zmian biegów w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

zmian biegów w Uazie

Post autor: gemini » ndz cze 04, 2006 9:02 pm

Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » ndz cze 04, 2006 9:07 pm

Na dwa to może nie ale wypada chwile zatrzymać dźwignię na luzie i wtedy wrzucać następny bieg. Przynajmniej u mnie tak jest.

Nyska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 21, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Nyska » ndz cze 04, 2006 9:10 pm

Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
Uaz 469 B EVO I

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz cze 04, 2006 9:15 pm

Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz cze 04, 2006 9:18 pm

Olek1605 pisze:
Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi
:)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Arendzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 12, 2004 9:40 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: zmian biegów w Uazie

Post autor: Arendzik » ndz cze 04, 2006 10:36 pm

gemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
Generalnie czytaj forum i pokornie proboj roznych rozwiazan. UAZ jest samochodem przy ktorym nie ma jednego, "wlasciwego" sposobu uzywania, dzialania mechanizmow. Kazda sztuka ma swoja historie, ktora BARDZO rzutuje na dzialanie danego egzemplarza.
MIEDZYGAZ bo tak sie chyba nazywa zmiana biegow na 2 razy jest przewaznie potrzebny przy redukcji. Kiedys (wg. ksiazki "Samochod nowoczesny", wyd. 1954r.) byla to normalna procedura. :)
Pozdrawiam i zycze wytrwalosci!
Arendzik
UAZ '89+LPG

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz cze 04, 2006 11:15 pm

Może masz za wysokie obroty biegu jałowego silnika??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » pn cze 05, 2006 7:44 am

Obroty są ok, tak myślę, ale chyba macie rację, przy przesiadce z osobowego Renault na Uaza, trzeba się trochę nauczyć :D Bałem się tylko trochę o skrzynie biegów, ale chyba jak to mówią: Uaz gniotsa, nie łamiotsa :wink:

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: zmian biegów w Uazie

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 7:59 am

gemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
wszystkie biegi powinno się wrzucać tzw. na dwa razy bo nawet te synchronizowane mają synchronizatory marnej jakości i szybko się sypią spróbuj o zobaczysz różnice wymaga to lekkiej wprawy ale to kwestia godziny może dwóch :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn cze 05, 2006 8:50 am

Olek1605 pisze:
Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi
Nie dokładnie, bo z 3 na 2 oraz z 2 na 1 też :)21

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 8:53 am

no i przy redukcji międzygaz :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » pn cze 05, 2006 9:46 am

Czyli full wypas i wszystkie kończyny zajęte :wink:

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pn cze 05, 2006 12:45 pm

"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 1:39 pm

Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » pn cze 05, 2006 1:49 pm

w mojej sztuce jedynie potrafi zagzgrzytać z 3 na 4! ale jeśli delikatnie wżucam bieg i dzwignie przy tym lekko przesune w lewo to wszystko jest ok!!! więc jak widzisz ilu użytkowników tyle możliwości działania skrzyni!!
gratuluje zakupu!!! :)2
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn cze 05, 2006 3:04 pm

U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 3:23 pm

Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn cze 05, 2006 3:35 pm

mudder pisze:
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super :)
niezla redukcja :)
:)20
znasz jeszcze jakeis inne tricki? :)21
Ostatnio zmieniony pn cze 05, 2006 3:37 pm przez wupasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 3:37 pm

wupasek pisze:
mudder pisze:
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super :)
niezla redukcja :)
:)20
:oops: :oops: chodziło oczywiście o 3 na 2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 05, 2006 5:55 pm

.....
Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść.
....wyją???? to co mówią koledzy oczywiście ....tak, 8) ale weż tak,na wszelki wypadek "podciągnij sprzęgło"
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » pn cze 05, 2006 5:57 pm

Hehe śmiga jak złoto, wystarczyło potrenowaćz gazem i sprzęgłem, czasami się zapominam ale wejdzie w krew :D
Dzięki za rady.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn cze 05, 2006 8:41 pm

dobra wytłumaczcie jeszcze jak dziecku miedzygaz czyli co :roll: ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 8:45 pm

to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko

mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pn cze 05, 2006 9:47 pm

mudder pisze:
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:
Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się da :)21

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 9:49 pm

Biker pisze:
mudder pisze:
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:
Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się da :)21
disco mam w automacie a w uazie nigdy nie miałem i nie mam problemów ze
zmianą biegów :lol: :lol: wiem o co ci chodzi pytanie brzmi po co
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość