zmian biegów w Uazie
Moderator: Student
zmian biegów w Uazie
Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: zmian biegów w Uazie
Generalnie czytaj forum i pokornie proboj roznych rozwiazan. UAZ jest samochodem przy ktorym nie ma jednego, "wlasciwego" sposobu uzywania, dzialania mechanizmow. Kazda sztuka ma swoja historie, ktora BARDZO rzutuje na dzialanie danego egzemplarza.gemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
MIEDZYGAZ bo tak sie chyba nazywa zmiana biegow na 2 razy jest przewaznie potrzebny przy redukcji. Kiedys (wg. ksiazki "Samochod nowoczesny", wyd. 1954r.) byla to normalna procedura.

Pozdrawiam i zycze wytrwalosci!
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
Re: zmian biegów w Uazie
wszystkie biegi powinno się wrzucać tzw. na dwa razy bo nawet te synchronizowane mają synchronizatory marnej jakości i szybko się sypią spróbuj o zobaczysz różnice wymaga to lekkiej wprawy ale to kwestia godziny może dwóchgemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
supermudder pisze:przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razyPrzemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git.Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle

niezla redukcja


znasz jeszcze jakeis inne tricki?

Ostatnio zmieniony pn cze 05, 2006 3:37 pm przez wupasek, łącznie zmieniany 1 raz.

wupasek pisze:supermudder pisze:przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razyPrzemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git.Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle
niezla redukcja


w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko
mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie
mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- Biker
- jestem tu nowy...
- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się damudder pisze:ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie tegesBiker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.

disco mam w automacie a w uazie nigdy nie miałem i nie mam problemów zeBiker pisze:Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się damudder pisze:ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie tegesBiker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
zmianą biegów


w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość