosz rozkrecił to już straszna lipa jest.
I dalej optuę za zestawem wolniejszym-czyli standart 5,125 :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt maja 19, 2006 6:19 am

8/37 na pewno jest wytrzymalsze od 8/41.
Mój uaz na 33'' i przełożeniu w mostach 8/37 na czwartym biegu toczy się z prędkością jaką osiągnął na trójce. Jazda po asfalcie wygląda tak że cały czas 3 4 3 4.W uazowskiej skrzyni jest w/g mnie zbyt duża różnica przełożeń między 3 a 4. Na trójce buja się do 120 km/h W terenie często używam 1 terenowej. Czasami przydałoby się niżej.
8/41 byłoby dużo lepsze przełożenie na asfalt i w teren do mojego silnika (MB 2,3 z Gelendy 105 KM), jednak ze względu na wytrzymałość zostaję przy szybkich mostach.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt maja 19, 2006 8:52 am

No widzisz Vandall - z autopsji wynika ze w 8/41 lubi sie wyszczerbic zab talerza - w 8/37 ten problem zdarza sie sporadycznie- predzej peknie podpora niz wyszczerbisz zab - to pokazuje rzeczywistosc - nie trzeba nic przeliczac. Odkad pamietam to ludzie wokol mnie narzekali ze 8/41 non stop mielili dopiero gdy zapodaliu 8/37 problem zniknal - nawet przy silnikach 3,5 litra z BMW (oczywiscie trzeba jezdzic z glowa bo nie od dzis wiadomo ze mosty uaza nie sa zbyt mocne) :wink:

Ja 8/41 zmielilem juz 6 razy :)3 (2 razy wina podpory, 3 razy wina kola talerzowego i 1 raz wina przytartego wieloklinu walu). Zmienilbym na 8/37 tylko wtedy to moj ogor by juz wogole z miejsca nie ruszyl :lol:

Teraz do nowej zmoty wsadzilem 2,8 BMW - opony 33x12.50 i mosty narazie zostaly 8/41 - zobaczymy ile wytrzymaja :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt maja 19, 2006 3:38 pm

.....powiedzcie kto motał atak i koło talerzowe z żuka......(8/41),powstaje problem ze średnicą śrub mocujących.....(uaz-12mm,żuk-10mm),mam kilka pomysłów......tylko zadaje sobie pytanie, czy warto odstawiać kombinację, czy odpuścić temat i zapodać jak człowiek........ orginał :)4
Nie wiem czy jasno się wyraziłem.......chodzi o montaż talerza+atak-żuk,do kosza satelitów uaz.... :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt maja 19, 2006 3:44 pm

jezeli juz zmieniacie kola talerzowe to pamietajcie ze PRZEDNI I TYLNY MOST MUSI MIEC TE SAME PRZELOZENIA czyli wymiana przodu i tylu innaczej dupa blada :)3
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt maja 19, 2006 3:47 pm

PRZEDNI I TYLNY MOST MUSI MIEC TE SAME PRZELOZENIA
......to chyba dla każdegojest jasne 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt maja 19, 2006 4:04 pm

faziuaz pisze:
PRZEDNI I TYLNY MOST MUSI MIEC TE SAME PRZELOZENIA
......to chyba dla każdegojest jasne 8)
niesadze , po wypowiedziach kilku nowych , mam wrazenie ze zamykanie drzwi nawet jest ciezka operacja :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pt maja 19, 2006 6:38 pm

8x37 są mocniejsze mamy to przetestowane :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt maja 19, 2006 9:52 pm

faziuaz pisze:.....powiedzcie kto motał atak i koło talerzowe z żuka......(8/41),powstaje problem ze średnicą śrub mocujących.....(uaz-12mm,żuk-10mm),mam kilka pomysłów......tylko zadaje sobie pytanie, czy warto odstawiać kombinację, czy odpuścić temat i zapodać jak człowiek........ orginał :)4
Nie wiem czy jasno się wyraziłem.......chodzi o montaż talerza+atak-żuk,do kosza satelitów uaz.... :wink:
duzo osob motalo - i wszyscy rozwiercali otwory
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt maja 19, 2006 10:08 pm

Jak tak twierdzicie na temat tej wytrzymałości-to nie bedę się spierał.Faktem jest,ze wszystkie wymiały jakie zrobiłem /mniej więcej tyle co Bart :oops: / były na mostach standartowych i normalnym ogumieniu.
Prawdą tez jest,że zmielić można wszystko.Z tego co zauważyłem,w przypadku uaza chodzi o to,że te mosty wymagają regularnego dbania i kontroli,a nie jeżdżenia "do końca".Dotarło to do mnie po którymś razie :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob maja 20, 2006 12:45 pm

......
w przypadku uaza chodzi o to,że te mosty wymagają regularnego dbania i kontroli,a nie jeżdżenia "do końca".Dotarło to do mnie po którymś razie
.......tylko cholera nie ma czasu na głupoty... :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość