Kłopt z ręcznym

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Kłopt z ręcznym

Post autor: has01 » pn cze 12, 2006 1:56 pm

Witam,
Mama pytanko: Co sie może stać z hamulcem ręcznym w uazie :D ??
bo jakoś dzisiaj sobie zaciagnalem i jakby za lekko sie zaciagną(czyt. zaciagnal ale bez skutku)i nie ma efektu hamowania :D
Co najczęściej pada i od czego zacząć ??
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn cze 12, 2006 2:27 pm

zacznij od regulacji na dole
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn cze 12, 2006 2:58 pm

Po pierwsze od regulacji, po 2-gie sprawdź czy jak zaciągniesz sam na "full" to czy trzyma.. jeżeli trzyma (kiedy ty trzymasz) to znaczy że zabki przy waj..wajsze(?) sa wyjechane.. :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn cze 12, 2006 3:43 pm

W uazie jest chyba dwie wersjie ręcznych,przynajmiej ja mam dwie skrzynie z innym troszkie działąniem!
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn cze 12, 2006 4:13 pm

Mogły sprężyny pęknąć trzymające szczęki, albo trzeba nabić po prostu nowe okładziny. Ja tak w Gazie miałem.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 12, 2006 4:38 pm

zaq pisze:Mogły sprężyny pęknąć trzymające szczęki, albo trzeba nabić po prostu nowe okładziny. Ja tak w Gazie miałem.


dołącze się gdzie można okładziny kupić?? w warszawie

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn cze 12, 2006 5:27 pm

taniej wyjdzie całe szczenki chyba ze libisz nitowac :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 12, 2006 6:50 pm

Kasprol pisze:taniej wyjdzie całe szczenki chyba ze libisz nitowac :lol: :lol:
a ile całe szczęki w wawie klosztują, może wiesz??

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn cze 12, 2006 7:17 pm

same okładziny i nity to groszowe sprawy. za te na koła to chyba 5 zł za sztuke(z nitami).
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn cze 12, 2006 8:34 pm

reczny w uazie dezaktywowal mi sie w nastepujacy sposob:
-regulacja recznego
-zaciagniecie recznego (skoro jest to mozna zaciagnac ;) )
-ruszenie uazem bez spuszczenia recznego (na ogol nie byl uzywany bo nie dzialal wiec zapomnialem zwolnic)
efekt - brak recznego i potrzebna ponowna regulacja :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 12, 2006 8:40 pm

wupasek pisze:reczny w uazie dezaktywowal mi sie w nastepujacy sposob:
-regulacja recznego
-zaciagniecie recznego (skoro jest to mozna zaciagnac ;) )
-ruszenie uazem bez spuszczenia recznego (na ogol nie byl uzywany bo nie dzialal wiec zapomnialem zwolnic)
efekt - brak recznego i potrzebna ponowna regulacja :D
tyle że tak jak już ktoś wcześniej pisał nie wyregulujesz go już.
a ruszenie na tym ręcznym nie jest problemem też zapominałem
i teraz to już nie mam rużnicy czy zaciągnięty czy nie i musze okładziny wymienić

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » wt cze 13, 2006 6:50 am

No to powoli Panowie,
wczoraj tylko na szybko spojrzałem pod spód i nie wiem czy to kwestja regulacji, ząbki są w porządku.
Jeżeli to będzie kwestja regulacji to ok a jezeli wymiana okładzin albo cos w srodku bębna to czy czeba tylny wał napędowy sciągać ?? bo z tego co widziałem to chyba tak, czy ktoś wymieniał okładziny ?? trudna to jest robota ??
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt cze 13, 2006 7:04 am

Wał napewno trzeba bedzie sciągnac do regulacji, innaczej się nie dostaniesz... a co do poziomu trudności..jeżeli poradziłeś sobie z hamulcami na kołach to i z ręcznym dasz radę :wink: :)2 :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt cze 13, 2006 8:05 am

jak sie za to weźmiesz to będziesz wiedział ja te wykładziny wymienić, abyś tylko nity dobrze zatłók. obowiązkowo podkładaj coś pod nity z tej strony od okładziny, i zabijaj na okrągło nie na płasko.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt cze 13, 2006 8:11 am

Wału nie potrzeba zdejmować!! a po co: łatwije sie od przodu dostać i silnik ze skrzynią i reduktorem wyjąć :)2 :)2 :)2 :wink: :wink: :wink:
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » wt cze 13, 2006 8:38 am

motokogut pisze:Wału nie potrzeba zdejmować!! a po co: łatwije sie od przodu dostać i silnik ze skrzynią i reduktorem wyjąć :)2 :)2 :)2 :wink: :wink: :wink:

Faktycznie nie wpadłem na ten genialny pomysł :lol: :lol: :lol: :)2
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt cze 13, 2006 9:10 am

sie mi przypomniało że te nity ja gwintownikiem zabjałęm, tam na końcu taka półokrągła czasza jest i tym ładnie nachodzi nit.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt cze 13, 2006 9:13 am

Do regulacji nie ściąga się niczego, tylko włazi z kluczem pod samochód. Do wymiany szczęk trzeba odkręcić wał od bębna - 4 śruby i bęben od flanszy - 2 wkręty, dalej już jest z górki :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt cze 13, 2006 10:10 am

Przemekslaw pisze:Wał napewno trzeba bedzie sciągnac do regulacji, innaczej się nie dostaniesz... [...]
:o :o
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt cze 13, 2006 11:25 am

Znaczy sie do wymiany szczek :lol: :lol: bo do regulacji jak Didymos napisał wystarczy tylko szczotka zeby to oczyścić i odpowiedni kluczyk :lol: :lol: 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 13, 2006 8:19 pm

A jakiś olej nie wlał Ci się tam przypadkiem?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » wt cze 13, 2006 8:34 pm

Władek pisze:A jakiś olej nie wlał Ci się tam przypadkiem?
sorry ale nie rozumiem do czego to :-?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 13, 2006 9:36 pm

Olek1605 pisze:
Władek pisze:A jakiś olej nie wlał Ci się tam przypadkiem?
sorry ale nie rozumiem do czego to :-?
Jeśli szczęki hamulca ręcznego zostaną zaolejone (przypadkowy wyciek ze skrzyni? reduktora?) to choćbyś regulację szczęk miał prawidłową to i tak nie będzie ręczny trzymał, zanim nie umyjesz szczęk... :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » wt cze 13, 2006 10:38 pm

Władek pisze:A jakiś olej nie wlał Ci się tam przypadkiem?
Olej się raczej nie wlał, ale regulacja nic nie dała i raczej napewno muszę zobaczyć co się dzieje w środku bębna, bo od zewnatrz to sobie moge tylko gdybac :-? , wiec jutro jak bedzie czas wal w dol i beben do przejzenia.
A z tym ze nie odrazu czeba sciagac wal zeby wyregulowac to wiadomo, poprostu przemek sie nie do konca tak jak chcial wyrazil
Pozdro
Jutro będe dzialal(chyba??)
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 15, 2006 9:39 pm

Bez rozebrania nie ocenisz. W moim był rozwalony ten górny, nazwijmy go popychacz szczęk. W środku są dwie kulki które po zaciągnięciu popychają szczęki. Obudowa pękła i kulki wylazły do przodu a nie na boki.
Co do szczęk to ja dawałem do naklejenia okładzin.
Na zaciągniętym ręcznym też sporo przejechałem ale dał się potem wyregulować a i okładziny nie padły tylko się nakopciło.
Może to kwestia naklejenia porządnej okładziny - nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość