Strona 1 z 3

zmian biegów w Uazie

: ndz cze 04, 2006 9:02 pm
autor: gemini
Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????

: ndz cze 04, 2006 9:07 pm
autor: wladimir.r
Na dwa to może nie ale wypada chwile zatrzymać dźwignię na luzie i wtedy wrzucać następny bieg. Przynajmniej u mnie tak jest.

: ndz cze 04, 2006 9:10 pm
autor: Nyska
Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.

: ndz cze 04, 2006 9:15 pm
autor: Olek1605
Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi

: ndz cze 04, 2006 9:18 pm
autor: gaaz99
Olek1605 pisze:
Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi
:)2

Re: zmian biegów w Uazie

: ndz cze 04, 2006 10:36 pm
autor: Arendzik
gemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
Generalnie czytaj forum i pokornie proboj roznych rozwiazan. UAZ jest samochodem przy ktorym nie ma jednego, "wlasciwego" sposobu uzywania, dzialania mechanizmow. Kazda sztuka ma swoja historie, ktora BARDZO rzutuje na dzialanie danego egzemplarza.
MIEDZYGAZ bo tak sie chyba nazywa zmiana biegow na 2 razy jest przewaznie potrzebny przy redukcji. Kiedys (wg. ksiazki "Samochod nowoczesny", wyd. 1954r.) byla to normalna procedura. :)
Pozdrawiam i zycze wytrwalosci!

: ndz cze 04, 2006 11:15 pm
autor: gri74
Może masz za wysokie obroty biegu jałowego silnika??

: pn cze 05, 2006 7:44 am
autor: gemini
Obroty są ok, tak myślę, ale chyba macie rację, przy przesiadce z osobowego Renault na Uaza, trzeba się trochę nauczyć :D Bałem się tylko trochę o skrzynie biegów, ale chyba jak to mówią: Uaz gniotsa, nie łamiotsa :wink:

Re: zmian biegów w Uazie

: pn cze 05, 2006 7:59 am
autor: mudder
gemini pisze:Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Uaza 469B. Robię drobne przeglądy i uzupełniam braki. Być może to jest normalne, bo Uaza jeszcze nie miałem, ale mam problem ze zmianą biegów. Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść. Poprzedni właściciel mówił, że w Uazach biegi zmienia się jak w Starze, podwójne wysprzęglanie. Czy to prawda, czy coś padło????
wszystkie biegi powinno się wrzucać tzw. na dwa razy bo nawet te synchronizowane mają synchronizatory marnej jakości i szybko się sypią spróbuj o zobaczysz różnice wymaga to lekkiej wprawy ale to kwestia godziny może dwóch :)21

: pn cze 05, 2006 8:50 am
autor: SebastianS
Olek1605 pisze:
Nyska pisze:Uaz ma tylko trójke i czwórke synchronizowaną. Zmiana biegu z jedynki na dwójke wymaga letkiej wprawy.
dokładnie jak mówi
Nie dokładnie, bo z 3 na 2 oraz z 2 na 1 też :)21

: pn cze 05, 2006 8:53 am
autor: mudder
no i przy redukcji międzygaz :)21

: pn cze 05, 2006 9:46 am
autor: gemini
Czyli full wypas i wszystkie kończyny zajęte :wink:

: pn cze 05, 2006 12:45 pm
autor: Biker
"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.

: pn cze 05, 2006 1:39 pm
autor: mudder
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:

: pn cze 05, 2006 1:49 pm
autor: kmiecio
w mojej sztuce jedynie potrafi zagzgrzytać z 3 na 4! ale jeśli delikatnie wżucam bieg i dzwignie przy tym lekko przesune w lewo to wszystko jest ok!!! więc jak widzisz ilu użytkowników tyle możliwości działania skrzyni!!
gratuluje zakupu!!! :)2

: pn cze 05, 2006 3:04 pm
autor: Przemekslaw
U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??

: pn cze 05, 2006 3:23 pm
autor: mudder
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy

: pn cze 05, 2006 3:35 pm
autor: wupasek
mudder pisze:
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super :)
niezla redukcja :)
:)20
znasz jeszcze jakeis inne tricki? :)21

: pn cze 05, 2006 3:37 pm
autor: mudder
wupasek pisze:
mudder pisze:
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super :)
niezla redukcja :)
:)20
:oops: :oops: chodziło oczywiście o 3 na 2

: pn cze 05, 2006 5:55 pm
autor: faziuaz
.....
Mianowicie przy zmianie biegów muszę robić to delikatnie, bo tryby wyją. Doczytałem się w instrukcji, że Uaz ma synchronizację między 2 a 3 biegiem i czasami może paść.
....wyją???? to co mówią koledzy oczywiście ....tak, 8) ale weż tak,na wszelki wypadek "podciągnij sprzęgło"

: pn cze 05, 2006 5:57 pm
autor: gemini
Hehe śmiga jak złoto, wystarczyło potrenowaćz gazem i sprzęgłem, czasami się zapominam ale wejdzie w krew :D
Dzięki za rady.

: pn cze 05, 2006 8:41 pm
autor: Przemekslaw
dobra wytłumaczcie jeszcze jak dziecku miedzygaz czyli co :roll: ??

: pn cze 05, 2006 8:45 pm
autor: mudder
to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko

mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie :)21

: pn cze 05, 2006 9:47 pm
autor: Biker
mudder pisze:
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:
Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się da :)21

: pn cze 05, 2006 9:49 pm
autor: mudder
Biker pisze:
mudder pisze:
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
ty top weź wogóle sprzęgło zlikwiduj jak się umie to muszą wzystkie ładnie wchodzić albo coś ze sprzęgłem albo ze skrzynią nie teges :roll:
Wszystko było teges. Tarcza po regeneracji a skryznia po remoncie. Spróbujzmienić bieg bez sprżegła i zrozumiesz o czym mówię. W Disco tez tak się da :)21
disco mam w automacie a w uazie nigdy nie miałem i nie mam problemów ze
zmianą biegów :lol: :lol: wiem o co ci chodzi pytanie brzmi po co