Strona 1 z 2

Podłączenie chłodnicy oleju

: wt maja 30, 2006 7:32 pm
autor: Jacko
Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.

Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).

Pozdrawiam

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

: wt maja 30, 2006 7:53 pm
autor: Olek1605
Jacko pisze:Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.

Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).

Pozdrawiam
przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

: wt maja 30, 2006 8:10 pm
autor: Jacko
Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam
Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.

Pozdrwiam

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

: wt maja 30, 2006 8:20 pm
autor: robertik
Jacko pisze:
Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam
Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.

Pozdrwiam
Mam dokładnie ten sam problem.
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

: wt maja 30, 2006 8:24 pm
autor: Jacko
robertik pisze:Mam dokładnie ten sam problem.
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.
Tak jest i u mnie.

: wt maja 30, 2006 9:23 pm
autor: KleryK
O ile wiem ró¿nie to wygl±da³o w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wyp³ywu oleju do ch³odnicy kole¶ wkrêci³ czujnik ci¶nienia. a w miejsce czujnika ¶rubê ( zaraz obok )

A miejsce gdzie mia³ wp³ywaæ olej jest bardziej z ty³u silnika bardzo blisko ³±czenia z misk± olejow±. Tam równie¿ tkwi ¶rubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn koñcówki ? :)

: śr maja 31, 2006 9:58 am
autor: Jacko
KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.

Pozdrawiam

: śr maja 31, 2006 10:17 am
autor: gÓral świętokrzyski
Chłodnica oleju jest zbędna :lol: bo schłodzony olej nie smaruje tak dobrze jak ciepły

no chyba że ktoś śmiga po pustyni w temp powyżej 30 st C. albo upala w bardzo trudnym terenie. :)

: śr maja 31, 2006 12:27 pm
autor: Jacko
gÓral świętokrzyski pisze:Chłodnica oleju jest zbędna :lol: bo schłodzony olej nie smaruje tak dobrze jak ciepły

no chyba że ktoś śmiga po pustyni w temp powyżej 30 st C. albo upala w bardzo trudnym terenie. :)
Pewnie dla mnie jest zbędna ale mam nową i po prostu chcę ją podłączyć. Zawsze można jeździć z zamkniętym zaworem. A bardzo ciężki teren możę kiedyś się trafić.
Pozdrawiam

: śr maja 31, 2006 12:29 pm
autor: homikk
jak chcesz to mam na podłodze w warsztacie piec z chłodnicą oleju właśnie, możesz wpaść polukać :D

: śr maja 31, 2006 12:34 pm
autor: Jacko
homikk pisze:jak chcesz to mam na podłodze w warsztacie piec z chłodnicą oleju właśnie, możesz wpaść polukać :D
Bardzo chętnie. Daj namiary na priv.

Pozdrawiam

: śr maja 31, 2006 1:55 pm
autor: KleryK
Na trasie w lato ch³odnica oleju jest nieodzowna !

Na trasie cisnienie potrafi mi z przegrzania oleju spa¶æ o 1-2kg/cm3 i wcale nie musi byæ upa³, wystarczy 25-30 stopni.

A gor±cy olej nie smaruje tak dobrze bo nabiera coraz wiêkszej konsystencji wody. Chyba ¿e kto¶ ma olej 5W-50 to ch³odnicy nie potrzebuje :)

: śr maja 31, 2006 2:04 pm
autor: Olek1605
Jacko pisze:
KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.

Pozdrawiam
to czy nie możesz wykręcić tego podłączonego podłączyć chłodnicę a zarazem tamten drugi chyba że nie działa to wymień go.

: śr maja 31, 2006 6:36 pm
autor: BROWAR_PL
jest tak: jeżeli masz nowy silnik to powinny być dwie zaślepki: jedna w okolicy kolektora wydechowego, mniej więcej na wysokości łączenia sie miski olejowej z blokiem: to jest powrót

Przy czujnikach powinna być taka sama śróbka, to jest zaślepka ciśnienia.

teraz o samym podłączeniu: najlepiej wykożystać części układu paliwowego tzn ten miedziany kontownik przy filtrze paliwa przy silniku idealnie pasuje do powrotu (z resztą w orginale tam są) a ta przejściówka po drugiej stronie pasuje do wyjścia ciśnienia.

Co do zaworku to miałem, ale sie urwał więc teraz mam wkręconą tą przejściówke, tak więc chłodnice oleju mam nonstop otwartą.

Acha wężyki to może być problem, tzn. powrót musi być bardzo długi, miałem go z orginału, ale wężyk ciśnienia musiałem do robic bo był za krótki, przerobiłem go z jakiegoś wężyka chamulcowego.

: śr maja 31, 2006 6:39 pm
autor: BROWAR_PL
KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
I bardzo dobrze że ktoś wkręcił śróbke... pełni role zaślepki 8)

: śr maja 31, 2006 7:06 pm
autor: faziuaz
......znalazłem tylko takie zdjątko....popatrz może ci się przyda :wink:
Obrazek

: śr maja 31, 2006 7:42 pm
autor: Jacko
Dziękuję wszystkim za pomoc. Biorę się do roboty.

Pozdrawiam

: ndz cze 18, 2006 8:51 pm
autor: niemand
Panowie podepnę sie pod temat :lol:

Po otwarciu obiegu na chłodnice spada mi lekko cisnienie oleju ( o ok 0.5-1 kg/cm2) ?? ??

Czy to normalne ??

: ndz cze 18, 2006 9:26 pm
autor: gosc
tak

: ndz cze 18, 2006 10:03 pm
autor: Olek1605
gosc pisze:tak
zgadzam się przecierz wzrasta ilość oleju i opór przepływu

: pn cze 19, 2006 9:55 am
autor: Przemekslaw
Olek1605 pisze:
gosc pisze:tak
zgadzam się przecierz wzrasta ilość oleju i opór przepływu
wzrasta ? :roll:

: pn cze 19, 2006 5:30 pm
autor: gosc
zwieksza sie pojemnosc ukladu :)2

: pn cze 19, 2006 5:35 pm
autor: Olek1605
gosc pisze:zwieksza sie pojemnosc ukladu :)2
dzięki gosc

: pn cze 19, 2006 5:37 pm
autor: faziuaz
wzrasta ilość oleju i opór przepływu
.....jeżeli wzrasta to ........dla czego spada???? :lol:

: pn cze 19, 2006 5:49 pm
autor: Olek1605
faziuaz pisze:
wzrasta ilość oleju i opór przepływu
.....jeżeli wzrasta to ........dla czego spada???? :lol:
opór większy to na wyjściu spada :lol: